Rok 2009 môžeme smelo označiť ako rok Husabergu. Táto pôvodom kedysi švédska značka, totižto zostala verná svojej povesti novátora vo svete štvortaktných motorov a do sériovej výroby uviedla úplne nový koncept usporiadania pohonnej jednotky. Pomaly stojíme na prahu roku 2010 a Husaberg má za sebou prvý úspešný rok nového konceptu a je čas na prvé zmeny. V tomto prípade však ide najmä o rozšírenie ponuky a pre rok 2010 pribúdajú nové verzie tohto revolučného konceptu s označením FE 390, FX 450 a FS 570. Všetky tri novinky boli k dispozícii počas oficiálneho testovacieho dňa Husabergu (20. 10. 2009) na okruhu Rábaring v Maďarsku, ktorý pre vybraných novinárov z krajín východnej Európy zorganizovala bratislavská centrála KTM CEE, ktorá má na starosti práve tento región.
Rok 2009 bol pre Husaberg jednoznačne úspešný a typické modro-žlté súťažné špeciály boli v centre záujmu všade kde sa objavili. Na druhej strane nedá sa povedať, že by Husaberg ovládol všetky pretekárske okruhy, alebo že by z predajných rebríčkov vytlačil tradičného „oranžového lídra“. Tých dôvodov prečo sa tak nestalo je viac, no Husaberg je už niekoľko rokov súčasťou rakúskej značky KTM, ktorá formuje „politiku“ značky, no a nie je žiadnym tajomstvom, že Husaberg sa pre rakúsku značku stáva exkluzívnou testovacou základňou pre nové technológie, ktoré sa môžu neskôr postupne objaviť v „masovejšej“ KTM-ke.
Bezchybne fungujúca technika Jedno však novému konceptu nemožno uprieť a to skutočný prínos smerom k ľahšiemu ovládaniu. Bez ohľadu na to, či jazdíte na vrcholovej úrovni, alebo len rekreačne, tak prínos nového usporiadania pohonnej jednotky je evidentný. Najlepšie na tom je, že motor nič nestratil z výhod, ktoré klasický štvortakt má, práve naopak prináša ľahké ovládanie, ktoré doteraz jazdci na veľkých štvortaktoch nepoznali. Motor nie je výnimočný len svojím usporiadaním s válcom nakloneným dopredu v 70-stupňovom uhle, ale aj ďalšie technické riešenia z neho robia jeden z najmodernejších motorov na trhu. Moderné elektronické vstrekovanie paliva spolu s riadiacou jednotkou ponúkajú ďalšie možnosti vyladenia výkonu, ktoré dosiahnete jednoduchým pripojením počítaču. Okrem toho môže jazdec manuálne meniť výkonové mapy a vybrať si niektorú z prednastavených výkonových kriviek. Štvorica ventilov vo valci je ovládaná rozvodom SOHC, pričom dvojica sacích je vyrobená z titánu. Celý motor aj s mechanizmom elektrického štartéra váži len 31 kg…
Celý test si môžete prečítať v Motomagazíne č.: 12/2009, ktorý nájdete v stánkoch už od budúceho pondelka, 23-teho novembra.
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
MartineR
19. novembra 2009 at 13:04
Mňam 😈
že by som si konečne kúpil MM, alebo počkám, kým ho vyhrám ? 😈