Connect with us

Spravodajstvo

Úvodné testy budúceho roka zakončili sezónu MotoGP

Publikovaný

on

Názov článku vyzerá zmätene, ale na okruhu vo Valencii, kde sa v nedeľu konali záverečné preteky 63. ročníka MS cestných motocyklov, sa včera a dnes skutočne konali prvé testy kategórie MotoGP pred budúcoročnou sezónou. Zaujímavé boli najmä preto, že na trati sa prvýkrát porovnávali motocykle jednotlivých značiek postavené podľa nových pravidiel, ktoré od budúceho roka nahradia súčasné stroje s obsahom 800 ccm novými litrami.

Okrem toho sa po trati premávalo aj niekoľko motocyklov CRT, ktoré v roku 2012 doplnia v posledných rokoch čoraz chudšie štartové pole kráľovskej triedy. Jedná sa o stroje vychádzajúce zo sériových motorov a podľa toho je už dnes jasné, že sa továrenským špeciálom celkom určite nebudú môcť rovnať. Keď už sme pri nich, tak ich budúcnosť ešte ani nie je celkom jasná, hoci predstaviteľ promotérskej spoločnosti DORNA, Carmelo Ezpeleta, sa nedávno nechal počuť, že by sa behom pár rokov v najprestížnejšej kategórii mali objaviť práve len CRT motocykle. Na to okamžite zareagovali nielen motocyklové fabriky, ktoré niečo také nebudú chcieť pripustiť, ale názor snáď za všetkých jazdcov vyjadril aktuálny šampión, Austrálčan Casey Stoner, ktorý povedal, že by potom v takom šampionáte ani nemal chuť jazdiť. Uvidíme ako to dopadne, isté však je, že so súčasnými finančnými nárokmi, ktoré vyžaduje táto disciplína, sa bude musieť niečo urobiť. Jedna z prvých zmien sa týka povoleného počtu dní testovania, ktoré boli v posledných rokoch značne obmedzené s cieľom znížiť náklady, no stal sa pravý opak, a tak bude od nadchádzajúcej sezóny možnosť testovania počas sezóny kedykoľvek, pričom bude platiť len podmienka, že jazdiť sa bude môcť na tratiach, na ktorých sa už v tom roku šli preteky.

Ale vráťme sa na testy do Valencie. Už teraz je jasné, že nové litre budú opäť rýchlejšie. Jazdci hravo prekonali svoje víkendové časy a to je ešte len začiatok. Takisto prišlo k jednému prekvapeniu v obsadení jazdcov, Španielovi Bautistovi už doslova praskli nervy, tak dlho čakal na vyjadrenie továrne Suzuki či sa zúčastní aj budúceho ročníka MS, až sa rozhodol zvoliť istotu a rozhodne oveľa lepšie podmienky v tíme Fausta Gresiniho, kde nahradí nedávno tragicky zosnulého Marca Simoncelliho.
Najrýchlejším pretekárom dvojdňového testu bol nakoniec Dani Pedrosa pred majstrom sveta a tímovým kolegom Stonerom. Tretí skončil Ben Spies na Yamahe, jeho kolega Jorge Lorenzo pre zranenie na trati ešte stále chýba.

Jedným z tých, čo si vyskúšali nový motocykel s motorom 1000 ccm bol aj Karel Abraham, ktorý obsadil siedme miesto so stratou 1,6 sekundy na Pedrosu. "Išlo sa mi dobre, nebolo to také ťažké, ako som si myslel," vravel po prvom dni 21-ročný pretekár z Brna. "Veľa vecí je iných, ale motorka sa mi páči. Nie je tak brutálna ako hovorili ostatní a dá sa celkom zvládnuť."

Výsledky testovania:
1.Dani Pedrosa, Repsol Honda Team, 1:31.807
2. Casey Stoner, Repsol Honda Team, 1:31.968
3.Ben Spies, Yamaha Factory Racing, 1:32.338
4. Cal Crutchlow, Monster Yamaha Tech3, 1:32.550
5. Andrea Dovizioso, Monster Yamaha Tech3, 1:33.256
6. Valentino Rossi, Ducati Team, 1:33.332
7. Karel Abraham, Cardion AB Motoracing, 1:33.433
8. Randy de Puniet, Rizla Suzuki (800 ccm), 1:33.544
8. Hector Barbera, Pramac Racing Team, 1:33.648
9. Alvaro Bautista, San Carlo Honda Gresini, (800 ccm) 1:33.814
10. Stefan Bradl, LCR Honda MotoGP, 1:34.142
11. Kousuke Akiyoshi, Repsol Honda Team, 1:34.546
12. Franco Battaini, Ducati Team, 1:34.840
13. Carmelo Morales, Team Laglisse, (CRT) 1:35.911
14. Ivan Silva, BQR Inmotec, (CRT) 1:36.695
15. Yonny Hernandez, BQR FTR, (CRT) 1:37.279
16. Federico Sandi, Grillini Team, (CRT) 1:38.680
15. Gianluca Nannelli, ITA Grillini Team Gapam, (CRT) 1:39.173

Alvaro Bautista by na Honde Gresiniho tímu mohol výrazne zamiešať kartami nového ročníka MS (foto: motogp.com)

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri