Laserový radar – pokute neuniknete Policajný laserový radar nie je žiadna nedorobená hračka. Pozor na rýchlosť, pretože vďaka unikátnej optike vás radar môže zamerať pri ideálnych podmienkach až na 1 kilometer a to je vzdialenosť, na ktorú vodič nedokáže ani rozoznať policajné auto od civilného. Vďaka optike policajt môže zamerať hoc ktorú časť motocykla, vrátane vašej prilby a môžete ísť napr. i v kolóne, stačí mu spätné zrkadlo vašej motorky.
___________________________________________________
Fotopuška s dátami Výkonná fotopuška radaru nameria a dátovo zaznamená vašu okamžitú i povolenú rýchlosť, presný čas, dátum a vzdialenosť. Pokute neuniknete a ak ste náhodou chytrejší ako policajt, ktorý vás v rámci hustoty premávky nedokázal zastaviť, tak vedzte, že radar policajt v sekunde na statíve otočí a za 100 Eur (pokuty) vás vyfotí zozadu, kde máte evidenčné číslo. Navyše je radar použiteľný bez statívu, presne povediac z ruky a tak vie byť policajt v prípade potreby veľmi pohotový. Nevýhodou tohto radaru je, že musí mať pevné stanovisko a meranie počas jazdy z vozidla nie je možné.
___________________________________________________
V Čechách vás ale za jazdy namerajú Jednoznačne Čechy sú stále pre motorkárov vynikajúcou destináciou na víkendové výlety na motocykloch. U nás síce vidíte policajné motorky Honda Deauville, prípadne Pan European, ale tento policajt vás z nepovolenej rýchlosti obviňovať nebude, pretože na motorke nemá radar. Českí policajti ale na vás rýchlo vyzrú. Majte sa na pozore pred policajnou hliadkou s motocyklom Yamaha FJR 1300. V prednej časti motocykla je zabudovaná kamera a záznamové zariadenie vám zaznamená vašu rýchlosť práve počas jazdy. V tomto prípade ale musí policajt jazdiť za vami a nezameria vás z pevného miesta. Video z pretekov s policajnou hliadkou vám potom polícia vo svojom kine rada ukáže a nechá si ho zaplatiť tisícami Čk.
___________________________________________________
Sadzobník pokút za prekročenie rýchlosti v rámci SR
• Prekročenie dovolenej rýchlosti v obci od 6 do 10 km/h: 10 €
od 11 do 20 km/h: od 30 € do 50 €
od 21 do 30 km/h: od 50 € do 100 €
od 31 do 40 km/h: od 100 € do 200 €
od 41 do 50 km/h: od 200 € do 300 €
od 51 do 60 km/h: od 300 € do 400 €
od 61 do 70 km/h: od 400 € do 500 €
o viac ako 71 km/h: od 500 € do 650 €
• Prekročenie dovolenej rýchlosti mimo obce od 11 do 20 km/h: od 20 € do 30 €
od 21 do 30 km/h: od 50 € do 100 €
od 31 do 40 km/h: od 100 € do 200 €
od 41 do 50 km/h: od 200 € do 300 €
od 51 do 60 km/h: od 300 € do 400 €
od 61 do 70 km/h: od 400 do 500 €
o viac ako 71 km/h: od 500 € do 650 € ___________________________________________________
… pretože vďaka unikátnej optike vás radar môže zamerať pri ideálnych podmienkach až na 1 kilometer …
dovolím si len podotknúť, že štandardnou výbavou uvedeného radaru je objektív s ohniskom 50mm a svetelnosťou 1,8 , pri ktorom bude z vás pri vzdialenosti 1 km malá neurčitá bodka. Je síce pravda, že objektív sa dá ľahko vymeniť za „dlhší“, no zatiaľ som ho na žiadnom radare nevidel. Úprimne si však nemyslím, že by na radar nasadili meter dlhý objektív (na Nikon stojí cez 600€), ktorý by im zaručene radar na statíve kvôli ťažisku neudržal … 😇
… to ze sa mi zameria na spatatko v kolone je sidce fajn, ale ak ma zastavi, musi dokazat, ze je moje. a to by mohol byt problem. Ani vyrez z prilby, ci kapotaze – dobre, sedi farba, ale ved to mohlo byt auto, ina motorka…
Milan3232: radar zameriava laserovo, cize bodovo. Ak je nastaveny na stred fotky nie je problem urcit z foto plochu ktoru v case snimky zameriaval, cize s tymto si myslim vobec ziaden problem nie je.
Este sa zabudla podotknut druha nevyhoda takehoto radaru: V noci si s nim mozu trhnut nohou 😛 Takze v noci si jazdite kludne, len sledujte stacionarne radary 😈
Apropo: mobilne radary, zdravim prislusnikov Policajneho Passatu velmi znameho na BA obchvate ktory robil aj doprovod kolone motocyklov v Nedelu na Slovakiaring. Chcel by som len podotknut ze bez zapnutych majakov sa neobieha cez odstavny pruh a nevyblikava sa dialkovymi na auta iduce po dialnicnom obchvate v lavom jazdnom pruhu lebo pani si chcu inkognito dobehnut zameraneho vodica a trosku ho „potlacit“ aby z neho vymackali este vyssiu nameranu rychlost.
Je to podla mna maximalne chrapunstvo a zneuzivanie modernej techniky. Pre ostatnych ktori nevedia o com je rec: Policajny passat ma zabudovanu kameru, ktorou vas mobilne vie zamerat zozadu na vzdialenost az do 1km. Nemate sancu vidiet v spataku ze 1km za vami je policajne auto, oni si ale pockaju cely BA obchvat aby si vas skasli za najvyssiu rychlost aku ste dosiahli. Cize BACHA NA Policajny passat, ktory obiehate napr. odstaveny na benzinke, aj ked v nom nikto nesedi. Za 30s ho mate kilometer za chrbtom ako vas meria…
Matooo odpoviem ti, i keď by sa niekomu mohlo nepáčiť, že tu budem rozoberať teórie fotografie či videa. Ako som spomínal štandardný objektív, zabudol som dodať, že ne je vybavený automatickým ostrením, alebo inak AutoFokusom, čo znamená, že policajt pri meraní si zaostrí najedno miesto, v ktorom bude fotka, alebo video ostré a tam ťa aj zmeria. pri danom ohnisku tá vzdialenosť nie je viac ako max 100m pri zohľadnení rozlíšenia kamery a možnosti priblíženia si záberu priamo na displeji. V prípade, že by chlapci príslušníci chceli použiť objektív s AF, ktorý by dokázal plynule ostriť v 200 km/h rýchlosti bavíme sa už o úplne iných sumách … a fakt si nie som istý, či vôbec dané zariadenie podporuje AF. Ak chceš, môžem to pozrieť v špecifikácii … 😇
Chalani ocom tu polemizujete na každy jed je protijed 😁 … koštuje nekrestanske penaze ale ty co nechu byt namerany keby zeby uz maju tie velke objektyvi tak mam tiesenie [linka] … budete sa asi pytat kde to vsecko nastrkate ked je toho tolko… vsecko sa da ked sa chce.. a hruha vec keby niekto spomenul zeby ho zocvakli zozadu a najdu si vas podla znacky tak si date sklapacku na SPZ a problem porieseny.. cize nelamal by som si nad tym hlavu…merat mozu ale nic nedokazu 😁 …. 3 dni ma nahanali aj tak ma na S4 medostaliii 😁
To FaDe: Len taky malý detail:
Este sa zabudla podotknut druha nevyhoda takehoto radaru: V noci si s nim mozu trhnut nohou Takze v noci si jazdite kludne, len sledujte stacionarne radary
NIE JE TO PRAVDA, V NOCI KLUDNE MOZU MERAT, AKO JEDINY Z NOCNYM
VIDENIM POUZIVAJU TENTO RADAR V BA ,,PMJ,, 😉 🙂 😀
To FaDe: Jednoducho, zmera ta oproti a uz len odstavi 😛 .
Takze fotecku ani tak moc nepotrebuju.
A este malickost, neviem , ci v noci , v spätnom zrkadle rozpoznas obycajnu fabiu od policajnej, a ver ze ta ti fotecku urobi jak cumel 😎
Jednoduche a ucinne je tiez jazdit podla predpisov a dodrziavat rychlosti….a potom nemusite ako blbeckovia poniektori vypisovat nezmysly o sklapacich znackach a podobne…
Janoxl: neuveris ale rozpoznam 😉 Mam na to cuch… Ked sa za tebou ruti o tretej rano auto po ludoprazdnom dialnicnom obchvate a zaradi sa meter pred auto ktore obehia, hadaj kto to bude 😀 Policajny golf kombi 😀 Tak som spomalil z tych 140 na 95… fesaci prisli vedla mna, cumia jak bulo do slizov no co? Buzerovat na ludoprazdnej ceste o 3:25 to je ta spravna funkcia Policajneho zboru? Alebo zastavovat krizom krazom v meste v noci „dobry den cestna kontrola“ co je to cestna kontrola? To kontroluju kvalitu ciest alebo co? A pan vodic alkohol sme nepili? Naco sa ma to pyta ked mi aj tak vzdy da fukat? Nech sa ma rovno opyta ci sa chcem podrobit dychovej skuske! Taketo buzeracie na zapade neexistuju, preto je moj nazor v oboch diskusiach co tu o vychytavkach policie a pokutach bezia taky aky je.
Cize simy: nie je to len o tom hrat sa na poctiveho obcana, ale aj o tom kde je rozum a rozdiel medzi zneuzivanim moci a buzeraciou a robenim si kvalitnej a poctivej prace…
Ale ako som pisal uz v druhej diskusii, cest vynimkam, naozaj existuju…
Apropo: janoxl o policajnu fabiu by som sa vobec nebal, nakolko ta aby ta odfotila musi byt hodne blizko a foti z bleskom, skor ma trapi ten spominany policajny passat, ten ma trosku inu masinerku za sklom a porovnava aktualnu rychlost a tvoju vzdialenost od neho na dokaz ale tiez blisnu…. Takze by ma straaaaasne zaujimalo to nocne videnie na laserovej puske… 😈 ak mas nejaku fotku posli 😉
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
MartineR
16. apríla 2010 at 5:23
… pretože vďaka unikátnej optike vás radar môže zamerať pri ideálnych podmienkach až na 1 kilometer …
dovolím si len podotknúť, že štandardnou výbavou uvedeného radaru je objektív s ohniskom 50mm a svetelnosťou 1,8 , pri ktorom bude z vás pri vzdialenosti 1 km malá neurčitá bodka. Je síce pravda, že objektív sa dá ľahko vymeniť za „dlhší“, no zatiaľ som ho na žiadnom radare nevidel. Úprimne si však nemyslím, že by na radar nasadili meter dlhý objektív (na Nikon stojí cez 600€), ktorý by im zaručene radar na statíve kvôli ťažisku neudržal … 😇
milan3232
16. apríla 2010 at 6:09
… to ze sa mi zameria na spatatko v kolone je sidce fajn, ale ak ma zastavi, musi dokazat, ze je moje. a to by mohol byt problem. Ani vyrez z prilby, ci kapotaze – dobre, sedi farba, ale ved to mohlo byt auto, ina motorka…
Matooo
16. apríla 2010 at 9:18
MartineR a co ked ti tu malu ciernu bodku ktora si to fici 200km-h prehra na videu a za par sekund ti bude krasne vidno do tvare? 😁
FaDe
16. apríla 2010 at 9:20
Milan3232: radar zameriava laserovo, cize bodovo. Ak je nastaveny na stred fotky nie je problem urcit z foto plochu ktoru v case snimky zameriaval, cize s tymto si myslim vobec ziaden problem nie je.
Este sa zabudla podotknut druha nevyhoda takehoto radaru: V noci si s nim mozu trhnut nohou 😛 Takze v noci si jazdite kludne, len sledujte stacionarne radary 😈
Apropo: mobilne radary, zdravim prislusnikov Policajneho Passatu velmi znameho na BA obchvate ktory robil aj doprovod kolone motocyklov v Nedelu na Slovakiaring. Chcel by som len podotknut ze bez zapnutych majakov sa neobieha cez odstavny pruh a nevyblikava sa dialkovymi na auta iduce po dialnicnom obchvate v lavom jazdnom pruhu lebo pani si chcu inkognito dobehnut zameraneho vodica a trosku ho „potlacit“ aby z neho vymackali este vyssiu nameranu rychlost.
Je to podla mna maximalne chrapunstvo a zneuzivanie modernej techniky. Pre ostatnych ktori nevedia o com je rec: Policajny passat ma zabudovanu kameru, ktorou vas mobilne vie zamerat zozadu na vzdialenost az do 1km. Nemate sancu vidiet v spataku ze 1km za vami je policajne auto, oni si ale pockaju cely BA obchvat aby si vas skasli za najvyssiu rychlost aku ste dosiahli. Cize BACHA NA Policajny passat, ktory obiehate napr. odstaveny na benzinke, aj ked v nom nikto nesedi. Za 30s ho mate kilometer za chrbtom ako vas meria…
Matooo
16. apríla 2010 at 9:31
Su to zivnostnici najlepsej zivnosti v bananovej republike Slovensko 👋
MartineR
16. apríla 2010 at 10:11
Matooo odpoviem ti, i keď by sa niekomu mohlo nepáčiť, že tu budem rozoberať teórie fotografie či videa. Ako som spomínal štandardný objektív, zabudol som dodať, že ne je vybavený automatickým ostrením, alebo inak AutoFokusom, čo znamená, že policajt pri meraní si zaostrí najedno miesto, v ktorom bude fotka, alebo video ostré a tam ťa aj zmeria. pri danom ohnisku tá vzdialenosť nie je viac ako max 100m pri zohľadnení rozlíšenia kamery a možnosti priblíženia si záberu priamo na displeji. V prípade, že by chlapci príslušníci chceli použiť objektív s AF, ktorý by dokázal plynule ostriť v 200 km/h rýchlosti bavíme sa už o úplne iných sumách … a fakt si nie som istý, či vôbec dané zariadenie podporuje AF. Ak chceš, môžem to pozrieť v špecifikácii … 😇
tato
16. apríla 2010 at 19:31
Ako sa da zistit, ze laserovy radar naozaj zameral mna, ked na snimke je za mnou auto, ktore ide opacnym smerom?
GhostRider
17. apríla 2010 at 11:28
Chalani ocom tu polemizujete na každy jed je protijed 😁 … koštuje nekrestanske penaze ale ty co nechu byt namerany keby zeby uz maju tie velke objektyvi tak mam tiesenie [linka] … budete sa asi pytat kde to vsecko nastrkate ked je toho tolko… vsecko sa da ked sa chce.. a hruha vec keby niekto spomenul zeby ho zocvakli zozadu a najdu si vas podla znacky tak si date sklapacku na SPZ a problem porieseny.. cize nelamal by som si nad tym hlavu…merat mozu ale nic nedokazu 😁 …. 3 dni ma nahanali aj tak ma na S4 medostaliii 😁
klasik
18. apríla 2010 at 9:57
[linka] treba sa rozhodnúť
janoxl
18. apríla 2010 at 10:44
To FaDe: Len taky malý detail:
Este sa zabudla podotknut druha nevyhoda takehoto radaru: V noci si s nim mozu trhnut nohou Takze v noci si jazdite kludne, len sledujte stacionarne radary
NIE JE TO PRAVDA, V NOCI KLUDNE MOZU MERAT, AKO JEDINY Z NOCNYM
VIDENIM POUZIVAJU TENTO RADAR V BA ,,PMJ,, 😉 🙂 😀
raptor
18. apríla 2010 at 11:03
Ghostrider si ma rozosmial s tymi sklapacimi SPZ 🙂
FaDe
19. apríla 2010 at 9:47
Janoxl: s nocnym videnim??? A ako spravia dokazovu fotku???
GhostRider
22. apríla 2010 at 18:20
Raptor: tak vis posledna moznost ako nebyt identifikovany aj ked nekedy ti to prt pomoze 😁
janoxl
26. apríla 2010 at 16:52
To FaDe: Jednoducho, zmera ta oproti a uz len odstavi 😛 .
Takze fotecku ani tak moc nepotrebuju.
A este malickost, neviem , ci v noci , v spätnom zrkadle rozpoznas obycajnu fabiu od policajnej, a ver ze ta ti fotecku urobi jak cumel 😎
simy
26. apríla 2010 at 17:43
Jednoduche a ucinne je tiez jazdit podla predpisov a dodrziavat rychlosti….a potom nemusite ako blbeckovia poniektori vypisovat nezmysly o sklapacich znackach a podobne…
janoxl
26. apríla 2010 at 17:55
Tak- tak, spravny nazor 😉
FaDe
27. apríla 2010 at 9:19
Janoxl: neuveris ale rozpoznam 😉 Mam na to cuch… Ked sa za tebou ruti o tretej rano auto po ludoprazdnom dialnicnom obchvate a zaradi sa meter pred auto ktore obehia, hadaj kto to bude 😀 Policajny golf kombi 😀 Tak som spomalil z tych 140 na 95… fesaci prisli vedla mna, cumia jak bulo do slizov no co? Buzerovat na ludoprazdnej ceste o 3:25 to je ta spravna funkcia Policajneho zboru? Alebo zastavovat krizom krazom v meste v noci „dobry den cestna kontrola“ co je to cestna kontrola? To kontroluju kvalitu ciest alebo co? A pan vodic alkohol sme nepili? Naco sa ma to pyta ked mi aj tak vzdy da fukat? Nech sa ma rovno opyta ci sa chcem podrobit dychovej skuske! Taketo buzeracie na zapade neexistuju, preto je moj nazor v oboch diskusiach co tu o vychytavkach policie a pokutach bezia taky aky je.
Cize simy: nie je to len o tom hrat sa na poctiveho obcana, ale aj o tom kde je rozum a rozdiel medzi zneuzivanim moci a buzeraciou a robenim si kvalitnej a poctivej prace…
Ale ako som pisal uz v druhej diskusii, cest vynimkam, naozaj existuju…
FaDe
27. apríla 2010 at 9:24
Apropo: janoxl o policajnu fabiu by som sa vobec nebal, nakolko ta aby ta odfotila musi byt hodne blizko a foti z bleskom, skor ma trapi ten spominany policajny passat, ten ma trosku inu masinerku za sklom a porovnava aktualnu rychlost a tvoju vzdialenost od neho na dokaz ale tiez blisnu…. Takze by ma straaaaasne zaujimalo to nocne videnie na laserovej puske… 😈 ak mas nejaku fotku posli 😉