ZenZero 350 je novinkou v oblasti skútrov strednej triedy, kde doposiaľ do dominancie iných značiek sa táto novinka pomaly, a hlavne opatrne nabúrava. Ale zato sebavedome. Skúter je to pekný, vzbudzuje dôveru, dáva vám nemravné návrhy na prekračovanie rýchlosti a drzými tvarmi si hľadá cestu do uzavretej komunity. A cena tá šokne každého – 3 590 Eur.
Super cena – za čo teda? Lahodí oku a technické informácie lákajú ešte viac. Výrobca udáva, že ZenZero má mimoriadne dobrý a tuhý oceľový kolískový rám a za jeho pevnosť dajú krk. Predné koleso 16“, zadné 15“, to už sú hodnoty veľkoobjemového skútra. Obojstranne ukotvené zadné koleso podporujú dva masívne kombinované – mechanicky nastavovateľné tlmiče (nastaviteľné len predpätie), kotúčové brzdy (2 x 256 mm) vpredu aj vzadu brzdia 12-lúčové hliníkové ráfy. Dva stojany, hlavný i bočný, sú v základnej výbave a v základe je aj pevné madlo pre spolujazdca. Veľkým plusom sú spolujazdcove oceľové výklopné stúpačky priam s dotykovým zatváraním.
Dizajn – viac ako dobrý Najviac zaujme biela perleťová bezpríplatková farba a krásne číre predné svetelné „okane“ v športovom tvare. Lámané sklo predných i zadných integrovaných smeroviek by vás navádzalo na LED diódy, ale je to očný klam, sú tam oranžové žiarovky. Zato zadné obrysové a brzdové svetlo je v štýle LED a všetky sú veľmi pekne zapracované do kapoty skútra v športovom štýle a so skutočne pekným dielenským spracovaním. Lacnovka je ale prístrojový panel, ktorý síce ukazuje aj vonkajšiu teplotu, ale na tak, zvonku pekne uprataný stroj, pôsobí až príliš lacno, vrátane ovládačov na riadidlách. Zato nízkoprofilové taiwanské pneumatiky Duro Racing, evokujú k športovej jazde názvom, tvarom aj vzorom behúňa a podtrhnuté sú športovými, skutočne peknými diskami. Pochvalu má aj pravá konzola zadného kolesa, kde sa nejedná o kus hranatého odrezaného plechu, ale pekne odliatu hliníkovú masu v rovnakom eloxe ako je kryt koncovky výfuku, predných teleskopov a oboch ráfov kolies.
Motor je vynikajúci Možno sa zdá, že 21 koní je málo, ale pre potreby v takto nastavenom skútri je primeraný. Štvortaktná hlava, dvojventilová jednotka s jedným vačkovým hriadeľom dosahujú krútiaci moment 23,7 Nm pri 6 000 ot. V praxi to znamená, že motor má sily aj na mimomestské ďaleké výjazdy so srdečným prejazdom po diaľnici. Dobre nastavený variátor zaberá okamžite plnou silou a štart z križovatky je v záplave áut dominantný. Stále vyhrávam nad premávkou a ZenZero krásne drží krok s premávkou aj mimo mesta. Navyše, vďaka rozmerom je aj pre oči motorizovaného okolia rovnocenným partnerom, a tak sa mimo obce nemotám na kraji, ale v strede svojho pruhu. Diaľničná 130-tka trvá trochu dlhšie, ale tachometer sa cez ňu prehupne až niekde do čísla 137 km/h. Motor má cca 600 km, a tak viem, že tu jeho rýchlosť končí, pretože zábeh už je za nami. Vstrekovanie zabezpečuje bezproblémový štart motora s ihneď hladkým priebehom práce motora i za studena.
Pánska jazda s „vetrom“ vo vlasoch Pred jazdou treba nohou prekročiť dosť vysoký tunel, ktorý ukrýva kľúčom odomykateľnú nádrž. Nič náročné, ale pokiaľ skúter stojí na hlavnom stojane, musím stáť, aby som ho postavil na obe kolesá. Sedadlo jazdca je dosť vysoko a nohami sa dotýkam zeme tak na pol chodidla. Skúter má vysokú svetlosť (160 mm) a vďaka veľkým kolesám sa nebojí ani väčších jám, rozbitého asfaltu, či slabšieho terénu. Ovládateľnosť skútra je úplne vynikajúca, tak v pomalých, ako i v rýchlych pasážach. ZenZero je navoditeľné podľa mojich predstáv a dobre pracujú i obe brzdy. Jediná nevýhoda je, že pre tak silný motor nie je dobre odvedený vietor od jazdca. Po hrudník áno, ale smerom hore je tlak od 90 km/h citeľný a so zvyšujúcou sa rýchlosťou, cca pri 120 – 130 km/h, neznesiteľný. Toto bude v každom prípade vyžadovať predný štít, aj keď ho tam majiteľ nalepí kanagonom. ZenZero vám dovolí vziať so sebou spolujazdca, ale ten facky od vetra dostane ešte väčšie. Okrem vetra ale bude mať spolujazdec kráľovské pohodlie, a to i pri nastupovaní a vystupovaní. Podvozok je nastavený skôr tvrdšie ako mäkšie, je to kompromis medzi mestom a vidiekom, lepšie by som si ho nenastavil ani sám. Brzdy patria do ostrejšej kategórie, ale dajú sa dávkovať podľa potrieb s celkom presným efektom.
Najlacnejší nováčik v triede 3 590 Eur? Takže nováčik a ešte aj najlacnejší. V ponuke je japonská, alebo talianska alternatíva skútra v strednej objemovej triede. Nehovorím, že sa konkurencia položí, ale cena je fakt dobrá. Spracovanie skútra je na nadštandardnej úrovni a pri fotografovaní na žilinských námestiach skúter upútaval pozornosť okolia, čo svedčí o jeho dizajnovej atraktivite.
Dobre navolená farba ale nestačí, to, čo dominuje, sú línie skútra, ktoré sú skutočne moderné. Pod sedadlo vojde menší nákup a aj 2 prilby, skrinka pred kolenami neexistuje. Je tu len malá prepážka na odloženie neviem čoho, lebo všetko čo by som tu odložil, by som sa asi za jazdy obával, že to stratím. Kľúč otvára nádrž, sedadlo s osvetlením batožinového priestoru a zvyšok povinností. Úsmevné je, ako vyskočí kryt hrdla nádrže. Ten mi vyskakoval pravidelne, kým som sa nenaučil ktorým smerom kľúč otvára sedadlo a ktorým nádrž. Prístrojová doska je v noci príjemne podsvietená a údaje sa dajú za každého počasia prehľadne čítať. Plusom je, že pojme celkom 190 kg posádky a batožiny dohromady, a to už je turistický potenciál. A ešte jedna vychytávka, ktorá práve myslí aj na ďalšie výlety. Tam, kde má byť skrinka je zásuvka na 12 V, a to sa cení, lebo takáto vec v základe chýba u väčšiny cestovných motoriek.
Benelli ZenZero 350
Cena: 3 590 Eur
Motor: 313 ccm, 4T jednovalec, Euro 3
Výkon: 21 k pri 7 000 ot./min.
Rozmery (D x Š x V): 2 174 x 760 x 1 205 mm
Hmotnosť / cel. hmotnosť / nádrž: 170 / 370 kg / 13,5 litrov
Max. nameraná rýchlosť: 137 km/h
Pneu: vpredu:120/70-16, vzadu: 140/70-15
Skúter na test zapožičal: GVP MOTO s.r.o. Komárno
Text a foto: Vlado Brniak
Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 7 – 8/2012
Janka
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.