Connect with us

Spravodajstvo

Ducati Panigale ovládlo Miláno

Publikovaný

on

Milánska výstava včera začala úvodným novinárskym dňom a určite sa bolo na čo pozerať. Tento ročník nechýba žiadna z dôležitých značiek a výstava tak ponúka pestrý prehľad nových modelov.

Na začiatok začnem stánkom Ducati. Taliani možno nezaujali záplavou nových modelov, no napriek tomu ich stánok neustále praskal vo švíkoch. Dôvodom je nový superbike Ducati 1199 Panigale, ktorý je od základu nový a zo svojím predchodcom nemá nič spoločné. Nový model ukrýva techniku, ktorá sa na sériových modeloch Ducati doteraz neobjavila a jednoznačne patrí medzi top novinky tohtoročnej výstavy. Na záver spomeniem len maximálny výkon 195 k pri 10 750 ot. a suchá hmotnosť je len 164 kg!
Naopak množstvom noviniek prekvapila japonská Honda. Najväčší svetový výrobca motocyklov predstavil až 10 noviniek. Najväčšiu pozornosť však púta nové veľké cestné enduro Crosstourer, ktoré využíva motor V4 z modelu VFR1200F. Naviac ide o poslednú verziu tohto motora, ktorý už je vybavený trakčnou kontrolou. Výkon bol znížený na hranicu 130 k, čo by malo plne postačovať v tejto konkurenciou nabitej triede. Nemalú pozornosť púta aj ďalšia trojica noviniek, ktoré spája spoločná pohonná jednotka. Nový radový dvojvalec o objeme 670 ccm sa objavil v už predstavenom modeli hybridu skútra a motocykla s názvom Integra. Premiéru tak malo cestné enduro v štýle modelu Crossrunner s označením NC700X a športový naháč NC700S. Okrem vynikajúcej spotreby je možne tento motor vybaviť aj dvojspojkovou prevodovkou DTC. Praktické modely by mali zaujať aj priaznivou cenou. Ďalšou novinkou bola nová generácia superšportu CBR1000RR Fireblade, ktorý bol rovnako už predstavený. Inovácii sa dočkal aj model VFR1200F, ktorý je najnovšie vybavený trakčnou kontrolou a diaľkových turistov poteší väčšia nádrž. Európsku premiéru má za sebou aj nová verzia luxusného turistu GL1800 Gold Wing.
V stánku Yamahy sa objavili tri novinky. Okrem nového superšporttu YZF-R1, ktorý už má úspešnú svetovú za sebou a najväčšiu pozornosť tak priťahovala nová generácia maxiskútra T-Max, ktorá okrem nového dizajnu ponúka aj modernizovanú pohonnú jednotku, lepšie rozloženie hmotnosti a viac komfortu pre jazdca a spolujazdca. Poslednou novinkou je nový mestský skúter na veľkých kolesách Yamaha Xender. Zaslúženú pozornosť pútala aj trojica upravených V-Maxov, ktorým sa venovali renomovaní úpravcovia ako Roland Sands a Marcus Walz.

Kawasaki už svoje nové modely predstavila prostredníctvom internetu už pred pár dňami, no jedno prekvapenie si nechala aj do Milána, kde sa predstavila nová verzia univerzálneho modelu Versys. Novinka s označením Versys 1000 je poháňaná radovým štvorvalcom z modelu Z1000. Výkon motora bol znížený na hodnotu 118 k pri 9 000 otáčkach. Maximálny krútiaci moment 102 Nm vrcholí už pri 7 700 ot. a Versys tak sľubuje naozaj zaujímavé zvezenie.

Poslednou značkou z japonskej štvorky je Suzuki, ktorá do Milána trošku prekvapivo priviezla len novú generáciou superšportového modelu GSX-R1000. Nový model sľubuje priaznivejší priebeh výkonu a nižšiu hmotnosť.

Z európskych značiek najviac zaujala prezentácia nemeckej značky BMW, ktorá má za sebou najúspešnejší rok vo svojej novodobej histórii, keď jej podarilo predať viac ako 103 000 motocyklov. Svetovú premiéru na stánku BMW mala dvojica nových maxiskútrov C 600 Sport a C 650 GT. Na záver ešte spomeniem stánok anglickej značky Triumph, kde najväčšiu pozornosť zaslúžene pútalo nové cestné enduro Tiger Explorer 1200. Nový model neohuruje len atraktívnym dizajnom družných ale aj vynikajúcimi technickými parametrami a v triede veľkých dobrodružných turistov nás čaká naozaj zaujímavá sezóna.
Podrobnú reportáž z tohtoročnej výstavy EICMA si budete môcť prečítať už v najbližšom vydaní Motomagazinu a bližšie sa na najväčšie novinky pozrieme aj v ďalších článkoch na motocykel.sk.

Ducati 1199 Panigale v plnej kráse

Ducati Panigale ovládlo Miláno

Advertisement

12 komentárov

12 Comments

  1. AMIS

    12. novembra 2011 at 14:32

    Akoto, že som si tu nevšimol ten nový agregát od guzzi 😶 🤣) ?
    inak gratulácie Kawe, že sa vracia do triedy litrových cestných endúr, po KLVstrome im tam trocha na prázdne regále padal prach 😛

  2. AMIS

    12. novembra 2011 at 14:35

    Inak tá reklama duc duc je pop**i, keby mu tak jeden z tých pešiakov vletí pod predné kolo, tak by bolo riadne duc duc dúúúúc

  3. Yetti

    12. novembra 2011 at 16:49

    Reklama je vynikajúca, ale motku ešte musím lepšie stráviť, zatiaľ sa mi veľmi nepáči…

  4. AMIS

    12. novembra 2011 at 20:26

    Len ju pekne tráv lebo ti dá Vale po riťke baci baci 😁

  5. Yetti

    12. novembra 2011 at 21:42

    Hehe 😁 😁

  6. Yetti

    12. novembra 2011 at 21:43

    AMIS btw túto cicu Vale nepomáhal vyvíjať… to bol jeho odveký rival Kameňák… 😉

  7. AMIS

    12. novembra 2011 at 21:45

    Ano ale doba sa mení a vale též dozrijévá 🤣)

  8. AMIS

    12. novembra 2011 at 21:46

    A stóner tlači do lebene prievidzké palačinky

  9. VladiB

    14. novembra 2011 at 8:26

    AMIS Žiadna reklama ale fakt. Keď sa v tejto triede čakalo že už tu vrchol bol, zrazu príde Panigale a pozeral som na ňu s vypleštenými očami ako keby som prvý krát videl motorku. A to je len obal a vo vnútri je ďaleko viac. Pre mňa Panigale vrcholový zážitok na EICMA ale prekvapení bolo samozrejme daleko viac.

  10. AMIS

    14. novembra 2011 at 17:56

    Mne sa viac páčilo to video 😁 V tejto kategórii som sa nejako dizajnovo zasekol pri 999 a F4 a už ma nejak nič nepoloží na riťťť 😕

  11. VladiB

    15. novembra 2011 at 9:40

    AMIS Amisko počkaj si na až ju bude mať campa na predajni a potom zoberieš posledný výrok späť …už ma nejak nič nepoloží na riťťť …… čak počkaj zajac

  12. AMIS

    15. novembra 2011 at 21:40

    Toš dočkať móžem jelimáne 😇

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri