Connect with us

Spravodajstvo

Motosalon Brno 2010 je za nami

Publikovaný

on

Po výstave Motocykel v Bratislave sme sa šli pozrieť aj na Motosalon v Brne, ktorý sa konal v dňoch 10-14. 3. 2010. K videniu boli mnohé novinky od takmer všetkých významných značiek na českom, či slovenskom trhu. Spomeňme Apriliu, Arctic Cat, BMW, Harley-Davidson, Honda, Husaberg, Kawasaki, Moto Guzzi, Triumph a Yamahu. Z nemenej známych značiek z Ázie nechýbali Hyosung, Chunlan, Keeway, Kentoya, Linhai, či TMEC. Na ploche takmer 27 000 štvorcových metrov bolo tiež veľa vystavovateľov zaoberajúcich sa opravami a úpravami motocyklov, predajom náhradných dielov, či iných moto-doplnkov.
K zaujímavostiam určite patrili :
– státok spoločnosti Motoscoot a ich nový „velorex“,
– Honda s ich novou VFR1200,
– elektroskútre od českej spoločnosti Akumoto,
– český policajný motoklub „The Blue Knights“ s motorkami českej i slovenskej polície.

Osobne nás zaujal stánok spoločnosti A-SPIRIT a.s., importéra APRILIA a MOTO GUZZI pre ČR s ich konceptom motocyklu MOTO GUZZI a závodným špeciálom Aprilia RVX 450 Rally Dakar.
„Rally“ úpravu motocykla BMW G450X bolo možné zas vidieť v stánku Touratech, kde vo veľkom bežali diskusie, premietanie a predvádzacie akcie doplnkov pre mototuristov a „adventure“ jazdcov.
Potešilo aj stretnutie starých i nových známych v stánkoch Motoráj, či Motoroute a každopádne zaujímavý bol rozhovor s Jardom Šímom v stánku Supermoto.

Poučné bolo vypočuť si predášky BESIP-u o bezpečnej jazde, či drobných „skúškach“ ohľadne pravidiel cestnej premávky. Školopovinné deti mali možnosť súťažiť v odpovediach na relatívne jednoduché otázky typu „čo si dáš na hlavu, keď sadáš na bicykel, čo urobíš ako prvé, keď si sadneš s ockom do auta. Asi najväčší problém robila deťom otázka, ako bezpečne prechádzať na priechode pre chodcov. Určite ste zažili situáciu, keď obchádzate autobus, ktorý práve zastavil na svojej pravidelnej zastávke a zrazu, z ničoho nič, z poza neho vybehnú malé deti…

Zastavili sme sa aj pri stánku českej gumárenskej spoločnosti Mitas, kde sme boli extrémne zvedaví na dlho propagovanú pneumatiku E10. Bohužiaľ, odišli sme sklamaní, nakoľko aj Mitas sa prispôsobil potrebám „konzumného“ trhu a nová É desiatka je vernou kópiou nemeckého Metzeler Karoo T, či Continental TKC 80. Ako sa bude správať pod taktovkou jazdcov na Adventure strojoch zostáva otázkou, no s kolegom sme zhodne usúdili, že to budú zas len ďalšie pneumatiky na asfalt, či suchú šotolinu ktoré budú absolútne nepoužiteľné v piesku, či blatistom teréne (netreba ma brať zas tak úplne vážne, práve som sa vrátil z MX trate (MartineR) ).

Každopádne zaujímavým bolo pristavenie sa v stánku Moto Classic a posedenie si na strojoch z dielne Royal Enfield. Svorne sme zahlásili : „raz…“ (rozumej: raz, keď budeme mať pošróbované už všetky kosti a nedeľná „vychádzka“ s priateľkou, či manželkou na kávu do susedného mesta nám príde rozumnejší nápad, než mordovať sa na off-road tratiach, či naháňať sa po súťažiach…)

S jemným náznakom úsmevu sme tiež zazerali na všadeprítomné sporoodeté hostesky, či amatérsku súťaž „miss chopper“ a s nechápavým pohľadom sledovali odvážlivcov na síce dvojkolesových, no veľmi zvláštne uspôsobených elektro-tátošoch, ktoré na nás vydávali trošku netradičné, až príliš tiché zvuky po vytýčenej trase pre záujemcov. Nuž čo, časom príde MP3 modul so simulujúcim zvuku alá Akrapovič, či Termignioni 🙂

Na druhú stranu nám chýbalo zastúpenie KTM, či Suzuki, ktorí tento rok pravdepodobne navštívili súbežne sa konajúcu výstavu v Prahe. Či je to z pohľadu návštevníka bol dobrý obchodný ťah, alebo nie, necháme na každom z vás.

Autori: MartineR a Woozie MartineR

Motosalon Brno

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri