Connect with us

Moje moto

Honda VTX 1300 C – moja milenka

Publikovaný

on

Mojou prvou ozajstnou motorkou bola Yamaha XVS 650 Drag Star. Bezúdržbová s nízko položeným ťažiskom, ľahko ovládateľná motorka, ako ideálna voľba pre začiatočníka na overenie si základných fyzikálnych zákonov v praxi. Vďaka dobrým kamarátom som mal tú česť vyskúšať si Yamahu Virago 535, Hondu CB 500, Yamahu YZF 600, Hondu VTR 1000, Yamahu Royal Star 1300, Hondu Transalp 650, Suzuki DL 650 V-Strom, Yamahu FZ1, BMW K 1200 LT.

S Drag-Starom som za prvé dva roky prešiel Alpy (Passo dello Stelvio), zažil zrazovú atmosféru v Taliansku, prevetral ju po nútených ?rýchlostných? vložkách po Rakúsko, Taliansku, Chorvátsku a Maďarských dialniciach. Po týchto mojich úvodných skúsenostiach a prvej dovolenke na moto v zahraničí som zistil že ?maximálka?, výkonová rezerva-objem 650-tky mi nebude stačiť na ďalšie spoznávanie nášho krásneho Slovenska, tobôž nie pri potulkách po Európe.

Na začiatku mojej III. moto sezóny som sa preto zase raz vďaka motorke zadĺžil, ale stalo a stále to stojí zato. Yamahu som vymenil za Hondu a pri rozhodovaní medzi Midnight Starom 1300 a VTX 1300 som si vybral pre mňa ten správny smer. Keď som ?ju? raz v jednom bazáre ako dovoz z USA zbadal (pred tým jazdila v Hollywoode), spravil som všetko pre to, aby bola moja.

Motor a prevodovka

Po prvých jazdách s patričným rešpektom pred novou mašinou som čoskoro zistil, že s VTX-ou to bude iné vozenie, ako som poznal dovtedy a začal som si naplno užívať pravé motorkovanie. XVS 650 mi bolo ľúto vytáčať pri dlhých rovinkách nad 120 km/h, nie že by to nezvládla, ale pri jej ?maximálke? cca 140 km/h sa spotreba vyšplhala na 7 litrov. Pri kľudnej jazde na VTX 1300 do 120 km/h motorka spapká cca 5,5 litra na 100km. Vyššia spotreba okolo 7 litrov pri VTX-e sa dá tiež ľahko dosiahnúť pri agresívnej pravačke, ale je to už celkom iný pocit, ako pri 650-tke a aj ručička tachometra stúpa hravo k číslu 150 a aj viac. Obidva tieto ?traktory? majú typickú krátku jednotku (do 20-30km/h), čo ma ale zarazilo pri VTX1300 bolo, že 2. pr. stupeň sa dá bez problémov potiahnuť k rýchlosti 100 km/h. 5. pr. stupeň chytá ten správny dych niekde pri rýchl. 140km/h, ale to sa už bavíme o extrémoch, pokiaľ ide o ?chopper?. Päťka tiež hravo ťahá pri 60 km/h (s XVS 650 to bolo možné tiež, no s menším trhaním), preto sa mi stáva, že keď si doprajem zrýchlenie vytočenej 2, 3. a 4. pr. stupeň rovno preskočím. Najkrajší pocit čo mi ale VTX dodáva na cestách je silný ťah pri predbiehaní plechoviek doprevádzaný drastickou zvukovou kulisou 2 rúr, keď sa občas vystrašený šofér uhýba až za krajnicu.

Brzdy

Po odjazdení 10 000 km sezóny, šantení na slovenských horských prechodoch, dovolenke pri mori, som nemal drasticky pocit nedostatočných bŕzd. Chcelo to iba menší zvyk začať dobrzďovať aj zadným kotúčom na rozdiel od zadnej ľahko zablokovateľnej bubnovej brzdy pri XVS 650. Akurát brzdové obloženie pri o 100 kilo ťažšej VTX-e je pri 30 tis. kilometroch súce na výmenu, kde pri 650-tke mala predná kotúčová brzda minimálne opotrebenie. Avšak neviem reálne zodpovedne posúdiť skutočne natočený celkový počet km, kedže je moto zo zahraničia na rozdiel od XVS 650, ktorú som nadobudol od starostlivého slov. majiteľa.

Podvozok

Predný tlmič ide zriedka na doraz, častejšie dosadal pri Drag Stare. Zato dvojitý zadný tlmič pri nastavenom najtvrdšom 5. stupni mi dodáva v tiahlych zákrutách omnoho väčšiu istotu a motorka sa oveľa menej vlní, ako tomu bolo pri kolískovom ráme a jednej pružiacej jednotke na Yamahe. Tvrdosť je ale občas na škodu pre môj chrbát hlavne pri kvalite slovenských ciest. Čo ma doslova štvalo na XVS boli veľmi nízko uložené stupačky. Na VTX-e je to už trocha lepšie, dá sa na nej dosiahnuť v pohode náklon. Stupačky sú pružne uložené a začnú šúchať o asfalt na ?chopper? presne v pravý čas, na pravej strane spolu s kolenom od predného valca. Netreba však zabúdať, že 300 kilovej motorke treba do niektorých zákrut mierne pomôcť na rozdiel od ?ľahučkého? Draga, ktorý sa hravo nakláňal ako bicykel.


Čo dodať na záver? Vždy som túžil po zelenej Ninji, no s pribúdajúcim vekom som si prerátal priority. Pekne vyblázniť sa dá aj na takejto mašine, aj keď to je len ?traktor?, ale keď si chcem vychutnať kľudnú, pohodovú jazdu s úsmevom na perách, bez väčšej námahy zájsť na výlet k moru, cítim sa na tejto strojovni ako pán ciest, ale to isto každý z vás čo jazdí so srdcom. Vďaka jazdeniu na motorke som spoznal kopec správnych a dobrých ľudí z celého slovenska, veľa moto kamarátov mám aj v blízkom poľsku.

HONDA VTX 1300 C , 2005

Hmotnosť: cca 300 kg (tak akurát)
Výkon: cca 70 koníkov (postačuje)
Kruťák: cca 125 Nm (až až)
Max. rych.: cca 200 Km/h (tachometrových po dialnici)
Spotreba: cca 5-7 l (podľa pravačky)
Výfuk: Hard Krome ( rachot ako hovado že Doktore)

Moja subjektívna spokojnosť ? Maximálna.

Fotomontáž, alebo realita?

Honda VTX 1300 C, 2005

2 komentáre

2 Comments

  1. Marek750

    6. decembra 2008 at 12:04

    Skvelá mašina 🙂 🙂

  2. doctor

    6. decembra 2008 at 12:46

    No moj s rurami mas pravdu.Nejaka kulisa sa pri tvojej jazde najde.Hlavne ked za tebou ide doctor so skutrikom! 😉 Ale uz to nebudes mat take jednoduche lebo uz sa to blizi!

    Ale tvoja VTX-a je super masinka!

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri