Naposledy som bol v Hořiciach v Podkrkonoší niekedy v roku 1985. V tých rokoch sme prešli republiku (pre neskôr narodených sa myslí ČSSR-to bolo tam kde je Praha hlavné mesto a vtedy aj naše) hneď niekoľko krát, a to za úplne prostým účelom. Chodili sme ako diváci a fandovia po ?republikových aj medzinárodných motocyklových závodoch?.
Pamätám si doby, keď sme bežne takto strávili aj 12 víkendov v roku. Piešťany, Nové Mesto nad Váhom, Kopčany, Poltár, Hričov, Malacky, Banská Bystrica, Žďár nad Sázavou, Ostrava, Brno, Znojmo, Jindřichúv Hradec, Velké Meziříčí, Těrlicko, H.Králové, Hořice v Podkrkonoší ………. určite som zabudol ešte veľa zaujímavých okruhov. Postupne všetky tieto závody zanikali a tak sa okruh výletov zúžil na autodromy Brno, Most a v tej dobe novootvorený Hungaroring. Žiadny z nich už ale nenahradil atmosféru starých tratí. Všade rozváňali párky a klobásky, pivo tieklo potokmi, miestny rozhlas viac škvrčal ako hlásal, a do toho všetkého ten známy závan ?ricíňáku?. Či to bol ricínový olej neviem, ale všetci to tak volali a nasávali to, ako tú najkrajšiu vôňu na svete a pokiaľ možno z čo najkratšej vzdialenosti. A to je práve to, čo žiadny moderný okruh divákovi nedá. Vzdialenosť medzi divákom a jazdcom je na moderných motodromoch tak veľká, že zážitok je neporovnateľný, aspoň teda pre mňa. Tak som bol veľmi rád, keď kamarát dal dokopy pár motorkárov a v máji 2005 som po 20-tich rokoch a na vlastnej motorke zase videl Hořice, kde sa do dnešného dňa tieto závody organizujú.
STARÉ DOBRÉ HOŘICE
Tieto obrázky pochádzajú z fantastickej knihy Jiřího Franeka, ktorý zdokumentoval ?Mistrovství Československa silničních motocyklú 1954-1992.
Ako majú Angličania svoj ostrov Man s jeho slávnymi závodmi , tak Česko má svoje Hořice. A je len dobré že aj my Slováci máme nadšencov , ktorý oživujú túto tradíciu aj na Slovensku. Vidieť ?smečku? motocyklov v uliciach mesta je vždy zážitok, a keď to ešte k tomu vedia, tak je to fantastická podívaná. Vidieť, moderné 600-vky a nadupané ?litre? točiace maximum otáčok ako sa rútia medzi normálnou mestskou zástavbou, tak vám chodí mráz po chrbte. Tam kde by bežný smrteľník brzdil, oni ťahajú za plyn. Na toto divadlo sa môžete pozerať z tak bezprostrednej blízkosti, že máte dojem že sa ich môžete dotknúť. Ešte aj dnes si pozriem závody na modernom okruhu, či už republiku, Alpe-Adria Cup, alebo GP-čka. Ale ani jedno nie je taká podívaná.
Zámerne tu nespomínam žiadne mená pretekárov, lebo zabudnúť na niekoho by bol trest. To by som radšej nechal na ?příště?.
STARO-NOVÉ HOŘICE
old-timer a súčastnosť
balík jazdcov, to musí byť o veľkom srdci
ak si myslíte, že medzi tie budovy sa brzdí .. plyn, plyn, plyn.
únikové zóny ? to sa tu nevedie, pády sú tvrdé ale našťastie v tomto prípade R.Boček OK.
okolo hospody Na Borku je to fofr
pozdrav aj odmena divákom
No a prečo som nazval tento článok 2 v 1? Zima nepotrvá večne, cesty preschnú a vy budete rozmýšľať kam na jar vyraziť. Takže až chcete ?zážitok a výlet? , teda dva v jednom, vyrazte smer Hořice v Podkrkonoší. Je len na vás, či to naplánujete ako jednodňový výjazd, alebo dáte celý víkend. Vo východných Čechách je čo pozerať. Stojí to za to vidieť a ja nemám na Hořické závody iný výraz len : MÁ TO GULE!!!
mozem vsetkym ktory vahaju ist odporucit. ako si spomenul mame tu v anglicku Isle of Man kde byvavaju preteky v juni je to TT (moderne masiny) a v august je to Manx (klasicke stroje). atmosfera sa fakt neda opisat. bola som na niekolkych pretekoch klasickych strojov minuly rok (ako divak moj piskot este neni az tak stary, len tak vyzera) a bola som velmi prekvapena ako si to tie „sijace stroje s druhej svetovej“ (ako ja vtipne nazyvam klasicke motorky 😉 ) palili do zakrut. nie je dolezite na com jazdis, ale ako
mal som šťastie vidieť takéto preteky naživo už ako chlapec. Bol to Ipeľský okruh, ktorý sa v Poltári jazdil skoro pravidelne v
sedemdesiatych rokoch.
Vidieť Srnu a Baláža, dotknúť sa závodnej motorky, voňať ricín, to určite pomohlo k tomu, že som začal a vydržal pretekať 23 rokov.
Tam som pochopil, aká záľuba sú motorky a že to trvá na furt…!
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
yagiza
2. januára 2006 at 10:14
tlmic 🙂 velmi dobry clanok.
mozem vsetkym ktory vahaju ist odporucit. ako si spomenul mame tu v anglicku Isle of Man kde byvavaju preteky v juni je to TT (moderne masiny) a v august je to Manx (klasicke stroje). atmosfera sa fakt neda opisat. bola som na niekolkych pretekoch klasickych strojov minuly rok (ako divak moj piskot este neni az tak stary, len tak vyzera) a bola som velmi prekvapena ako si to tie „sijace stroje s druhej svetovej“ (ako ja vtipne nazyvam klasicke motorky 😉 ) palili do zakrut. nie je dolezite na com jazdis, ale ako
milan3232
2. januára 2006 at 11:29
Veru, mam doma 2x VHS z TT. Neuveritelne. ale tie pady su tam potom fatalne. Su to „blazni“.
Nazivo to musi stat za to.
zeleno
2. januára 2006 at 14:56
mal som šťastie vidieť takéto preteky naživo už ako chlapec. Bol to Ipeľský okruh, ktorý sa v Poltári jazdil skoro pravidelne v
sedemdesiatych rokoch.
Vidieť Srnu a Baláža, dotknúť sa závodnej motorky, voňať ricín, to určite pomohlo k tomu, že som začal a vydržal pretekať 23 rokov.
Tam som pochopil, aká záľuba sú motorky a že to trvá na furt…!
kxbibo
2. januára 2006 at 16:53
Pekný článok, páčia sa mi hrozne takéto preteky okolo slamy.
zeleno: ty starý motokrosár mám pre teba návrh, urob podobný článok o motokrose a enduro. Čo ty na to?
tlmic
2. januára 2006 at 17:08
zeleno Veru dobre hovori kxbibo, myslim ze po tolkych rokoch zavodenia by si mal co napisat!!! A nehovor , ze sa nenajde aj nejaka bahnacka fotka.
zeleno
2. januára 2006 at 18:02
no, možno sa raz na to odhodlám, lebo nie som moc redaktorský typ a chýba mi aj skener a digifoťák.
eXeBaT
2. januára 2006 at 20:56
zeleno
Nenechaj sa odradiť modernou technikou, máš na to 😉
tlmic
Silná nostalgia ma prepadla, pekný článok 😁