Máte predstavu, aká je dlhá brzdná dráha?
Domov › Diskusné Fóra › Motoporadňa › Máte predstavu, aká je dlhá brzdná dráha?
- This topic has 90 odpovedí, 12 hlasov, and was last updated pred 18 years, 3 months by zajo78.
-
AutorPríspevky
-
14. januára 2006 o 20:17 #65040JozefkoÚčastník (Participant)
jaRRo mylis sa ! budes prekvapeny, ale zo spolujazdcom alebo nakladom sa umerne tomu zvetsi zataenie pneu a tym sa zvedsi sticna plocha medzi pneu a cestou a zvysuje sa ucinos pneu pri brzdeni … takze keby si mal spolujazdca zastavis tak isto … 😉
14. januára 2006 o 20:24 #65041yagizaÚčastník (Participant)Jozefko s nakladom je brzdna draha dlhsia 😉
14. januára 2006 o 20:28 #65042JozefkoÚčastník (Participant)yagiza … skusala si ? 😉 pozorne si precitaj co som napisal jarrovy …. 😉
14. januára 2006 o 20:30 #65043yagizaÚčastník (Participant)Jozefko pises ze s nakladom zastavis tak isto…. no navazam naklad(y) uz dlhsie a veru ked niekto za mnou sedi, musim zacat skorej. ja moc o teorii toho neviem ale prax mam 😉
14. januára 2006 o 20:38 #65044JozefkoÚčastník (Participant)yagiza tak ja ti to sem prekopirujem z mojho clanku a pozorne si to precitaj 😉 nie je to z mojej hlavy …
Hlavným princípom brzdenie je premena pohybovej energie idúceho motocyklu na teplo, prostredníctvom brzdových súčastí a závisí na trecích pomeroch medzi brzdovým obložením a brzdovým kotúčom – bubnom a medzi pneumatikami a vozovkou. Moderné brzdové systémy fungujú natoľko dobre že sú schopné zablokovať kolesá a preto sa musíme zaujímať a ďalšiu veličinu, ktorou je prenos síl cez styčnú plochu pneumatiky z vozovkou. Veľkosť brzdnej sily navodenej trením, prenášanej cez pneumatiky je spravidla úmerná zaťaženiu kôl. To znamená, že jazdec dokáže i zo spolujazdcom, alebo nákladom zastaviť na rovnakej vzdialenosti ako v sólo jazde, predpokladom však je, že stroj nie je preťažený a samozrejme z spolujazdcom musí jazdec brzdiť väčšou silou.
14. januára 2006 o 20:43 #65045yagizaÚčastník (Participant)Jozefko pekne… ale to je teoria ktorej ja moc nerozumiem, ja nie som teoretik… ja ti z praxe mozem povedat ze som prvykrat musela brzdit aj ocami a ritou aby som to ubrzdila, odvtedy uz viem a zakazdym idem na brzdy skorej. ty mas svoju teoriu, ja svoju prax, nikto sa este nestal majstrom sveta v jazdeni tak, ze si precital kopec kniziek 😉
14. januára 2006 o 20:47 #65046JozefkoÚčastník (Participant)yagiza o tom niet sporu 😁 😁 😁 , ale aj ja jazdievam z nakladom na moto a aj z spolujazdcom … rozdiel je v jedinom silnejse stlacenie brzdy … 😁 😁 😁 Ked si nalozena … stlac silnejsie 😉 Fyzika je svina …
14. januára 2006 o 20:55 #65047yagizaÚčastník (Participant)Jozefko
1)mas automatiku… na motorke brzdis nielen brzdami ale ja tym ze radis rychlostne stupne nadol. takze nestlacas len dve packy pod prstami2)mam najazdene vysse 130 000km 365dni v roku (dazt, lad, sneh mrzne prsi, hreje) nejaky ten rocik dva
3) z fyziky som maturovala
4) vidi sami ze ten tvoj clanok bude len opisanym textom z citanky 😉
14. januára 2006 o 20:58 #65048jaRRoÚčastník (Participant)hmm no hadat sa nemusite koli mne som zvedavy aj na ostatne nazory 🙄 fyzika je svina s tym suhlasim………. ale s praxe sa mi vidi ze so spolujazdcom je brzdna draha dlhsia no ta teoria co si mi napisal ma prekvapila treba skusit tu istu rychlost a zastat sam a so spolujazdcom …….
14. januára 2006 o 21:10 #65049JozefkoÚčastník (Participant)yagiza dazt, lad, sneh mrzne prsi, hreje ?? na moto ?? 🤐 no neviem … nejako mi lad nesdi … ja 130 000 najazdene na moto nemam, ale si prva o ktorej viem ze jazdi na lade …. ja mam najazdene len 10 000 … po dlhych rokoch som znova zacal jazdit … a viac som od 17 juna do teraz nezvladol … a prestal som ked nasnezilo a zacalo mrznut … ladu sa bojim … mmmoocc bojim … o tom ze ovladas fyziku som nikdy ani len na chvilocku nezapochyboval ani len pol slovkom 😕 Moja poznamka ze fyzika je svina som myslel tak ze su veliciny z ktorimi ani ja ani nikto iny nepohne / snad okrem atomoveho fyzika, ale to uz je o niecom inom / a k 4 bodu … mas pravdu naozaj to nemam z vlastnej hlavy som ti to napisal uz skor a nevidim dovod to tajit opieram sa o teoreticke a prakticke skusenosti ludi ktory sa tym zivia naozaj profesionalne a vychadaju z realnych situacii. 😉
14. januára 2006 o 21:32 #65050raptorÚčastník (Participant)jozefko neviem, priklanam sa k jage… ked som mal za sebou cloveka bolo treba zacat skorej brzdit…
14. januára 2006 o 21:35 #65051yagizaÚčastník (Participant)Jozefko
1) ak nieco nedokazes/nevies/nerobis ty, nespochybnuj automaticky inych. pri odjazdenych 10 000km na letnej ceste na automatickom skutri, sa stretnes este s vela ludmi co robia/vedia/dokazu vela veci co ty nerobis.
2) jedna rada: opisovat vie kazdy. ale ak ides opisovat clanok z knihy,napis ho jednoduchsie, skus ho radsej napisat vlastnymi slovami a doplnit ho o vlastne skusenosti. pretoze ta ukazka co si predviedol, nehnevaj sa keby nejazdim, tak kaslem najazdenie, lebo je to tazka fyzika, a aj podpriemerne inteligentni vedia jazdit na motokach, a mozno este lepise ako niektori studovani fyzici.
14. januára 2006 o 21:53 #65052JozefkoÚčastník (Participant)raptor ok beriem co pises … ale je pre to jednoduche vysvetlenie … zacinas skorej brzdit aby si vykompenzoval opozdenie ucinku brzd z dovodu nutnosti posobit vecsou silou aby sa dosiahol rovnaky brzdny efekt ako pri mensom zatazeni …
14. januára 2006 o 22:01 #65053raptorÚčastník (Participant)jozefko prepac mi ale tvojej poucke z knizky nerozumiem…
zacal som brzdit skor lebo som bol tazdi tak mi vravi moj sedliacky rozum, neuraz sa ale trepeš… kup si velku motorku povoz sa na nej a potom
nech si za teba sadne partnerka a nabal tri kufre a uvidis sam ze v praxi budes brzdit aj ty skor a nebudes rozmyslat nad kadejakymi teoretickymi kompenzaciami…14. januára 2006 o 22:03 #65054raptorÚčastník (Participant)tazky kua malo byt.. exe mal by si doplnit moznost upravit svoje prespevky…tak ako to je na motoride
-
AutorPríspevky
- Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.