Japonský výrobca motocyklov potešil týmto modelom prevažne mladšiu populáciu alebo milovníkov nevšedného agresívneho dizajnu. Napriek tomu, že motocykel spadá do kategórie naked bike, tak sa nedrží zažitých technických alebo dizajnových konvencií a vyráža na trh v boji proti konkurencii v roku 2004.
Na úvod dve verzie Spočiatku sú v ponuke dva modely a to s polokapotážou s označením Z750S alebo ako "klasický" naháč. Polokapotovaná verzia zrejme nesplnila čo sa od nej čakalo, a tak od roku 2007 zostáva v ponuke iba verzia naked. To len posilňuje myšlienku, že menšie nekapotované Z-ko je úspešné z veľkej miery vďaka svojmu dynamickému vzhľadu, ktorému dominujú ostro rezané línie. Zámerne som použil termín menšie Z-ko, pretože ako väčšina z nás vie, tak motocykel má ešte väčšieho príbuzného nemenej obľúbeného v podobe modelu Z1000. V priebehu rokov menšie Z-ko bolo zmodernizované po všetkých stránkach, spoznáte ho na prvý pohľad, len by sa dalo povedať čím novšie tým ostrejšie tvary. Pri kúpe jazdenky sa zamerajte na modely od roku 2007, ktoré sú vhodnejšie pre svoju technickú vyspelosť, vzhľad, vek, a o ktorých je nasledujúcich pár riadkov.
Motor Po motorickej stránke sa jedná o radový štvortaktný 4-valec chladený kvapalinou s objemom 748 ccm, ktorý dosahuje maximálny výkon cca 106 koní pri 10 500 ot./min. Hodnoty maximálneho výkonu sa budú nepatrne líšiť v závislosti na konkrétnom modeli. Štyri ventily na valec a plnenie za pomoci vstrekovania sú snáď už samozrejmosťou. Motor má vďaka tomu plynulý záber v celom rozsahu otáčok. Rovnako lepšiemu priebehu výkonu napomáha výfuková prívera. Nič menej, pre zvýšenie hladiny adrenalínu treba držať otáčky od cca 7 tis., kedy sa začína prejavovať aj slušný krútiaci moment 80 Nm pri 8 300 ot. Chod motora je tichý bez väčších vibrácií, s kultivovaným zvukom prichádzajúcim z postranne uchytenej koncovky výfuku. Prevodovka je 6-stupňová s dobrým odstupňovaním a radenie jednotlivých rýchlostí je jemné a presné. Priemerná spotreba sa pohybuje okolo 7 litrov a nádrž má objem 18,5 litrov.
Jazdné vlastnosti Celkovo má podvozok priemerné jazdné vlastnosti a je citlivý na kvalitu povrchu. Určité zlepšenie prinieslo použitie prednej obrátenej vidlice 41 mm práve u modelov 2007 a vyššie s možnosťou nastavenia predpätia a útlmu. Zadná centrálna jednotka rovnako ponúka možnosť nastavenia. Nič menej použitie chrbticového rámu z ocele má svoje hranice, a tak ak máte športové ambície, zrejme budete musieť skúšať nastavenie a vhodné pneu. Aj keď na prvý pohľad vyzerá menšie Z-ko ako športovec, tak čiastočne klame svojim vzhľadom. Jazdecká pozícia je skôr vzpriamená, ale pozícia nôh má bližšie k športovému štýlu. Ochrana pred poveternostnými vplyvmi je skôr symbolická, aj keď miništít nad prístrojovkou niečo málo pomôže. Prístrojovka je prehľadná a pozostáva z klasického otáčkomera a displeja zobrazujúceho rýchlosť, počítadlo km, teplotu motora a stav paliva. Výhľad v spätných zrkadlách je priemerný, ale za to bez väčších vibrácii. Pod vodičovým sedlom nájdete miniatúrny odkladací priestor, snáď len tak pre náradie a peňaženku. Apropo, brzdy sú na tom podobne ako podvozok čiže priemerné. Predná brzda je dvojitá s kotúčmi o priemere 300 mm a štvorpiestikovými strmeňmi. Ich nástup je pomalší a pre ostrejšie brzdenie treba pevný stisk. Zadná kotúčová brzda 250 mm má aj priemerný brzdný účinok. Určite poteší použitie "vlnitých" kotúčov, ktoré podčiarkujú moderný vzhľad.
Záverom Kawasaki Z750 je dospelý motocykel a vzhľadom k silnému motoru je určený pre tých, ktorí už majú nejakú skúsenosť s menším motocyklom. Majiteľom menšieho Z-ka sa stane pravdepodobne mladší motorkár, ktorý strávi prevažnú časť jazdenia v meste alebo v prímestskej prevádzke s 50 kg batožinou za chrbtom :-). Motocykel mu bude vyhovovať ako svojimi jazdnými vlastnosťami, pretože pre prepletanie medzi autami je to ideálne náčinie, tak aj svojim vzhľadom, ktorý bude pútať pozornosť okolia. Plusom mu bude takisto aj silný motor s dostatočným výkonom, ale treba mať na pamäti priemerné brzdy a podvozok.
Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 11/2012
Janka
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Dragon
9. decembra 2012 at 16:15
😈 👍