Connect with us

Máte predstavu, aká je dlhá brzdná dráha?

Domov Diskusné Fóra Motoporadňa Máte predstavu, aká je dlhá brzdná dráha?

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 16 až 30 (z celkového počtu 91 )
  • Autor
    Príspevky
  • #65040
    Jozefko
    Účastník (Participant)

    jaRRo mylis sa ! budes prekvapeny, ale zo spolujazdcom alebo nakladom sa umerne tomu zvetsi zataenie pneu a tym sa zvedsi sticna plocha medzi pneu a cestou a zvysuje sa ucinos pneu pri brzdeni … takze keby si mal spolujazdca zastavis tak isto … 😉

    #65041
    yagiza
    Účastník (Participant)

    Jozefko s nakladom je brzdna draha dlhsia 😉

    #65042
    Jozefko
    Účastník (Participant)

    yagiza … skusala si ? 😉 pozorne si precitaj co som napisal jarrovy …. 😉

    #65043
    yagiza
    Účastník (Participant)

    Jozefko pises ze s nakladom zastavis tak isto…. no navazam naklad(y) uz dlhsie a veru ked niekto za mnou sedi, musim zacat skorej. ja moc o teorii toho neviem ale prax mam 😉

    #65044
    Jozefko
    Účastník (Participant)

    yagiza tak ja ti to sem prekopirujem z mojho clanku a pozorne si to precitaj 😉 nie je to z mojej hlavy …

    Hlavným princípom brzdenie je premena pohybovej energie idúceho motocyklu na teplo, prostredníctvom brzdových súčastí a závisí na trecích pomeroch medzi brzdovým obložením a brzdovým kotúčom – bubnom a medzi pneumatikami a vozovkou. Moderné brzdové systémy fungujú natoľko dobre že sú schopné zablokovať kolesá a preto sa musíme zaujímať a ďalšiu veličinu, ktorou je prenos síl cez styčnú plochu pneumatiky z vozovkou. Veľkosť brzdnej sily navodenej trením, prenášanej cez pneumatiky je spravidla úmerná zaťaženiu kôl. To znamená, že jazdec dokáže i zo spolujazdcom, alebo nákladom zastaviť na rovnakej vzdialenosti ako v sólo jazde, predpokladom však je, že stroj nie je preťažený a samozrejme z spolujazdcom musí jazdec brzdiť väčšou silou.

    #65045
    yagiza
    Účastník (Participant)

    Jozefko pekne… ale to je teoria ktorej ja moc nerozumiem, ja nie som teoretik… ja ti z praxe mozem povedat ze som prvykrat musela brzdit aj ocami a ritou aby som to ubrzdila, odvtedy uz viem a zakazdym idem na brzdy skorej. ty mas svoju teoriu, ja svoju prax, nikto sa este nestal majstrom sveta v jazdeni tak, ze si precital kopec kniziek 😉

    #65046
    Jozefko
    Účastník (Participant)

    yagiza o tom niet sporu 😁 😁 😁 , ale aj ja jazdievam z nakladom na moto a aj z spolujazdcom … rozdiel je v jedinom silnejse stlacenie brzdy … 😁 😁 😁 Ked si nalozena … stlac silnejsie 😉 Fyzika je svina …

    #65047
    yagiza
    Účastník (Participant)

    Jozefko

    1)mas automatiku… na motorke brzdis nielen brzdami ale ja tym ze radis rychlostne stupne nadol. takze nestlacas len dve packy pod prstami

    2)mam najazdene vysse 130 000km 365dni v roku (dazt, lad, sneh mrzne prsi, hreje) nejaky ten rocik dva

    3) z fyziky som maturovala

    4) vidi sami ze ten tvoj clanok bude len opisanym textom z citanky 😉

    #65048
    jaRRo
    Účastník (Participant)

    hmm no hadat sa nemusite koli mne som zvedavy aj na ostatne nazory 🙄 fyzika je svina s tym suhlasim………. ale s praxe sa mi vidi ze so spolujazdcom je brzdna draha dlhsia no ta teoria co si mi napisal ma prekvapila treba skusit tu istu rychlost a zastat sam a so spolujazdcom …….

    #65049
    Jozefko
    Účastník (Participant)

    yagiza dazt, lad, sneh mrzne prsi, hreje ?? na moto ?? 🤐 no neviem … nejako mi lad nesdi … ja 130 000 najazdene na moto nemam, ale si prva o ktorej viem ze jazdi na lade …. ja mam najazdene len 10 000 … po dlhych rokoch som znova zacal jazdit … a viac som od 17 juna do teraz nezvladol … a prestal som ked nasnezilo a zacalo mrznut … ladu sa bojim … mmmoocc bojim … o tom ze ovladas fyziku som nikdy ani len na chvilocku nezapochyboval ani len pol slovkom 😕 Moja poznamka ze fyzika je svina som myslel tak ze su veliciny z ktorimi ani ja ani nikto iny nepohne / snad okrem atomoveho fyzika, ale to uz je o niecom inom / a k 4 bodu … mas pravdu naozaj to nemam z vlastnej hlavy som ti to napisal uz skor a nevidim dovod to tajit opieram sa o teoreticke a prakticke skusenosti ludi ktory sa tym zivia naozaj profesionalne a vychadaju z realnych situacii. 😉

    #65050
    raptor
    Účastník (Participant)

    jozefko neviem, priklanam sa k jage… ked som mal za sebou cloveka bolo treba zacat skorej brzdit…

    #65051
    yagiza
    Účastník (Participant)

    Jozefko

    1) ak nieco nedokazes/nevies/nerobis ty, nespochybnuj automaticky inych. pri odjazdenych 10 000km na letnej ceste na automatickom skutri, sa stretnes este s vela ludmi co robia/vedia/dokazu vela veci co ty nerobis.

    2) jedna rada: opisovat vie kazdy. ale ak ides opisovat clanok z knihy,napis ho jednoduchsie, skus ho radsej napisat vlastnymi slovami a doplnit ho o vlastne skusenosti. pretoze ta ukazka co si predviedol, nehnevaj sa keby nejazdim, tak kaslem najazdenie, lebo je to tazka fyzika, a aj podpriemerne inteligentni vedia jazdit na motokach, a mozno este lepise ako niektori studovani fyzici.

    #65052
    Jozefko
    Účastník (Participant)

    raptor ok beriem co pises … ale je pre to jednoduche vysvetlenie … zacinas skorej brzdit aby si vykompenzoval opozdenie ucinku brzd z dovodu nutnosti posobit vecsou silou aby sa dosiahol rovnaky brzdny efekt ako pri mensom zatazeni …

    #65053
    raptor
    Účastník (Participant)

    jozefko prepac mi ale tvojej poucke z knizky nerozumiem…

    zacal som brzdit skor lebo som bol tazdi tak mi vravi moj sedliacky rozum, neuraz sa ale trepeš… kup si velku motorku povoz sa na nej a potom

    nech si za teba sadne partnerka a nabal tri kufre a uvidis sam ze v praxi budes brzdit aj ty skor a nebudes rozmyslat nad kadejakymi teoretickymi kompenzaciami…

    #65054
    raptor
    Účastník (Participant)

    tazky kua malo byt.. exe mal by si doplnit moznost upravit svoje prespevky…tak ako to je na motoride

Zobrazuje sa 15 príspevkov - 16 až 30 (z celkového počtu 91 )
  • Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.

Partneri