Tieto 2 trojvalce z Británie majú svoju povesť. Vlastne aj Yamaha so svojím modelom MT-09 má medzi motorkármi svoje miesto, ktoré si za posledné 4 generácie modelov vytvorila. Obe motorky spája spoločná koncepcia motora. 3 valce v rade sú niečím čo nevidíme na každej motorke. Je to niečo iné, ako notoricky známe dvojvalce – či už radové, alebo do V, prípadne štvorvalce.
Trojvalec spája dva svety. Prepája dvojvalcové motory charakterisktické silným stredom a 4-valce, ktoré majú prejav vo vysokých otáčkach. To treba jednoducho zažiť. Briti už Street Triple robia nejaký rok a model 765 tiež nepatrí medzi novinky. Aj také motorky však treba inovovať a minulý rok tento model dostal zopár zmien, ktoré dávajú dohromady veľmi veľa. Hlavne tu máme 2 výbavy, ktoré stoja za zváženie. Model R, ktorý má v základe čo ponúknuť, ale aj RS – pre náročnejších zákazníkov.
Spoločné črty
Pozrime si, čo sa zmenilo v minulej sezóne.
Na prvý pohľad zaujme agresívnejší vzhľad. Dizajnéri odviedli kus (dobrej) roboty na 15 litrovej nádrži, ktorej sa zmenil tvar. Integrované bočné panely s hranatými rysmi pekne ladia s ostrejšími krytmi chladiča. Zmenou prešiel kryt prístrojového panelu s integrovaným nasávaním vzduchu. Predná časť sa tak viac podobá na silnejšieho súrodenca – Speed Triple. Model RS sa navyše pýši novým krytom pod motorom, avšak v prípade eRka ide o voliteľné príslušenstvo. Prepracovaná je aj geometria so strmším sklonom a zvýšeným zadkom, ku ktorej prispeli riadidlá širšie o 12 mm.
Elektronika
Zmenou prešli aj elektronické systémy, ktoré len umocňujú zmeny, ktorými motorka prešla. V prvom rade ide o vylepšené optimalizované ABS so systémom stability v zákrute a optimalizovaná a vypínateľná kontrola trakcie. Jazdné režimy dostali nové dynamickejšie mapy. Viditeľnou novinkou je prístrojový panel modelu R, ktorý bol prebratý z modelu Trident.
RS si zachovalo veľmi pekne čitateľný TFT displej. Prístrojové štíty v Briti robiť vedia, ale ak sa bez jednotného TFT displeja nezaobídeš, RS je tvojou voľbou. Naopak chválim posun Rka od poslednej generácie, kedy bola ešte v predaji kombinácia analógového otáčkomera a panelu z tekutých kryštálov. Rozumej displej z kalkulačky.
Rôzne nastavenie výkonu
Spolupráca značky Triumph s motocyklovými pretekmi Moto2™priniesli obrovské zmeny v pohonnom ústrojenstve. Na motore nezostal kameň na kameni. Nové sú piesty aj ojnice. Piestne čapy sa prispôsobili novým spaľovacím komorám. Zvýšili sa vačky a ventily pre efektívnejší spaľovací proces. Vďaka tomu zvýšili kompresný pomer, čo prinieslo nárast výkonu na 120 koní pri 11500 ot./min. v prípade modelu R a 130 koní pri 12000 ot./min. v prípade modelu RS a limitovanej verzie Moto2™. Krútiaci moment narástol na 80 Nm pre všetky oba modely.
Rozdiely na podvozku a brzdách
Povedzme si niečo k tlmičom a brzdám. Sú modely, ktoré majú v týchto komponentoch rozdiely vo výbavách. Často sa z vás snažia dostať viac peňazí a základ je výrazne iný ako prémiový model. V tomto prípade za mňa platilo – skvelé a ešte lepšie.
Začnime základom – V Rku nájdeme komplet podvozok od firmy Showa. Vpredu je komplet nastaviteľný Big Piston. Teda predpätie, kompresiu aj odskok nasvavíš na predných vidliciach s priemerom 41 mm pomocou šróbováku. Vzadu nastavíš predpätie a útlm.
Brzdy sú v základe M4.32 od Bremba. Ide o 4-piestikove radiálne monobloky spolu s 310 mm plávajúcimi kotúčmi. Vzadu ide o 220 mm kotúč s jednopiestikom.
RSo dostalo slušné vylepšenia. Povedzme si, že komponenty už na základnom Rku sú výborné. Ale RS to má ešte o kúsok lepšie. V predu sú tlmiče rovnaké, vzadu je však plne nastaviteľná centrálna pružiaca jednotka Ohlins STX40. K tomu vpredu strmene Brembo Stylema.
Tu sa práve dejú tie čary, v tomto prípade dostaneš tú pridanú hodnotu. Ale ako som písal, už základ je viac než chvályhodný a príplatková verzia dostala jedny z najlepších dostupných komponentov.
Výbava, farby a cena
Dve motorky sú si veľmi podobné a pritom nájdeme slušné rozdiely. V prípade modelu RS dostanete navyše kryt motora, spätné zrkadlá v ukončení riadidiel a kryt sedadla spolujazdca. Samozrejme, obe motorky su aj farebne rozlížené.
R-ko máme k dispozícii v bielej a striebornej. Novinkou je matt baja orange, ktorou sa vniesla do modelov živšia farebná kombinácia. RS sa ponúka v žltej, červenej, striebornej a novej čiernej farbe.
Cenovka modelu R je v závislosti od farby 10495 až 10740 EUR a RS od 12700 do 12940 EUR.
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.