V roku 1980 predstavila divízia BMW Motorrad model R 80 G/S ako ozaj výnimočný stroj, po prvýkrát kombinujúci dva úplne odlišné svety do jedného: offroad a onroad. Prostredníctvom toho, že poskytoval kvality pre asfalt, terén aj dlhé cesty bez kompromisov v oblasti každodenného využitia, vykročil R 80 G/S úplne novým smerom. Vzniklo tak grand touring enduro, úplne nový typ motocykla z dielní BMW Motorrad.
R 80 G/S a jeho nasledovníci potvrdili svoje kvality aj v motoristickom športe: už v roku 1981 získal na tomto motocykli Hubert Auriol hneď pri premiérovom štarte víťazné vavríny na náročnej a prestížnej rely Paríž – Dakar. A to bol iba jeden z mnohých triumfov, ktoré si BMW Motorrad s modelmi GS môže pripísať za tri dekády ich kariéry.
Za uplynulých tridsať rokov sme v BMW Motorrad dôsledne šľachtili výnimočné talenty modelov GS s motormi typu boxer, s dôrazom na jazdnú dynamiku, kvality v teréne, špičkový komfort a odolnosť.
V roku 1993 prišlo na trh BMW enduro s jednovalcovým motorom – F 650. A zatiaľ čo F 650 ťažilo pri dosahovaní jazdných kvalít zo svojho ideálneho rozloženia hmotnosti, unikátnej koncepcie a špičkovej dynamiky jednovalca s výkonom 47 koní, modely BMW GS s plochými dvojvalcami typu boxer sa posunuli do ďalšej generácie.
Uvedením BMW R 1100 GS prišla divízia BMW Motorrad nielen s prvým štvorventilovým boxerom s výkonom 80 koní, ale tiež otvorila úplne novú kapitolu príbehu grand touring enduro v oblasti pohonu a podvozka: bolo to úplne prvé enduro, ktorého motor a prevodovka boli súčasťou nosnej štruktúry, čo eliminovalo potrebu použitia konvenčného hlavného nosného rámu.
Už roky predtým prišlo BMW so zadným zavesením typu Paralever, ktoré eliminovalo akýkoľvek neželaný vplyv odpruženia na prenos hnacej sily z dvojventilového boxera. Štvorventilový priniesol zároveň aj revolučný nový systém predného zavesenia BMW Telelever, ktorý potláča ponáranie predného kolesa pri brzdení. Táto technológia priniesla aj veľmi presné reakcie a rýchlo stanovila nové štandardy. BMW 1100 GS bolo zároveň prvé enduro na svete, vybavené systémom ABS, teda špičkovým bezpečnostným prvkom, ktorý dnes majú všetky motocykle BMW, s výnimkou BMW G 450 X.
Okrem množstva noviniek a vylepšení, ako boli prvý jednovalec s elektronicky riadeným vstrekovaním paliva, katalyzátor a ABS, montované do F 650 GS, vyrábaného v Berlíne počnúc rokom 2000, priniesli nové F 650 GS a F 800 GS, uvedené v roku 2007, množstvo ďalších historických míľnikov série BMW GS. Svojimi vysokootáčkovými radovými dvojvalcami a torzne mimoriadne tuhým priestorovým rámom interpretovali tému BMW GS svojím výnimočným spôsobom, zároveň však v typickom štýle BMW.
Divízia BMW Motorrad uvedením týchto dvoch modelov nielen predstavila nasledovníkov pozoruhodne úspešného jednovalcového F 650 GS, ale tiež rozšírila ponuku modelov typu enduro stredného veľkostného segmentu.
Zatiaľ posledná novinka z produkcie BMW Motorrad prišla na jeseň roku 2009: modifikované BMW R 1200 GS s ešte spontánnejším a lepšie sa vytáčajúcim boxerom s rozvodom DOHC s dvoma vačkami v každej hlave valcov. Tento nový agregát vyvinie výkon 81 kW/110 k a motocyklu udeľuje ešte vyššiu dynamiku.
Špeciálna edícia "30 rokov GS"
Uvedením špeciálnych verzií BMW R 1200 GS, R 1200 GS Adventure, F 800 GS a F 650 GS, nazvaných „30 rokov GS“, vzdáva BMW Motorrad hold výnimočnému úspechu série GS, tak v produkčných modeloch, ako aj v športových špeciáloch. Práve motoristický šport bol zdrojom inšpirácie atraktívneho dizajnu týchto jubilejných edícií
Motocykle BMW GS s motorom typu boxer sa dôsledne vyvíjajú už od roku 1980 a stali sa súčasťou imidžu BMW Motorrad viac, než ktorýkoľvek iný modelový rad. Takže či už v offroadovom športe, alebo, a to predovšetkým, v segmente grand touring enduro, si modely BMW GS vytvorili za posledných tridsať rokov na trhu mimoriadne silnú pozíciu.
Uvedením verzie R 1200 GS „30 rokov GS“ teraz BMW Motorrad prezentuje exkluzívny model, oslavujúci tridsaťročnú tradíciu mimoriadne úspešného modelového radu GS, ktorý však zároveň vylepšuje už v základe veľmi dobre vybavené cestovné enduro zo segmentu boxerov pridaním množstva doplnkov a výbavy.
Špeciálny model R 1200 GS „30 rokov GS“ zdôrazňuje športový charakter DNA v segmente veľkých cestovných modelov typu enduro. Za pozornosť stoja najmä exkluzívny lak bielej farby Alpine s trojfarebnými aplikáciami v niekdajších farbách BMW Motorrad Motorsport a modelové označenie „30 rokov GS“, kolesá typu Cross-spoke s ráfikom v eloxovanej čiernej farbe, tónovaný štítok (iba v Európe) a chrániče rukovätí.
S výnimkou kolies a chráničov rukovätí môže byť tento špeciálny model na želanie zákazníka vylepšený ďalšou špeciálnou výbavou a doplnkami z bohatej ponuky BMW Motorrad.
Špeciálne prvky BMW R 1200 GS „30 rokov GS“:
• Lak bielej nemetalickej farby Alpine
• Trojfarebné vzory v štýle BMW Motorrad Motorsport.
• Označenie modelu „30 rokov GS“ na nádrži.
• Chrániče rukovätí.
• Tónovaný štítok (iba v Európe).
• Červené sedadlo s trojrozmerným znakom „GS“ na bokoch.
BMW GS – už tri desaťročia táto skratka znamená predovšetkým ozajstné dobrodružstvo s motocyklom: jazda po púšti, expedície do vzdialených kútov planéty, od Sahary až po Ohňovú zem. BMW R 1200 GS Adventure je špeciálnou ponukou BMW Motorrad, ktorá optimalizuje kvality R 1200 GS pre tie najnáročnejšie dlhé cesty.
Uvedením špeciálneho modelu „30 rokov GS“ zdôrazňuje BMW Motorrad robustný charakter, ako aj offroadové kvality R 1200 GS Adventure. Tento výnimočný motocykel je lakovaný exkluzívnou nemetalickou bielou farbou Alpine, doplnenou o trojfarebné aplikácie v štýle historického BMW Motorrad Motorsport, na nádrži nájdete modelové označenie „30 rokov GS“, extra veľké chrániče na rukovätiach sú čierne, extra robustná ochrana motora je vyrobená z hliníka. Sedadlo červeno-čiernej farby s trojrozmerným znakom „GS“ na bokoch zvýrazňuje športový vzhľad a charakter tohto unikátneho motocykla.
Na ešte výraznejšie odlíšenie môže byť R 1200 GS Adventure „30 rokov GS“ na individuálne želanie doplnené o ďalšiu špeciálnu výbavu a doplnky z bohatej ponuky prvkov BMW Motorrad.
Špeciálne prvky BMW R 1200 GS Adventure „30 rokov GS“:
• Lak bielej nemetalickej farby Alpine
• Trojfarebné vzory v štýle BMW Motorrad Motorsport.
• Označenie modelu „30 rokov GS“ na nádrži.
• Extra veľké chrániče rukovätí čiernej farby.
• Robustná ochrana motora z hliníka.
• Červeno-čierne sedadlo s trojrozmerným znakom „GS“ na bokoch.
Uvedením endura F 800 GS v roku 2007 divízia Motorrad rozšírila ponuku modelového radu GS o úplne novú verziu. Podobne ako ostatné zo série, aj toto nezvyčajne dynamické grand touring enduro sa dokonalo hodí aj do terénu vďaka svojej robustnosti a dlhému zdvihu pruženia.
Odkaz modelu F 800, ktorý má s plnou nádržou hmotnosť iba 207 kg, je jasný a zreteľný: prináša maximálny pôžitok z jazdy tak na ceste, ako aj mimo nej, navyše v kombinácii s dokonalými predpokladmi pre dlhé túry.
F 800 GS “30 rokov GS” je výnimočný model, ktorý oslavuje dôležité jubileum ponukou množstva extra prvkov, podčiarkujúcich unikátne jazdné kvality tohto mimoriadneho motocykla.
F 800 GS “30 rokov GS” je takisto lakované exkluzívnou nemetalickou bielou farbou Alpine, doplnenou o trojfarebné aplikácie v tradičnom štýle BMW Motorrad Motorsport. Na kryte airboxu nájdete modelové označenie “30 rokov GS”. Vo výbave nechýbajú robustné chrániče rukovätí z nehrdzavejúcej ocele, veľký spojler, ako aj hliníková ochrana motora, schopná zniesť veľké záťaže.
Ďalšími športovo ladenými špeciálnymi prvkami sú trojrozmerný znak “GS” na prednej časti konzoly sedadla a biele smerovky. Do celkovo dynamického vzhľadu F 800 GS “30 rokov GS” harmonicky zapadá aj tónovaný štítok (iba pre Európu).
Podobne ako ostatné nové jubilejné modely, aj F 800 GS “30 rokov GS” môže byť individuálne vylepšené o ďalšie prvky a doplnky z bohatej ponuky BMW Motorrad.
Špeciálne prvky BMW R 800 GS „30 rokov GS“:
• Lak bielej nemetalickej farby Alpine
• Trojfarebné vzory v štýle BMW Motorrad Motorsport.
• Označenie modelu „30 rokov GS“ na kryte airboxu.
• Chrániče rukovätí z nehrdzavejúcej ocele, plastový kryt a extra veľký spojler.
• Robustná ochrana motora z hliníka.
• Tónovaný štítok (iba v Európe).
• Biele smerovky.
• Červené sedadlo s trojrozmerným znakom „GS“ na prednej časti konzoly.
Okrem F 800 GS ponúka BMW Motorrad aj menší model rovnakého druhu: F 650 GS je určené pre jazdcov, ktorí nepotrebujú až taký vysoký zdvih pruženia a nejde im vyslovene iba o offroadové dobrodružstvá. Typickou črtou tohto modelu je jeho nižšie sedadlo, pozoruhodné celkové kvality, jednoduchá ovládateľnosť a vynikajúca využiteľnosť v každodennej prevádzke.
Prostredníctvom špeciálneho modelu „30 rokov GS“ uvádza BMW Motorrad jubilejnú verziu aj pre F 650 GS. Podobne ako ostatné modely série, aj F 650 GS „30 rokov GS“ má exkluzívny biely nemetalický lak Alpine s trojfarebnými aplikáciami v historickom štýle BMW Motorrad Motorsport a špeciálne označenie, v tomto prípade v zadnej sekcii. Nechýbajú nerezové chrániče rukovätí, čierny plastový kryt, ako aj rovnako do čiernej farby ladená ochrana motora. Svoj exkluzívny vizuálny charakter získava tento motocykel aj vďaka odlievaným kolesám horčíkovej farby, červenému sedadlu s trojrozmerným znakom „GS“ na prednej časti sedacej plochy a bielym smerovkám. Využiteľnosť tohto motocykla aj na veľmi dlhé cesty podporuje extra vysoký tónovaný štítok (iba pre Európu).
Špeciálny model F 650 GS „30 rokov GS“ si môžete individuálne vylepšiť o množstvo ďalších doplnkov a extra prvkov z bohatej ponuky BMW Motorrad.
Špeciálne prvky BMW R 650 GS „30 rokov GS“:
• Lak bielej nemetalickej farby Alpine
• Trojfarebné vzory v štýle BMW Motorrad Motorsport.
• Označenie modelu „30 rokov GS“ v zadnej časti.
• Odlievané kolesá horčíkovej farby.
• Chrániče rukovätí z nehrdzavejúcej ocele, plastový kryt.
• Ochrana motora zo špeciálneho plastu.
• Extra vysoký tónovaný štítok (iba v Európe).
• Biele smerovky.
• Červené sedadlo s trojrozmerným znakom „GS“ na prednej časti sedacej plochy.
Tlačová správa BMW Group Slovakia
V roku 2010 oslavuje svoje tridsiate narodeniny modelová rada BMW GS
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
VladiB
14. mája 2010 at 15:54
3 nich sú už v Fmoto v Bratislave u Miša Fraňa – GS, 800, 1200 a 1200 Adventure. Naživo vyzerajú ešte lepšie
RoboNM
14. mája 2010 at 15:57
Berie Mišo ako protihodnotu ľudské orgány? 😶 🤣 🤣 🤣 Z párových mi stačí po jednom 😁
VladiB
14. mája 2010 at 16:10
RoboNM Mna kecne z teba, už si ich ošahával čo? Ja som ich videl v túto stredu, akurát dorazili. Tie červené sedlá s GS nápisom, to je niečo iné
raptor
14. mája 2010 at 19:13
Supnem ten link ku 30 vyrociu rady GS aj sem
http://www.30yearsgs.com/
velmi pekna strana
VMax
14. mája 2010 at 19:50
Pozerám že má super bakelitové kryty to boli p***vania do varadera keď dalo sú hliníkovú sračku pod motor 😛 , inak sú krásne 🤣 🤐
VMax
14. mája 2010 at 19:51
Pardóon špeciálny plast nie bakelit …. 😕
raptor
14. mája 2010 at 20:21
Lacike a kedy si kupis tu GS12 a das si preoperovat tvar?
VMax
14. mája 2010 at 23:48
Janči : ked naprší a uschne 🙂 😁
raptor
15. mája 2010 at 6:42
Lacike sa mi zdalo ze zaciatkom tohto roka si inak rozpraval… či? 🙄