Connect with us

PR články

Kupujeme Triumph Street Triple 765: rozdiely R vs RS

Publikovaný

on

Tieto 2 trojvalce z Británie majú svoju povesť. Vlastne aj Yamaha so svojím modelom MT-09 má medzi motorkármi svoje miesto, ktoré si za posledné 4 generácie modelov vytvorila. Obe motorky spája spoločná koncepcia motora. 3 valce v rade sú niečím čo nevidíme na každej motorke. Je to niečo iné, ako notoricky známe dvojvalce – či už radové, alebo do V, prípadne štvorvalce.

Trojvalec spája dva svety. Prepája dvojvalcové motory charakterisktické silným stredom a 4-valce, ktoré majú prejav vo vysokých otáčkach. To treba jednoducho zažiť. Briti už Street Triple robia nejaký rok a model 765 tiež nepatrí medzi novinky. Aj také motorky však treba inovovať a minulý rok tento model dostal zopár zmien, ktoré dávajú dohromady veľmi veľa. Hlavne tu máme 2 výbavy, ktoré stoja za zváženie. Model R, ktorý má v základe čo ponúknuť, ale aj RS – pre náročnejších zákazníkov.

Spoločné črty

Pozrime si, čo sa zmenilo v minulej sezóne.

Na prvý pohľad zaujme agresívnejší vzhľad. Dizajnéri odviedli kus (dobrej) roboty na 15 litrovej nádrži, ktorej sa zmenil tvar. Integrované bočné panely s hranatými rysmi pekne ladia s ostrejšími krytmi chladiča. Zmenou prešiel kryt prístrojového panelu s integrovaným nasávaním vzduchu. Predná časť sa tak viac podobá na silnejšieho súrodenca – Speed Triple. Model RS sa navyše pýši novým krytom pod motorom, avšak v prípade eRka ide o voliteľné príslušenstvo. Prepracovaná je aj geometria so strmším sklonom a zvýšeným zadkom, ku ktorej prispeli riadidlá širšie o 12 mm.

Elektronika

Zmenou prešli aj elektronické systémy, ktoré len umocňujú zmeny, ktorými motorka prešla. V prvom rade ide o vylepšené optimalizované ABS so systémom stability v zákrute a optimalizovaná a vypínateľná kontrola trakcie. Jazdné režimy dostali nové dynamickejšie mapy. Viditeľnou novinkou je prístrojový panel modelu R, ktorý bol prebratý z modelu Trident.

RS si zachovalo veľmi pekne čitateľný TFT displej. Prístrojové štíty v Briti robiť vedia, ale ak sa bez jednotného TFT displeja nezaobídeš, RS je tvojou voľbou. Naopak chválim posun Rka od poslednej generácie, kedy bola ešte v predaji kombinácia analógového otáčkomera a panelu z tekutých kryštálov. Rozumej displej z kalkulačky.

Rôzne nastavenie výkonu

Spolupráca značky Triumph s motocyklovými pretekmi Moto2™ priniesli obrovské zmeny v pohonnom ústrojenstve. Na motore nezostal kameň na kameni. Nové sú piesty aj ojnice. Piestne čapy sa prispôsobili novým spaľovacím komorám. Zvýšili sa vačky a ventily pre efektívnejší spaľovací proces. Vďaka tomu zvýšili kompresný pomer, čo prinieslo nárast výkonu na 120 koní pri 11500 ot./min. v prípade modelu R a 130 koní pri 12000 ot./min. v prípade modelu RS a limitovanej verzie Moto2™. Krútiaci moment narástol na 80 Nm pre všetky oba modely.

Rozdiely na podvozku a brzdách

Povedzme si niečo k tlmičom a brzdám. Sú modely, ktoré majú v týchto komponentoch rozdiely vo výbavách. Často sa z vás snažia dostať viac peňazí a základ je výrazne iný ako prémiový model. V tomto prípade za mňa platilo – skvelé a ešte lepšie.

Začnime základom – V Rku nájdeme komplet podvozok od firmy Showa. Vpredu je komplet nastaviteľný Big Piston. Teda predpätie, kompresiu aj odskok nasvavíš na predných vidliciach s priemerom 41 mm pomocou šróbováku. Vzadu nastavíš predpätie a útlm.

Brzdy sú v základe M4.32 od Bremba. Ide o 4-piestikove radiálne monobloky spolu s 310 mm plávajúcimi kotúčmi. Vzadu ide o 220 mm kotúč s jednopiestikom.

RSo dostalo slušné vylepšenia. Povedzme si, že komponenty už na základnom Rku sú výborné. Ale RS to má ešte o kúsok lepšie. V predu sú tlmiče rovnaké, vzadu je však plne nastaviteľná centrálna pružiaca jednotka Ohlins STX40. K tomu vpredu strmene Brembo Stylema.

Tu sa práve dejú tie čary, v tomto prípade dostaneš tú pridanú hodnotu. Ale ako som písal, už základ je viac než chvályhodný a príplatková verzia dostala jedny z najlepších dostupných komponentov.

Výbava, farby a cena

Dve motorky sú si veľmi podobné a pritom nájdeme slušné rozdiely. V prípade modelu RS dostanete navyše kryt motora, spätné zrkadlá v ukončení riadidiel a kryt sedadla spolujazdca. Samozrejme, obe motorky su aj farebne rozlížené.

R-ko máme k dispozícii v bielej a striebornej. Novinkou je matt baja orange, ktorou sa vniesla do modelov živšia farebná kombinácia. RS sa ponúka v žltej, červenej, striebornej a novej čiernej farbe.

Cenovka modelu R je v závislosti od farby 10495 až 10740 EUR a RS od 12700 do 12940 EUR.

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri