Connect with us

Testy a recenzie

Test Husaberg FE390, FX450 a FS 570 2010

Publikovaný

on

Modrá na špici aj v roku 2010

Rok 2009 môžeme smelo označiť ako rok Husabergu. Táto pôvodom kedysi švédska značka, totižto zostala verná svojej povesti novátora vo svete štvortaktných motorov a do sériovej výroby uviedla úplne nový koncept usporiadania pohonnej jednotky. Pomaly stojíme na prahu roku 2010 a Husaberg má za sebou prvý úspešný rok nového konceptu a je čas na prvé zmeny. V tomto prípade však ide najmä o rozšírenie ponuky a pre rok 2010 pribúdajú nové verzie tohto revolučného konceptu s označením FE 390, FX 450 a FS 570. Všetky tri novinky boli k dispozícii počas oficiálneho testovacieho dňa Husabergu (20. 10. 2009) na okruhu Rábaring v Maďarsku, ktorý pre vybraných novinárov z krajín východnej Európy zorganizovala bratislavská centrála KTM CEE, ktorá má na starosti práve tento región.

Rok 2009 bol pre Husaberg jednoznačne úspešný a typické modro-žlté súťažné špeciály boli v centre záujmu všade kde sa objavili. Na druhej strane nedá sa povedať, že by Husaberg ovládol všetky pretekárske okruhy, alebo že by z predajných rebríčkov vytlačil tradičného „oranžového lídra“. Tých dôvodov prečo sa tak nestalo je viac, no Husaberg je už niekoľko rokov súčasťou rakúskej značky KTM, ktorá formuje „politiku“ značky, no a nie je žiadnym tajomstvom, že Husaberg sa pre rakúsku značku stáva exkluzívnou testovacou základňou pre nové technológie, ktoré sa môžu neskôr postupne objaviť v „masovejšej“ KTM-ke.

Bezchybne fungujúca technika
Jedno však novému konceptu nemožno uprieť a to skutočný prínos smerom k ľahšiemu ovládaniu. Bez ohľadu na to, či jazdíte na vrcholovej úrovni, alebo len rekreačne, tak prínos nového usporiadania pohonnej jednotky je evidentný. Najlepšie na tom je, že motor nič nestratil z výhod, ktoré klasický štvortakt má, práve naopak prináša ľahké ovládanie, ktoré doteraz jazdci na veľkých štvortaktoch nepoznali. Motor nie je výnimočný len svojím usporiadaním s válcom nakloneným dopredu v 70-stupňovom uhle, ale aj ďalšie technické riešenia z neho robia jeden z najmodernejších motorov na trhu. Moderné elektronické vstrekovanie paliva spolu s riadiacou jednotkou ponúkajú ďalšie možnosti vyladenia výkonu, ktoré dosiahnete jednoduchým pripojením počítaču. Okrem toho môže jazdec manuálne meniť výkonové mapy a vybrať si niektorú z prednastavených výkonových kriviek. Štvorica ventilov vo valci je ovládaná rozvodom SOHC, pričom dvojica sacích je vyrobená z titánu. Celý motor aj s mechanizmom elektrického štartéra váži len 31 kg…

Celý test si môžete prečítať v Motomagazíne č.: 12/2009, ktorý nájdete v stánkoch už od budúceho pondelka, 23-teho novembra.

Text: M. Tamáši, foto: KTM CEE

Test Husaberg FE390, FX450 a FS 570 2010

1 komentár

1 komentár

  1. MartineR

    19. novembra 2009 at 13:04

    Mňam 😈
    že by som si konečne kúpil MM, alebo počkám, kým ho vyhrám ? 😈

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri