Počas kolínskej výstavy Intermot Yamaha predstavila nový elektrický skúter s označením EC-03, ktorý sa v Európe začne predávať už na jar budúceho roku. Yamaha sa tak stáva prvou značkou z japonskej štvorky, ktorá ponúkne sériový elektrický skúter európskym zákazníkom. Nový model sa radí do kategórie malých mestských približovadiel, kde momentálne neohrozene kraľujú skútre so spaľovacími motormi o objeme 50 ccm. Nová Yamaha však váži len 56 kg, čo jej zaručuje ľahké ovládanie, pričom táto hmotnosť je o cca 30% nižšia ako v prípade porovnateľných 50-tok. Nový elektromotor je uložený priamo v náboji zadného kolesa aby sa minimalizovali straty výkonu spojené s jeho prenosom na zadné koleso. Motor ponúka dva výkonové režimy, pričom v slabšom (Standard) režime prejde pri rýchlosti cca 30 km/h na jedno nabitie 46 km a pri výkonnejšom (Power) režime prejde 20 km. Jazdec má k dispozícii maximálne hodnoty krútiaceho momentu prakticky okamžite po otočení plynovej rukoväte, vďaka čomu je akcelerácia z miesta veľmi dobrá a skúter nemá problém držať krok s ostatnou premávkou. Lítiová batéria sa nabíja približne sedem hodím a napája sa do bežnej siete pomocou predlžovacej šnúry.
Akumulátorom dávam tak rok, ak to má byť na dennodenné užívanie, tak to znamená že priemerný Blavák na tom prebehne cca 30 km v premávke , to znamená, že druhý deň už si ju bude musieť nabíjať v práci,čo za ten peňáz nikdy nevytlačí spaľovacie 50ky z premávky. Dojazd 100km už by niečo znamenal no pri cene enrgie sa náklad na prevádzku tohoto bicykla bude rovnať 1,5 litrovej spotrebe na 100km pri akomkoľvek skútriku, ktorého cena bude o polovicu nižšia ako toto. Typujem to na 48voltové akumulátory, ktorých cena po strate výkonu bude tak vysoká, že repas vylágrovanej 50ky po každodennom užívaní bude prechádzka ružovou záhradou. Schválne by ma zaujímala cena tohoto čuda. Batérie do maminho skútra sa nedajú repasovať a nové stoja cez 500 eur, momentálne po troch rokoch vydržia na nabitie až po bránku a späť , tak aspoň pre poštu nechodí pešo 😁
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
AIR
19. októbra 2010 at 14:21
Tak toto čudo si asi obstaram do mesta, ked to zacnu predavat…. silno ma to drazdi, len otazka bude pri beznom pouzivani v meste ten dojaz ☹️ ☹️ ☹️
AIR
19. októbra 2010 at 14:23
dojazd malo byt, skoda, ze sa tu nedaju opravit vlastne prispevky 👎 👎 👎
raptor
19. októbra 2010 at 14:48
Vzhladom na material s ktoreho su vyrobene akumulatory a aktualny dojazd mi to riesenie nepride az take ekologicke – ale zas odniekadial treba zacat
AMIS
19. októbra 2010 at 16:15
Akumulátorom dávam tak rok, ak to má byť na dennodenné užívanie, tak to znamená že priemerný Blavák na tom prebehne cca 30 km v premávke , to znamená, že druhý deň už si ju bude musieť nabíjať v práci,čo za ten peňáz nikdy nevytlačí spaľovacie 50ky z premávky. Dojazd 100km už by niečo znamenal no pri cene enrgie sa náklad na prevádzku tohoto bicykla bude rovnať 1,5 litrovej spotrebe na 100km pri akomkoľvek skútriku, ktorého cena bude o polovicu nižšia ako toto. Typujem to na 48voltové akumulátory, ktorých cena po strate výkonu bude tak vysoká, že repas vylágrovanej 50ky po každodennom užívaní bude prechádzka ružovou záhradou. Schválne by ma zaujímala cena tohoto čuda. Batérie do maminho skútra sa nedajú repasovať a nové stoja cez 500 eur, momentálne po troch rokoch vydržia na nabitie až po bránku a späť , tak aspoň pre poštu nechodí pešo 😁