Connect with us

Spravodajstvo

Dočká sa Honda Crosstourer sériovej výroby?

Publikovaný

on

Tohtoročná motocyklová jeseň možno nenaplnila očakávania všetkých, ale minimálne priaznivci Hondy si mohli vydýchnuť, keď najväčší svetový výrobca na výstave v Miláne jasne deklaroval svoj záujem udržať sa na špici technologicky náročných trhov Európy a Severnej Ameriky. A to je dobre, nakoľko v poslednej dobe sú signály z prostredia japonských značiek skôr opačného charakteru. Je evidentné, že trhy juhovýchodnej Ázie majú pre japonské značky stále väčší význam. Honda predala len za II. kv. / 2010 celosvetovo 2,7 mil. motocyklov a ATV. Z toho sa v Európe a Severnej Amerike predalo len cca 83 tisíc kusov, čo je zanedbateľné množstvo. Ľahko si tak dáte dokopy, že prostriedky vynaložené na vývoj lacnej 125-ky pre ázijsky trh sa vrátia niekoľkonásobne rýchlejšie ako v prípade veľkoobjemového motocykla vyvinutého pre Európu a Ameriku, ktorého sa v lepšom prípade predá pár tisíc kusov. Naviac na rozdiel od Ázie prepad predaja v Európe a USA sa ešte nezastavil. Aj preto bola prezentácia Hondy v Miláne pozitívnym signálom do budúcnosti.
Spomedzi vystavených noviniek asi najväčšiu pozornosť pútal koncept veľkého cestného endura Crosstourer, ktorý je poháňaný štvorvalcom V4 z modelu VFR1200F. Samotný koncept bol na prvý pohľad dotiahnutý prakticky až do posledného detailu a sériová verzia by sa tak nemala príliš odlišovať. Podľa vyjadrení zástupcov Hondy však ešte nie je úplne pripravený do sériovej výroby a výstava Miláne mala ukázať, či bude záujem o takýto motocykel. V prípade, že padne kladné rozhodnutie, tak by sa do výroby dostal veľmi rýchlo. Nechajme sa teda prekvapiť, ale ak sa bude Honda skutočne rozhodovať na základe záujmu verejnosti, tak je najvyšší čas začať s prípravou výroby, pretože v Miláne patril koncept Crosstourer medzi najobdivovanejšie modely výstavy.

Koncept Honda Crosstourer sa možno čoskoro dostane do sériovej výroby

Dočká sa Honda Crosstourer sériovej výroby?

10 komentárov

10 Comments

  1. majomi

    12. novembra 2010 at 14:10

    Tak toto sa mi páči viac ako varan 🙂

  2. raptor

    12. novembra 2010 at 15:06

    Urcite docka aj ked stary varan bez zobaka vyzeral originalnejsie
    do puce este aj ten zadny kufor just vykrojili na vyfuk ako u BMW – na aku rit ked stare varo malo efektne vyvedene vyfuky pod sedlom co pripade cestneho endura setri miesto na kufre 😟 😕

  3. majomi

    12. novembra 2010 at 20:31

    Africa to nieje ale môže bit a BMW mi až tak nepripomína necháme sa prekvapiť čo zlezie z linky 😀

  4. VMax

    13. novembra 2010 at 7:27

    Raptor na starom Varane sú oba kufre vykrojené na p**u sa tam balia ceci 😕 , nebyť toho impotentného zobáka tak sa mi to celkom páči, uvidíme ako bude šlapať V4 ka lebo V2 ka vo Varadere nastavila laťku pekne vysoko 🙂

  5. raptor

    13. novembra 2010 at 9:24

    Maxik nehovorim o tych vykrojenych originalnych
    hovorim o tom ze vyfuky ktore ma litrove varo pod sedlom okrem toho ze dobre vyzeraju su aj prakticke koli ulozeniu kufrov
    jednoducho mi to cele pride take nasilne opicenie sa hoci uz mali vlastne riesenie ulozenia vyfukov ktore bolo lepsie ako ma GS… ale mozno to ani neni prvoplanove opicenie sa ale setrenie nakladov, ved vyrobit vyfuky pod sedlom vyjde v konecnom dosledku drahsie ako ako ho vyviest takymto klasickyum sposobom

    suhlasim, ten zobak je tam taky malinky, zbytocny a nasilu, stare varo malo svoju originalnu peknu siluetu 👍

  6. AMIS

    13. novembra 2010 at 11:25

    Niekedy aj taká malá zbytočnosť nasilu môže v prúdovom tunely urobiť veľkú službu. Nenapadlo vás, že práve pre ten zobáčik vám pri stovečke nebude dvíhať ruky a fúkať na gule ? čím nenej ohnutí na zvodoch tým lepšia práca s výkonom. A asi pomer gramov na ľavej a pravej strane hral svoju úlohu , pri osádzaní toho laufu.

  7. raptor

    13. novembra 2010 at 12:27

    😶 👍 🤣 amisko neber to preboha ta ako nejaky osobny utok ale tvoja sympaticka obhajoba toho prtaveho zobacika ma vedie k prtavemu zamysleniu

    ked taky maly zobak vie teoreticky spravit pri honde taku velku sluzbu som zasadne udiveny preco moja ozrutna BMW servirovacia doska ktoru tam mam namiesto normalneho zobaka hondej velkosti nerobi zavetrie goldwinga 😠 😕 ☹️ cert aby to vzal asi prelepim logo 🤣 👋

    totiz u GS ma ten zobak okrem dizajnovej funkcie aj prakticku a to je ze usmernuje prud vzduchu na olejovy chladic ktory je pod svetlami za zobakom
    mozno aj crosstourer ktory je chladeny vodou ma niekde dodatocny olejovy chladic a ak ho ma rovnako ako GS umiestneny pod svetlom tak ten maly zobak dajme tomu chapem

    co sa tyka pomeru gramov lavej vs. pravej strany ak je to nedajboh pravda co si ja osobne nemyslim tak potom boh ochranuj toho kto vymeni ten tazky seriovy budzogan za nejaky lahulilinky ladacik… zasadne mu to rozhodi pomer a mozno aj manzelky aj stechiometricky 😁

    p.s. a zahlas sa u kamarata v yazykovednom okyenku – „tuneli je makke i“

  8. raptor

    13. novembra 2010 at 12:42

    Este som chcel cosi napisat aj k tym ohnutiam zvodov lebo som si spomenul ze najvykonnejsie 4valce od yamahy ktora ako jediny tovarensky tym v sucastnosti jazdi motoGP s radovym stvorvalcom su krmene zmesou zpredu a zozadu idu 4 rovne trubky podla tzv.amisovho pravidla o „cim menej ohnuti tym lepsia praca z vykonom“
    ak nahodou niekto uvidi nejake vhodne zvolene krivky zvodov nech sa nenecha pomylit, to je iba maketa lebo kazdy aj ten najvhodnejsie zvoleny ohyb vyfukoveho zvodu ma zasadne negativny vplyv na vykon, co tam po nejakom preplachovani motora 😁

    [linka]

  9. raptor

    13. novembra 2010 at 13:21

    P.s. oprava samozrejme aj S1000RR je tovarensky tym s radovy 4 valcom

  10. rmacko

    13. novembra 2010 at 20:05

    … jéééj to je strašný grrrrrrrrrrrc 👎 👎 👎 😕 😟 👋 …

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri