Connect with us

Andorra 2008

Publikovaný

on

Príprava trvala trochu dlhšie, zháňali sa informácie o miestnych pomeroch, vybavovali pasy, a hlavne šetrili peniažky.Termín sa priblížil, ešte deň pred odchodom sme vymenili švajčiarske franky a tak nám nebránilo nič v tom, aby sme vyrazili. Odchod bol naplánovaný na štvrtok ráno na 5tu hodinu, večer poctivo pripravujem budík, ale čo čert nechcel, nejako som si ho posunul na 4,30hod. Vstávame systémom SÁM DOMA A….!!!!Zaspali sme, ja viem, niekto si povie na takú cestu sa zaspať nedá, ale verte že áno… Tak teda na rýchlo ešte dobaľujeme, a o 5,10 sme pred barakom, kde nás v plnej zbroji prišiel odfotiť náš kamarát Milanko. Po pár foto, nám nebráni nič v tom, aby sme vyrazili k novým zážitkom….

19.7.2008, štvrtok
Dnešný plán znel, doraziť do mestečka Täsch, cca 1o80km. Cesta ubiehala bez problémov po diaľniciach km odsýpali, Vieden, St.Polten, Salzburg, Insbrug. Po ceste sme sa zastavili v Samnaun/tzv. hladovej doline, kde sa dá aj v dnešnej dobe nakupovať ako vo freeportoch a benzín tam stojí cca 1,05eu, tankujeme plné nádrže a pokračujeme do švajcu. Ale po pár kilometroch vo švajčiarsku náš plán meníme, skrátka Švajčiari v lete plátajú cesty, stavajú mosty, a ja neviem čo ešte. No nič dnešné putovanie skončilo v mestečku Disentis/Mustér v kempe vedľa cesty, ale v malebnom prostredí. Dáme pitný režim/Tonko vďaka za BECHEROVKU/pojeme ešte domáce zásoby a hajde do spacákov, ráno je tu hneď.
Dnešný itinerár: 877km

20.7.2008, piatok
V rannej rose raňajkujeme, balíme stany a pokračujeme do nášho cieľa. Asi o 2hodinky dorazíme do mestečka Täsch, odkiaľ je cca 5km vzdialený náš dnešný ciel, a to Zermatt, ekologické mestečko, kde jazdia len elektromobily, konské povozy, a auta len asi domácich. V Täschy nájdeme kemp kúsok od žel.stanici, takže spoločnosť nám robia čo 5min jazdiace vlaky. Na recepcii nám ochotný človiečik poradí kam máme postaviť stany, čo sa však po príchode majiteľa mení, že sme asi zle rozumeli, a z že tento flek je len pre autárov, frfleme a hneď pomenúvaváme kemp /u Buzeranta/. Tak stany prenášame, sušíme veci, varíme obed a zároveň plánujeme ešte dnes zdolať Matternorn. Ideme sa na recepciu prihlásiť a pán majiteľ nás hneď kasíruje a zároveň nám doporučuje miesto vlaku Taxi, vraj je to lacnejšie a bude tam do 5 nim a ono nás dopravý do Zermattu .Ako povedal, tak sa aj stalo ,prichádza slušná TOYOTA, za volantom žena. Bóóóže, to bude jazda, aj bola, viac ako 3ju tam nedala, zákruty brala šmykom a ešte stihla aj prehodiť par slov. Dohodli sme si aj spiatočnú cestu, a vydali sme sa hladať lanovku na najvyššiu horu Švajcu. V spleti uličiek nakoniec nachádzame stanicu lanovky, kupujeme lístky ks 89CHF a hurá do výšok. Cestou sme museli síce prestupovať, ale nádhera. Všetko sme stihli na poslednú chvíľu, a aj počasie vcelku vyšlo, len nebol úplne vidieť špic, trošíčku nám to kazili mraky. Cestou späť sa stavujeme v obchode, a kupujeme pitný režim k večeri.
Dnešný itinerar: 151km

21.7.2008, sobota
Budíček bol ťažký , nakoľko teplota sa pohybovala okolo 5st.Opät balíme mokré stany, a vyrážame k dnešnému cieľu a to k Mont Blancu. Cesta ubieha v pohode, až na tie rozkopávky a večné obchádzky…..Ale keď sa v mestečku Martigny vyšplháme do nebies a zvýšky si obzeráme mestečko, hneď je život krajší. A tak fičíme do Chamonix-Mont Blanc, kuknúť ten krásny kopec. Zaparkovali sme na platené parkovisko, zhodili zo seba všetko nepotrebné, naopak zobrali všetko potrebné a vyrazili sme hľadať lanovku. Podotýkam, že žiadne smerovky ,či návestia neexistujú. A tak len sledujeme kade vedú laná, a ideme tým smerom. Bingo v 30 st teplote, asi po hodinke dorážame ku kase. Kupujeme lístky ks 38eu a štveráme sa na vyhliadku. Pri vstupe do lanovky, Tóno nás upozorňuje, že ten núdzový východ je nejako moc používaný, hneď nám nálada stúpne na bod mrazu. Ale veď sme nejaký adventuráci, nie??!! Ideme, asi v polke cesty sa prestupuje. Všetko je super, jedným slovom nádhera, vyhrali sa s tým. A tak fotíme, kocháme sa, a fotíme a…a….,strávime hore asi hodinu, vyvezieme sa na najvyšší možný bod výťahom za 3eu, a nevieme sa vynadívať. Počasie nám praje a tak obdivujeme horolezcov, sky-alpinistov a ja neviem ešte koho, kto sa všetko motá po okolí. Po kochačke sa vraciame k mašinám a pokračujeme smerom na Grenoble, kde začneme hľadať kemp. Ako to býva, vždy sa chybička vloudi, nejako som pozabudol nahrať do blondnky/GPS/, túto časť cesty a tak začína pravá adv. Schyľuje sa už k večeru, nemáme veľa kilometrov, ale časovo náročný deň, a kemp v nedohľadne. Nakoniec úplne mimo plánu obchádzame Grenoble a až nás cestička, a to do slova a do písmena dovedie do dedinky Vizille, kde nachádzame kemp, 20hodín, my sme od 9tej na ceste, takže v poslednej chvíli. Aj tu nám platí ACC karta a tak dostávame zľavu a leták na nejakú pizzu. Po povinnej hygiene ideme opáčiť spomínanú pizzu. To vám bola sranda, vysvetliť Francúzovi, čo vlastne chceme. Ale nakoniec všetko dobre dopadlo, a dobre sme sa najedli, lepšiu pizzu ako tu sme už nenašli.
Dnešný itinerár: 336km

22.6.2008, nedeľa
Ráno klasika, raňajky, pobalíme a vyrážame. Už sme si nejako zvykli, kto má čo na starosti a tak nám ide robota od ruky. Dnes nás čaká nudná etapa, presun do Millau. Ale čo sme mysleli, opak bol pravdou. Cesta sa začne nádherne kľukatiť. Varadera si pradú svoju pesničku, my sa smejeme do heliem, čo viac si človek môže priať. Po ceste tankujeme, a tu sa na chvíľu zastavím. Natankovali sme, a vraj by bodla káva, otočíme hlavami a za nami bistro. Tak šup dnu, vlastne na terasu, objednávame, ja, veľké presso s mliekom, Tóno kávu bez všetkého, Rasťo kávu a minerálku, v tom chlapík zahlási, že aby sme chvíľku počkali, lebo je štart F1, no kto by si to nechal ujsť. Počkáme prvé kolo, a už máme všetko na stole ,3 kávy a asi 0,5L mlieka. Super popijeme, pokecáme, kukneme do mapy, nakoniec si na odchod vypýtam ešte kocky ľadu do fľašky a vyrážame. Podľa môjho gusta prichádza najkrajší úsek dnešnej cesty, diaľnica pred Millau. Úsek cca asi 15km si totálne vychutnávam v ľavom prúde a obiehajú nás iba Q7, a pár zúfalcov na audinách, asi domáci. Keby merali, domov by sme asi išli vlakom  .V diaľke sa už vynára krásna panoráma mosta, ale mi odbočujeme z diaľnice a ideme hľadať nocľah. Hneď sa chytáme smeroviek, ktoré nás dovedú ku krásnemu kempu ,,Camping LES RIVAGES,, vlastne je ich tu viac, ale tento nás niečim upútal. Na recepcii dojednávame ubytko, a keď slečna vyzvedá odkiaľ sme, začne debatu, vraj študovala vo Viedni , Bratislavu pozná, hneď sa pýta , či chceme papier a z ceny 25eu pre štyroch a 3motorky to bolo 20eu, a ešte nám ukázala bazén a výrivku , samozrejme v cene kempu. Tak šupiky postaviť obydlia, a hor sa do bazénu, výrivky a na pivko. A tu bol kameň úrazu, lacného kempu jediný bufet, či čo to bolo a v ňom pivo za 4,40eu, tak to bolo silné kafe .Nevadí, veď sme na dovolenke, jedno znesieme. Dnes sme večerali pri stanoch.
Dnešný itinerár: 428km

24.6.2008,pondelok
Je pondelok a je to vidieť aj na miestnom ruchu. Tak sme chytro pobalili, a vyrazili. V spleti uličiek nachádzame tabulu so šípkou, kade k mostu. Na kruhovom objazde volíme smer do infocentra, ale máme smolu, otvárajú až o desiatej a je teprve 9. Nič, niečo nafotíme a info pozháňame na nete. Po ceste míňame Saint Affrique , Carcassonne a mierime konečne do cieľa našej cesty, aj keď ten skutočný je asi 1700km ďaleko. Tesne pred Andorrou sa cesta začína nádherne kľukatiť, len asfalt je nejaký čudný, akoby ho naši cestári opravovali, skrátka a dobre, praskliny pozalievali smolou . A miestami to v zákrute dosť skĺzalo. Na hraniciach ani nechcú po nás pasy, tak plynulo pokračujeme do vnútrozemia a na prvej pumpe tankujeme za smiešnych 1,16eu /L. Vstup do krajiny tvorí horský masív, takže cesta super. Mierime do centra krajiny a hľadáme kemp ,nakoľko sa rapidne zvečerieva. Pri prechádzaní mestečkom Canillo sa ale trháme a následne strácame .Skúšam urobiť ešte jedno identické kolečko, ale chalanov nenachádzame. A tak volíme variantu B, a to vrátiť sa odkiaľ sme prišli na začiatok mesta a zavolať, nápad za milion , odozva tučná a po chvíli sa stretávame na pumpe a po cca 1km nachádzame aj kemp. Staviame stany a nejde nám do hlavy, prečo decká odpaľujú zábavnú pyrotechniku. Neriešime, hodíme hygienu a hor sa do mesta na pitný režim a večeru. Až po vrátení sa z mesta zisťujeme, že na námestí, ktoré vidíme spoza plotu kempu sa stavia vatra, a je tu nejaká slávnosť. Tak, čo ,ako správny slováci a zvedavci ideme okuknúť. Zisťujeme, že sa jedná o Svätojánsku noc, a medovina a koláče sú grátis. Medzi tým podpálili vatru pod dozorom miestnych hasičov, pardón /BOMBERS/, tak sa im tu hovorí, to mali na oblekoch. Začína pravá južanská diskotéka, a my využívame túto chvíľu aby sme ochutnali s tej medovinky a koláčikov, poniektorý stáli v rade 2 či 3x .Celá atrakcia trvá asi do polnoci, kedy konečne zaspávame.
Dnešný itinerár: 367km

24.6.2008, utorok
Ráno, klasika, raňajky, balenie a opäť do sediel , chceme prejsť cez najvyšší bod v Andorre cez Ordino po ceste CS 240/340. Cesta ubieha super, pekne ostré zákruty striedajú krásne tiahle, a dole ako na dlani Andorra. Takto si to uháňame stále do kopca, a zrazu stop. Zátarasy cez cestu a vraj cesta sa opravuje, ďalej sa ísť nedá -smola  .Tak sa snažíme pofotiť čo vidíme, pokecáme so starším manželským párom s KATALANSKA. Kupodivu, pán viem veľa o Slovensku. A tak sa spúšťame naspäť do Canilla a napájame sa na cestu CG 2,a smerujeme do Španielska, keď sme už tu, nech máme nejaký ten štátik navyše. Až na hraniciach zisťujeme, že vlastne nemáme žiadne suveníry z Andorry, a tak sa v medzi pásme otáčame cez dve plné a ideme späť po nejaké darčeky a fotečky. Asi po hodine nákupov opäť vyrážame smer espanol. Cez čiaru prechádzame v pohode, pomaly, a šup sme v španielsku. Z neba sa spúšťa pár kvapiek, ale nič hrozné, ani sa neobliekame do nepremokov. A tak uháňame po N 260 späť do francúzska. Dnes spíme v ADGE, ani neviem ,ako sa nám podarilo nájsť kemp, po vyriadení formalít, čo trvalo asi 40 minút, nakoľko recepčná nevedela po anglicky a bola tam asi len na zastupovanie v plnej sezóne a nechcela nám akceptovať CCI kartu. Musela zavolať šéfa, ktorý ju usmernil, viete si predstaviť to čakanie po celom dni, keď už vidíte ako sa sprchujete a ten čas neuteká. Po postavení stanov, zisťujeme, že tu majú v ponuke aj bazén a tak k nemu vyrážame, máme ho vlastne za stanmi, cez chodník. Lucka sa už kúpe a ja s Tónom sa už blížime tiež k nemu, keď zrazu recepčná vyťahuje svoju angličtinu, a vysvetľuje nám, že do bazéna sa v bermudách nechodí. Nech si ho nechá! A tak vznikol názov/kemp u vreštandy/. Tak sme sa ustrojili a vyrazili do miestneho bistra osláviť moje meniny, čo čert nechcel, vreštanda robí aj barmanku. Tak sme si objednali niekoľko pív, pízz, a to všetko 2x, nech nemusí stále k nám chodiť. Po doručení pizze na stôl, začíname spomínať na pizzu v Visille. Ale nevadí iný kraj, iný mrav. Pojeme, popijeme a ideme na kute, vlastne do stanov, ráno nás opäť čaká cesta.

25.6.08. streda
Ráno klasika, má to vôbec cenu ešte písať?? Nič, dnes, hlavný cieľ našej cesty je St.Tropez. Po odjazde z kempu tankujeme a po ceste N112 sa dostávame k prvému kontaktu z morom, a to v Marseillan-Plage. A tak na kraji cesty odstavujeme naše tátoše a pod dohľadom karavanujúcich dôchodcov si užívame morské vlny a vodotesnosť našich topánok. Pár foteček
a šupiky ďalej. V Montpellier vidíme, čo sa stane , keď sa zastaví doprava na kruhovom objazde. Skrátka v plnej premávke na obed sa chlapci rozhodli frézovať asfalt. Auta stoja , motorky idú ďalej . Nikto netrúbi, nenadáva. Počasie nám praje, krajina úžasná, kocháme sa, no dovolenka jak s katalógu. Cesta do Saint-Tropez je ako s rozprávky s Funesom, tie typické cestičky, kade jazdili ,,četníci,, ,no super. Do samotného mesta sme vbehli v pohode, dokonca aj do centra, kde uličky boli širšie len o niečo viac ako malé auto. Tak sme si dali čestné kolečko a vybrali sme sa hľadať kemp. V samotnom meste sa neubytujete, musíte mimo. Prvý kemp bol len pre caravanistov, a tak sme sa vydali hľadať ďalej. Šípky boli smerom do lesa, ale po cca 5km, kde sme nič nenašli, vrátili sme sa späť na hlavnú cestu a pokračovali po ceste D61 smer Ramatuelle, kde sme objavili KON TIKI kemp. Vjazd strážili doslova čierne gorili. Kemp bol nádherny, s vlastnou plážou na otvorené more, no super , neviem koľko mal hvizdičiek , ale bol najdrahší za celu dovolenku. Postavili sme stany, a rychlo na pláž. Niektorý si to poriadne užili, ale museli sme sa ponáhľať do spŕch, pretože sme chceli ešte večer vyraziť nájsť slávnu ,,žandarmerii,, a niečo pokukať v meste. Stanicu sme našli v pohode, je vlastne na hlavnej ceste po ľavej strane. Totálne zanedbaná budova . Odchytil si nás tam ,nejaký miestny noťas, v prsiach mal tak 2 promile, ale mal v peňaženke krásnu orginál fotku , ako to tam vyzeralo vtedy, spravil nám par fotiek a znova sa stratil v uličke. Prešli sme celú promenádu, dali si najdrahšiu zmrzku cca kopček za 100sk. Najlacnejšia jachta , ktorá tam bola zakotvená podľa mňa stala cca 1mild. Na každej druhej bola nejaká žúrka. Plynulo ste sa dohovorili rusky. No nočný život jak sa patrí.
Dnešný itinerár: 365km

26.6.08. štvrtok
Dnes máme namierene do talianska. Cestu bude lemovať pobrežie, tak nám stačia na cestu len dresy. V Saint ? Tropez tankujeme a zisťujeme, že kto nemá skútra , alebo motorku musí vstávať do práce o 2 hodiny skôr . Tie kolóny, stáli za to. Smerujeme na Canon du Verdon ,na krásnu malebnú cestičku v údolie medzi skalami a kaňonom. Krásne cestičky striedali ešte krajšie výhľady, no paráda. Stálo to zato, skrátiť si tento presun viac ako 150 kilometrovou obchádzkou . Dnes sme zažili aj peklo. Prejazd cez Monaco cca 6km trval 1,5hodiny, ale stál som na štartovacom rošte F1. No hrôza teplomer ukazoval 35st., hnus velebnosti. Ale dostali sme dobrú školu. Viete na čo slúži v týchto krajinách ta dvojitá biela čiara na ceste?? To je jazdný pruh pre motorky a skútre a to dokonca obojsmerný. Na to sme prišli , keď nás začali opalovať teenageri na 50tkach. Tak nič, 580 kg vážiace monštrum VARADERO v plnej poľnej sa teda rozbehlo tak ako mu to ukázali, a verte , alebo nie, šlo to. Len malý problém nastal , keď sme sa tlačili po úzkej cestičke, kde z jednej strany bola priepasť a z druhej múr, a oproti Tónovi sa vyrútil autobus a bolo videť , že on neuhne. Myslím ten bus. Tóno vypleštil oči, prosebne sa pozrel na dodavku, ktorej kufrom masíroval dvere aby sa jej šofér uhol. Chlapik neváhal, vytočil plný do prava a Tóno schoval mašinu do priestoru asi 1×1, a verte išlo to  . V taliansku sme vbehli do prvého kempu, mali sme toho už plne zuby. A recepčná vraj 55eur za všetkých. Tak to nie , ideme ďalej. Asi po cca 10km sme objavili niečo ako záhradkársku kolóniu a v nej kemp, cena v pohode až na to ,že tepla voda bola na žetóny . Navarili sme si večeru, a išli do spacákov, dnes bolo toho dosť.
Dnešný itinerár: 326km

27.6.08. piatok
Budíček, rýchle raňajky, balenie, a preč. Dnes len presun do álp k Pavlovi. V podstate sa nič nedeje , len tankujeme a ukrajujeme kilometre po talianskych diaľniciach. Vlastne áno, Lucka si zabudla na niektorej benzínke okuliare a tým pádom je po fotení za jazdy. Snažíme sa držať krok s domácimi, a preto rýchlosť neklasá pod 150. Verona, Trento, Merano a už sa šplháme na Timmelsjoch . Na vrchu si dáme klasickú gulassupe a pokračujeme na Innsbruck a konečne do pevnej posteli k Pavlovi. Tu parkujeme stroje, dávame totálnu hygienu a krásne servírovanú večeru, a potom do noci kecáme, listujeme vo foťakoch fotečky, a toto všetko prekladáme NHL/jagermajstrom/.
Dnešný itinerár: 840km

28.6.08. sobota
Po raňajkách opúšťame pension Tyrol, a ideme ukrajovať posledné kilometre našej expedície ANDORRA. Po ceste tankujeme v Linzi, stojíme v Hainburgu v Hoferi na malý nákup potravín. Už len pár kilometrov nás delí od domova. Na Bergu ešte robíme spoločné foto, ja zisťujem , že ani neviem odkiaľ idem bez svetiel, odišli obe žiarovky naraz , zaujímavé. O 15,40 parkujem pred garážou, s prázdnou nádržou, kartami plnými fotiek, špinavou bielizňou a kopou zážitkov .
Dnes: 470km

Čaká nás písanie tejto malej reportáže , vyberanie fotiek a spočítavanie nákladov.

Dodatok, vyjadrenia, najsilnejšie zážitky:
Rasťo: samotné rozhodnutie vybrať sa na cestu
Bombers- pomenovanie hasičov v Andorre
Francúzi, veľmi tolerantní
Tóno:kto si chce zajazdiť, nech ide do Francúzka -dobré cesty, samá zákruta, nakopneš a valíš
Švajčiarsko, na moto 0 bodov, rozbité cesty
Andora ? fiesta San Juan
Monaco ?predbiehanie !!!, hejno skútrov 2 takty, každý je v zákrute Rossi

Takže súhrn:
benzín 387 eur
ubytko 179eur
+ suveníry, lístky na lanovky, občerstvenie, pitný režim