Kúpil som, si motorku. Veľkú, ťažkú, silnú. A ešte navyše s kardanom. Musel som. Na malej by som vyzeral ako cirkusový medveď na bicykli, na ľahkom jogurte by som mal strach, slabé motorky ma prestali baviť pred štvrťstoročím a kardan odporúča Mishko. Táto kráska mi padla do oka hneď, ako som ju zbadal na titulke Motomagazínu v roku 2001. Bol som z nej taký posratý, že som jej na Kraken Rally Tomky, ktorú som organizoval, pripravil (pár minút po tom, ako prišla prvá na Slovensko) privítanie aj s ohňostrojom, TToma ? jej drsného drivera som nasmeroval zaparkovať ju na pódium a tak som z nej spravil hviezdu večera. Na druhý deň ? hneď ako som rozdrapil oči, som tohto drsňáka presvedčil, aby mi zo mňa urobil druhého Slováka na svete, ktorý ju osedlá. Ten musí fetovať (ako vraví V.B.) alebo čo, pretože mi ju naozaj zveril do rúk. A nôh samozrejme. VTX-ka robila všetko, čo by človek aj mohol čakať od stosedemkoňového a stošesťdesiatštyriňútnowého, dvojvalcového kladiva, ktorému v každom valci lieta namiesto piestu takmer litrová fľaša adrenalínu. Pri rozbehu hrabala ako neskrotená kobyla, pri duálnom brzdení sa jej spod kolies dymilo ako býkovi keď zaflekuje pred toreadorom, aby ho v sekunde nabral za gule na rohy, ale pri jazde poslúchala aj na ten najjemnejší dotyk, ako Valeho GP-špeciálka. Skrátka zamiloval som sa až po ušiská. Ale správala sa aj ako ľahké dievča ? nechcela byť mojou, kým za ňu poriadne nezaplatím. V tom čase trištvrte melóna kua!!! Tak som teda šporil a šporil, až som si jednu zranenú nechal priviezť až spoza veľkej mláky. Bola mladučká ? mala len dva rôčky a už bola týraná ako každá štvrtá žena. Ďalšie dva roky som jej liečil zranenia, ale na sklonku minulej sezóny som jej oznámil: Koniec postávaniu! Ortopéd Peťo povedal že si už zdravá moja milá, tak si ťa osedlám. Žiadna rekonvalescencia sa nekoná! A jazdiť si sa už za tých 11 111 kilometrov mohla naučiť! Tak sa priprav, ideme z kopca. A bude to poriadna jazda!
Ale že problém!? Gumy takmer zodraté. A navyše také, aké má každá druhá. Hlavne pravá ma srala. Pardon – zadná. Úzka! A navyše sa občas aj pošmykla. A to sa slušnému dievčaťu stať nesmie! Tak som sa rozhodol: Stem pre moju lásku gumy. Tie najlepšie. Také z telky. Metzelerky ME880, do ktorých obúvajú svoje harlejky tatko aj bratia Teutulovci z Orange Chopper County na Discovery. Čo je dobré pre harlejky, to musí byť dobré aj pre naozajstné stroje. Ja síce predávam iné značky, ale tie neponúkajú extrémne rozmery gúm. Až na Avon. Ale ja už som moju starú (Šedouku) obul do Metzeleriek ME88 a jazdilo sa na nich excelentne a navyše aj dlhóóóó… Dajakých 40 tisíc kilometrov, čím sa mi vrátila ich vyššia cena. A to som na nich pri náhlej (ale hádam len dočasnej) strate rozumu v Liberci aj gumoval a na Babe som na zadnej robil šúľance. Kua! Na čoprovej gume! Tak si teda vravím, že dcéra staršej osemdesiatosmičky nemôže byť horšia od svojej mamy a vydávam sa k jej predajcovi z otázkou, ktorú počúvam častejšie ako by mi bolo milé: Dáš mi na ňu nejakú zľavu? Buahahaha! A že vraj nikdy nerob druhému to, čo nesteš, aby robili tebe! Kašlem na to, a tak sľubujem aj modré z neba len pre to, aby som čosi ušetril ? budem ju testovať. Čiže žiadne pohodové jazdenie, ale ohrozovanie vlastného života: Divoké zrýchlenia (s kardanom, ktorý je známy žrút pneumatík), riskantné klopenia (kua, dúfam, že nedopadnem, ako môj kamoš Miro ? správny chlap z časopisu pre správnych chlapov, ktorý roztrepe takmer všetko, čo sa mu dostane do ruky) ale aj brutálne brzdenia (s duálom, ale bez ábeeska). Skrátka urobím všetko možné, len aby som ich čím skôr zniesol zo sveta. Okrem jediného: budem do nich tlačiť koľko treba a navyše im pomastím brušká Ultrasealom. To aby nevypustili dušu v tej najnevhodnejšej chvíli. A najnevhodnejšie chvíle sú na motorke úplne všetky, okrem parkovania, ale ktorá guma by už len vypúšťala dušu, keď jej stojí… Motorka.
Metzelery som jej obul presne pri 15 000 kilometroch. Ani meter som ich nezabiehal. Hneď som im išiel po krku, ako Fico pravičiarom. Trochu ma mrzí, že sa jej nedá naložiť až po hranu ? stúpačky nepustia ? ako vidieť aj na fotečke. Preto sa cez zimu presťahujú vyššie a potom bude Palermo! Pri prudkých výjazdoch z križovatky sa síce obmedzil efekt pretáčajúcej sa gumy z dvojky už len na jednotku, ale ako bónus sa mi ochotnejšie stavia na zadné. Pekná vďaka….
Náhodou sa stalo, že dve motorky, ktoré mám celkom slušne ?pod kontrolou? práve v tomto čase začali tiež jazdiť na nových pneumatikách.
Prvá je načipovaný Suzuki Bandit 1250, ktorý poznám ?od narodenia?. Ten má od 3800 km obuté Metzeler Z4. Jeho majiteľ s ním jazdí sólo a naozaj ostro, hoci je začiatočník a preto ich nemá s čím porovnať.
Druhá je Honda VFR800, ktorá má najazdených 40 000 km a čerstvo obuté Z6-ky. Jazdí väčšinou naložená a turisticky a jej majiteľ už jazdil na niekoľkých iných značkách. Ako prvú správu som sa od neho dozvedel, že sú hlučnejšie ako ostatné na ktorých jazdil.
Pri každej s týchto pneumatík sa dozviete ich curriculum vitae, ich dobré aj zlé vlastnosti aj dĺžku života. Sám som zvedavý…
ME-Z4 nie je zla guma no na ostru jazdu urcite nie. Je podstatne „tvrdsia“ nez napr. Conti RoadATTACK v rovnakej kategorii no vdaka svojmu makkemu asi 5mm okraju podrzi v krizovych situaciach …
charym : Kamarát ktorý ma fotil – Ivan. rasto1303SaniTomzuzu : Vďaka. 🙄 MartineR : Keby sa ma pýtal, čo by som mu odporučil, tak by som mu poradil Metzeler Z6.
Vadim ja mám na Hornetovi najazdené 3800 km a už mám zodraný skoro celý dezén na zadnej pneu (Bridgestone BT-012)… Akú naj gumu by si doporučil mne? Mám kúpiť takú istú, keď vpredu mám ešte Bridgestonku?
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
MartineR
10. septembra 2007 at 9:55
ME-Z4 nie je zla guma no na ostru jazdu urcite nie. Je podstatne „tvrdsia“ nez napr. Conti RoadATTACK v rovnakej kategorii no vdaka svojmu makkemu asi 5mm okraju podrzi v krizovych situaciach …
rasto1303
10. septembra 2007 at 11:43
Vadim: Dobre citanie… 😁
Sani
10. septembra 2007 at 13:27
Dobré gumy, krásna motorka, fešák jazdec, pekný článok. Gratulujeme.
charym
10. septembra 2007 at 17:49
Kto je na tej fotke z vk?
Furby
10. septembra 2007 at 19:37
Aj ty si si to všimol? 🙄
Tomzuzu
11. septembra 2007 at 8:02
Vadim o tebe sa rac budu ucit deti v skole na maturitu zo slovenciny 😶 teda dufam 😇
Vadim
11. septembra 2007 at 13:27
charym : Kamarát ktorý ma fotil – Ivan.
rasto1303 Sani Tomzuzu : Vďaka. 🙄
MartineR : Keby sa ma pýtal, čo by som mu odporučil, tak by som mu poradil Metzeler Z6.
Eriq
12. septembra 2007 at 17:24
Vadim ja mám na Hornetovi najazdené 3800 km a už mám zodraný skoro celý dezén na zadnej pneu (Bridgestone BT-012)… Akú naj gumu by si doporučil mne? Mám kúpiť takú istú, keď vpredu mám ešte Bridgestonku?
speedy
5. januára 2008 at 14:28
V pohode motorka len sa mi na nej nepači to plexi sklo