Model RS 457 je pre Apriliu historickým krokom, a to nielen z technologického hľadiska. Nový dvojvalcový športový motocykel Aprilia cieli na nové trhy, aby uspokojil rastúci celosvetový dopyt po jednoduchých, ale zábavných, technologicky a štýlovo revolučných motorkách.
Teraz sa Aprilia vracia k svojmu pôvodnému poslaniu s projektom určeným novej generácii motocyklistov. Zhodnocuje znalosti nazbierané na závodných tratiach po celom svete.
V roku 2020 odštartoval model Aprilia RS 660 obrovským úspechom (najpredávanejší športový motocykel v Európe) revolúciu vo svete športových motocyklov strednej triedy a vytvoril nový segment.
Rovnaký vzorec sa opakuje s Apriliou RS 457, ktorá tiež vznikla ako úplne nový projekt. Navrhli a vyvinuli ho tam, kde vznikajú všetky Aprilie, vrátane motocyklov MotoGP. Nová Aprilia je ideálnym spojením medzi prvými 125 cm3 motormi a RS 660. Kompletuje rodinu RS, ktorá zahŕňa výkonné superbiky V4 a technologicky najvyspelejší RS-GP – víťazný stroj MotoGP.
Motor, ktorý chce konkurovať
Novou pohonnou jednotkou je kvapalinou chladený dopredu naklonený radový dvojvalec s dvoma vačkovými hriadeľmi a štyrmi ventilmi na valec. Dosahuje maximálny výkon 35 kW (47,6 k) pri 9 400 ot./min, čo je limit pre pre A2. Krútiaci moment 43,5 Nm pri 6 700 ot./min, z čoho 82 % je k dispozícii už pri 3 000 otáčkach. To je rekordný výkon pre dopredu naklonený dvojvalec s týmto objemom.
Nový dvojvalec od Aprilie využíva všetky skúsenosti získané pri vývoji výkonného motora V4 s objemom 1100 cm 3 pre model RSV4 a tiež dvojvalce s objemom 659 cm 3 pre celý rad 660: RS, Tuono a Tuareg. Inžinieri Aprilie zapracovali na optimalizácii veľkosti a úplnej integrácii chladiaceho aj mazacieho okruhu do motora. Eliminovali tým externé hadice. Kľuková skriňa je horizontálne rozdelená na dva kusy, aby sa ďalej zmenšila veľkosť motora a jeho konštrukcia bola pevnejšia.
Na minimalizáciu vnútorného trenia boli použité rôzne riešenia. Valce sú odsadené o 6,5 mm vzhľadom k osi kľukového hriadeľa, čím sa znižuje tlakové trenie piestu . Predlohový hriadeľ a vodná pumpa sú uložené v ihlových ložiskách namiesto puzdier a piestne čapy majú povrchovú úpravu DLC (Diamond Like Carbon). V neposlednom rade, prevodovka pracuje s valčekovými klietkovými ložiskami namiesto puzdier. Ako pri motoroch Aprilia V4, a tiež využíva patentované riešenie mazania s integrovaným systémom v osiach vidličiek prevodovky.
Sľubovaný pocit z jazdy
Prednosťou tohto športového motocykla je jeho ľahkosť a zároveň najvyšší možný pomer výkonu a hmotnosti, ľahká ovládateľnosť a technologická výbava . Model RS 457 je navrhnutý tak, aby sprevádzal motocyklistov pri ich jazdeckom raste na ceste aj na trati. Ergonómia sa vyznačuje riadidlami clip-on uchytenými nad horným mostíkom vidlice, ktorá pri športových cestných motocykloch ponúka najlepší kompromis medzi športovou jazdnou pozíciou a komfortom.
Táto pohonná jednotka prispieva k dosiahnutiu pomeru hmotnosť/výkon Suchá hmotnosť motocykla je 159 kg, vrátane kvapalín potom vystúpi na 175 kg.
Odľahčený rám
Nové RS 457 ťaží zo zásobárne know-how značky a je jediným motocyklom s hliníkovým rámom vo svojom segmente.
Rám tvoria dva bočné hliníkové nosníky zoskrutkované v oblasti hlavy riadenia av zadnej časti. Motor slúži ako nosný prvok, čo je špecifické riešenie inšpirované konštrukciou použitou na modeli RS 660. Aby bol rám ešte ľahší a tuhší, čap oceľovej kyvnej vidlice umiestnili priamo na motore.
Brzdný systém a podvozok
Predná vidlica má priemer 41 mm, zdvih 120 mm a nastaviteľné predpätie. Zadný tlmič , rovnako s nastaviteľným predpätím, pracuje na oceľovej kyvnej vidlici a dáva kolesu zdvih 130 mm.
Brzdový systém sa skladá z predného kotúča s priemerom 320 mm s radiálne uloženým štvorpiestkovým strmeňom ByBre. Páčka brzdy je nastaviteľná v záujme dosiahnutia čo najlepšej ergonómie. Vzadu zviera strmeň ByBre oceľový kotúč s priemerom 220 mm. Na všetko dohliada dvojkanálové ABS Bosch s dvoma mapami, ktoré umožňujú aktiváciu na oboch kolesách alebo iba vpredu.
Športové 17” ráfiky obuli do pneumatík 110/70 vpredu a 150/60 vzadu. Je to ideálna veľkosť pre vynikajúcu priľnavosť a zachovanie obratnosti.
Elektronika
Systém Ride by Wire Aprilia ako prvá predstavila v MotoGP na futuristickom modeli RS Cube. V sériovej výrobe na modeli Shiver, ovláda reakciu motora pomocou troch jazdných režimov. Riadia priebeh výkonu, krútiaceho momentu a kontroly trakcie. Majú tri úrovne nastavenia s možnosťou úplného vypnutia.
Kontrola trakcie ATC (Aprilia Traction Control) je vždy nastaviteľná, bez ohľadu na zvolený jazdný režim, dokonca aj počas jazdy, pomocou praktických tlačidiel UP a DOWN na ľavom ovládacom bloku. Vo všetkých jazdných režimoch je ABS nastavené na maximálnu úroveň na oboch kolesách. ABS na zadnom kolese je možné pri stojacom motocykli deaktivovať stlačením a podržaním tlačidla jazdného režimu.
Na záver
Aprilia chce patriť na vrchol dvojvalcových superšportov do pol litra. Prvé kusy očakávame v máji 2024 s počiatočnou cenou okolo 7300 EUR. K dispozícii bude hromada originálneho príslušenstva a určite toto malé žihadlo prevetráme v redakčnom teste.
Aprilia RS 457 – Technické špecifikácie
Typ motora
Kvapalinou chladený štvortaktný radový dvojvalec DOHC s tichou rozvodovou reťazou na pravej strane, štyri ventily na valec
Vŕtanie x zdvih
69 x 61,1 mm
Zdvihový objem
457 cm3
Kompresný pomer
10,5:1
Maximálny výkon na kľukovom hriadeli
47,6 k (35 kW) pri 9400 ot./min
Maximálny krútiaci moment na kľukovom hriadeli
43,5 Nm pri 6700 ot./min
Palivový systém
Airbox s predným vstupom. 2 vstrekovacie jednotky Æ 36 mm, plyn Ride-by-Wire
Štartér
Elektrický
Mazanie
Mokrá skriňa
Prevodovka
6 rýchlostí (Obojsmerný quickshifter Aprilia ako príslušenstvo)
Spojka
Viaclamelová v olejovom kúpeli, antihopping a asistenčné servo systém
Sekundárny prevod
Reťazom, prevodový pomer 15/43
Elektronické systémy
AEM (palivové mapy), ATC (kontrola trakcie)3 jazdné režimy (Eco, Sport a Rain)
Predné odpruženie
USD vidlica Æ 41 mm s vratnou pružinou a nastaviteľným predpätím. Zdvih predného kolesa: 120 mm
Zadné odpruženie
Oceľová kývna vidlica. Tlmič s nastaviteľným predpätím. Zdvih zadného kolesa: 130 mm
Predná brzdaZadná brzdaABS
Plávajúci disk Æ 320 mmRadiálne strmene ByBre so 4 protiľahlými piestami Æ 32 mm. Pancierové brzdové hadice
Kotúč Æ 220 mm. Jednopiestkový strmeň ByBre.Pumpa s oddelenou nádobkou a pancierové brzdové hadice Dvojkanálové ABS Bosch
Ráfiky
Z hliníkovej zliatiny, predné: 3.0”X17”, zadné: 4.5”X17”
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.