Connect with us

Testy a recenzie

ELKA Tlmiče a Trinity racing kit – Projekt Grizzly

Publikovaný

on

Po necelých dvoch rokoch radovánok s mojou štvorkolkou Yamaha Grizzly 700 ma napadlo, že by som sa mohol pokúsiť dostať z nej niečo viac, ako ponúka štandard od výrobcu. Vzhľadom na účasť na Quadmaratónoch, zrazoch a podobných akciách, ktorých je medzi jednotlivými štvorkolkárskymi klubmi dnes už požehnane som sa zameral na zlepšenie jazdných vlastností a výkonových parametrov.
_______________________________________

Vylepšenie jazdných vlastností
Prioritou bola úprava podvozku a zoptimalizovanie jazdných vlastností, ktoré sú kľúčové pri dvoj, troj a viachodinových vytrvalostných pretekoch kvôli menšej vynaloženej sile na ovládanie stroja a tým aj dlhších intervaloch striedania, čo má samozrejme vplyv na konečný výsledok. Po kompletnom rozobratí Grizzlyho bola zmenená geometria oboch náprav, konkrétne kladných odklonov kolies na záporné čo malo za následok zníženie tendencie náklonu v zákrutách. Podvozok bol kompletne osadený tlmičmi Elka FD-PB36CR vpredu a RD-RR36CR vzadu s nastavením Preload, Compression&Rebound. Riadenie bolo doplnené o stabilizátor Billetanium nastaviteľný v siedmich polohách. Jeho činnosť skľudnila riadenie Grizzlyho v maximálnych rýchlostiach a pri rýchlych zjazdoch dole kopcom.
_______________________________________

Viac od motora
Po dlhých úvahách nad úpravou motora, som sa ho rozhodol prepracovať kompletne, vrátane úpravy variátora. Pri výbere dodávateľa jednotlivých dielov padla voľba na firmu Trinity Racing pre jej komplexné riešenie úpravy výkonu motora a chodu variátora. Na motore bol osadený nový zosilnený kľukový hriadeľ a ojnica, valec a vysoko kompresný piest o objeme 734 cm3. Ostrá vačka a zdvojené pružiny ventilov. Sanie bolo doplnené filtrom K&N a k riadiacej jednotke pripojený Power optimizer s možnosťou piatich predvolených máp vstrekovania paliva ,ako aj s možnosťou vytvorenia vlastnej mapy. Variátor bol nahradený novou sadou vrátane nového primárneho taniera. Všetky uvedené komponenty sú dodané od Trinity Racing ako komplexná sada špeciálne pre úpravu Yamaha Grizzly 700. Samozrejme rozsah úprav nemusí byť až taký rozsiahly a záleží na rozhodnutí majiteľa, aké požiadavky kladie na svoju hračku. Pôvodný tlmič výfuku bol nahradený otvoreným Whitebros. Bohužiaľ nepodarilo sa mi zohnať kompletný systém vrátane zvodov, takže tie ostali pôvodné.
_______________________________________

Nový, vylepšený Grizzly
Po nasadnutí na Grizzlyho a postupnom zabehnutí som sa ubezpečil v tom, čo som dúfal už pred
začatím tohto projektu – že investícia a práca vložená doň nebola márna. Motor zaberie okamžite od spodných otáčok a nestráca dych až do maximálky, kde ho zastaví obmedzovač otáčok, aj keď je cítiť, že to ešte nie je všetko čo môže zo seba dať. Bohužiaľ pre tento projekt nie sú k dispozícii údaje z merania na motorovej brzde, pretože nemáme takúto možnosť, ale priame porovnanie so sériovým Grizzly 700 hovorí jednoznačne v prospech upravenej verzie. V porovnaní so silnejšími dvojvalcani (napr. Can-am) za nimi Grizzly nijako nezaostáva a podvozkovo ťaží z použitých tlmičov, prepracovanej geometrie a pevného trubkového rámu, ktorý sa ukázal byť nezničiteľný. Práca tlmičov je perfektná vo vyšších rýchlostiach cez nerovnosti, kde človek pocíti pravý komfort. V zákrutách je cítiť nebývalá istota a stabilita a poteší rýchlejší výjazd z nich. Takto upravená Yamaha skrýva pod sériovým kabátom niečo navyše, niečo čo vám príde vhod a poteší v priamom porovnaní pri pretekoch s papierovo silnejšími strojmi.

======================================

Čo vo vylepšenom Grizzlym pracuje?

Elka Suspension Stage3

Tento druh tlmičov je zhotovený na zákazku pre každého jazdca podľa váhy, štýlu jazdy a typu terénu. Poskytujú jednoduché úpravy originálnych ramien aj ramien s upraveným zdvihom, s ktorými docielite omnoho vyšší zdvih oproti pôvodným tlmičom. Pre dráhu, pretekanie alebo pre obyčajnú zábavu poskytujú lepšiu kompresiu a spätný doraz so systémom „piggyback“ (oddelená expanzná nádržka).
"Ak si ich nainštalujete môžete sa smelo pozerať vpred a zabudnete na to, čo sa robilo pod vami."

ideálny pre hocijaký typ jazdca, ktorý chce dobrú rovnováhu a výkon
perfektná voľba pre jazdcov, ktorý jazdia akýkoľvek terén a v akýchkoľvek podmienkach
cenovo dostupná voľba pre pretekárov, ktorý nemajú vysoký rozpočet
sú veľmi populárne pre štvorkolky
Cena za Elka Stage3 (dva predné a dva zadné tlmiče) je 2 290 € s DPH

======================================

TRINITY RACING KIT YAMAHA RHINO 700, Yamaha Grizzly 700

TRINITY RACING KIT OSAHUJE:

BIG BORE KIT 734ccm

valec 734ccm
kovaný JP piest 12.5:1, piestne krúžky, piestny valček, sada tesnení
Hod Rods kľukový hriadeľ- 5mm zvýšený zdvih
ostrú vačkovú hriadeľ – Web Cam stage 2
sadu ventilových pružín a sediel Web Cam
Yamaha Grizzly 700 Stage IV EFI Controller
Yamaha Grizzly 700 High Performance Clutch (variátor) Kit zvyšuje rýchlosť o 10-12 Km/hod
K&N vzduchový filter

Big Bore Valec je vo farbách – čierna, modrá, oranžová, červena, je možné aj pochrómovanie valca

Cena Trinity Racing Kitu je 2 390 € s DPH
_______________________________________

Publikované: Motomagazín 9/2010
Text a foto: Jozef Skokan
_______________________________________

Distribútor pre Slovensko: ATV PERFORMANCE RACING, s.r.o.
E-mail: info@atvperformanceracing.sk
www.atvperformanceracing.sk

ELKA Tlmiče a Trinity racing kit – Projekt Grizzly

16 komentárov

16 Comments

  1. Dragon

    8. októbra 2010 at 11:45

    Teda, prerobiť takto štvorkolku… to je riadny útok na peňaženku 😶

  2. RoboNM

    8. októbra 2010 at 12:39

    Ale musí to stáť za to, hlavne ten podvozok 🙂 👍 Výmena pružiny,a lebo dokonca celého tlmiča spraví zázraky aj na moto, takže u štvorkolky s takýmto využitím to musí byť sto a jedno 😉

  3. raptor

    8. októbra 2010 at 13:04

    Enemko ako pises, moje hyperpra su jedina vec, zo vsetkych doplnkov co som povesal na edvencra, co je stale honda kazdeho centu co som za ne dal 👍

  4. RoboNM

    8. októbra 2010 at 13:21

    Tá istá skúsenosť, tá istá spokojnosť, preto to chápem 😉 najmä pri popísanom športovom využití 🙂 Rozdiel v chovaní sa podvozku a kontrole nad motorkou aj pri väčšej nerovnosti stojí za to. na našich rozjetrbitých cestách je to úplne perfektné

  5. Dragon

    8. októbra 2010 at 13:46

    Hm, naviac sa tieto tlmiče robia aj pre motocykle…môže to byť zaujímavá alternatíva 🙂

  6. andrej600

    8. októbra 2010 at 16:43

    Jazdim na Elka tlmicoch na Suzuki King Quad a som nadmieru spokojny. V terene sa spravaju velmi flexibilne a komfortne. Stoji to za to. 🙂

  7. racerATV

    8. októbra 2010 at 17:01

    Vyskusal som si jazdu s tymito tlmicami a taktiez mozem povedat, ze jazda je celkom uplne ina a mozes si bezpecnejsie dovolit adrenalinovu jazdu. 👍 Kto na tom jazdil, tak urcite vie, o com hovorim…… 🙂

  8. AMIS

    10. októbra 2010 at 21:50

    Hm zaumííííjavé 😶

  9. RoboNM

    11. októbra 2010 at 6:41

    Našiel som tam aj zadný na svoju, ak by som takto o ca. rok nemal čo robiť s 900 éčkami, silne pouvažujem 😈

  10. raptor

    11. októbra 2010 at 8:07

    Enemko neblazni.. za 900 eciek mas oba kompletne tlmice od hyperpra (predny aj zadny) a este este ti 20 ostane

  11. RoboNM

    11. októbra 2010 at 9:02

    Rapťák, viem, ale mňa strašne láka buď WP, alebo toto, akurát keď som menil naposledy, neboli lova 😉

    Ak by koncom budúceho roku evri boli, išiel by som (ale iba zadný) buď do WP, alebo aj toto sa mi pozdáva 🙂 Ale to je iba taká úvaha, aby mi malo čo v lebeni vŕtať 😁

  12. raptor

    11. októbra 2010 at 13:16

    Robo neblazni.. WP ty nepotrebujes a hyperpro neni o nic horsi ako WP dokonca ani ako ohlins
    440 stoji zakladny model uz s progresivnou pruzinou a nastavitelnym utlmom a hornym aj spodnym predpatim a za 750 je uz volaky superturbomegadeluxe neviem aky

    teraz som dodaval jeden zadny na GS1200 a chalanko je spokojny jak cigan po socialkach

  13. AMIS

    11. októbra 2010 at 21:32

    Enem ty hlavne poriš ten mixér čo si hovorí prevodofka, lebo o rok nebudeš mať na čom meniť tú pružinu : Ešte dnes sa mi zlé sny snívajú o tom tvojom mlynčeku na orechy 😟 😠

  14. raptor

    12. októbra 2010 at 6:04

    Enemko co mas s prevodovkou?

  15. RoboNM

    12. októbra 2010 at 8:24

    Nič, akurát mi trochu rachoce, ale aj francúz skonštatoval, že to nemá zmysel riešiť

    Amiszko, rachotí to rovnako už 15 – 18 000 km, nič tomu nieje 🤣

  16. raptor

    12. októbra 2010 at 9:24

    Ono vo vacsine pazvukov pri bmw plati ceske „neřeš a jezdi“ ale lozisko na prevodovke by som dal vymenit.. predsa len uz bude mat cica 100tkm

    pripadne este vyskusaj to aditivum na baze MoS… chalani to pouzivaju do aut a maju s tym velmi dobre vysledky pri kusoch kde bola hlucna prevodovka to dost pomohlo

    stoji to par Eciek, pri vymene prevodoveho oleja to zamiesaj do flasky a nalej a uvidis

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri