Nejaký odborník pripravil novelu vyhlášky, ktorá sa zaoberá aj povinnou výbavou pre motocykle. Návrh novely predpisuje pre veľké motocykle ako povinnú výbavu aj výstražný trojuholník. Novela je zatiaľ v pripomienkovom konaní, takže každý ju môže pripomienkovať. Kto nechce so sebou vláčiť trojuholník, mohol by mi pomôcť a mailom poslať svoju pripomienku na adresy: alexandra.dindofferova@telecom.gov.sk, martina.pastyrikova@telecom.gov.sk a pre istotu aj sem: lubomir.vazny@telecom.gov.sk
Možno si poviete že takú somarinu neschvália, ale neverte tomu… Čím viac mailov dostanú, tým väčšia šanca je že si to uvedomia, a takýto nezmysel nebude vydaný. Pretože ak to takto vydajú, ďalšia novelizácia potrvá hádam aj rok… A za ten čas môžu lietať pokuty. Ak niekto mail pošle, napíšte to prosím do diskusie, aby som vedel či takéto aktivity budú mať v budúcnosti zmysel.
Ďakujem.
Stačí toto okopčiť a poslať, mail môže byť v takomto (alebo podobnom znení):
___________________________________
Dobrý deň, na webe som našiel návrh novely vyhlášky č. 578/2006 Z. z. [linka]
Je tam aj tento bod:
4. V § 1 odsek 10 znie:
?(10) Povinnou výbavou motorového vozidla s najväčšou prípustnou celkovou hmotnosťou prevyšujúcou 300 kg je prenosný výstražný trojuholník uložený v ochrannom kryte homologizovaný podľa predpisu EHK 27.2) Ak je výstražný trojuholník bez ochranného krytu, musí byť zabezpečená jeho nevyhnutná ochrana proti vonkajším vplyvom počas prepravy v premávke na pozemných komunikáciách.?
Tento bod by mal nahradiť pôvodné znenie celého odseku 10, ktorý momentálne výstražný trojuholník ako povinnú výbavu pre jednostopové motocykle kategórie L3e nepredpisuje. Tieto majú najväčšiu prípustnú hmotnosť často nad 300kg. (Z celkovej hmotnosti zhruba 150kg môže tvoriť posádka a batožina.) V prípade schválenia tejto novely by sa výstražný trojuholník teda stal povinnou výbavou aj pre mnohé motocykle kategórie L3e.
Jednostopový motocykel svojimi rozmermi a hmotnosťou v prípade poruchy netvorí veľkú prekážku, alebo sa dá odtlačiť mimo komunikáciu. Okrem toho na máloktorom motocykli je priestor na umiestnenie trojuholníka. Ak by sa výstražný trojuholník stal povinnou výbavou motocyklov, boli by sme svetový unikát…
TTom
Ja by som este dal do pripomienkoveho konania aj navrh nosit na moto povinne 2ks nahradnych pneumatik, 4 nahradne lekarnicky pre pripad hromadnej havarie , defibrilator a prenosne ekg , 10 ks reflexny viest, a aspon 3 kufriky s naradim.
Vyrobcovia sajdiek a privesnych vozikov na moto si uz teraz mastia bruska…
Enter no ten navlek na prilbu je super napad len ci by to nasi vodici poxopili tak to fakt netusim… 😕
aj ked napad je to super uznavam a mal by som to aj kam sxovat 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 😎
… ono, to vyzerá tak, že nejaký poslannec z parlamentu má známeho, ktorého firma vyrába „trojuholníky“ a potrebuje zvýšiť zisk ich výrobou, tak ich vymysleli dať do motoriek, ak to nebude stačiť, tak aj cyklisti prídu na rad a potom aj choci, tak ako to bolo s výstražnými vestami pre babky čo chodia večer do kostala. Všetko je bussines, oni serú na to kam ich dáme, ale policajti za to budú pokutovať, keď ich nebudeme mať. Ale napriek tomu mail posielam.
Kwasak Ja som kúpil pred dvoma mesiacmi funglovku Hondu CBF a presne ako píše, vložil som náhradné žiarovky, kúpil lekárničku, poistky, ešte mi chýba „niečo“ na opravu pneu.. a ten trojuholník? No riadna hlúposť, kam ho dať, už teraz mám priestor pod sedalom plný,
Roman30 len to nehovor nahlas, lebo aj na to prídu, že chodia ľudia po lese a aby ich bolo vidieť, veď cyklistom už zakázali vstup do lesa, čakám kým si niekto spomenie, že aj na motorke sa dá jazdiť po lese.z
Mayor, na opravu pneu nosim spray, minuly rok som si ho zabudla a zrovna vtedy som dostala defekt. Nastastie okoloiduci motorkar mi pomohol a na prvej pumpe som mu kupila novy. Ja sa zas jedujem nad tymi poistkami, moja moto ich nema a musim ich nosit, ale aspon niekomu helfnem, ak by trebalo 😉
Kwasak … aha, takže ho dostať na pumpe? Dík za radu, našťastie som ho zatiaľ nepotreboval, ale jeden nikdy nevie. Tak je to aj s trouholníkom, ak to schvália budeme ho nosiť ako k… a verím tomu, že ho nik nepoužije, práve preto, že motocykel je úzky a pri poruche ho zatlačí mimo cesty a vtedy je výstržný trouholník na „dve“ veci.
Nuz myslim ze vacsiu kravinu ty pani v oblekochvymyslet nemohli asi nikdy nesedeli na moto a nerozmyslaju mozgom ale len neakym cudnym materialom co sa nazyva s….. v ich hlavach ako moze niekto taku kravinu vooobec povedat sak je to prvotriedny nezmysel naco je na moto trojuholniiiik
Nic nie je vyhrate. Hovorca ministerstva sa vyjadril ze to tak ma byt. Takze podakovanie zatial patri STV a chalanom co sa vyjadrili. Ale netreba to nechat vychladnut. Zatial tam poslalo maily asi iba 11 ludi A to je malo. Kto mozete posielajte este maily a rozposlite aj link na clanok svojim znamym. Pit sa bude az ked to zmenia.
Chcel by som Tomášovi poďakovať či už to výjde alebo nie. Vďaka jeho informácii sme mohli aspoň niečo urobiť a nie sa iba v nemom úžase pozerať v čase, keď by už zákon vyšiel. Ešte raz díky 😉
Dufam ze raz sa dostane aj na cyklistov chodcov psov macky skrecky fretky akvariove rybicky dochodcov a deti do troch rokov
kazdy aby mal trojholnik…. 😟
…citim za tym strasnu lobby nejakeho vyrobcu alebo vyhradneho dovozcu trojuholnikov… stagnuje alebo dokonca klesa predaj? podme ho vnutit cez kamosov vo vlade dalsim ludom
(ako aj vtedy ked sa zmenila vyhlaska a normalny trojholnik zrazu nevyhovoval predpisom a musel sa kupit novy ktory bol cerveno oranzovy)
chuji!! vlada ma byt pre obcanov nie obcania pre vladu… btw slota aj kalinak su motorkari…
raptor nieco na tom asi bude …
btw, chodci by podla mna mali povinne chodit v reflexnych vestach a to farebne rozlisenych podla veku chodca. z dialky by si videl, kde sa hraju male deti a ktore z nich ti vybehne do cesty …
A macky by mali byt nastriekane reflexnymi farebnymi sprejmi …
z webu som sa dozvedel o pripravovanej novele vyhlášky č. 578/2006 Z. z.
ostal som velmi prekvapeny a frustrovany ked som sa docital o tom ze pre motocykle s najvacsou pripustnou celkovou hmotnostou prevysujucou 300kg ma byt povinna vybava trojuholnik
vas navrh je absurdny, motocykel, ak sa aj pokazi nezabera na ceste vela miesta a najvacsi priestor pre nehody vidim prave vo chvili ked chudak motorkar zacne plnit vase absurdne predpisy a pojde vylozit trojuholnik do dostatocnej vzdialenosti od miesta kde je odstavena motorka
ako motorkar som aj obcan tejto republiky a vlada je tu pre obcanov a nie obcania pre vladu
vasa novela nema obdobu a budeme jedina republika na svete kde maju motorkari povinny vystrazny trojuholnik
vasu novelu vnimam ako lobbing zaujmovych skupin a nie ako nieco co ma zvysit bezpecnost motorkarov
a v pripade ze vami navrhovana novela bude uvedena do praxe som pripaveny cerpat rady od mojho priatela ktory uz riesi slovensku republiku cez europsku komisiu v bruseli ohladom niecoho uplne ineho a vymiena si maily s laurou stockute
raptor …a v pripade ze vami navrhovana novela bude uvedena do praxe som pripaveny cerpat rady od mojho priatela ktory uz riesi slovensku republiku cez europsku komisiu v bruseli ohladom niecoho uplne ineho a vymiena si maily s laurou stockute …
Raptor, plne suhlasim, tiez som poslal mail v podobnom zneni, no ta posledna veta znie skoro ako A ked mi nevratite hracku, zavolam na vas kamaratov … nic proti … 😕
No mna sa to asi netyka, moja nema zdaleka 300 kg…ale samozrejme, je to pekna blbost, niekto chce byt originalny…ako protest by ste mohli pred ministerstvo zaparkovat vase tazke masiny, rozmlatit a pytat prachy na lahsie…. 😁
este ma napada dotihnut tam zopar starych pokazenych (napr. aj) Jawiek s tecucimi prevodovkami, tlmicmi a nadrzami (andoo moze doniest aj zbytok ninje) a rozlozit na celom priestore trojuholniky … 😈
V tom navrhu je limitom najvacsia celkova pripustna hmotnost (300 kg)
uzitocna hmotnost je hmotnost ktoru motorka odvezie, v homologizaciach EU je tato hmotnost pre dvojmiestne motorky stanovena minimalne 140 kg, vo vacsine pripadov je to ovela viac
prevadzkova hmotnost je hmotnost motorky s naplnami, (niekedy sa uvadza este + 70 kg, ale to je v tomto pripade jedno)
celkova = uzitocna + prevadzkova
takze sa to tyka kazdej motorky ktora vazi zhruba 150 kg a viac
zjednodusene je to podane v clanku ku ktoremu je tato diskusia…
TTom Dakujem za vysvetlenie. zda sa mi to ale trochu primitivne stavat zakony na takych primitivnych poctoch. Ak niekto ide tvorit zakon, mal by sa drzat pevne stanovenych cisiel, cize v tomto pripade by to malo byt zalozene na suchej vahe motocykla. Velicina jasne dana a nemenna.
To je celkom pravda, na co im je uzitocna hmotnost pri rozhodovani, ci nosit trojuholnik alebo nie. Ved ked motorka potrebuje trojuholnik, uz na nej jazdci davno niesu. Bud zliezli alebo opadali 😁
Nech zije SSR 😀 😀 a UV KSS 😀 😀 a tak podobne. Im fakt sibe. Len tak na margo uvedeneho: Mam na moto lekarnicku a sadu naradia. Hladam tam miesto pre ziarovky a poistky. Nemam ich kam dat…. Trojuholnik moze byt v povinnej vybave ak bude nafukovaci. Moze byt….. 😈 😈
duggo ja tam tu vahu napisanu nemam. mam len suchu hmotnost. znamena to z tvojich cisiel ze tvoja moto moze prevazat 145kg ? to je 72,5kg na cloveka ak mas ladvinku a idete bez batoziny? a co ak si chlap jak hora a ladvinka je krv a mlieko? nebudu vas chciet prevazit ci nahodou ten trojuholnik nemate nosit? a aky je rozdiel medzi motorkou s 302kg pripustnou hmotnostou a 298kg? okrem toho ze posledne uvedena nemusi mat trojuholnik?
kankoXF ja lekarnicku nemam lebo nemusim a ked sme boli minuly rok na SK nikto nam ani nekontroloval co mame. ziarovky ale mat musis lebo to stanovuje EU a francuzi ich zvyknu pozerat 😁
volako zachadzas do detajlov – proste je dana celkova hmotnost a hotovo, ziadne diskutovanie. Kolko vazi moja ladvinka a batozina ? to mam ist do fabriky Yamaha a stazovat sa ? je to taka moto s takou nosnostou a hotovo. nevozim na nej ladvinku ani batozinu .
v techn. musis mat celkovu hm. alebo suchu a nosnost, to spocitaj a mas celkovu.
yagiza tieto rozdiely a názvoslovia o hmotnosti sa učia v slovenských autoškolách. A to, že nenosím lekárničku za to sa len hambi, teda pokiaľ nenosíš na motorke kabelku a máš v nej všetko potrebné. 😁
Nechapem, alebo iba nerozumiem… Ako moze hmotnost jazdca ovplyvnit to, ci mi treba na moto trojuholnik alebo nie…
Teda ak nahodim bocne kufre bude mi treba trojuholnik, ak ich dam dolu tak nie – to bude asi novelizacia ak na tuto moznost pridu….
kxbibo 😀 Kamo, to bolo pisane asi takto 😀 😀 😀 😀 , len som tam nevlozil tie ksichty.
Povedzme si to inak. V zivote si trojuholnik na moto nevezme 85% (alebo 99% 😁 ) motorkarov. Kam ho dame? ☹️
Napadla ma jedna vec, ale neviem to najst na lujz stranke – kedysi tam predavali taky navlek na prilbu, vyzeralo to ako ochrany obal, co sa do toho prilba odklada. Bolo to ale svetlej farby a bol na tom nasity vystrazny trojuholnik a myslim, ze bol aj reflexny. Taku vec by som kludne nosila – je to kusok latky, zmesti sa hocikam aj do vrecka, mozem si to doho schovat prilbu nech sa neposkriabe a este v pripade neprijemnosti natiahnut na prilbu a polozit na cestu za motorku…
Kwasak kua a ty ides snami alebo proti nam? 😕 k 😕 a natiahnem to na prilbu niekto nezvladne riadenie a tristo librova prilba je vo vaginalnom priestore… 😈
yagiza a vies ze aj ja som na to myslel ved nie raz som videl ako cestarom beru kuzelky ktore akosi prehliadli 😀 a stym V.P. si to vymyslela diplomaticky 😁 😁 😁 😁 😁 😁
Veru, veru. JA moju prilbu nedam na zem…. A urazit ju s takym navlekom tiez nie.
Inak ako som dnes isiel od Plaveckeho Stvrtku na Babu, tak niekde v tych koncinach partia Cechov mala defekt na jednom chopri. Polozil asi 50 m od motoriek na zem velku, ale fakt velku cervenu tasku, ci co to bolo, na cestu ako vystrahu a este aj pri nej pre istotu stal.
Neviem si predstavit, co by tam aky vyznam mal daky navlek na helme na ceste! Asi by len tak zaprastalo pod prvym autom… 😁 😁
Yagiza, ja mam Schuberthu, tiez drahu a ked niekto nezvladne riadenie, tak mozno zobere aj tu motorku, co stoji pred tou prilbou – jasne ze idem s vami, len myslim na svoju bezpecnost – na starej prilbe som mala peknu reflexnu nalepku, taku ruku so vztycenym prostrednikom 😁
Na základe uverejneného článku a podnetu, ktorý dal TTom, dnes televízia Markíza natočila na túto tému reportáž odvysielanú vo večerných správach. Pozrieť si ju môžete v archíve TV Markíza na adrese [linka]
eXeBaT ďakujem za upozornenie, ale po vzhliadnutí klipu, asi nemáme šancu uspieť proti predkladanému návrhu. Ich, myslím tích ktorí budú schvaľovať návrh zákona, nezaujíma kde ten trojuholník budeme nosiť, im ide o bezpečnosť na cestách, čo nemá nič spoločné s nosením trojuholníka na motorke.
Tak sa to podarilo. [linka]
Vo vydanej novele už nie je povinnosť nosiť trojuholník pre motorky, dokonca túto doterajšiu povinnosť zrušili aj pre troj a štvorkolky aj pre sajdy. Samozrejme kto chce, trojuholník nosiť môže…
Ďakujem Exebatovi za priestor, aj všetkým ktorí poslali maily, alebo sa vyjadrili v TV.
Špeciálne ?poďakovanie? patrí redachcii motorájdu, ktorá o mailovej akcii vedela od začiatku a z hľadiska informovanosti o tom, sa na to profesionálne vyj**la.
Je vidiet ze to nepreslo problem na vetsine motoriek je aj s lekarnickou a nakoniec ked sa motorka pokazi tak som chodec 🤣 a chodec nemusi byt oznaceny trojuholnikom stacia mu reflexne prvky a tie ma kazde motooblecenie okrem koze samozrejme
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
racer8
24. júla 2007 at 17:40
Nikto sa nevyjadruje? 😕
chloro
24. júla 2007 at 17:45
Ja by som este dal do pripomienkoveho konania aj navrh nosit na moto povinne 2ks nahradnych pneumatik, 4 nahradne lekarnicky pre pripad hromadnej havarie , defibrilator a prenosne ekg , 10 ks reflexny viest, a aspon 3 kufriky s naradim.
Vyrobcovia sajdiek a privesnych vozikov na moto si uz teraz mastia bruska…
🙂
Bodo
24. júla 2007 at 17:47
Fakt neviem kam by som ho strčil 😟
racer8
24. júla 2007 at 17:53
Bodo veru ani ja ale keby ma taky rozmer ako moj mobil tak kludne aj do vacku 😁 🙄
Bodo
24. júla 2007 at 17:59
Racer8 tak to fakt pochybujem to by si musel mať mobil z roku 1989 😉
campa
24. júla 2007 at 18:12
…ked sa ***** narodí, bárs čo povie…..
kxbibo
24. júla 2007 at 18:28
Snehové reťaze ešte treba
nemám slov na toho ****** čo to navrhol
eXeBaT
24. júla 2007 at 18:32
Vyhýbajte sa vulgarizmom.
Enter
24. júla 2007 at 18:47
Sorry ale uz sme v EU tak to nebude ine 🙂
a toto na motorku das kde len chete !!!
[linka]
kxbibo
24. júla 2007 at 18:53
eXeBaT dobre šéfe, ale dnes mám zlú náladu
racer8
24. júla 2007 at 19:05
Enter co za link si to tam dal?? nejde mi to otvorit… 😕
eXeBaT a kto tu vulgarizuje??? ved mi sme vsetci ako 😇
racer8
24. júla 2007 at 19:08
A este by ma zaujimalo kde bys om si to ja zapol tak dopredu ked tam mam kapotaze a to uz nehovorim ze to na tom copriku vyzera ako GRC 😛 😟
Enter
24. júla 2007 at 19:13
racer8 skus sa mrknu na toto
[linka]
[linka]
Enter
24. júla 2007 at 19:14
racer8 tot ma neukecas ze to nebudes mat kde zabalit
campa
24. júla 2007 at 19:41
Ja to nedám nikam lebo ja na HD ak nedám brašne nemám ani mm úložného prietoru. Ani na náradie. Serem na to.
Exe, pardon-nechal som sa uniest.
TTom
24. júla 2007 at 19:45
Kazdy rozmysla kam to da, ale este nikoho nenapadlo poslat ten mail?
je to zatial navrh, este sa to da zastavit
Dies
24. júla 2007 at 20:05
Už som poslal 🙂
xj900
24. júla 2007 at 20:48
Campa namotas ho na rajdy namisto deky.
racer8
24. júla 2007 at 21:23
Enter no ten navlek na prilbu je super napad len ci by to nasi vodici poxopili tak to fakt netusim… 😕
aj ked napad je to super uznavam a mal by som to aj kam sxovat 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 😎
dixi
24. júla 2007 at 23:23
racer8 … hned ako som nasiel tu p*****nu som to poslal prekopnute,dufam ze je to bez chyb,lebo tu kravinu som necital celu.
dixi
24. júla 2007 at 23:41
… ten vladny navrh zakona som myslel tou p*******,aby sa predislo nedorozumeniu …. a odoslal som to na vsetky zverejnene maili 😈
Cistic
25. júla 2007 at 4:45
Hoj Slovensko naše zatiaľ tvrdo spálo …
Ale veď my svetu ešte ukážeme aký sme my slováci …
😕 ☹️ 😟 😠
MartineR
25. júla 2007 at 5:33
Mail odoslany …
betty
25. júla 2007 at 5:58
Uz im na cisto JEBE tam hore
racer8
25. júla 2007 at 6:46
No uz som to odoslal aj ja 😎
pedro
25. júla 2007 at 7:18
Prave som tam odoslal ten mail. uvidime ako to dopadne
Allpetoza
25. júla 2007 at 8:28
Mail som poslal,
kufre sice mam ale hentaka cervena krabica by z nich asi trcala a na rajdach mam drziak na napoje…
duggo
25. júla 2007 at 9:28
Super napad, 100 bodov za premyslenost ! 😟
na motorke nemam ziadne miesto na upevnenie takejto blbosti
MioK
25. júla 2007 at 10:51
OK poslala som…
Mayor
25. júla 2007 at 11:44
… ono, to vyzerá tak, že nejaký poslannec z parlamentu má známeho, ktorého firma vyrába „trojuholníky“ a potrebuje zvýšiť zisk ich výrobou, tak ich vymysleli dať do motoriek, ak to nebude stačiť, tak aj cyklisti prídu na rad a potom aj choci, tak ako to bolo s výstražnými vestami pre babky čo chodia večer do kostala. Všetko je bussines, oni serú na to kam ich dáme, ale policajti za to budú pokutovať, keď ich nebudeme mať. Ale napriek tomu mail posielam.
Roman30
25. júla 2007 at 11:59
Ešte že do lesa trojuholník netreba. 😁 😀
Kwasak
25. júla 2007 at 12:01
Mayor, presne ako pises. To je ako aj s COC u nas. Niekomu blizkemu vlade by sukromna firma skrachovala…
A ja poslusne nosim sadu nahradnych poistiek, aj ked su mu na nic. No vysvetluj nasim organom 😈
Mayor
25. júla 2007 at 12:10
Kwasak Ja som kúpil pred dvoma mesiacmi funglovku Hondu CBF a presne ako píše, vložil som náhradné žiarovky, kúpil lekárničku, poistky, ešte mi chýba „niečo“ na opravu pneu.. a ten trojuholník? No riadna hlúposť, kam ho dať, už teraz mám priestor pod sedalom plný,
TTom
25. júla 2007 at 12:11
Ozvali sa z STV a slubili ze temu spracuju
kazdopadne kto moze, este posielajte
pripomienkove konanie je do 9.8.2007
Mayor
25. júla 2007 at 12:11
Roman30 len to nehovor nahlas, lebo aj na to prídu, že chodia ľudia po lese a aby ich bolo vidieť, veď cyklistom už zakázali vstup do lesa, čakám kým si niekto spomenie, že aj na motorke sa dá jazdiť po lese.z
Mayor
25. júla 2007 at 12:12
TTom poslal som všetkým trom….
Kwasak
25. júla 2007 at 12:26
Mayor, na opravu pneu nosim spray, minuly rok som si ho zabudla a zrovna vtedy som dostala defekt. Nastastie okoloiduci motorkar mi pomohol a na prvej pumpe som mu kupila novy. Ja sa zas jedujem nad tymi poistkami, moja moto ich nema a musim ich nosit, ale aspon niekomu helfnem, ak by trebalo 😉
Poslala som aj ja maily vsetkym trom.
Mayor
25. júla 2007 at 14:39
Kwasak … aha, takže ho dostať na pumpe? Dík za radu, našťastie som ho zatiaľ nepotreboval, ale jeden nikdy nevie. Tak je to aj s trouholníkom, ak to schvália budeme ho nosiť ako k… a verím tomu, že ho nik nepoužije, práve preto, že motocykel je úzky a pri poruche ho zatlačí mimo cesty a vtedy je výstržný trouholník na „dve“ veci.
racer8
25. júla 2007 at 14:42
Kwasak a co je vlastne povinna vybava moto?
a keby trebalo mam aj ja jednu zanmu v telke dajte vediet a budeme sa tocit 🙂
beal
25. júla 2007 at 15:22
Počkať! Tie nadávky nemám dávať sem alebo do mailu? 🤐
italofighter
25. júla 2007 at 16:58
Nuz myslim ze vacsiu kravinu ty pani v oblekochvymyslet nemohli asi nikdy nesedeli na moto a nerozmyslaju mozgom ale len neakym cudnym materialom co sa nazyva s….. v ich hlavach ako moze niekto taku kravinu vooobec povedat sak je to prvotriedny nezmysel naco je na moto trojuholniiiik
josi
25. júla 2007 at 17:15
Odoslané 🙂
Kwasak
25. júla 2007 at 17:40
Mayor, ja nosim lekarnicku, naradie, sadu ziaroviek, poistky, reflexnu vestu a ten spray na defekty.
racer8
25. júla 2007 at 19:06
Kwasak a sada na lepenie gum je povinna vybava????
TTom
25. júla 2007 at 19:11
Povinna vybava je: poistky, ziarovky, naradie, lekarnicka
pre sajdy troj a stvorkolky aj trojuholnik
[linka]
Kwasak
25. júla 2007 at 19:12
Neviem ci musi byt konkretne sada na lepenie gum, ja nosim ten spray
racer8
25. júla 2007 at 19:33
TTom dik za link uz viem co potrebujem doplnit 🤐
TTom
26. júla 2007 at 10:00
[linka]
Azzaro
26. júla 2007 at 13:39
..no do pí.i ak toto prejde v tejto republike, tak mňa asi je.ne.
eXeBaT
26. júla 2007 at 17:57
Ak by sa podarilo anulovať túto novelu, vďaku môžete prejavovať priamo Tomášovi (TTom), ktorý si to včas všimol.
racer8
26. júla 2007 at 18:13
TTom ak to vyde mas u mna pivo ale nealko 😉 😀
TTom
26. júla 2007 at 18:27
Nic nie je vyhrate. Hovorca ministerstva sa vyjadril ze to tak ma byt. Takze podakovanie zatial patri STV a chalanom co sa vyjadrili. Ale netreba to nechat vychladnut. Zatial tam poslalo maily asi iba 11 ludi A to je malo. Kto mozete posielajte este maily a rozposlite aj link na clanok svojim znamym. Pit sa bude az ked to zmenia.
sliver
26. júla 2007 at 18:27
Chcel by som Tomášovi poďakovať či už to výjde alebo nie. Vďaka jeho informácii sme mohli aspoň niečo urobiť a nie sa iba v nemom úžase pozerať v čase, keď by už zákon vyšiel. Ešte raz díky 😉
racer8
26. júla 2007 at 18:35
Ano poculi ste vsetci posielajte maily lebo namiesto pitia sa budete hrat kto postavi 3uholnik skor 😈
MartineR
26. júla 2007 at 20:29
[linka]
raptor
27. júla 2007 at 6:10
Aky mail??
kua nevim najst co treba poslat a kam
raptor
27. júla 2007 at 6:17
Dufam ze raz sa dostane aj na cyklistov chodcov psov macky skrecky fretky akvariove rybicky dochodcov a deti do troch rokov
kazdy aby mal trojholnik…. 😟
…citim za tym strasnu lobby nejakeho vyrobcu alebo vyhradneho dovozcu trojuholnikov… stagnuje alebo dokonca klesa predaj? podme ho vnutit cez kamosov vo vlade dalsim ludom
(ako aj vtedy ked sa zmenila vyhlaska a normalny trojholnik zrazu nevyhovoval predpisom a musel sa kupit novy ktory bol cerveno oranzovy)
chuji!! vlada ma byt pre obcanov nie obcania pre vladu… btw slota aj kalinak su motorkari…
TTom
27. júla 2007 at 6:18
Raptor, tusim starnes. popatraj k akemu clanku je tato sikusia
MartineR
27. júla 2007 at 6:22
raptor nieco na tom asi bude …
btw, chodci by podla mna mali povinne chodit v reflexnych vestach a to farebne rozlisenych podla veku chodca. z dialky by si videl, kde sa hraju male deti a ktore z nich ti vybehne do cesty …
A macky by mali byt nastriekane reflexnymi farebnymi sprejmi …
raptor
27. júla 2007 at 6:39
Tak som im napisal
dobry den,
z webu som sa dozvedel o pripravovanej novele vyhlášky č. 578/2006 Z. z.
ostal som velmi prekvapeny a frustrovany ked som sa docital o tom ze pre motocykle s najvacsou pripustnou celkovou hmotnostou prevysujucou 300kg ma byt povinna vybava trojuholnik
vas navrh je absurdny, motocykel, ak sa aj pokazi nezabera na ceste vela miesta a najvacsi priestor pre nehody vidim prave vo chvili ked chudak motorkar zacne plnit vase absurdne predpisy a pojde vylozit trojuholnik do dostatocnej vzdialenosti od miesta kde je odstavena motorka
ako motorkar som aj obcan tejto republiky a vlada je tu pre obcanov a nie obcania pre vladu
vasa novela nema obdobu a budeme jedina republika na svete kde maju motorkari povinny vystrazny trojuholnik
vasu novelu vnimam ako lobbing zaujmovych skupin a nie ako nieco co ma zvysit bezpecnost motorkarov
a v pripade ze vami navrhovana novela bude uvedena do praxe som pripaveny cerpat rady od mojho priatela ktory uz riesi slovensku republiku cez europsku komisiu v bruseli ohladom niecoho uplne ineho a vymiena si maily s laurou stockute
s pozdravom
Ing. Jan Gracz
MartineR
27. júla 2007 at 6:42
raptor …a v pripade ze vami navrhovana novela bude uvedena do praxe som pripaveny cerpat rady od mojho priatela ktory uz riesi slovensku republiku cez europsku komisiu v bruseli ohladom niecoho uplne ineho a vymiena si maily s laurou stockute …
Raptor, plne suhlasim, tiez som poslal mail v podobnom zneni, no ta posledna veta znie skoro ako A ked mi nevratite hracku, zavolam na vas kamaratov … nic proti … 😕
racer8
27. júla 2007 at 6:57
MartineR to znenie dobra vec veru dobre si ty vymyslel 😉
kxbibo
27. júla 2007 at 7:20
MartineR počul si sa niekedy ty čo rozprávaš?
raptor
27. júla 2007 at 7:36
Martiner, priatelu pri vsetkej ucte je mi uplne jedno ako to tebe znie
MartineR
27. júla 2007 at 7:40
kxbibo nezvyknem sa nahravat a spätne sa pocuvat. Ty hej ?
raptor …cim som vobec nepovedal, ze to je zle napisane …
kxbibo
27. júla 2007 at 7:59
MartineR tiež nie, ale počujem sa 😁
kxbibo
27. júla 2007 at 8:08
MartineR daj si facku.
MartineR
27. júla 2007 at 8:23
kxbibo rozkaz desiatnik ! 😁
raptor
27. júla 2007 at 8:25
Bratia v kristu!
teraz neni cas na hadky…
MartineR
27. júla 2007 at 8:28
A co tak sa nastavat pred urad vlady a kazdy by za svoju motorku postavil trojuholnik … 😈
racer8
27. júla 2007 at 8:57
MartineR a vies ze aj ja som nad tym rozmyslal…nebolo by to veru zle taky zraz pred parlamentom 😀
raptor
27. júla 2007 at 9:35
Taka kofola pred parlamentom 🙂
kxbibo
27. júla 2007 at 10:45
MartineR daj si druhú facku a nauč sa hodnosti.
yagiza
27. júla 2007 at 11:01
Kolki z vas maju motorky ktore vazia nad 300kg? 😕
kxbibo
27. júla 2007 at 11:05
yagiza poznáš pojem celková hmotnosť?
duroslav
27. júla 2007 at 11:06
No mna sa to asi netyka, moja nema zdaleka 300 kg…ale samozrejme, je to pekna blbost, niekto chce byt originalny…ako protest by ste mohli pred ministerstvo zaparkovat vase tazke masiny, rozmlatit a pytat prachy na lahsie…. 😁
MartineR
27. júla 2007 at 11:18
Tak ako píše kxbibo .
este ma napada dotihnut tam zopar starych pokazenych (napr. aj) Jawiek s tecucimi prevodovkami, tlmicmi a nadrzami (andoo moze doniest aj zbytok ninje) a rozlozit na celom priestore trojuholniky … 😈
TTom
27. júla 2007 at 11:28
V tom navrhu je limitom najvacsia celkova pripustna hmotnost (300 kg)
uzitocna hmotnost je hmotnost ktoru motorka odvezie, v homologizaciach EU je tato hmotnost pre dvojmiestne motorky stanovena minimalne 140 kg, vo vacsine pripadov je to ovela viac
prevadzkova hmotnost je hmotnost motorky s naplnami, (niekedy sa uvadza este + 70 kg, ale to je v tomto pripade jedno)
celkova = uzitocna + prevadzkova
takze sa to tyka kazdej motorky ktora vazi zhruba 150 kg a viac
zjednodusene je to podane v clanku ku ktoremu je tato diskusia…
duroslav
27. júla 2007 at 11:30
TTom: dik, som netusil… na nich, K..VY JEDNY!!!! 😁
yagiza
27. júla 2007 at 11:34
TTom Dakujem za vysvetlenie. zda sa mi to ale trochu primitivne stavat zakony na takych primitivnych poctoch. Ak niekto ide tvorit zakon, mal by sa drzat pevne stanovenych cisiel, cize v tomto pripade by to malo byt zalozene na suchej vahe motocykla. Velicina jasne dana a nemenna.
sothar
27. júla 2007 at 11:38
To je celkom pravda, na co im je uzitocna hmotnost pri rozhodovani, ci nosit trojuholnik alebo nie. Ved ked motorka potrebuje trojuholnik, uz na nej jazdci davno niesu. Bud zliezli alebo opadali 😁
senior
27. júla 2007 at 11:52
Policajti zase budú nosiť váhy a vážiť jazdcov, aby mohli stanoviť, ktorá motorka potrebuje trojuholník 😀
duggo
27. júla 2007 at 12:17
Este raz a naposledy …
ide tam o „najvacsia celkova pripustna hmotnost“ a tu mas napisanu v techn. netreba nic vazit !
moja moto vazi nieco cez 140 kg a najvacsiu celkovu hmotnost mam 285kg …takze mi mozu cucat palec 😁
podla mna najvacsiu vahu ma odvolanie sa na motoTuristov, co prestanu chodit na SR a cez SR.
kankoXF
27. júla 2007 at 12:21
Nech zije SSR 😀 😀 a UV KSS 😀 😀 a tak podobne. Im fakt sibe. Len tak na margo uvedeneho: Mam na moto lekarnicku a sadu naradia. Hladam tam miesto pre ziarovky a poistky. Nemam ich kam dat…. Trojuholnik moze byt v povinnej vybave ak bude nafukovaci. Moze byt….. 😈 😈
yagiza
27. júla 2007 at 12:27
duggo ja tam tu vahu napisanu nemam. mam len suchu hmotnost. znamena to z tvojich cisiel ze tvoja moto moze prevazat 145kg ? to je 72,5kg na cloveka ak mas ladvinku a idete bez batoziny? a co ak si chlap jak hora a ladvinka je krv a mlieko? nebudu vas chciet prevazit ci nahodou ten trojuholnik nemate nosit? a aky je rozdiel medzi motorkou s 302kg pripustnou hmotnostou a 298kg? okrem toho ze posledne uvedena nemusi mat trojuholnik?
yagiza
27. júla 2007 at 12:29
kankoXF ja lekarnicku nemam lebo nemusim a ked sme boli minuly rok na SK nikto nam ani nekontroloval co mame. ziarovky ale mat musis lebo to stanovuje EU a francuzi ich zvyknu pozerat 😁
duggo
27. júla 2007 at 12:59
Yagiza volako nechapem otazke ? 😕
volako zachadzas do detajlov – proste je dana celkova hmotnost a hotovo, ziadne diskutovanie. Kolko vazi moja ladvinka a batozina ? to mam ist do fabriky Yamaha a stazovat sa ? je to taka moto s takou nosnostou a hotovo. nevozim na nej ladvinku ani batozinu .
v techn. musis mat celkovu hm. alebo suchu a nosnost, to spocitaj a mas celkovu.
kxbibo
27. júla 2007 at 13:11
yagiza tieto rozdiely a názvoslovia o hmotnosti sa učia v slovenských autoškolách. A to, že nenosím lekárničku za to sa len hambi, teda pokiaľ nenosíš na motorke kabelku a máš v nej všetko potrebné. 😁
yagiza
27. júla 2007 at 16:21
duggo ja tu vahu v technicaku nemam. mozno to znamena ze suzuki odvezie kolko jej nalozis 😈
veka
28. júla 2007 at 4:40
Uz som poslal 😎
Steinar
28. júla 2007 at 5:38
Pri mojej vahe potrebuje potom kazda motorka trojuholnik… 😁
kankoXF
28. júla 2007 at 6:36
Nechapem, alebo iba nerozumiem… Ako moze hmotnost jazdca ovplyvnit to, ci mi treba na moto trojuholnik alebo nie…
Teda ak nahodim bocne kufre bude mi treba trojuholnik, ak ich dam dolu tak nie – to bude asi novelizacia ak na tuto moznost pridu….
kxbibo
28. júla 2007 at 6:49
kankoXF čítaj pozorne, pochopíš
kankoXF
28. júla 2007 at 7:03
kxbibo 😀 Kamo, to bolo pisane asi takto 😀 😀 😀 😀 , len som tam nevlozil tie ksichty.
Povedzme si to inak. V zivote si trojuholnik na moto nevezme 85% (alebo 99% 😁 ) motorkarov. Kam ho dame? ☹️
racer8
28. júla 2007 at 10:40
kankoXF dame ho do space bagy vysajeme vzdux a kludne si ho vlozime aj do vrecka 😀 😀
Kwasak
28. júla 2007 at 14:55
Napadla ma jedna vec, ale neviem to najst na lujz stranke – kedysi tam predavali taky navlek na prilbu, vyzeralo to ako ochrany obal, co sa do toho prilba odklada. Bolo to ale svetlej farby a bol na tom nasity vystrazny trojuholnik a myslim, ze bol aj reflexny. Taku vec by som kludne nosila – je to kusok latky, zmesti sa hocikam aj do vrecka, mozem si to doho schovat prilbu nech sa neposkriabe a este v pripade neprijemnosti natiahnut na prilbu a polozit na cestu za motorku…
racer8
28. júla 2007 at 15:24
Kwasak asi myslis toto [linka]
Kwasak
28. júla 2007 at 15:38
Racer, jooooooo – to je presne ono
[linka]
yagiza
28. júla 2007 at 19:38
Kwasak kua a ty ides snami alebo proti nam? 😕 k 😕 a natiahnem to na prilbu niekto nezvladne riadenie a tristo librova prilba je vo vaginalnom priestore… 😈
racer8
28. júla 2007 at 19:42
yagiza a vies ze aj ja som na to myslel ved nie raz som videl ako cestarom beru kuzelky ktore akosi prehliadli 😀 a stym V.P. si to vymyslela diplomaticky 😁 😁 😁 😁 😁 😁
kankoXF
28. júla 2007 at 21:49
Veru, veru. JA moju prilbu nedam na zem…. A urazit ju s takym navlekom tiez nie.
Inak ako som dnes isiel od Plaveckeho Stvrtku na Babu, tak niekde v tych koncinach partia Cechov mala defekt na jednom chopri. Polozil asi 50 m od motoriek na zem velku, ale fakt velku cervenu tasku, ci co to bolo, na cestu ako vystrahu a este aj pri nej pre istotu stal.
Neviem si predstavit, co by tam aky vyznam mal daky navlek na helme na ceste! Asi by len tak zaprastalo pod prvym autom… 😁 😁
Kwasak
29. júla 2007 at 8:17
Yagiza, ja mam Schuberthu, tiez drahu a ked niekto nezvladne riadenie, tak mozno zobere aj tu motorku, co stoji pred tou prilbou – jasne ze idem s vami, len myslim na svoju bezpecnost – na starej prilbe som mala peknu reflexnu nalepku, taku ruku so vztycenym prostrednikom 😁
Kwasak
29. júla 2007 at 8:19
Uz ma nekamenujte, to ja len tak na okraj, ze mozu byt aj ine veci, ako velky sk***eny plastovy trojuholnik 😁
zahri
29. júla 2007 at 9:59
Tak som odoslal aj ja mail i ked momentalne som pesiak.. len som zabudol dat podpis :S som len skopiroval napisane a tod vsio :S 🤐 😕
zego
3. augusta 2007 at 13:52
Poslal som to s bozu pomocu koho ste to volili ze take k***tiny vymysla
eXeBaT
4. augusta 2007 at 19:17
Na základe uverejneného článku a podnetu, ktorý dal TTom, dnes televízia Markíza natočila na túto tému reportáž odvysielanú vo večerných správach. Pozrieť si ju môžete v archíve TV Markíza na adrese [linka]
Mayor
4. augusta 2007 at 19:40
eXeBaT ďakujem za upozornenie, ale po vzhliadnutí klipu, asi nemáme šancu uspieť proti predkladanému návrhu. Ich, myslím tích ktorí budú schvaľovať návrh zákona, nezaujíma kde ten trojuholník budeme nosiť, im ide o bezpečnosť na cestách, čo nemá nič spoločné s nosením trojuholníka na motorke.
Kwasak
4. augusta 2007 at 22:01
Asi budeme musiet ten trojuholnik „pustat“ na celne skla aut… ☹️ 😈 (sak nedrzi vo vetre)
Crossbiker
5. augusta 2007 at 13:53
Ak neviete kam strčiť trojuholník chodte sa opýtať bufetára na Babu on vám poradí jedno miesto 😈
yamaxx
5. augusta 2007 at 16:24
Co tak navrhnut ako povinnost vozit ladvinu ……ktora by v pripade potreby mavala pred zakrutou ,,,,cim necham na zvazenie… 😉
dedo2
3. októbra 2007 at 19:32
Ked sme si ich volili,tak teraz plnme ich nezmyselné nápady….tak nám treba…
TTom
25. októbra 2007 at 18:39
Tak sa to podarilo. [linka]
Vo vydanej novele už nie je povinnosť nosiť trojuholník pre motorky, dokonca túto doterajšiu povinnosť zrušili aj pre troj a štvorkolky aj pre sajdy. Samozrejme kto chce, trojuholník nosiť môže…
Ďakujem Exebatovi za priestor, aj všetkým ktorí poslali maily, alebo sa vyjadrili v TV.
Špeciálne ?poďakovanie? patrí redachcii motorájdu, ktorá o mailovej akcii vedela od začiatku a z hľadiska informovanosti o tom, sa na to profesionálne vyj**la.
eXeBaT
25. októbra 2007 at 18:44
Som veľmi rád, že sa to podarilo a úsilie nás všetkých nebolo zbytočné.
raptor
25. októbra 2007 at 19:11
TTom a ja za motorkarov ktori az tak nevedia co sa deje dakujem ze si informoval…
.. zastav sa niekedy 🙂
Kwasak
26. októbra 2007 at 0:06
TTom vyborne, dik za info 🙂
Alexius
29. decembra 2008 at 16:42
Ja som si to precital a cosi som im este dodal a aj poslal 🤐
Alexius
29. decembra 2008 at 16:51
Aj ja som poslal a cosi im este dodal.
Frank
10. júna 2009 at 17:56
No toto bol riadny rozum. A čo tie nafukovačky … Videl som to v louise Trojuholník nafučka. To je spratnejšie. Ale je to sprostosť už v princípe. 😠
Mlhos
23. septembra 2013 at 16:57
Je vidiet ze to nepreslo problem na vetsine motoriek je aj s lekarnickou a nakoniec ked sa motorka pokazi tak som chodec 🤣 a chodec nemusi byt oznaceny trojuholnikom stacia mu reflexne prvky a tie ma kazde motooblecenie okrem koze samozrejme