40+ – tu sme
Domov › Diskusné Fóra › Kaviareň › 40+ – tu sme
Označené ako: Hruso25
- This topic has 16,925 odpovedí, 115 hlasov, and was last updated pred 3 years, 9 months by maco.
-
AutorPríspevky
-
14. januára 2019 o 12:21 #102248macoÚčastník (Participant)
To už áno, taký kamoš. 🙂
14. januára 2019 o 17:58 #102249BopsikÚčastník (Participant)Ja, čoby lajk,
som si menil reťazovú sadu na Fazeri v lete.
Reťaz bola skoro o jeden článok dlhšia, a hnacie koliesko už vyzeralo otrasne. Akurát rozety mi bolo ľúto, lebo tá bola ako nová. Ale to je pochopiteľné, lebo rozeta je namáhaná najmenej (zase fyzika).
Musel som si kúpiť nitovacie kliešte, lebo tu sa nikto nepriznal, že má…
Bohovo stratový podnik, kúpiť kliešte na jedno použitie, možno dva.
😟14. januára 2019 o 18:12 #102250ahojkoÚčastník (Participant)…Bohovo stratový podnik, kúpiť kliešte na jedno použitie…
Bopsik,
ale ten „bohovo fasacky“ pocit ze si to
urobil sam, je podla mna nezaplatitelny!…
Ta Ne?
14. januára 2019 o 18:21 #102251RetroÚčastník (Participant)To nebudú klište ale nitovačka, čo ale nie je podstatné. Tá nitovačka ale nie je na jedno použitie ale vyrtime strašne veľa použití. Tak ako čajové cedidlo nie je pre jednu osobu ale aj pre sto 😁 😁
Tzn. teba strašne veľa a strašne agresívne jazdiť aby sa za sezónu odsrali tak tri reťazové sady a hneď prejde smútok nad zbytočne vyhodenými peňežami 😁
No a motorka je celkovo stratový podnik. Tak ako karty, automaty, pálenka…tráva 😁14. januára 2019 o 18:36 #102252ahojkoÚčastník (Participant)…To nebudú kliešte ale nitovačka, čo ale nie je podstatné…
Retro,
no neviem neviem, co ak to Bopsik urobil s kliestami
a planuje nechat to otestovat najprv svojej manzelke?
😈
14. januára 2019 o 19:38 #102253BopsikÚčastník (Participant)Sorač za nesprávnu terminológiu,
jasné že je to nitovačka. Vôbec mi nie je ľúto, že som za ňu dal penis, ale že tam teraz len tak visí na stene. A ďalšiu sadu bohvie či zoderiem, zase tak veľa a divoko nejazdím, rekre…
😎Ja som na opravy moto dosť lenivý, niektoré veci si vyžadujú špeciálne náradie a samozrejme skúsenosti.
Napríklad, keď som menil zadný brzdový kotúč, ani som netušil, že šruby sú lepené, ani sa mi nesnívalo, že to nepôjde povoliť obyčajným spôsobom. Musel som gúgliť, pýtať sa, telefónovať skúsenejším, ale nakoniec som to zvládol, pomohla rázová uťahovačka.
Taktiež, keď som repasoval predné tlmiče, narazil som na niekoľko problémov, ktoré sa mi moc nechcelo riešiť, tak som to kooperoval so servisom motoriek.
Výmena oleja, brzdových doštičiek, reťazová sada, prevádzkové kvapaliny, filtre, elektrika, výmena pneu, vyvažovanie, a pod. – to ešte zvládam, ale do GO motora, alebo do iných zložitejších opráv by som sa nepúšťal. Nechce sa mi, nemám na to vercajg, ani vedomosti ani skúsenosti.
…ale je to radosť, keď si na motorke spravím taký menší servis sám…
😎14. januára 2019 o 19:45 #102254ahojkoÚčastník (Participant)👍
14. januára 2019 o 22:00 #102255przwjhrjaujzepieztjteÚčastník (Participant)😈 Ja som si nitovačku spravil sám, zo železného šrotu, pre zámky DID.
Z veľkého fióku (= zásuvka) som vyhrabal asi fí 20 mm tyč s veľmi hustým závitom, podstatné bolo, že k tomu bola aj masívna matica.
Špic tyče som zabrúsil do konusu, do stredu konusu som navrtal hniezdo pre guľku z guličkového ložiska, už si nepamätám, či guľku fí 5 alebo 6 mm.Pre zámok reťaze som spravil supermasívne lôžko, točiaca sa gulička na konci tyče (s tým jemným závitom) roznítováva veľmi precízne. 😉15. januára 2019 o 7:44 #102256macoÚčastník (Participant)Papi, pridaj foto, lebo na jar ma čaká tiež výmena reťaze a ja si veci najradšej robím sám, hoci v krajnej núdzi s dôverou využívam odborníkov 🙂
15. januára 2019 o 11:05 #102257przwjhrjaujzepieztjteÚčastník (Participant)😈 Maco, neser…
Na nete je milión nitovačiek, je pravda, že dobré sú drahšie, ale zas správny traktorista (za ktorého ťa považujem) by si mal vyrobiť z materiálu, „co dům dal“.(Ta ňe? 😁 )
Můj dům dal toto, tak to vypadá takto.
Striekať to ale nebudem, aj keď to má trochu takú kutilskú patínu (= hrdzu 😈 ).
Pre istotu som spravil narychlo aj foto-komix, aby bolo jasné, ako to funguje, a aby bolo jasné, že to tu bude aj 3000 rokov po poslednej atómovej vojne… 😁
P.S.:
Apa ma hneď zdrbe, že načo mi toľko zdvihákov a tak … 😁 😁 😁15. januára 2019 o 11:36 #102258RetroÚčastník (Participant)Fasa vec. Stačí kúpiť zváračku a ešte nejaký sersam k tomu, stráviť pri tom nejaký čas a je to 😁
A ešte treba byť ezermešter, lebo ináč by som chcel vydieť to presné znitovanie. Reťaz za 50, nitovačka zadarmo.. Keď potom niekto dostane z lancom po lopatke vtedy bude sranda.
Papi to nekritizujem tvoj výtvor, to určite funguje v pohode. Len pre veľa ľudí to, že „videl som na internete ta budzem znac aj ja“ to nefunguje.15. januára 2019 o 11:38 #102259RetroÚčastník (Participant)Tú tvrdku na vidieť prosím prehliadnuť. Tlačiarenský škriatok 😁
15. januára 2019 o 12:12 #102260macoÚčastník (Participant)Papi díky, dobrý výrobok, ale tomu lisovaciemu klobúčiku nerozumiem. 😟
15. januára 2019 o 14:18 #102261przwjhrjaujzepieztjteÚčastník (Participant)😈 Retro, ja nikoho nenahováram, aby si nitoval sám alebo aby vyrábal nitovačku doma.
A už vôbec nie podľa mojej nitovačky… 😁Preto som dal za vzor fabrické nitovačky a viem, že Maco je ezermešter so slušnou výbavou.Čo sa mojej týka, je absolutne presná, viem robiť priemery roznítovaných hlavičiek na desatiny mm presne (meriam šublérou).
Viem aj to, že som mal aj fabrickú, kerá bola ale asi nejaký čínsky šrot z blata, nie len, že konus sa mi zničil, ale to celé nakoniec aj prasklo.
😈 A keby, poznám aj profesionálov, čo sa im rozsypávala reťaz BMWRotaxe, ba aj na Pionieri, tak takéto niečo sa mne ešte nikdy nestalo… 😛 😁
Práve preto ale nitujem len sebe, už žiadne práce neberem. Kedysi som napr. menil brzdovky alebo odvzdušňoval brzdy pre pol valalu, ale už nikomu, len sebe. Nie, že by sa niečo stalo, ale svet je už iný a ja tiež… Mám v 3,14či a hotovo… 😈
Maco, ten klobúčik slúži na pohodlné nalisovanie uzatváracieho očka zámku reťaze. Naklepať to ide totiž ťažko kvôli nulovej tolerancii priemerov čapu a dierok očka, navyše reťaz by si mal poskladať už nasadenú na motorke, kde sa moc búchať päťkilovým kladivom (a nasadiť to očko trebárs nakrivo) by sa nemalo… Ani to nie je jedno, ako silne stlačíš tie tesniace krúžky (preto tá rozpera).
Čapy musia byť fixované pri nitovaní, aby sa nepohli, inak nítuješ krivo, našikmo alebo do elipsy a tak. Navyše čapy by mali dosadať na pevnú opornú časť nitovačky aj pri nitovaní (ako je vyznačené veľkými šípkami), teda aj potom, cez diery tej fixačnej vložky, inak by sa mohli pohnúť (vytlačiť) pri roznítovávaní – a to je potom celé oničom… 😉
15. januára 2019 o 15:38 #102262macoÚčastník (Participant)Papikam, díky, predpokladám, že lisuješ naraz len jeden čap. 🙂
-
AutorPríspevky
- Musíte byť prihlásený, aby ste mohli odpovedať na túto tému.