Connect with us

Podujatia

Ducati Corse pracuje na novom hliníkovom ráme

Publikovaný

on

Nie je žiadnym tajomstvom, že od angažovania Valentina Rossiho do továrenského tímu Ducati sa čakalo oveľa viac a súčasný stav je sklamaním nielen pre továrenský tím, ale aj pre samotného jazdca. Za príčinu Talianovho neúspechu je stále viac označovaný podvozok, ktorý je vyrobený z uhlíkových vlákien a spätná väzba tohto konceptu, ktorá sa dostáva k jazdcovi je úplne iná ako u oceľových alebo hliníkových rámov. Rossi už sám naznačil, že by uvítal hliníkový rám na svojom stroji a zdá sa, že jeho názor má v tímovej štruktúre patričnú váhu, a vývojové oddelenie Ducati Corse súbežne s existujúcim motocyklom GP11.1 rozbieha aj nový projekt motocykla, ktorý bude vybavený konvenčným hliníkovom rámom. Zaujímavé pritom je, že Ducati nemá absolútne žiadne skúsenosti s týmto typom rámu a je pravdepodobné, že jeho vývojom bola poverená ďalšia firma. Potvrdzujú to aj posledné vyjadrenia riaditeľa športového oddelenia Ducati Corse, Filippa Preziosiho, ktorý počas testov v Brne uviedol, že v Ducati pristupujú k súčasnej situácii veľmi otvorene a sú rozhodnutí siahnuť po technických riešeniach, ktoré prinesú zlepšenie, pričom použitý materiál nie je rozhodujúci.
Napriek tomu nie isté či sa nový hliníkový rám dostane na špeciály Rossiho a Haydena, alebo poslúži skôr na urýchlenie vývoja kevlarového podvozku, ktorý má z dlhodobejšej perspektívy ešte stále prioritu, no Ducati každopádne čaká ešte veľa práce, aby posunula svojich jazdcov medzi absolútnu špičku, kam obaja svojím jazdeckým umením určite patria.

Nicky Hayden a Valentino Rossi na trati počas testu v Brne

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri