Máte predstavu, aká je dlhá brzdná dráha?
Domov › Diskusné Fóra › Motoporadňa › Máte predstavu, aká je dlhá brzdná dráha?
- This topic has 90 odpovedí, 12 hlasov, and was last updated pred 18 years, 11 months by zajo78.
-
AutorPríspevky
-
14. januára 2006 o 5:00 #65025JozefkoÚčastník (Participant)
Viete si typnut aka je dlha z 50 ?, 100?, 200?, 300?
14. januára 2006 o 8:10 #65026milan3232Účastník (Participant)[linka]
[linka]
velmi dobre a poucne citanie. doplnil by som este cim vacsia hmotnost moto a jazdca, cim horsi stav moto (hlavne brzd) a cim horsi reakcny cas, tym sa metriky nabaluju. Samozrejme nesmieme zabudat na sucinitel trenia na vozovke.Su to sakra velke cisla.
Ak si clovek uvedomi, ze klipnutie oci trva 0,5sek + reakcna doba 2 sek (je tam zaratany aj nabeh brzd do max. ucinku) tak z vyssie uvedenych poznatkov vyplyvaju zaujimave drahy, ktore jazdec prejde a este ani nezacal brzdit.
Odpoved na otazku :
rychlost (km/h) brzdna draha (m)
50 14,6
100 48,4
150 101
200 173
250 265
300 376
Vypocet nezohladnuje hmotnost motocykla a jazdca ani aerodynamicku brzdnu silu pri rychlostiach viac ako 100km/ h. Je to velmi priblizne. Mohol by som napisat o tom clanok, s presnymi a uplnymi vstupmi, ak by bol zaujem.14. januára 2006 o 8:13 #65027JozefkoÚčastník (Participant)milan3232 Prave ze o tom pisem clanok a tie vzdialenosti su len ciste vypozitane podla vzorca … a hooodne sa odlisuju od reality
14. januára 2006 o 8:14 #65028JozefkoÚčastník (Participant)milan3232 co som sondoval kde kade sa mi dostali do ruki hodne odlisne cisla ale nasiel som jednu studiu a to je fakt zaujmave …
14. januára 2006 o 8:29 #65029yagizaÚčastník (Participant)iny kraj iny mrav. v anglicku musis byt vzdialeny od vozidla pred tebou 2 sekundy a v dazdi aspon 3 sekundy 🙂
rychlost brzdna draha
20mph 12 metrov
30mph 23 metrov
40mph 36 metrov
50mph 53 metrov
60mph 73 metrov
70mph 96metrovOTAZKA o kolkokrat je vacsia brzdna draha ak cestujes na lade
A 2krat
B 5krat
C 7krat
D 10krathadajte odpoved sa dozviete neskor…. 😉
14. januára 2006 o 8:30 #65030JozefkoÚčastník (Participant)yagiza ups …. to teda nemam ani potuchy D ???
14. januára 2006 o 9:33 #65031tlmicÚčastník (Participant)jozefko ale to nesmies trafit strom alebo zvodidla. Teraz vazne-netusim
V Brne sa mi raz podarilo nedobrzdit cielovu rovinku a bolo to straaaaaaaaaasne dlhe brzdenie.O nejakych cielenych reakciach ani nemozem hovorit, bol som rad ze je tam ten štrk a taka dlha unikova zona. Ale hned som balil a isel domov, som srab. Preto obdivujem tych ktori to tam flaknu o zem ozaj v peckach a v ohode jazdia dalej ako NIŠT
14. januára 2006 o 13:29 #65032kxbiboÚčastník (Participant)Ja si brzdenie trénujem, brzdenie od čiary v rôznych rýchlostiach.
14. januára 2006 o 14:03 #65033raptorÚčastník (Participant)a ja brzdim zasadne o mitshubishi galant :75:
jagiza 2x je blbost a 10x za mi zda vela takze je to medzi 5 a 7 a moj cisty tip je 5xeste by ma zaujimalo ci ide o brzdnu drahu motorky alebo auta…
14. januára 2006 o 17:35 #65034milan3232Účastník (Participant)Jozefko – mas pravdu, je to velmi priblizny vypocet. Dnes to uz vsetko robia PC – Crashtest. Mal som 2 semestre Automobilovych nehod ako sudny znalec na USI u prof. Kasanickeho, takze viem, o co zhruba ide. Ziadne vozidlo nema rovnake hodnoty a preto aj kazdy lepsi znalec povie brzdnu drahu v intervale od do.
Na brzdnu drahu ma vplyv:
* reakcny cas vodica (vek : psychologicky cas + svalova reakcia + cas rozhodovania),
* cas technickeho oneskorenia nabehu brzd (az po max. brzdny ucinok), ine pri kazdom type brzd,
* brzdne spomalenie (ako rychlo a s akou intenzitou dupne vodic na brzdu),
* povrch vozovky (suche, mokre, vlhke),
* material vozovky (asfalt, beton, dlazobne kocky, luka, prach, sneh, lad),
* technicky stav vozidla,
* konstrukcia brzd (kotucove/ bubnove, ABS, vzduchove/ hydraulicke),
* hmotnost vozidla + cestujucich + batoziny,
* umiestnenie batoziny,
* vyhlad vodica v zakrute/ pri predbiehani,…Zaujimave by bolo aj porovnanie, kolko metrov prejde jazdec v tych rychlostiach za povedzme 1sek.
yagiza – sucinitel trenia na suchom asfalte je 7 az 9 ms-1, na snehu 1 az 4 ms-1, na lade iba 0,5 az 3 ms-1. Ostatne veliciny su rovnake.
14. januára 2006 o 18:16 #65035eXeBaTÚčastník (Participant)milan3232
Viem o čom píšeš, mám 69 stranový posudok o svojej nehode, ktorý je plný matematicko – fyzikálnych výpočtov a simulácií.
14. januára 2006 o 18:33 #65036yagizaÚčastník (Participant)milan3232 takze tvoja odpoved je teda ktora? ak chces, sila gravitacneho a magnetickeho pola je konstantna
eXeBaT a ty si teda netipnes? alebo rovne nevyratas? myslim kvizovu otazku ktoru som na zaciatku uviedla…
14. januára 2006 o 19:47 #65037JozefkoÚčastník (Participant)Ja dnes vv noci dopisem ten clanok a dokreslim veci co don treba aby bol presny 🙂 🙂 🙂
14. januára 2006 o 19:51 #65038eXeBaTÚčastník (Participant)yagiza
Môj tip je 7, takže C
14. januára 2006 o 19:58 #65039jaRRoÚčastník (Participant)toto sa mi moc dobre cita…….. 🙄 hmm ja viem ze keby som mal raz spolujazdca tak uz zhanam aj prednu vidlicu 😁 hmm tiez si to musim pomerat tie metre a tak……. A je dobra blbost to bude D alebo C
-
AutorPríspevky
- Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.