Čínsky výrobca CFMoto prináša novinku v strednej triede naháčov. Už teraz je tam poriadna konkurencia a táto novinka určite nebude môcť byť prehliadaná.
Časy, kedy bolo slovné spojenie „čínska motorka“ nadávkou sú už dávno preč. CFMoto prichádza s novým naháčom 800NK. Prvý krát sa objavil ako koncept NK C22 koncom roka 2022. Od tejto značky sme už testovali cestovný model 800MT.
Motorka prichádza v 2 verziách. Rozdiel bude hlavne v elektronike. To najzaujímavejšie na celej motorke je motor. Ide o radový dvojvalec o objeme 799ccm, konštruovaný spolu s rámom značkou KTM. Výkon by sa mal pohybovať okolo 99 koní pri 9000 ot./min a 80Nm pri 8000 ot./min. Hmotnosť základnej verzie je len 186 kg, čo je len o málo menej, ako hmotnosť KTM Duke 790. Rakúska dvojička má pritom 105 koní.
O pruženie sa postará obrátená 43mm obrátená vidla KYB, ktorá je plne nastaviteľná a vzadu to bude tlmič rovnakej značky. Vpredu budú dva 320 mm kotúče s radiálnymi štvorpiestikovými strmeňmi značky J.Juan. Ak si vravíš, že ti to nič nehovorí, dodám len že patria do jednej skupiny spolu s Brembom.
Už základná verzia má v celku bohatú výbavu. K dispozícii bude tempomat, 5 palcový TFT displej spolu s úplnou konektivitou s mobilom. Vyššia veria dostane 8 palcový displej, s dotykovým ovládaním. Ten je umiestnený na výšku, má dvojjadrový procesor. Obrazovka v tom prípade má byť rozdelená na 2 časti. Hore budú informácie o rýchlosti otáčkach spolu s ďalšími informáciami a v dolnej časti majú byť zobrazené ikony aplikácii.
Vyššia verzia dostane ešte keyless štartovanie, obojstranný quickshifter a tlmič riadenia. Obe verzie majú v základe antihoppingovú spojku a 3 jazdné režimy – Sport, Street a Rain.
Osobne vyzdvihujem dizajn, ktorý sa nestratí ani v konkurencii tradičnejších značiek. Určite sa nájde pár detailov, pri ktorých môžeme polemizovať, ale ako celok nám CFMoto sľubuje zaujímavú konkurenciu.
Hlavným otáznikom ostáva cena. Len pre zaujímavosť, v Číne stojí Duke 790 okolo 13 000 USD, cena tohto biku bude 6800 resp. 7200 USD. U nás bude rozdiel určite menší, ale na to si počkajme na oficiálne ceny. CFMoto ide hore a už ich treba brať vážne. Špeciálne by sa mali mať na pozore japonské značky.
Nie sú diely, nefungujú servisy – toto nemám z vastnej hlavy ale od predajcov, navyše prakticky po prvých pár tisíc km vŕzgajú plasty. Ale v krajine, kde sa kupuje všetko systémom najlacnejšie je najôepšie, to bude isto trhák.
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Ivo
20. júla 2023 at 13:14
Nie sú diely, nefungujú servisy – toto nemám z vastnej hlavy ale od predajcov, navyše prakticky po prvých pár tisíc km vŕzgajú plasty. Ale v krajine, kde sa kupuje všetko systémom najlacnejšie je najôepšie, to bude isto trhák.