Connect with us

Spravodajstvo

EICMA 2023: Moto Morini sa tlačí do prvej ligy

Publikovaný

on

Bez zbytočných rečí musím povedať, že talianska značka Moto Morini zožala veľký úspech. Predstavila 4 nové motorky, o ktorých bez váhania poviem, že šlo o skupinu najkrajších strojov, ktoré sme mohli na EICME vidieť. Zodpovedal tomu aj patričný záujem ostatných novinárov. Vzhľad je jedna vec. Ďalšou je dvojica dvojvalcov, ktorých valce nie sú vedľa seba, ale do V. K tomu to prémiové vypracovanie. Tieto stroje nás chytili za srdce, už ich len skúsiť v praxi.

Na začiatku noviniek Milano a X-Cape 1200 bola nová pohonná jednotka. Motor do V, ktorého objem dosahuje 1187 ccm, s vŕtaním 107 mm x 66 mm. Dosiahne maximálny výkon 125 koní. Hodnoty krútiaceho momentu ani otáčok pri maximálnom výkone zatiaľ nepoznáme. Dôležité je, že motor spĺňa normu Euro 5+. Z tohto motora vznikli 2 modely – naháč a cestovné enduro.

Milano – nadčasové talianske krivky

Model Moto Morini Milano prináša spojenie klasického dizajnu, moderných technológii a špičkových komponentov. Milano útočí na zákazníkov, ktorí si potrpia na detaily.

Zmenami prešiel podvozok a rám. Vďaka kyvnej vidlici vyrobenej z hliníka ušetrili 4 kg. Brzdný systém od spoločnosti Brembo prináša nekompromisný brzdný účinok. Postarajú sa o to dvojitá 320 mm kotúče s monoblokovými strmeňmi vpredu a 220 mm kotúčom s pevným strmeňom vzadu. Hliníková dvojitá koncovka dodá hlasovú kulisu veľkému véčku. Rázvor podvozku je rovných 1500 mm, výška sedla 800 mm. Hmotnosť bude podliezať hodnotu 210 kg. Obuté bude na 17 palcových kolesách, so 120 kou vpredu a 190 kou vzadu.

TFT obrazovku je možné spojiť cez bluetooth s mobilným telefónom a dvomi komunikátormi.

X-Cape 1200 – veľkoobjemové adventure

Úplnou novinkou v rodine X-Cape je verzia s 1200 kubíkovým motorom. Model X-Cape 650 sme v redakcii testovali, väčší súrodenec ide ešte ďalej. Chce sa vyrovnať veľkým prémiovým endurám. Na estetickej stránke si dizajnéri dali veľmi záležať, rovnako ako na aerodynamike a obtekaní vzduchu, ktorý smeruje na jazdca aj spolujazdca.

Moto Morini X-Cape 1200 ponúka 4 jazdné režimy, tempomat, radar v mŕtvom uhle, rýchle radenie, snímače tlaku vzduchu v pneumatikách. Kolesá s veľkosťou 19 a 17 palcov budú obuté na bezdušových pneumatikách Pirelli Scorpion Trail. O brzdný účinok sa postarajú monoblokové brzdiče od Bremba vpredu a zadný kotúč s priemerom až 280 mm. Samozrejmosťou je vypínateľné ABS, ktoré funguje aj v zákrutách. Výbavu dopĺňa 7 palcový TFT displej s integrovaným zobrazením navigácie priamo na obrazovke. Nesmie chýbať full led svietenie. Pohotovostná hmotnosť bude pod 250 kg.

Corsaro Sport – športová Italka

Moto Morini Corsaro Sport je prvá športová motorka značky. Či sa podarila aspoň po dizajnovej stránke, zhodnoťte sami. Ja som nosil podbradník, keď som okolo nej chodil. Jeho srdcom je nový dvojvalec do V s objemom 750 ccm, maximálnym výkonom 70,5 kW ( s možnosťou 35 kW verzie pre držiteľov vodičáku A2). Valce budú zvierať uhol presne 90 stupňov. Motor sľubuje nezameniteľný charakter Véčka s množstvom inovácii, ako napríklad mazanie suchej vane, či protichodné otáčanie kľukového hriadeľa.

Corsaro Sport prináša plne nastaviteľný podvozok, 320 mm dvojité monoblokové strmene od Bremba vpredu a 220 mm kotúč s pevným strmeňom vzadu, výška sedla 840 mm. Pneumatiky na 17 palcových kolesách budú široké 120 mm vpredu a 190 mm vzadu. Dôležitá bude hmotnosť. Má sa zmestiť pod 200 kilogramov. Znie to celé veľmi dobre, uvidíme, ako to bude jazdiť. Ale ak to bude z polovice tak dobre jazdiť, ako to vyzerá, tak pôjde veľmi karta. Týmto strojom ešte nekončíme.

Corsaro – naháč ako z iného sveta

Model Moto Morini Corsaro je naháč, ktorý zdieľa technický základ s Corsaro Sport. Jediná zmena je v odstránených kapotážach, prednej maske ktorá mi pripomína Venoma. Výška sedla je oproti Sportu o 20 mm nižšie, teda 820 mm.

Noviniek je požehnane. Na 2 motoroch Moto Morini prináša klasický aj moderný naháč, k tomu super bike aj veľké enduro. Dizajnové tvary nenechali nikoho chladnými, sledujte nás, keď sa dostaneme k strojom na testovanie.

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Advertisement Advertisement

Najčítanejšie

Partneri