Len necelé dva týždne po milánskej výstave už sedím v lietadle a smerujem do Portugalska do prímorského mestečka Portimao neďaleko legendárneho Fara. Cieľ cesty – test novej sedemstovky NC700X a CBR1000RR Fireblade 2012. Dnes bola na rade NC700X zajtra, 25-teho Fireblade.
Necelých 50 koní a dnešná maximálka 194 km/h
Honda NC700X prichádza v dobe globálnej krízy spolu s modelom NC700S a s modelom Integra ako dobrý kompromis ceny a vyspelej techniky. Prichádza na trh v strednej triede a netají sa tým, že chce osloviť veľmi široké masy užívateľov a byť proste dostupná. Modely NC sú vybavené manuálnou alebo DTC prevodovkou 2. generácie. Honda nám do Portimao priviezla na test model so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a na tej sme dnes odjazdili cca 160 km v rôznych prostrediach. Prekvapením na záver dňa bol diaľničný úsek, kde som z motorky vydrel rýchlosť 194 km / h. A že 50 koní nič nie je.
Prvý dojem
Motorka na mňa zanechala viac ako dobrý dojem a to som ju pozeral iba na stojane. Pekne upratané a uhladené detaily vás navedú k staršej sestre Crossrunner, jazdné vlastnosti, podvozok a motor sú samozrejme úplne iné. Motorka je kompletne nová a vymyslená na denné používanie, ľahkú turistiku, ale aj stredne dlhú trasu. Dôležitým prvkom je nízke ťažisko ktorému pomohol sklon radového dvojvalca, umiestnenie nádrže pod sedadlo spolujazdca a vodiča. V mieste nádrže sa nachádza odkladací priestor, kde som bez problémov vložil integrálu. Aj keď živá váha je až 218 kg (verzia s ABS), prekvapením je prvé nasadnutie, kedy o 200 kg živej hmoty ani netušíte. Kľudne by som jej odhadol 170 kg a menej. Plusom je ľahučké manévrovanie na mieste a úplne prirodzená a fakt neúnavná pozícia jazdca. Motor je papierovo podhodnotený ale ani zďaleka to nie je chudák. Práve naopak, po pár kilometroch prichádzam na to ako sa k nemu treba správať v rôznom prostredí a ako spoločne udržať dynamiku jazdy. Častejšie radenie, viac krútenia s plynovou rukoväťou sa rýchlo dostávajú do môjho podvedomia a zrazu je NCX-ka okrem turistu aj ľahký športovec. Podvozok je skôr mäkší, brzdy s ABS nehryzú ako zúrivý pes, ale poslúchajú presne, vietor ma bije do hrude od +130 km/h. Obuté pneu Metzeler Roadtec Z8 dobre kontrujú podvozku a ich výber bol správny. Motorka vyzerá vcelku ako jednoduchá ale je zaujímavá množstvom technických riešení na motore, či ráme a hlavne uvádzanou spotrebou 3,58 l na stovku. Ale na záver tejto prvotnej krátkej informácie len zopakujem ešte raz – za tú cenu, čo sa bude predávať to bude to, čo dnes všetci potrebujú: za málo peňazí veľa muziky a veľa kilometrov.
Podrobnosti o tejto motorke hľadajte v najbližšom vydaní Motomagazínu č.: 12/2011, ktorý bude v predaji od 2 decembra.
Z Portimao V. Brniak
Honda NC700X – prvý test
Toto prostredie jej sedí, nenáročné prevýšenia, točivá cesta – to je neúnavná jazda
Radový dvojvalec môže byť vybavený aj DTC prevodovkou
Podsedalové partie skrývajú nádrž, tankovanie je pod sedadlom spolujazdca
Kombinovaný brzdný systém C-ABS obsluhuje iba dva kotúče.
Príbuznosť s modelom Crossrunner nie je náhoda
Integrála presne vôjde priestoru, kde väčšinou býva nádrž
Teofilo Plaza - ten, čo túto motorku nakreslil
Netradičné tankovanie pre Hondu
Partia veselých slovensko-českých novinárov. Karlos stále srší humorom
NC700X v plnke: kufre, vyhrievané rukoväte, padáky, svetlá, väčší štít...
Hm, dalo sa čakať, že Honda spraví menšie ségry Crossrunnera a tourera… keď bolo NC-čko predstavené na EICME, vôbec sa mi nepáčilo. Asi sa to chcelo lepšie zadívať, neviem… ale po prečítaní textu ma tá moto celkom prekvapila. Hm, som zvedavý, aká bude jej cena. A NC700X mi mierne pripomína aj Transalp a ten sa mi týmto dňom prestal páčiť. A vôbec, bude TA-čko Honda vyrábať aj pre rok 2012?
Dragon neviem, neviem najskôr si prejavil záujem o elektricky poháňaný KTM Freeride a teraz toto? Začínam mať obavy či fakt nechceš zmeniť triedu? 🙂
Inak cena NC700X bude naozaj zaujímavá a predpokladám, že naháč NX700S na tom môže byť ešte lepšie. Čo sa týka Transalpu, tak ten zostáva v ponuke aj v roku 2012.
Tamasi – Poviem to inak. Niektoré tohotoročné novinky sa mi dosť páčia. O zmene smeru zatiaľ neuvažujem, ale budúci rok sa to môže ľahko zmeniť 😁 . Ten naháč ma až tak neoslovil, ale keď som videl to X-ko v plnej výbave, povedal som si, že to vyzerá fakt slušne. Netvrdím, že tieto motorky budú na roztrhanie a masovo predávané, ale nechajme sa prekvapiť, možno sa mýlim. Otáznikom bude stále spomínaná cena. Budúci rok by to chcelo porovnať TA-čko a X-ko, hm?
Ono tá cena môže byť kľudne aj o dosť menšia, žiaľ na cenu je zatiaľ embargo na všetkých trhoch.
Zadná kyvka nebude až taká dráma, X-ko nie je nasmerované na turistiku do Mongolska ale na ľahkú turistiku a tá kyvka aj keď vyzerá lacno tuhosti má dosť, potom, ak majiteľ povie že nestačí a zvýši nároky na podvozok, je tu Crosrunner.
Ja osobne by som o dost nizsej cene nehovoril,ale urcite by ma to velmi potesilo. Je pravda, ze v UK sa budu predavat asi drahsie,ale nejaky vyrazny rozdiel by som tam necakal. [linka]
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Dragon
24. novembra 2011 at 21:16
Hm, dalo sa čakať, že Honda spraví menšie ségry Crossrunnera a tourera… keď bolo NC-čko predstavené na EICME, vôbec sa mi nepáčilo. Asi sa to chcelo lepšie zadívať, neviem… ale po prečítaní textu ma tá moto celkom prekvapila. Hm, som zvedavý, aká bude jej cena. A NC700X mi mierne pripomína aj Transalp a ten sa mi týmto dňom prestal páčiť. A vôbec, bude TA-čko Honda vyrábať aj pre rok 2012?
Tamasi
25. novembra 2011 at 11:31
Dragon neviem, neviem najskôr si prejavil záujem o elektricky poháňaný KTM Freeride a teraz toto? Začínam mať obavy či fakt nechceš zmeniť triedu? 🙂
Inak cena NC700X bude naozaj zaujímavá a predpokladám, že naháč NX700S na tom môže byť ešte lepšie. Čo sa týka Transalpu, tak ten zostáva v ponuke aj v roku 2012.
Dragon
25. novembra 2011 at 11:53
Tamasi – Poviem to inak. Niektoré tohotoročné novinky sa mi dosť páčia. O zmene smeru zatiaľ neuvažujem, ale budúci rok sa to môže ľahko zmeniť 😁 . Ten naháč ma až tak neoslovil, ale keď som videl to X-ko v plnej výbave, povedal som si, že to vyzerá fakt slušne. Netvrdím, že tieto motorky budú na roztrhanie a masovo predávané, ale nechajme sa prekvapiť, možno sa mýlim. Otáznikom bude stále spomínaná cena. Budúci rok by to chcelo porovnať TA-čko a X-ko, hm?
Tamasi
25. novembra 2011 at 15:27
Sám som zvedavý na oficiálnu cenu, pretože tá nakoniec môže byť oveľa zaujímavejšia ako v prípade Transalpu
kankoXF
26. novembra 2011 at 12:43
🤣 ta zadna kyvka je 👎
TomasVFR
26. novembra 2011 at 21:37
Kolko litrova je nadrz?
niknejm
26. novembra 2011 at 23:34
14l nadrz, a cena s najvacsou pravdepodobnostou bude 7000€ a verzia s DCT prevodovkou bude o cca 800-1000€ drahsia 😎
myslim si ze pozitivna sprava.
VladiB
27. novembra 2011 at 9:42
Ono tá cena môže byť kľudne aj o dosť menšia, žiaľ na cenu je zatiaľ embargo na všetkých trhoch.
Zadná kyvka nebude až taká dráma, X-ko nie je nasmerované na turistiku do Mongolska ale na ľahkú turistiku a tá kyvka aj keď vyzerá lacno tuhosti má dosť, potom, ak majiteľ povie že nestačí a zvýši nároky na podvozok, je tu Crosrunner.
niknejm
27. novembra 2011 at 11:48
Ja osobne by som o dost nizsej cene nehovoril,ale urcite by ma to velmi potesilo. Je pravda, ze v UK sa budu predavat asi drahsie,ale nejaky vyrazny rozdiel by som tam necakal.
[linka]
niknejm
27. novembra 2011 at 16:38
Pozri link [linka]
VladiB
28. novembra 2011 at 11:10
niknejm pozeral som, ale počkáme si ešte, angláni v tomto smere nemusia byť smerodatní…
niknejm
11. decembra 2011 at 15:54
Takže je to tu 🙂
Honda na SR uviedla cenu 5990,-€ 👍
dufam, ze je to verzia aj s DCT prevodovkou 🙂
[linka]
VladiB
12. decembra 2011 at 6:17
5990 éčiek? 👍 👍 👍