Connect with us

Spravodajstvo

Kawasaki KX250F a KX450F pre rok 2011

Publikovaný

on

Po KTM je Kawasaki ďalšou značkou, ktorá predstavila svoje motokrosové špeciály na nastávajúcu sezónu. V prípade oboch modelov sa v Kawasaki zamerali na menšie úpravy, ktoré zlepšujú už aj tak vynikajúce športové náradie.
Kawasaki KX250F sa pre rok 2011 dočkala väčšej pozornosti ako väčšia 450-tka. Najväčšou novinkou je nové elektronické vstrekovanie paliva, ktoré využíva bezbatériový systém podobný tomu, ktorý používa aj 450-ka. Priebeh výkonu naďalej zostáva namierený predovšetkým na skúsených jazdcov, no vstrekovanie paliva prináša vyšší výkon aj v nízkych a stredných otáčkach. Okrem okamžitej odozvy na pootočenie plynovou rukoväťou v ľubovoľnej situácii uľahčuje nové vstrekovanie paliva aj štartovanie. Elektronické vstrekovanie paliva ponúka široké možnosti individuálneho nastavania výkonu a súčasťou príslušenstva je kalibračný kit, ktorý vám pomocou pripojenia k PC umožňuje individuálne nastaviť výkon motora. Zvýšenie výkonu si vyžiadali aj ďalšie zmeny, ktoré sa premietli do drobných úprav na ventilovom rozvode a mierne sa zvýšila kompresia piestu na 13,5:1. Zmeny sa dotkli aj podvozku a najväčšou novinkou je nová predná vidlica Showa SFF (Separated Fork Functions), ktorá oddeľuje prácu pružiny od olejového tlmiča. Pružina sa tak nachádza v pravom klzáku a kompletná mechanika olejového tlmiča je naopak v ľavom klzáku teleskopickej vidlice. Výsledkom tohto riešenia by malo byť znížené trenia vo vnútri vidlice a jej hladší pohyb.
Kawasaki KX450F sa pre rok 2011 dočkala len menších úprav, no v prípade jednej z najvýkonnejších 450-tok v štartovom poli to určite nie je na škodu. Vystužený piest ponúka zvýšenú životnosť. Preprogramovaním riadiacej jednotky sa mierne zvýšil výkon v nízkych otáčkach, 450-ka samozrejme už má elektronické vstrekovanie (od roku 2009), takže možnosti individuálneho nastavenia pomocou kalibračného kitu sú rovnaké ako u novej 250-ky. Podvozok sa dočkal len menších zmien, upravená priečna tuhosť rámu zlepšuje chovanie motocykla v zákrutách. Nová predná vidlica Showa z modelu KX250F sa na 450-tku zatiaľ nedostala, novinkou je nové uchytenie zadného tlmiča, ktoré zvyšuje jeho celkový zdvih (aj na KX250F).

Kawasaki KX250F pre rok 2011

Kawasaki KX250F a KX450F pre rok 2011

2 komentáre

2 Comments

  1. Gaaspi

    11. júla 2010 at 8:03

    Kx-bibo ty si ešte neokomentoval tototu však toto je tvoja krvná skupina však aj v nicku si celý zelený bahńácko kawasaki KX-ný 😉

  2. kxbibo

    13. júla 2010 at 9:11

    Gaaspi ja už som hodnú dobu Husabergový. KXky sa mi vždy páčili aj páčiť budú, len som skôr orientovaný na enduro. Najviac som zvedavý ako sa ujme tá nová vidlica Showa Na KX250F. Mojím, želaním je aby konečne Kawasaki pripravila nové enduro.

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri