Connect with us

Podujatia

FotoReportáž z predstavenia BMW modelov GS pre 2024 + prekvapenie

Publikovaný

on

Pred pár hodinami sme sa zúčastnili eventu, na ktorom prebehlo slovenské predstavenie modelov R1300GS, F900GS. Importér si pre nás prichystal prekvapenie a na vlastné oči sme mohli vidieť prototyp modelu M1000XR. Pozrite sa s nami na nasledujúce galérie a vnímajte naše dojmy z predstavenia.

R1300GS – asymetrické svetlo je minulosťou

Označenie vzniklo z nemeckého Gelände (terén) a Strasse (ulica). Tieto 2 písmená rezonujú už 40 rokov medzi jazdcami, ktorí radi cestujú a motorkách, ktoré majú terénne vlastnosti. Hádam každý pri kúpe motorky zvažuje pri Adventure motocykli či už nové, alebo jazdené GSko.

Kvôli legislatíve prišlo R1300GS o asymetrické svetlo. Podľa nej už musí byť súmerné. Preto prešiel model hádam najkontroverznejšou zmenou za posledné roky. Prečítajte si, čo priniesol nový model R1300 GS. Hoci prvé pocity pri predstavení mali viacerí zrejme zmiešané, musím povedať, že na vlastné oči ide o niečo úplne iné. Motorka je štíhlejšia, ako predchodca. Už pri nasadnutí cítiť rozdiel, vďaka ktorému je motorka ľahšia a bude použiteľnejšia v teréne.

Z prvý fotiek sa podľa diskusii niektorým ľuďom zdalo, že tvary a materiály pochádzajú z čínskej výroby. Ale prvý prechod okolo motorky, prvé nasadnutie a prvý dotyk mi pripomenul, že sedím na kráľovi. Motorka je iná, ako sme ju poznali doteraz, ale nestratila nič na prémiovosti. Práve naopak. Motorka je nabitá tým najlepším, čo BMW ponúka.

Či už špecialita vo forme asistenta pri vykladaní na hlavný stojan, či radar, ktorý je nasmerovaný do zadnej časti a poskytuje asistenta varovania vozidla v mŕtvom uhle. V rámci doplnkov ponúkla značka nové kufre, ktoré sú osvetlené a elektrifikované zástrčkami, či novou navigáciou, ktorá bude kompatibilná aj so staršími modelmi. Ďalej tu máme tlačidlo, pod ktoré si môže jazdec naprogramovať želanú funkciu, či pôsobivé elektrické ovládanie veterného štítu. V každom detaile je niečo, čo vás prekvapí kvalitou a prepracovanosťou. Pozrime sa spolu na galériu.

F900GS – stvorený do terénu

Už na prvý pohľad je motorka určená na blbnutie v teréne. F900GS dostala výkonnejší motor, agresívnejší dizajn. Uchvátil nás najmä ten odľahčený a skrátený predok, či štíhly zadok s nádherným výfukovým systémom od Akrapoviča. Pôsobivá je aj pocitová hmotnosť, pretože je naozaj nízka a tá je pri terénnej motorke prvoradá. K technickým detailom sa vrátite v našom článku z predstavenia, pozrite sa na ňu bližšie našimi očami.

Prototyp M1000XR – na vlastné oči

Model S1000XR je tu už nejaký rok, ale toto prekvapenie som na predstavení nečakal. Momentálne existuje len tento 1 kus. Netrpezlivo čakáme na predstavenie produkčnej verzie a určite Vás o nej budeme informovať. Vrátiť sa k prototypu M1000 XR môžete v našom článku. Pre tých čo o nej počujú prvý krát – 200 koní, hromada karbónu a továrenský tunning divízie M. Toto bude cestovná strela, aká tu ešte nemala obdobu.

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri