Connect with us

Spravodajstvo

BMW R20 Concept: roadster s 2-litrovým boxerom

Publikovaný

on

BMW odhalilo nový koncept roadsteru, ktorý môže predznamenať budúcnosť vzduchom chladeného motora Big Boxer. Roadster R20, ktorý odhalili počas slávností na Concorso d’Eleganza Villa d’Este v Taliansku, je stále len konceptom. Ale práca, ktorú vynaložili na jeho výrobu, ukazuje charakteristické znaky prípadného sériového modelu plus ďalšiu iteráciu platformy BMW R18.

Štýl R20 kombinuje retro prvky s moderným nádychom. Hliníková nádrž má úplne nový dizajn a je natretá „horúcejšou než ružovou“ farbou. Farba ale ide bokom. Klasický kruhový svetlomet pozostáva z denného LED svetla namontovaného na 3D tlačenom hliníkovom prstenci. Hlavná jednotka svetlometu pláva priamo v strede. Medzitým je zadné svetlo integrované do operadla samostatného sedadla, ktoré je čalúnené prešívanou Alcantarou a jemnou kožou.

Obsah ničím nenahradíš

Veľké natiahnuté valce motora Big Boxer sú teraz ešte väčšie. Zdvihový objem vzrástol na 2000 ccm z objemu 1802 ccm R 18. Spolu s dvojlitrovým zdvihovým objemom prichádzajú nové kryty hlavy valcov a kryt remeňa. Motor zostáva chladený vzduchom/olejom. BMW vyvinulo nový, diskrétnejší chladič oleja, ktorý je teraz umiestnený tesne pod krkom riadenia namiesto základne motora.

Odkrytý hnací hriadeľ predstavený na modeloch R 18 sa vracia, ale s kratšou dĺžkou, aby vyhovoval charakteristikám roadsteru konceptu R20. R20 má 155cm a má výrazne kratší rázvor ako krížniky R 18, no stále je o niečo dlhší, než aký by ste našli na R 1250 R.

Tradičné pruženie BMW

Ešte výraznejší je nový dizajn kyvného ramena Paralever. Koncept R20 využíva obojstranný Paralever, s kyvnou vidlicou z chróm-molybdénovej ocele a hliníkovou vzperou Paralever. BMW tvrdí, že nový dizajn „takže krútiaci moment pohonu je úplne vyvážený“. Očakávame, že nejaká verzia tohto nového dizajnu sa v určitom okamihu dostane do produkčných modelov. Öhlins poskytuje svoje plne nastaviteľné komponenty odpruženia Blackline pre zadný tlmič aj pre obrátenú vidlicu.

Ďalšou zmenou je použitie 17-palcových kolies s predným kolesom s drôtenými lúčmi a pneumatikou 120/70 vpredu a zadného kolesa s čiernym diskom 17×6,25 s pneumatikou 200/55. Predné koleso vybavili duálnymi radiálnymi šesťpiestikovými strmeňmi, zatiaľ čo zadné koleso používa štvorpiestový strmeň. Všetky dodáva ISR.

V súčasnosti sa BMW nezmieňuje o sériovom modeli, ale prinajmenšom prvky ako nový Paralever a aktualizácie motora pravdepodobne prídu do radu R 18.

Advertisement

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri