Connect with us

Podujatia

EICMA 2010 – Európa

Publikovaný

on

Milánska výstava EICMA pokračuje ďalším výstavným dňom a my sa teraz v krátkosti pozrieme na najvýznamnejšie novinky európskych výrobcov. Domáca Aprilia si už tradične necháva to najlepšie do Milána a opäť nesklamala. Najväčším ťahákom na stánku bola nová generácia športového naháča Tuono V4 R, ktorý ukrýva štvorvalcový motor do „V“ zo superbiku RSV4. Špičková technika v tomto prípade produkuje 162 koní. To však nie je všetko a Aprilia vybavila tento model špičkovým „balíkom“ elektronických pomôcok APRC, ktoré používa aj superbike. Jazdec tak má k dispozícii trakčnú kontrolu, kontrolu jazdy na zadnom kolese (wheelie control), systém rýchleho radenia (quick shift) a štartovacie zariadenie (launch control). Ďalšia novinka je namierená predovšetkým na mladých jazdcov. Malý superšport RS4 125 je vybavený novým štvortaktným motorom so štvoricou ventilov ovládaných rozvodom DOHC.
BMW síce ukázalo najvýznamnejšie novinky v Kolíne, no niečo si bavorská značka nechala aj do Milána. Športový naháč R 1200 R sa ako jeden z posledných „boxerov“ dočkal inovovaného motoru, ktorý je vybavený štvorventilovou technikou ovládanou rozvodom DOHC. Okrem nového motora sa nový model podrobil aj menšej dizajnovej modernizácii a naviac bude ponúkaný aj vo verzii Classic. Ďalším novým modelom je univerzálne cestné enduro F 650 GS. BMW sa opäť vrátilo k osvedčenému jednovalcovému konceptu, ktorý zdá sa je pre tento typ motocykla vhodnejšou voľbou ako radový dvojvalec z väčšieho modelu F 800 GS. Týmto však prezentácia noviniek BMW neskončila a na záver predstavila zaujímavý koncept športového maxiskútra s označením Concept C, ktorý by sa v blízkej budúcnosti mohol dostať do sériovej výroby.
Rakúska značka KTM si rovnako rozdelila prezentáciu svojich noviniek a časť z nich ukázala už v Kolíne. Najzaujímavejšou novinkou sa tak v Miláne stala súťažná verzia novej 350-ky s označením EXC 350 F, ktorá sa v budúcom roku objaví na štarte majstrovstiev sveta v endure. V porovnaní s motokrosovou verziou sa najväčšie zmeny udiali na podvozku a nový model sa opäť vrátil k postranne uloženému tlmiču pruženia zadného kolesa, ktorý sa používa aj na ostatných súťažných modeloch.
Na záver ostáva anglický Triumph, ktorý do Milána doviezol svoje úplne nové cestné enduro Tiger 800 a dobrodružnú verziu .s označením Tiger 800 XC. V oboch prípadoch ide o novinku, ktorá je pripravená výrazne zamiešať kartami na trhu veľkých cestných endúr. Nový radový trojvalec disponuje výkonom 95 k pri 7 300 ot./min. Zaujímavý je aj údaj o hmotnosti, ktorá dosahuje 215 kg (prevádzková hmotnosť), čo je prakticky na úrovni dvojvalcovej konkurencie.

Podrobnú reportáž z milánskej výstavy nájdete v najbližšom vydaní Motomagzínu 12/2010, ktorý bude na stánkoch od 20. 11. 2010.

Triumph Tiger 800 XC

EICMA 2010 – Európa

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri