Na austrálskej stránke mcnews.com.au sa objavili prvé fotky a technické parametre novej generácie offroadových špeciálov z dielne talianskej Husqvarny, ktoré už používajú nový motor z dielne BMW. Nemecká značka tento motor používa vo svojom vlastnom súťažnom špeciáli G 450 X, no pre potreby talianov budú motory upravené. Husqvarna bude ponúkať až tri rôzne verzie tohto motora a dvojicu súťažných špeciálov TE 449 a TE 511 doplní motokrosová verzia s označením TC 449. Po konštrukčnej stránke ide o úplne nové motocykle. Úplne nová konštrukcia podvozku umožnila posunúť motor viac do stredu motocykla a nakloniť ho dopredu, čím sa optimalizuje ťažisko. Motor, ktorý vyrába pre potreby BMW taiwanská značka Kymco patrí medzi najmodernejšie na trhu a nedostatkom výkonu rozhodne netrpí. V prípade verzie TE 511 má zväčšené vŕtanie o 3 mm v porovnaní s 450-kou, čo mu zabezpečuje zdvihový objem „len“ 477 ccm a označenie 511 tak má skôr obchodný význam. Oba súťažné špeciály sú vybavené novou 6-stupňovou prevodovkou, ktorá bola vyvinutá na základe poznatkov továrenského tímu BMW jazdiaceho vo svetom šampionáte súťaží enduro. To isté platí aj v prípade motokrosového špeciálu, ktorý je vybavený novou 5-stuňovou prevodovkou. Najmodernejšiu techniku v tomto prípade predstavuje elektronické vstrekovanie paliva, meniteľné výkonové mapy či hydraulicky ovládaná spojka.
Podvozok je tvorený jednoduchým kolískovým rámom. Zaujímavým technickým riešením podvozku, ktoré nájdete aj na BMW je uloženie čapu zadnej kyvnej vidlice a vývodového kolečka v jednej osi. Vďaka tomu pri prepružení zadného kolesa nedochádza k napínaniu reťaze, čo zlepšuje trakciu zadného kolesa (viď test BMW G 450 X [linka]). Zadný tlmič pruženia je so zadnou kyvnou vidlicou spojený napriamo bez použitia prepákovania, podobne ako v prípade BMW. Husqvarna však na rozdiel od BMW siahla po komponentoch značky Kayaba a snáď ponúkne vyváženejšie pruženie ako bavorská značka. Optimálne rozloženie ťažiska sa odrazilo aj na netradičnom usporiadaní palivovej nádrže, ktorá sa skladá z dvoch dielov, pričom väčšia 6-litrová nádrž je umiestnená pod sedlom a menšia 2-litrová v priestoroch motora. Na mieste nádrže sa tak objavil vzduchový filter. Toto riešenie okrem ľahšiemu prístupu k filtru ponúka aj zvýšenú odolnosť proti „utopeniu“ motocykla v hlbokých brodoch.
Viac informácii ohľadom nových modelov by malo byť dostupných už čoskoro.
Motorka sa mi ale páči. Nové technické riešenia. Uvidíme ako sa osvečí v praxi. Ale tu na Slovensku asi ťažko, väčšina jazdcov sú tu pomarančové deti. 😁
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
tomXX
28. júla 2010 at 7:45
Chudatko HSQ, nic z nej nezostalo 🙁 Motor z Ciny, zvysok nemecky.
kxbibo
29. júla 2010 at 5:51
TomXX: veru tak.
Motorka sa mi ale páči. Nové technické riešenia. Uvidíme ako sa osvečí v praxi. Ale tu na Slovensku asi ťažko, väčšina jazdcov sú tu pomarančové deti. 😁
dudis
30. júla 2010 at 10:32
No podla mna je docela peknučká a kxbibo má pravdu každý chce len to orange 😁