Connect with us

Spravodajstvo

Husqvarna pre rok 2011 už s motorom BMW

Publikovaný

on

Na austrálskej stránke mcnews.com.au sa objavili prvé fotky a technické parametre novej generácie offroadových špeciálov z dielne talianskej Husqvarny, ktoré už používajú nový motor z dielne BMW. Nemecká značka tento motor používa vo svojom vlastnom súťažnom špeciáli G 450 X, no pre potreby talianov budú motory upravené. Husqvarna bude ponúkať až tri rôzne verzie tohto motora a dvojicu súťažných špeciálov TE 449 a TE 511 doplní motokrosová verzia s označením TC 449. Po konštrukčnej stránke ide o úplne nové motocykle. Úplne nová konštrukcia podvozku umožnila posunúť motor viac do stredu motocykla a nakloniť ho dopredu, čím sa optimalizuje ťažisko. Motor, ktorý vyrába pre potreby BMW taiwanská značka Kymco patrí medzi najmodernejšie na trhu a nedostatkom výkonu rozhodne netrpí. V prípade verzie TE 511 má zväčšené vŕtanie o 3 mm v porovnaní s 450-kou, čo mu zabezpečuje zdvihový objem „len“ 477 ccm a označenie 511 tak má skôr obchodný význam. Oba súťažné špeciály sú vybavené novou 6-stupňovou prevodovkou, ktorá bola vyvinutá na základe poznatkov továrenského tímu BMW jazdiaceho vo svetom šampionáte súťaží enduro. To isté platí aj v prípade motokrosového špeciálu, ktorý je vybavený novou 5-stuňovou prevodovkou. Najmodernejšiu techniku v tomto prípade predstavuje elektronické vstrekovanie paliva, meniteľné výkonové mapy či hydraulicky ovládaná spojka.
Podvozok je tvorený jednoduchým kolískovým rámom. Zaujímavým technickým riešením podvozku, ktoré nájdete aj na BMW je uloženie čapu zadnej kyvnej vidlice a vývodového kolečka v jednej osi. Vďaka tomu pri prepružení zadného kolesa nedochádza k napínaniu reťaze, čo zlepšuje trakciu zadného kolesa (viď test BMW G 450 X [linka]). Zadný tlmič pruženia je so zadnou kyvnou vidlicou spojený napriamo bez použitia prepákovania, podobne ako v prípade BMW. Husqvarna však na rozdiel od BMW siahla po komponentoch značky Kayaba a snáď ponúkne vyváženejšie pruženie ako bavorská značka. Optimálne rozloženie ťažiska sa odrazilo aj na netradičnom usporiadaní palivovej nádrže, ktorá sa skladá z dvoch dielov, pričom väčšia 6-litrová nádrž je umiestnená pod sedlom a menšia 2-litrová v priestoroch motora. Na mieste nádrže sa tak objavil vzduchový filter. Toto riešenie okrem ľahšiemu prístupu k filtru ponúka aj zvýšenú odolnosť proti „utopeniu“ motocykla v hlbokých brodoch.
Viac informácii ohľadom nových modelov by malo byť dostupných už čoskoro.

Husqvarna TE 511 pre rok 2011

Husqvarna 2011 už s motorom BMW

3 komentáre

1 komentár

  1. tomXX

    28. júla 2010 at 7:45

    Chudatko HSQ, nic z nej nezostalo 🙁 Motor z Ciny, zvysok nemecky.

  2. kxbibo

    29. júla 2010 at 5:51

    TomXX: veru tak.

    Motorka sa mi ale páči. Nové technické riešenia. Uvidíme ako sa osvečí v praxi. Ale tu na Slovensku asi ťažko, väčšina jazdcov sú tu pomarančové deti. 😁

  3. dudis

    30. júla 2010 at 10:32

    No podla mna je docela peknučká a kxbibo má pravdu každý chce len to orange 😁

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri