Connect with us

Spravodajstvo

Elektrický skúter Yamaha EC-03 už na jar

Publikovaný

on

Počas kolínskej výstavy Intermot Yamaha predstavila nový elektrický skúter s označením EC-03, ktorý sa v Európe začne predávať už na jar budúceho roku. Yamaha sa tak stáva prvou značkou z japonskej štvorky, ktorá ponúkne sériový elektrický skúter európskym zákazníkom. Nový model sa radí do kategórie malých mestských približovadiel, kde momentálne neohrozene kraľujú skútre so spaľovacími motormi o objeme 50 ccm. Nová Yamaha však váži len 56 kg, čo jej zaručuje ľahké ovládanie, pričom táto hmotnosť je o cca 30% nižšia ako v prípade porovnateľných 50-tok. Nový elektromotor je uložený priamo v náboji zadného kolesa aby sa minimalizovali straty výkonu spojené s jeho prenosom na zadné koleso. Motor ponúka dva výkonové režimy, pričom v slabšom (Standard) režime prejde pri rýchlosti cca 30 km/h na jedno nabitie 46 km a pri výkonnejšom (Power) režime prejde 20 km. Jazdec má k dispozícii maximálne hodnoty krútiaceho momentu prakticky okamžite po otočení plynovej rukoväte, vďaka čomu je akcelerácia z miesta veľmi dobrá a skúter nemá problém držať krok s ostatnou premávkou. Lítiová batéria sa nabíja približne sedem hodím a napája sa do bežnej siete pomocou predlžovacej šnúry.

Viac info na: [linka]

Elektrický skúter Yamaha EC-03 už na jar

4 komentáre

4 Comments

  1. AIR

    19. októbra 2010 at 14:21

    Tak toto čudo si asi obstaram do mesta, ked to zacnu predavat…. silno ma to drazdi, len otazka bude pri beznom pouzivani v meste ten dojaz ☹️ ☹️ ☹️

  2. AIR

    19. októbra 2010 at 14:23

    dojazd malo byt, skoda, ze sa tu nedaju opravit vlastne prispevky 👎 👎 👎

  3. raptor

    19. októbra 2010 at 14:48

    Vzhladom na material s ktoreho su vyrobene akumulatory a aktualny dojazd mi to riesenie nepride az take ekologicke – ale zas odniekadial treba zacat

  4. AMIS

    19. októbra 2010 at 16:15

    Akumulátorom dávam tak rok, ak to má byť na dennodenné užívanie, tak to znamená že priemerný Blavák na tom prebehne cca 30 km v premávke , to znamená, že druhý deň už si ju bude musieť nabíjať v práci,čo za ten peňáz nikdy nevytlačí spaľovacie 50ky z premávky. Dojazd 100km už by niečo znamenal no pri cene enrgie sa náklad na prevádzku tohoto bicykla bude rovnať 1,5 litrovej spotrebe na 100km pri akomkoľvek skútriku, ktorého cena bude o polovicu nižšia ako toto. Typujem to na 48voltové akumulátory, ktorých cena po strate výkonu bude tak vysoká, že repas vylágrovanej 50ky po každodennom užívaní bude prechádzka ružovou záhradou. Schválne by ma zaujímala cena tohoto čuda. Batérie do maminho skútra sa nedajú repasovať a nové stoja cez 500 eur, momentálne po troch rokoch vydržia na nabitie až po bránku a späť , tak aspoň pre poštu nechodí pešo 😁

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri