Connect with us

Podujatia

Prvý ročník MXMARKET.SK motocross cup je (úspešne?) za nami

Publikovaný

on

Po zopár presunoch lokalít a termínov sme sa dočkali záveru seriálu, sú známi víťazi aj porazení. Zostáva teda už iba slávnostné vyhlásenie víťazov, odovzdanie cien a bujará zábava – o mieste konania budeme čoskoro informovať! Zatiaľ ponúkam aspoň krátky prehľad sezóny, ako som to videl ja a niektorí zúčastnení organizátori – od vás očakávam postrehy do diskusie! Zároveň sa aj dozviete aj termín slávnostného vyhodnotenia!!!

Počty

Na úvod by som chcel spáchať malú štatistiku. Online registrovaní + tí, čo sa prihlásili priamo na mieste, vytvorili štartovú listinu ktorá má takmer 550 jazdcov! Z týchto necelých 550 jazdcov sa reálne zúčastnilo takmer 400 rôznych jazdcov, oboch pohlaví, dvoch štátov, pričom vzdialenosť od miesta konania vôbec nehrala rolu, a podaktorí prišli z niekoľko-sto kilometrovej vzdialenosti. V priemere sme mali účasť cca 160 jazdcov, kde najviac zastúpené boli triedy MX1 a MX2, najmenej ŽIAĽ trieda MX50.

Organizácia

Prvý, ale lepšie by bolo napísať nultý ročník bol pre každého veľkou výzvou. Nie všetko sa podarilo tak, ako sme plánovali, nie všetko sa stihlo včas a nie každý urobil to, čo sa od neho očakávalo.

Skôr ako sa rozpíšem, by som sa chcel poďakovať VŠETKÝM, ktorí sa zaslúžili o vznik a celkový priebeh motocross cupu. Mojej priateľke za trpezlivosť a ochotu, všetkých chalanom ktorí odviedli kus poctivej práce od Rudna, cez Kameničany, Trenčín až po Sverepec. No a nesmieme zabudnúť ani na "Peterka" z Beckova, ktorý trať nachystal niekoľko krát, ale počasie bolo proti a nevyšiel nám ani jeden z troch termínov.

Počiatočný chaos spôsobila absencia Technických kariet, ktoré sme začali používať až v Kameničanoch, ale tiež neobsahovali všetky potrebné informácie. "Vďaka" škrabopisu jazdcov sme mali my aj časomerači veľké problémy uhádnuť priezviská alebo telefónne čísla. Mimochodom, čísla slúžia len pre potreby časomeračov! Do budúcna máme už karty vychytané…

Počiatočné zdržanie spôsobila aj nedbalosť časomeračov, ktorí mali od nás kompletný zoznam jazdcov, ale nemali ich nahodených v systéme… Krátkosť času pri rannom prihlasovaní spôsobila, že zaraďovanie jazdcov do kategórií mala občas muchy – duplicitné štartovné čísla, nesprávna trieda a hlavne STRACH JAZDCOV ísť jazdiť triedu MASTERS. Ja by som bol pyšný ak by som patril do Masters. Ale väčšina lepších jazdcov zatĺkala a búchala sa o zem, ak sme ich chceli dať do najvyššej triedy.
Priebeh každého preteku bol hlavne na pleciach usporiadateľského tímu. Ja nedisponujem klubom, ľuďmi ani technikou. Preto veci ako polievanie, traťových maršalov a podobne NEDOKÁŽEM zabezpečiť a zaručiť určitú úroveň. Keďže som ani nejazdil, nemohol som celkom zodpovedne navigovať hasičov, kde presne polievať. Ako "momo" správne vypočítal, vysoká účasť jazdcov dala na frak každej trati a nejaké zásadné úpravy počas obednej prestávky sa jednoducho nedajú stihnúť. Kameničany aj Trenčín sú pri Váhu a je tam štrk. Tam kde nie je, je to len vďaka desiatkam kubíkov privezenej hliny. Rudno a Sverepec majú kopce, kde voda splaví hlinu a odhalí skaly. Toto sú fakty – nie sme žiaľ v situácii, kedy by sme mohli vyberať podklad a lokalitu – sme na smetiskách, skládkach, tankodrómoch a iných "lukratívnych" lokalitách. Buďme radi, že usporiadatelia nachystali trate v rámci možností… Všetci by sme to chceli inak, ale…

Vlajkári boli občas nepozorní, občas organizátor pokrivkával s ozvučením a moderovaním… Toto sú veci, ktoré sa ťažko zabezpečujú, hlavne ak vám "niekto" neočakávane vypadne a nemá ho kto nahradiť.

Moje postrehy

Ja, aj ostatní sme čakali niečo iné. Vyrástol nám seriál, ktorý mal takmer dvojnásobok jazdcov ako MKP/SSP, a trojnásobok oproti MM SR, či už sa termíny kryli, alebo boli úplne rozdielne. Štartové pole čiastočne kopírovalo známe tváre z MKP, od najnižších pozícií až po popredných jazdcov. Z odstupom času ma mrzí taká veľká účasť. Prečo? Lebo sa rozbili trate, boli preplnené rampy, preplnené depá, nervozita. Chýbali mi pitbiky a štupli na päťdesiatkach. Každý chce podporu a keď dáme príležitosť, zostane nevyužitá.

Zaplátali sme dieru, ktorá na Slovensku existovala. Stojím si stále za pôvodným zámerom, že nechceme liezť SMF do kapusty, nechcem "kradnúť" jazdcov z regionálnych pohárov. Nepodarilo sa nám však celkom úspešne odfiltrovať lepších jazdcov od slabších. Berte prosím ale do úvahy, že nová motorka a LK tlmiče z nikoho majstra nespravia. Niekto (ako ja) jazdí 5 rokov a skončí na 20. mieste. Niekto nejazdí 10 rokov, potom si kúpi moto, dva krát sa odvezie a stojí na bedni. Takéto situácie sa ťažko rozhodujú… Ako niekomu neukrivdiť a ako vyhovieť pravidlám?

Rozprava je kapitola sama o sebe. Okrem toho, že je povinná pre všetkých, mali by sa tam preberať veci, ktoré jazdcov trápia. Vianočný kapor pred smrťou toho povie viac, ako celá banda na rozprave. Každému je teda všetko jasné a so všetkým je spokojný. Počas dňa sa ma ale desiatky jazdcov pýtajú dokola na tie isté veci – pritom stačí občas zapojiť do roboty ten brmbolec na krku medzi ušami…
Ak figurujete v nesprávnej triede, máte nesprávne poradie, zlé meno, iný typ moto, reklamáciu poradia, nechoďte za usporiadateľom, ale priamo za časomeračom! Ak mám ja robiť prostredníka, tak sa to akurát viac domotá!

Za celý seriál nebol podaný jediný protest! To je skvelé. Ale aspoň 80 – 100 rôznych sťažností som musel riešiť. Či už uplakané maminy, ukrivdení otcovia alebo podnapití dedkovia…

Časový harmonogram, to bol večný problém. Počas celého seriálu sa poradie tried nemenilo, stačilo si sledovať kedy kto jazdí. Harmonogram sa na minútu presne nedá dodržať ani omylom, chápte to prosím.

Bezpečnosť a úrazy

Za úrazy sú zodpovední hlavne jazdci – každý má "šulec" na pravej strane riadítok a hneď vedľa aj takú hliníkovú páčku. Pomocou nich sa dá celkom slušne pridávať a brzdiť. To, že je 15 metrov predomnou skok neznamená, že ho musím skočiť. Nemusím vidieť, nemusím vládať, môže ma niekto predbiehať, môže byť za ním niekto padnutý (nie nutne na hlavu).

Videli sme veľa pádov, od zodratých lakťov až po polámané ruky a vylámané zuby. Úrazy a pády k motokrosu patria, každý by mal s nimi počítať, inak sa prepočíta. Veľa pádov bolo z precenenia, presilenia. Padajú aj dobrí jazdci, aj keď nie je dôvod. Proste podšmykne kolo a je to.
Je mi jasné, že bubny, prach alebo blato nezvyšujú bezpečnosť, ale je to ako na ceste – treba jazdu prispôsobiť povahe vozovky. Kto chce vyhrať, musí riskovať. Sú to veľmi jednoduché pravidlá. Chcem vyhrať, musím riskovať, môžem padnúť. Nechcem padnúť, asi nevyhrám, spomalím. Nehádžte vinu na trať alebo tlmiče! Padá sa hlavne pri stíhacej jazde alebo ku koncu rozjazdy. Na trati je vidieť brutálne odlišné jazdecké štýly – čistý štýl, elegantná jazda, alebo kamikaze ktorý nevie čo je za ním, vedľa neho, vidí len Monster energy na svojom prednom blatníku. Sedí na hrboch na zadku, ruky ledva držia rajdy, ale preteká a skáče – potom vzniká riziko. Treba si určiť cieľ a hranice a podľa toho jazdiť.

Paradoxne "roleta" v Kameničanoch nespôsobila najviac úrazov. Padalo sa bez výnimky všade a ktokoľvek. Preto trénujte a noste chrániče 🙂

Víťazi jednotlivých tried!
MX50
1. Nikolas MAREK (53) – 372 bodov
2. Filip Markovič (5) – 358 bodov
3. Márk HARCSA (116) – 200 bodov
4. Adam CHALMOVIANSKY (9) – 184 bodov
5. Adrian BEŇADIK (11) – 84 bodov
6. Henry SARADIN (4) – 78 bodov

MX65
1. Petr KOLAJA (25) – 465 bodov
2. Matuš Šicko (99) – 311 bodov
3. Samuel BELANSKÝ (121) – 296 bodov
4. Tomáš MATUŠKOVIČ (12) – 222 bodov
5. Filip Slameň (11) – 168 bodov
6. Lucas FILKA (119) – 157 bodov

MX85
1. Pavol BEREC (114) – 368 bodov
2. Marek KEMLÁGE (141) – 335 bodov
3. Michal NOVOCKÝ (74) – 300 bodov
4. Bence TAKÁCS (24) – 299 bodov
5. Dominik PORUBAN (292) – 263 bodov
6. Kristian PORUBAN (14) – 238 bodov

MX125
1. Viktor Kováč (196) – 388 bodov
2. David Svitek (643) – 350 bodov
3. Jerguš Píš (00) – 307 bodov
4. Dušan Paulen (29) – 296 bodov
5. Marek Mlynárik (25) – 294 bodov
6. Radoslav Kopčan (58) – 290 bodov

MX2
1. Martin DLÁBIK (114) – 476 bodov
2. Radoslav KRNÁČ (93) – 348 bodov
3. Patrik PÉTER (412) – 333 bodov
4. Arnold ŠTEFKOVIČ (199) – 306 bodov
5. Matúš POLČIN (733) – 286 bodov
6. Peter HRNČÁRIK (77) – 266 bodov

MX1
1. Michal HAVRAN (1) – 373 bodov
2. Anton ŠIKULA (43) – 288 bodov
3. Marek KRÁĽ (308) – 270 bodov
4. Oto BERGENDI (41) – 255 bodov
5. Erik MARINGA (84) – 252 bodov
6. Peter NÉMETH (23) – 222 bodov

MX4
1. Bystrík PALATINUS (11) – 355 bodov
2. Milan Trebula (88) – 345 bodov
3. Igor Bajza (21) – 315 bodov
4. Ladislav Podhradský (64) – 306 bodov
5. Ivan Rusnák (98) – 294 bodov
6. Miroslav MJARTAN (96) – 266 bodov

Záverečné vyhodnotenie
Záverečné vyhodnotenie a odovzdávanie cien prebehne v KD Beckov v sobotu 30. októbra 2010. Príchod od 14:00, odchod podľa uváženia 🙂 Prídite v pohodlnom oblečení, bude sa tancovať a hodovať. Ocenení budu:

– MX50 a MX65 – prví štyria
– MX85, MX125, MX2, MX1 a MX4 – prví desiati!!!

Prvé miesta budú ocenené už dávno avízovanou cenou – víkendový pobyt pre 4 osoby vo Vysokých Tatrách!

Dajte prosím vedieť všetkým známym ktorí budú ocenení, aby sa dostavili. Vstupné NIE JE! Srdečne sú pozvaní aj jazdci ktorí sa umiestnili na nižších priečkach, vás sa vstupné taktiež netýka! Kľudne zoberte aj manželky, milenky a priateľky 🙂

Bude na vás čakať nejaká muzika (neručíme za kvalitu a žáner!), studené misy, pečené jaternice a klobásky, obligátny guláš, pivko, kofola…

Predbežne sa môžete prihlásiť cez formulár na tréning! tomXX

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri