Connect with us

Testy a recenzie

Honda NC700X – online test z Portugalska – maximálka 194 km/h

Publikovaný

on

24. 11. 2011 – Prvé dojmy

Len necelé dva týždne po milánskej výstave už sedím v lietadle a smerujem do Portugalska do prímorského mestečka Portimao neďaleko legendárneho Fara. Cieľ cesty – test novej sedemstovky NC700X a CBR1000RR Fireblade 2012. Dnes bola na rade NC700X zajtra, 25-teho Fireblade.

Necelých 50 koní a dnešná maximálka 194 km/h

Honda NC700X prichádza v dobe globálnej krízy spolu s modelom NC700S a s modelom Integra ako dobrý kompromis ceny a vyspelej techniky. Prichádza na trh v strednej triede a netají sa tým, že chce osloviť veľmi široké masy užívateľov a byť proste dostupná. Modely NC sú vybavené manuálnou alebo DTC prevodovkou 2. generácie. Honda nám do Portimao priviezla na test model so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a na tej sme dnes odjazdili cca 160 km v rôznych prostrediach. Prekvapením na záver dňa bol diaľničný úsek, kde som z motorky vydrel rýchlosť 194 km / h. A že 50 koní nič nie je.

Prvý dojem

Motorka na mňa zanechala viac ako dobrý dojem a to som ju pozeral iba na stojane. Pekne upratané a uhladené detaily vás navedú k staršej sestre Crossrunner, jazdné vlastnosti, podvozok a motor sú samozrejme úplne iné. Motorka je kompletne nová a vymyslená na denné používanie, ľahkú turistiku, ale aj stredne dlhú trasu. Dôležitým prvkom je nízke ťažisko ktorému pomohol sklon radového dvojvalca, umiestnenie nádrže pod sedadlo spolujazdca a vodiča. V mieste nádrže sa nachádza odkladací priestor, kde som bez problémov vložil integrálu. Aj keď živá váha je až 218 kg (verzia s ABS), prekvapením je prvé nasadnutie, kedy o 200 kg živej hmoty ani netušíte. Kľudne by som jej odhadol 170 kg a menej. Plusom je ľahučké manévrovanie na mieste a úplne prirodzená a fakt neúnavná pozícia jazdca. Motor je papierovo podhodnotený ale ani zďaleka to nie je chudák. Práve naopak, po pár kilometroch prichádzam na to ako sa k nemu treba správať v rôznom prostredí a ako spoločne udržať dynamiku jazdy. Častejšie radenie, viac krútenia s plynovou rukoväťou sa rýchlo dostávajú do môjho podvedomia a zrazu je NCX-ka okrem turistu aj ľahký športovec. Podvozok je skôr mäkší, brzdy s ABS nehryzú ako zúrivý pes, ale poslúchajú presne, vietor ma bije do hrude od +130 km/h. Obuté pneu Metzeler Roadtec Z8 dobre kontrujú podvozku a ich výber bol správny. Motorka vyzerá vcelku ako jednoduchá ale je zaujímavá množstvom technických riešení na motore, či ráme a hlavne uvádzanou spotrebou 3,58 l na stovku. Ale na záver tejto prvotnej krátkej informácie len zopakujem ešte raz – za tú cenu, čo sa bude predávať to bude to, čo dnes všetci potrebujú: za málo peňazí veľa muziky a veľa kilometrov.

Podrobnosti o tejto motorke hľadajte v najbližšom vydaní Motomagazínu č.: 12/2011, ktorý bude v predaji od 2 decembra.

Z Portimao V. Brniak

Portugalské Portimao a okolie má ideálnu klímu na novembrový test

Honda NC700X – prvý test

13 komentárov

1 komentár

  1. Dragon

    24. novembra 2011 at 21:16

    Hm, dalo sa čakať, že Honda spraví menšie ségry Crossrunnera a tourera… keď bolo NC-čko predstavené na EICME, vôbec sa mi nepáčilo. Asi sa to chcelo lepšie zadívať, neviem… ale po prečítaní textu ma tá moto celkom prekvapila. Hm, som zvedavý, aká bude jej cena. A NC700X mi mierne pripomína aj Transalp a ten sa mi týmto dňom prestal páčiť. A vôbec, bude TA-čko Honda vyrábať aj pre rok 2012?

  2. Tamasi

    25. novembra 2011 at 11:31

    Dragon neviem, neviem najskôr si prejavil záujem o elektricky poháňaný KTM Freeride a teraz toto? Začínam mať obavy či fakt nechceš zmeniť triedu? 🙂
    Inak cena NC700X bude naozaj zaujímavá a predpokladám, že naháč NX700S na tom môže byť ešte lepšie. Čo sa týka Transalpu, tak ten zostáva v ponuke aj v roku 2012.

  3. Dragon

    25. novembra 2011 at 11:53

    Tamasi – Poviem to inak. Niektoré tohotoročné novinky sa mi dosť páčia. O zmene smeru zatiaľ neuvažujem, ale budúci rok sa to môže ľahko zmeniť 😁 . Ten naháč ma až tak neoslovil, ale keď som videl to X-ko v plnej výbave, povedal som si, že to vyzerá fakt slušne. Netvrdím, že tieto motorky budú na roztrhanie a masovo predávané, ale nechajme sa prekvapiť, možno sa mýlim. Otáznikom bude stále spomínaná cena. Budúci rok by to chcelo porovnať TA-čko a X-ko, hm?

  4. Tamasi

    25. novembra 2011 at 15:27

    Sám som zvedavý na oficiálnu cenu, pretože tá nakoniec môže byť oveľa zaujímavejšia ako v prípade Transalpu

  5. kankoXF

    26. novembra 2011 at 12:43

    🤣 ta zadna kyvka je 👎

  6. TomasVFR

    26. novembra 2011 at 21:37

    Kolko litrova je nadrz?

  7. niknejm

    26. novembra 2011 at 23:34

    14l nadrz, a cena s najvacsou pravdepodobnostou bude 7000€ a verzia s DCT prevodovkou bude o cca 800-1000€ drahsia 😎
    myslim si ze pozitivna sprava.

  8. VladiB

    27. novembra 2011 at 9:42

    Ono tá cena môže byť kľudne aj o dosť menšia, žiaľ na cenu je zatiaľ embargo na všetkých trhoch.

    Zadná kyvka nebude až taká dráma, X-ko nie je nasmerované na turistiku do Mongolska ale na ľahkú turistiku a tá kyvka aj keď vyzerá lacno tuhosti má dosť, potom, ak majiteľ povie že nestačí a zvýši nároky na podvozok, je tu Crosrunner.

  9. niknejm

    27. novembra 2011 at 11:48

    Ja osobne by som o dost nizsej cene nehovoril,ale urcite by ma to velmi potesilo. Je pravda, ze v UK sa budu predavat asi drahsie,ale nejaky vyrazny rozdiel by som tam necakal.
    [linka]

  10. niknejm

    27. novembra 2011 at 16:38

    Pozri link [linka]

  11. VladiB

    28. novembra 2011 at 11:10

    niknejm pozeral som, ale počkáme si ešte, angláni v tomto smere nemusia byť smerodatní…

  12. niknejm

    11. decembra 2011 at 15:54

    Takže je to tu 🙂
    Honda na SR uviedla cenu 5990,-€ 👍
    dufam, ze je to verzia aj s DCT prevodovkou 🙂
    [linka]

  13. VladiB

    12. decembra 2011 at 6:17

    5990 éčiek? 👍 👍 👍

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri