Connect with us

Spravodajstvo

AKTUALITA – KONIEC BENZÍNOVÝCH MOTORIEK DO ROKU 2040

Publikovaný

on

Šéf motocyklového priemyslu reaguje na správy o zákaze benzínových motocyklov do roku 2040. Generálny riaditeľ Asociácie motocyklového priemyslu (MCIA) potvrdil, že by sme mohli vidieť nové oznámenie o postupnom vyraďovaní benzínových motocyklov v júli pred letnými prázdninami parlamentu Spojeného kráľovstva. Ak sa mnohým práve uľavilo, že sa jedná o Spojené kráľovstvo, bohužiaľ predčasne, čítaj ďalej.

Práve Spojené kráľovstvo je hlavným iniciátorom zmeny pod označením E-TURN, ktorý má nahradiť výrobu benzínových motoriek do roku 2040. A svoje zvrátené ideály pretláča do europarlamentu a silno bojuje za jej štandardizáciu v celej EU, napriek tomu že v EU už nie sú. Pri mopedoch je to dokonca oveľa skôr, a to konkrétne 2030.

A komu tým prospějete co?

Oznámenie verdiktu sa očakáva do konca letných prázdnin s tým, že následne bude snaha o podporu a presadenia v Európe. Tony Campbell je generálny riaditeľ britského motocyklového priemyslu.

Campbellove komentáre prichádzajú po správe zverejnenej v The Telegraph 12. mája, v ktorej sa uvádza, že by sme mohli vidieť koniec predaja všetkých nových benzínových motocyklov.

V článku sa ďalej uvádza, že „zdroje z priemyslu“ naznačili, že úplný plán bude čoskoro oznámený. Po šokujúcom predĺžení predaja nových spaľovacích automobilov premiérom Rishim Sunakom do roku 2035, britskí motorkári požadujú viac času k benzínovým alternatívam, pre budúcnosť motocyklového priemyslu.

Každopádne Angličania to majú už spočítané. Lebo sťažnosti pri pive zatiaľ nikdy nič nezmenili.

Ako sme na tom teraz?

Ako sa tento dátum blíži, mnohé značky teraz tlačia skôr na budúcnosť s otvorenými zdrojmi než na úplnú závislosť od elektriny. Je to preto, že niektorí šéfovia priemyslu veria, že súčasná technológia batérií nemôže spĺňať požiadavky všetkých motocyklových žánrov.

V Japonsku sa Suzuki zúčastňuje tohtoročných  8-hodinových vytrvalostných pretekov Suzuka na experimentálnom špeciálnom palive pre GSX-R1000R, ktoré obsahuje 40% materiálu z biologických zdrojov. Používa ho ako výskumné cvičenie na pomoc pri budúcej výrobe modelov.

Spolupracujú tiež so spoločnosťami Kawasaki, Yamaha, Honda a daľšími partnerskými značkami na výskume životaschopnosti vodíka ako paliva budúcnosti. Pre väčšie motorky sa rysuje nový spôsob, ako prekonať tento uhlíkovo neutrálny problém tým, že budeme mať spaľovacie motory na e-palivo.

Christianom Pingitz – produktový manažér BMW povedal: ,,Treba prejsť čo najskôr na e-palivá alebo syntetické palivá, aby sme sa zbavili emisií.“

E-Fuel alebo nič!

E-fuel je syntetický benzín ktorý by mal vyriešiť emisný problém a zároveň nechať nám srdciarom naše motory pod bruchom. Je jasné, že motory sa budú musieť na toto palivo prispôsobiť, ale je to vždy lepšie, ako nemať žiadnu alternatívu.

V preklade tam budeme liať niečo, čo bude prdkať konvalinky a my za to budeme platiť haldu penazí. Ďalšia alternatíva bude vodík a už len elektrina.

Mať alternatívu je nádej a to ma teší. Mať naopak len jednu možnosť je niečo, čo nemôžme nechať za každú cenu dopustiť. Lebo možnosť znamená sloboda, a tú si nemôžme nechať zobrať.

Budeš radšej liať e-fuel, plniť vodík alebo to nabiješ ?

5 komentárov

1 komentár

  1. Jani

    22. mája 2024 at 17:43

    Super článok, na druhú stranu, jazdenky, čo jazdia na benzín sa budú dať kúpiť vždy. Ale ak, tak vodík/efuel

    • admin

      24. mája 2024 at 21:09

      Tak osobne dufam, ze sa to este nejako cele pokazi s tymito zakazmi a podobnymi rozhodnutiami. Dovtedy pomaly skupovat jazdenky. Ako vravis, tie budu, ale urcite pojdu strasne hore. a vidime, ako rastu ceny autam, ktore sa prestali alebo prestavaju vyrabat. Uz len o Thruxton RS Final edition bola celkom bitka 🙂 Rado

    • Radim "MotoBulhar" Patorčev

      26. mája 2024 at 18:49

      Aj stará škodovka sa dá kúpiť a už si vrak nikto nechce kúpiť. Jasné E-fuel- syntetický benzín alebo vodík. Keď počujem slovo alternatíva viem že bude na výber a to dáva trochu nádeje do tej utopie ktorú tlačia. Janko NA HRAD !

  2. Rado

    11. júna 2024 at 7:06

    Som šťastný človek, že som prežil mladosť v 80/90tych rokoch. Všetky tie 2T motory, ktoré sa na nič nehrali, ručičkové budíky, žiadne displeje a párovanie s mobilom, motorky dizajnom vyzerali, ako motorky, a nie ako osy zo sci-fi filmu. Svet a ľudia boli ešte v poriadku. Fakt som šťastný. Už to dohŕkam aj na skútri. Len by ma zaujímalo, aké alternatívne palivá sa vyvíjajú pre stroje, ktoré najviac znečisťujú prostredie – dopravné lode, lietadlá, technické stroje

    • Radim "MotoBulhar" Patorčev

      13. júna 2024 at 20:12

      Ahoj, to ja neviem aké sa vyvíjajú palivá pre lode, ale ja by som to zas tak vážne nebral. Ono za prvé sa jedná o Angličanov a za druhé E-FUEL čiže syntetický benzín – bude benzín ktorý bude vytvorený umelo čiže tebe môže byť jedno čo tam na pumpe naleje ak to má výfuk a poletí to 200. A čí ty máš rád ručičkový budík alebo display nemá nič spoločné s týmto príspevkom. Aj ja mám rád staré motorky a moc ale zas sadni si na motorku z 80 rokov ako píšeš a dnes a to je jak porovnávať Fiat 500 a La Ferrari to je úplne iná dimenzia. Kto chce jazdiť na 40 ročnom šrote bez abs vklude môže, plný internet je vrakov. Ja som posledný čo chce elektriku aj keď v Endure vidím veľký zmysel a v mestskej mobilite a či Lojza ide na elektrickom scootri do obchodu alebo nie je mne totálne uprdele.

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri