Je rok 1997
a ja som sa po dlhej dobe bez motorky konečne rozhodol, ktorú si vyberiem. Je
to Honda Shadow VT 600. V mojom ?vnútrohlavovom castingu? víťazí z troch dôvodov:
image značky, design, cena. Na poradí nezáleží. Už pri prvom kontakte s predajcom
zažívam sklamanie. Personál predajne v centre Bratislavy o motorkách tuší len
to, že majú dve kolesá. Preto odchádzam do Pezinku, kde má v garáži svoju predajňu
nejaký pán Flendrovský. Ten sa na mňa pozrie a hovorí mi, že ?šestovka? pre
mňa svojou veľkosťou nie je vhodná. Vraj o pár týždňov príde na Slovensko novinka:
sedemsto päťdesiatka a to je tá správna motorka pre mňa. A posiela ma k inému
predajcovi, ktorý ju bude mať na sklade skôr, ako on. Samozrejme že má pravdu,
ale ja dodnes nechápem, prečo sa takto dobrovoľne pripravil o zákazníka.
Jednotku som zaradil, až keď sa celý personál predajne kamsi stratil. Obával
som sa totiž, že motorka bude so mnou aspoň prvých pár metrov zápasiť. Aké bolo
moje prekvapenie, keď som zistil, že tá 230 kilová japonská kráska mi číta myšlienky.
Až na ďalší deň, keď už boli moje jazdecké ?chtíče? aspoň trochu ukojené, som
sa s ňou podrobne zoznámil. Technické parametre som už samozrejme ovládal dokonale,
aj porovnanie s konkurenciou, ale bolo ju treba ešte dlho a dôkladne hladkať
pohľadom.
Apropo konkurencia.
Od Kawasaki v tom čase bola k dispozícii VN 800. Vulkany sa vyrábali v prevedení
cruiser aj chopper, čo bola ďalšia ich výhoda. Ťažko sa k tomu priznávam, ale
napriek tomu, že sa mi viac páčili (ich softailový rám je ozaj krásny), som
si z nich nevybral. Kvôli cene. Ale do dnes toho neľutujem. Suzuki vyrábala
VS 800. Chopprík s prekrásnym motorom. Bohužiaľ je Intruder dosť malý. No a
Yamaha vtedy končila s výrobou Viraga 750, čo bola podľa mňa dosť nešťastná
motorka. Nestabilný neštýlový chrbticový rám a večné problémy so štartérom,
skrátka nič pre mňa.
Po prvej eufórii som zistil, že mi nevyhovuje posed. Sériové ?fúrikové? riadidlá
som vymenil za trochu vyššie a oveľa širšie. Sedlá som posunul nižšie a dozadu
a predné stúpačky s príslušenstvom vyššie a dopredu. Na motorke som sa ozaj
začal cítiť ?ako doma?. Všetky ostatné úpravy sa týkali designu, na ktorý môžu
byť rozličné názory a preto ho nebudem spomínať.
Technické parametre VT 750 si môžete bez problémov
zistiť, preto sa budem zaoberať len mojimi subjektívnymi pocitmi. Výkonom zaostáva
za Vulkanom aj Viragom, ale je rýchlejší, ako Intruder. Jazdné vlastnosti sa
mi zdali podobné Vulkanu a podstatne lepšie ako jazdné vlastnosti Intrudera.
Virago jazdné vlastnosti nemá, preto ich nedokážem porovnať. V technických a
ostrých zákrutách sa správa veľmi dobre. Samozrejme trpí typickou chorobou CCC
(choppre, cruisre, customy), že pri ostrej jazde v zákrutách ťahá stúpačky po
asfalte. Veľmi nepomohlo ani ich presunutie vyššie, pretože vtedy túto ich nemilú
vlastnosť prevzal v ľavotočivých zákrutách rám a v pravotočivých zas výfuk.
Napriek len jedinému brzdovému kotúču vpredu a bubnu vzadu, nie je problém,
pri necitlivom brzdení zablokovať predné, alebo zadné koleso. Mechanická spojka
pracuje veľmi spoľahlivo, ale kto sa s motorkou dobre zoznámi, nemusí ju smerom
hore ani používať. To čosi hovorí aj o kvalite prevodovky. Motorka krásne drží
stopu a nie je veľké umenie, riadiť ju iba zmenou ťažiska. Hoci to u CCC nie
je dôležité, predsa len uvediem, že maximálka sa PODĽA TACHOMETRA pohybovala
niekde okolo 170 km/hod. Niekto namietne, že tachometer je u VT 750 ociachovaný
len do 160-ky, ale ja hovorím, že ručička sa točí aj ďalej. Jedinou nepríjemnou
vlastnosťou tejto motorky (okrem podlitrového objemu) je vlnenie v rýchlych
(nad 120 km/h), tiahlych zákrutách. Spotreba sa pohybovala od štyroch litrov
pri pohodovej jazde sóĺo, až do šiestich litrov, pri rýchlej jazde vo dvojici
s dvoma veľkými kuframi.
Poruchy za 94 000 km:
1. Dva
krát pokazené tlačidlo denného počítača kilometrov. Možno som to spôsobil sám,
necitlivým používaním.
2. Prasknutý chladič v mieste horného uchytenia o rám. Aj tu som mal podozrenie,
že som si závadu spôsobil sám, ale s rovnakým problémom ku mne do servisu prišli aj dvaja
iní majitelia VT 750 C2.
Súčiastky, ktoré som za spomínané kilometre a sedem rokov musel meniť:
1. Ložisko v prednom kolese
2. 4x brzdové doštičky
3. Kompletná spojka
4. Žiarovka H4
5. Záberové gumy zadného náboja
6. 4x reťaz, 2x reťazové kolieska
7. 3x pneumatiky
Pravidelná údržba:
– vždy na jar výmena plnosyntetického oleja aj s olejovým filtrom
– každú druhú jar výmena vzduchového filtra
– každú tretiu jar výmena brzdovej kvapaliny
– každú tretiu jar výmena nemrznúcej kvapaliny
– každú tretiu jar kontrola podtlakov (nikdy ich nebolo treba nastavovať)
– každú tretiu jar kontrola ventilovej vôle (nikdy ju nebolo treba nastavovať)
– každú tretiu jar výmena sviečok
– každú tretiu jar vyčistenie sitka v nádrži
– po piatich rokoch výmena tlmičového oleja za hustejší a dvojcentimetrové podložky
pod pružiny
Za celých 94 000 kilometrov som nepotreboval dolievať olej, alebo dobíjať akumulátor
(iba preventívne, keď som ho mal z nejakej príčiny vybratý a bola poruke nabíjačka).
Samozrejme, že ma 1. krát sklamal práve vtedy, keď som predával motorku, ale
stačilo ju roztlačiť a makal ďalej. Nikdy som motorku nezazimovával ? dokonca
som ani nezatváral ventil nádrže. Jediné, čo som na zimu vždy urobil, bolo dôkladné
vyčistenie a namastenie reťaze.
Shadowku som predal z jediného dôvodu. Zamiloval som sa do inej Hondy. Do VTX
1800. O ďalších sedem rokov sa s vami zas podelím o svoje skúsenosti…
Pocul som ze shadowka je spolahliva a vidim ze je to naozaj pravda.Dufam ze aj so svojov motorkou budem mat len dobre skusenosti a o par rokov budem moct napisat to iste.
Vadim: tam pises ze si daval vyssie stupacky. to si daval robit niekde v nejakej firme alebo si si to robil sam? ak si to robil sam tak ako, vrtal si aj diery? clanok je dobry 🙂 je o motorke do ktorej som bol zalubeny prakticky od kedy vznikla az do tohto roku, takze som si ho cital pozorne a viac krat 😉 ale nepises tam ako si bol spokojny so seriovym zvukom?
AcHeRoN: Držiaky stúpačiek som navaril na rám. Na tie držiaky som potom presunul celý pôvodný mechanizmus. Pribudli tam len nerezové tiahla na zadnú brzdu a radenie.
Pôvodný zvuk je samozrejme dosť utlmený. V každej rúre sú dve priečky, ktoré som prerazil. Teraz už na to mám vrtáky. Ďaľšie dve diery sa dajú urobiť vodorovne, ale tie už je aj vidieť. Ale parádny zvuk som dosiahol až novými tlmičmi.
Caute ja mam tiež Hondu VT 750 C2 už od 1997, ma 42.000 km povodna bateria,aj pneu!! Je to spolahliva motorky spotreba u mna 4,5L, jazdím okolo 100. šparatko z Redbarons
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
doctor
4. apríla 2005 at 22:16
Pocul som ze shadowka je spolahliva a vidim ze je to naozaj pravda.Dufam ze aj so svojov motorkou budem mat len dobre skusenosti a o par rokov budem moct napisat to iste.
AcHeRoN
11. apríla 2005 at 19:16
to Vadim: …ja viem o tomto clanku, ja som si tento clanok precital skor ako ten na motoride.sk
MajoKE
14. apríla 2005 at 14:27
Tie najazdené km sú vážne. to sa len tak u nás nevidí.
AcHeRoN
24. apríla 2005 at 2:00
Vadim: tam pises ze si daval vyssie stupacky. to si daval robit niekde v nejakej firme alebo si si to robil sam? ak si to robil sam tak ako, vrtal si aj diery? clanok je dobry 🙂 je o motorke do ktorej som bol zalubeny prakticky od kedy vznikla az do tohto roku, takze som si ho cital pozorne a viac krat 😉 ale nepises tam ako si bol spokojny so seriovym zvukom?
Vadim
24. apríla 2005 at 2:57
AcHeRoN: Držiaky stúpačiek som navaril na rám. Na tie držiaky som potom presunul celý pôvodný mechanizmus. Pribudli tam len nerezové tiahla na zadnú brzdu a radenie.
Pôvodný zvuk je samozrejme dosť utlmený. V každej rúre sú dve priečky, ktoré som prerazil. Teraz už na to mám vrtáky. Ďaľšie dve diery sa dajú urobiť vodorovne, ale tie už je aj vidieť. Ale parádny zvuk som dosiahol až novými tlmičmi.
sparatko
16. februára 2012 at 15:03
Caute ja mam tiež Hondu VT 750 C2 už od 1997, ma 42.000 km povodna bateria,aj pneu!! Je to spolahliva motorky spotreba u mna 4,5L, jazdím okolo 100. šparatko z Redbarons
FaDe
16. februára 2012 at 16:52
😶 ty kokso jaka vykopana tema 😁