Po necelých dvoch rokoch radovánok s mojou štvorkolkou Yamaha Grizzly 700 ma napadlo, že by som sa mohol pokúsiť dostať z nej niečo viac, ako ponúka štandard od výrobcu. Vzhľadom na účasť na Quadmaratónoch, zrazoch a podobných akciách, ktorých je medzi jednotlivými štvorkolkárskymi klubmi dnes už požehnane som sa zameral na zlepšenie jazdných vlastností a výkonových parametrov. _______________________________________
Vylepšenie jazdných vlastností Prioritou bola úprava podvozku a zoptimalizovanie jazdných vlastností, ktoré sú kľúčové pri dvoj, troj a viachodinových vytrvalostných pretekoch kvôli menšej vynaloženej sile na ovládanie stroja a tým aj dlhších intervaloch striedania, čo má samozrejme vplyv na konečný výsledok. Po kompletnom rozobratí Grizzlyho bola zmenená geometria oboch náprav, konkrétne kladných odklonov kolies na záporné čo malo za následok zníženie tendencie náklonu v zákrutách. Podvozok bol kompletne osadený tlmičmi Elka FD-PB36CR vpredu a RD-RR36CR vzadu s nastavením Preload, Compression&Rebound. Riadenie bolo doplnené o stabilizátor Billetanium nastaviteľný v siedmich polohách. Jeho činnosť skľudnila riadenie Grizzlyho v maximálnych rýchlostiach a pri rýchlych zjazdoch dole kopcom.
_______________________________________
Viac od motora Po dlhých úvahách nad úpravou motora, som sa ho rozhodol prepracovať kompletne, vrátane úpravy variátora. Pri výbere dodávateľa jednotlivých dielov padla voľba na firmu Trinity Racing pre jej komplexné riešenie úpravy výkonu motora a chodu variátora. Na motore bol osadený nový zosilnený kľukový hriadeľ a ojnica, valec a vysoko kompresný piest o objeme 734 cm3. Ostrá vačka a zdvojené pružiny ventilov. Sanie bolo doplnené filtrom K&N a k riadiacej jednotke pripojený Power optimizer s možnosťou piatich predvolených máp vstrekovania paliva ,ako aj s možnosťou vytvorenia vlastnej mapy. Variátor bol nahradený novou sadou vrátane nového primárneho taniera. Všetky uvedené komponenty sú dodané od Trinity Racing ako komplexná sada špeciálne pre úpravu Yamaha Grizzly 700. Samozrejme rozsah úprav nemusí byť až taký rozsiahly a záleží na rozhodnutí majiteľa, aké požiadavky kladie na svoju hračku. Pôvodný tlmič výfuku bol nahradený otvoreným Whitebros. Bohužiaľ nepodarilo sa mi zohnať kompletný systém vrátane zvodov, takže tie ostali pôvodné.
_______________________________________
Nový, vylepšený Grizzly Po nasadnutí na Grizzlyho a postupnom zabehnutí som sa ubezpečil v tom, čo som dúfal už pred
začatím tohto projektu – že investícia a práca vložená doň nebola márna. Motor zaberie okamžite od spodných otáčok a nestráca dych až do maximálky, kde ho zastaví obmedzovač otáčok, aj keď je cítiť, že to ešte nie je všetko čo môže zo seba dať. Bohužiaľ pre tento projekt nie sú k dispozícii údaje z merania na motorovej brzde, pretože nemáme takúto možnosť, ale priame porovnanie so sériovým Grizzly 700 hovorí jednoznačne v prospech upravenej verzie. V porovnaní so silnejšími dvojvalcani (napr. Can-am) za nimi Grizzly nijako nezaostáva a podvozkovo ťaží z použitých tlmičov, prepracovanej geometrie a pevného trubkového rámu, ktorý sa ukázal byť nezničiteľný. Práca tlmičov je perfektná vo vyšších rýchlostiach cez nerovnosti, kde človek pocíti pravý komfort. V zákrutách je cítiť nebývalá istota a stabilita a poteší rýchlejší výjazd z nich. Takto upravená Yamaha skrýva pod sériovým kabátom niečo navyše, niečo čo vám príde vhod a poteší v priamom porovnaní pri pretekoch s papierovo silnejšími strojmi.
======================================
Čo vo vylepšenom Grizzlym pracuje?
Elka Suspension Stage3
Tento druh tlmičov je zhotovený na zákazku pre každého jazdca podľa váhy, štýlu jazdy a typu terénu. Poskytujú jednoduché úpravy originálnych ramien aj ramien s upraveným zdvihom, s ktorými docielite omnoho vyšší zdvih oproti pôvodným tlmičom. Pre dráhu, pretekanie alebo pre obyčajnú zábavu poskytujú lepšiu kompresiu a spätný doraz so systémom „piggyback“ (oddelená expanzná nádržka).
"Ak si ich nainštalujete môžete sa smelo pozerať vpred a zabudnete na to, čo sa robilo pod vami."
• ideálny pre hocijaký typ jazdca, ktorý chce dobrú rovnováhu a výkon
• perfektná voľba pre jazdcov, ktorý jazdia akýkoľvek terén a v akýchkoľvek podmienkach
• cenovo dostupná voľba pre pretekárov, ktorý nemajú vysoký rozpočet
• sú veľmi populárne pre štvorkolky
Cena za Elka Stage3 (dva predné a dva zadné tlmiče) je 2 290 € s DPH
======================================
TRINITY RACING KIT YAMAHA RHINO 700, Yamaha Grizzly 700
TRINITY RACING KIT OSAHUJE:
• BIG BORE KIT 734ccm
• valec 734ccm
• kovaný JP piest 12.5:1, piestne krúžky, piestny valček, sada tesnení
• Hod Rods kľukový hriadeľ- 5mm zvýšený zdvih
• ostrú vačkovú hriadeľ – Web Cam stage 2
• sadu ventilových pružín a sediel Web Cam
• Yamaha Grizzly 700 Stage IV EFI Controller
• Yamaha Grizzly 700 High Performance Clutch (variátor) Kit zvyšuje rýchlosť o 10-12 Km/hod
• K&N vzduchový filter
Big Bore Valec je vo farbách – čierna, modrá, oranžová, červena, je možné aj pochrómovanie valca
Cena Trinity Racing Kitu je 2 390 € s DPH _______________________________________
Publikované: Motomagazín 9/2010 Text a foto: Jozef Skokan
_______________________________________
Distribútor pre Slovensko: ATV PERFORMANCE RACING, s.r.o. E-mail: info@atvperformanceracing.sk
www.atvperformanceracing.sk
ELKA Tlmiče a Trinity racing kit – Projekt Grizzly
Ale musí to stáť za to, hlavne ten podvozok 🙂 👍 Výmena pružiny,a lebo dokonca celého tlmiča spraví zázraky aj na moto, takže u štvorkolky s takýmto využitím to musí byť sto a jedno 😉
Tá istá skúsenosť, tá istá spokojnosť, preto to chápem 😉 najmä pri popísanom športovom využití 🙂 Rozdiel v chovaní sa podvozku a kontrole nad motorkou aj pri väčšej nerovnosti stojí za to. na našich rozjetrbitých cestách je to úplne perfektné
Vyskusal som si jazdu s tymito tlmicami a taktiez mozem povedat, ze jazda je celkom uplne ina a mozes si bezpecnejsie dovolit adrenalinovu jazdu. 👍 Kto na tom jazdil, tak urcite vie, o com hovorim…… 🙂
Rapťák, viem, ale mňa strašne láka buď WP, alebo toto, akurát keď som menil naposledy, neboli lova 😉
Ak by koncom budúceho roku evri boli, išiel by som (ale iba zadný) buď do WP, alebo aj toto sa mi pozdáva 🙂 Ale to je iba taká úvaha, aby mi malo čo v lebeni vŕtať 😁
Robo neblazni.. WP ty nepotrebujes a hyperpro neni o nic horsi ako WP dokonca ani ako ohlins
440 stoji zakladny model uz s progresivnou pruzinou a nastavitelnym utlmom a hornym aj spodnym predpatim a za 750 je uz volaky superturbomegadeluxe neviem aky
teraz som dodaval jeden zadny na GS1200 a chalanko je spokojny jak cigan po socialkach
Enem ty hlavne poriš ten mixér čo si hovorí prevodofka, lebo o rok nebudeš mať na čom meniť tú pružinu : Ešte dnes sa mi zlé sny snívajú o tom tvojom mlynčeku na orechy 😟 😠
Ono vo vacsine pazvukov pri bmw plati ceske „neřeš a jezdi“ ale lozisko na prevodovke by som dal vymenit.. predsa len uz bude mat cica 100tkm
pripadne este vyskusaj to aditivum na baze MoS… chalani to pouzivaju do aut a maju s tym velmi dobre vysledky pri kusoch kde bola hlucna prevodovka to dost pomohlo
stoji to par Eciek, pri vymene prevodoveho oleja to zamiesaj do flasky a nalej a uvidis
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Dragon
8. októbra 2010 at 11:45
Teda, prerobiť takto štvorkolku… to je riadny útok na peňaženku 😶
RoboNM
8. októbra 2010 at 12:39
Ale musí to stáť za to, hlavne ten podvozok 🙂 👍 Výmena pružiny,a lebo dokonca celého tlmiča spraví zázraky aj na moto, takže u štvorkolky s takýmto využitím to musí byť sto a jedno 😉
raptor
8. októbra 2010 at 13:04
Enemko ako pises, moje hyperpra su jedina vec, zo vsetkych doplnkov co som povesal na edvencra, co je stale honda kazdeho centu co som za ne dal 👍
RoboNM
8. októbra 2010 at 13:21
Tá istá skúsenosť, tá istá spokojnosť, preto to chápem 😉 najmä pri popísanom športovom využití 🙂 Rozdiel v chovaní sa podvozku a kontrole nad motorkou aj pri väčšej nerovnosti stojí za to. na našich rozjetrbitých cestách je to úplne perfektné
Dragon
8. októbra 2010 at 13:46
Hm, naviac sa tieto tlmiče robia aj pre motocykle…môže to byť zaujímavá alternatíva 🙂
andrej600
8. októbra 2010 at 16:43
Jazdim na Elka tlmicoch na Suzuki King Quad a som nadmieru spokojny. V terene sa spravaju velmi flexibilne a komfortne. Stoji to za to. 🙂
racerATV
8. októbra 2010 at 17:01
Vyskusal som si jazdu s tymito tlmicami a taktiez mozem povedat, ze jazda je celkom uplne ina a mozes si bezpecnejsie dovolit adrenalinovu jazdu. 👍 Kto na tom jazdil, tak urcite vie, o com hovorim…… 🙂
AMIS
10. októbra 2010 at 21:50
Hm zaumííííjavé 😶
RoboNM
11. októbra 2010 at 6:41
Našiel som tam aj zadný na svoju, ak by som takto o ca. rok nemal čo robiť s 900 éčkami, silne pouvažujem 😈
raptor
11. októbra 2010 at 8:07
Enemko neblazni.. za 900 eciek mas oba kompletne tlmice od hyperpra (predny aj zadny) a este este ti 20 ostane
RoboNM
11. októbra 2010 at 9:02
Rapťák, viem, ale mňa strašne láka buď WP, alebo toto, akurát keď som menil naposledy, neboli lova 😉
Ak by koncom budúceho roku evri boli, išiel by som (ale iba zadný) buď do WP, alebo aj toto sa mi pozdáva 🙂 Ale to je iba taká úvaha, aby mi malo čo v lebeni vŕtať 😁
raptor
11. októbra 2010 at 13:16
Robo neblazni.. WP ty nepotrebujes a hyperpro neni o nic horsi ako WP dokonca ani ako ohlins
440 stoji zakladny model uz s progresivnou pruzinou a nastavitelnym utlmom a hornym aj spodnym predpatim a za 750 je uz volaky superturbomegadeluxe neviem aky
teraz som dodaval jeden zadny na GS1200 a chalanko je spokojny jak cigan po socialkach
AMIS
11. októbra 2010 at 21:32
Enem ty hlavne poriš ten mixér čo si hovorí prevodofka, lebo o rok nebudeš mať na čom meniť tú pružinu : Ešte dnes sa mi zlé sny snívajú o tom tvojom mlynčeku na orechy 😟 😠
raptor
12. októbra 2010 at 6:04
Enemko co mas s prevodovkou?
RoboNM
12. októbra 2010 at 8:24
Nič, akurát mi trochu rachoce, ale aj francúz skonštatoval, že to nemá zmysel riešiť
Amiszko, rachotí to rovnako už 15 – 18 000 km, nič tomu nieje 🤣
raptor
12. októbra 2010 at 9:24
Ono vo vacsine pazvukov pri bmw plati ceske „neřeš a jezdi“ ale lozisko na prevodovke by som dal vymenit.. predsa len uz bude mat cica 100tkm
pripadne este vyskusaj to aditivum na baze MoS… chalani to pouzivaju do aut a maju s tym velmi dobre vysledky pri kusoch kde bola hlucna prevodovka to dost pomohlo
stoji to par Eciek, pri vymene prevodoveho oleja to zamiesaj do flasky a nalej a uvidis