Connect with us

Spravodajstvo

Husqvarna inovuje Svartpilen a Vitpilen 401

Publikovaný

on

Husqvarna ohlásila nové modely Svarpilen 401 a Vitpilen 401. Už si to zaslúžili, veď od predstavenia v roku 2018 neprešli žiadnou zmenou. Až doteraz! Motorka prichádza spolu so zmenami na súrodencovi – KTM Duke 390. Dočkali sme sa zmien na dizajne, motore, podvozku aj elektronike.

Nový vzhľad

Motorky sa zmenili na prvý pohľad. Zachovali si svoje korene a hlavné rysy, ale v podstate ide o úplne nové stroje. Držiaky značiek sa premiestnili z kyvnej vidlice na na zadný blatník. Nádrž spolu s bočnými panelmi lepšie ladí s novým rámom a koncovka výfuku sa presunula pod motor. Inováciou prešla aj zadná kyvná vidlica z hliníka. Zväčšil sa rázvor a sedadlo sa znížilo o 15 mm. Zmenila sa aj ergonómia a jazdej je takto bližšie k ťažisku. Úplne nové sú aj LED svetlá vpredu aj vzadu.

Svarpilen zastáva rolu malého scramblera. Vypletané kolesá obuli na Scorpion STR, zvládnu aj nejaký terén. Zachovaný ostal nosič na nádrži.

Vitpilen reprezentuje moderný cafe-racer. Prišiel o riadidlá pripevnené na vrchných okuliaroch systémom clip-on, ale dostal klasické rúrkové riadidlá. Vďaka tomu je pozícia jazdca menej radikálna, ako na starom modeli a teraz má bližšie ku klasickému naháču. Pneumatiky sú od značky Michelin.

Zmeny na motore

Škandinávske šípy (v preklade biely šíp – Vitpilen a čierny šíp – Svartpilen) dostali iný motor. Vďaka zvýšenému zdvihu, ktorý ma 64 mm, motor narástol na objeme na 399 ccm. Pôvodný objem bol 373 ccm. Výrobca tvrdí, že má motor vylepšené rozdelenie hmotnosti a prepracovanú prevodovku. Motor využíva antihoppingovú spojku PASC, elektronickú škrtiacu klapku a rýchle radenie. Motor jemne zvýšil maximálny výkon na 45 koní, hodnotu krútiaceho momentu žiaľ nepoznáme.

Pruženie a brzdy

Zadnú tlmiacu jednotku umiestnili na bok motorky miesto stredu, ako to bolo pred tým. Má nastaviteľné predpätie a tlmenie odskoku. Vpredu ide o obrátenú vidlicu WP-Apex so zdvihom 150 mm. Nastaviť sa dá tlmenie odskoku a kompresie.

Brzdy dodáva indická divízia spoločnoti Brembo – divízia ByBre s hydraulickými brzdovými strmeňmi spolu s 320 mm kotúčom vpredu. Vzadu montujú 240 mm kotúč. Prepracovaný ABS systém dodáva BOSCH, funguje aj v náklonoch.

Technológia

Nová a vylepšená je 5 palcová TFT obrazovka. Zobrazuje rýchlosť, zaradený prevodový stupeň a hladinu paliva. Tieto údaje sú prehľadnejšie a čitateľnejšie. Displej sa ovláda pomocou nových podsvietených ovládačov na ľavej rukoväti.

Motorky vieš prepojiť s mobilnou aplikáciou cez bluetooth. Ponúka zobrazenie navigácie z aplikácie, či prijímať hovory. Aplikáciu je možné ovládať pomocou tlačidiel na riadidlách.

Do motoriky dostali v základe montovaný imobilizér.

Servisný interval stanovili na 10 tis. km. Čo sa týka hmotnosti, ktorá tak veľmi ovplyvňuje obratnosť, vyzerá nasledovne. Svartpilen má 159 kg a Vitpilen 154,5 kg. Obe hodnoty sú bez paliva.

Motorky prešli hromadou inovácii, ale zachovali si svoj povestný charakter. Či jazdia lepšie, ako prvé verzie, to si preveríme počas sezóny. Nudiť sa teda nebudeme.

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri