Connect with us
Aprilia Tuareg 660

Články užívateľov

„My name is Piškot0005“

Publikovaný

on

Je začiatok apríla roku 2005.  Ja nezamestnaná a bez peňazí ležím na posteli, a so zhrozením zisťujem, že čoskoro (cca 3 mesiace) je tu letná sezóna (cca 3 týždne) a bolo by treba sa ohliadnúť po motorke, ktorá by prešla do mojeho vlastníctva.  Zdvíham telefón a vytočím prvé a jediné číslo, ktoré by ma mohlo spasiť ? moja banka. Po zdvorilostných frázach prechádzam k veci: potrebujem si požičať peniaze.  Nasledujú otázky ohľadom mojeho príjmu.  Vyrukujem s fiktívnou prácou a priamo úmernym platom.  Účel požičky?  Kúpa motorky.  Koľko si chcem požičať? 1500 libier.  Chalanisko na druhej strane je vraj tiež motorkár a pýta sa, či nechcem viacej. Vraj pri mojom ?plate? nie je problém si požičať 5-6000. Ponuka je to lákavá, ale odolávam pokušeniu a odmietnem.  Po dvoch minútach čakania na ortieľ prichádza dobrá správa: peniaze budú do 5 dní na účte.  Želá mi šťastnú ruku pri výbere a naša, pre mňa veľmi prínosná konverzácia, sa končí.

Toto bola tá ľahšia časť plánu. Nasleduje tá ťažšia: nájsť to, čo potrebujem za tú správnu cenu.  Čím dlhšie surfujem net, tým viacej sa presviedčam, že som si asi mala požičať 5 litrov.  Nielen, že by som mala väčší výber, ale aj motorky, z ktorých by som si vyberala, by vyzerali jazdenia schopné a nevyzerali by, že niektoré už našli svoje uplatnenie v hľadaní mín na otvorených priestranstvách. (Ja viem, že svoje motorky milujete, ale to neznamená, že za ne musíte pýtať toľké prachy).  Po dlhom prieskume internetu: haleluja! Vidím presne to, čomu som sa v 1999 zaprisahala, že nikdy nekúpim – Yamaha XJ 600S.  Ale ľudia aj ekonomické podmienky sa menia. Ponúkaná farba sa mi nepáči a u mňa je farba priorita číslo jeden.  Na jednej strane: necelých 30 000 míľ, 7 ročna, 10 mesiacov ostáva do budúcej technickej prehliadky a toľko isto aj do kúpy novej cestnej dane, 3 majitelia, a tak sa mi vidi, že je fakt vo veľmi dobrom stave.  Na strane druhej – tá farba.  Rozum víťazí nad citmi a ja vytáčam číslo chlapika, ktorý túto motorku inzeruje na e-bay-i.  Aj mi niečo začne hovorit, ale ja trvám na tom, že radšej raz vidieť, ako počuť tie jeho chválospevy. Dohodneme si teda stretnutie na nedeľu.  Ešte mu poviem, že príde so mnou aj kamarát, nech sa nezľakne, keď sa dostavíme dvaja.  Schvaľuje mi to ako rozumnú vec, zobrať so sebou niekoho, kto sa rozumie do motoriek.  ?Nie, ja ho beriem, aby si ty na mňa niečo neskúšal.  Dovi v nedeľu. ? a položím.

Je tu nedeľa a ja cestujem 35 míľ, okuknúť potencionálneho Piškota.  Farba nie je až taka zlá a je neuveritelne čistá, až sa mi nechce veriť, že najazdila  tých 30 000 míľ.  To to by bol asi prvý prípad, keď niekto pretočí hodiny dopredu, lebo mne sa to tak javilo.  Vysadnem na ňu, naštartujem a už viem, že je to on: môj Piškot 0005.  Chlapík ukazuje všetky papiere, čo od motorky má a je ich neúrekom.  Mňa zaujíma hlavne ?rodný list? motorky.  Zrak mi hneď padne na jedno: farba – BLUE.  Začnem mávať s papierom vo vzduchu, "veď aj slepý vidí, že je zelená".  A všetko išlo tak dobre ?  Uistuje ma, že je to odtien modrej, ale ja už idem s lajstrom von porovnávať čísla rámu a motora ? sedia.  Už trochu pokojnejšia súhlasím s kúpou, tľapneme si s tým, že ju dovezie v Utorok v dohodnutý čas.

01

Čakací čas si trávim tak, že obvolávam poistovne a jeden den celý trávim nakupovaním v auto-moto supermarkete.  Môj Piškot predsa musíi mať to najlepšie? mazadlá, oleje, kvapaliny, odmastňovač, šampóny.  Jedine, čo som do dnesneho dňa použila,  bol olej a brzdová kvapalina.

Je Utorok a môj Piškot bol dovezený presne na minútu.  Prebehne transakcia a ja som jeho novou majiteľkou.  Chlapík ma upozorňuje, že by som mala ísť hneď na benzínku, lebo je tam málo benzínu.  Taký kilometer a pol je benzínka, tak tam hneď idem.  Asi po kilometri na prudkom kopci počujem zvuky, ktoré najprv nepoznám, ale potom si spomeniem: dochádza benzín.  Ešteže to má rezervu. Zastanem, že zapnem rezervu, ale niekto ma predbehol.  Po malom zvítacom monológu s Piškotom skúsim či naštartuje.  Naštartoval na prvýkrat a tak sa pomaly ponáhľam k pumpe.  Piškot definitívne zhasíňa asi 20 metrov pred cieľom, ale to ho už odtlačím (poznámka: motorka sa tlačí omnoho ľahšie, ak je v neutrály).

02

Fakty

PNEUMATIKY

Za 9 mesiacov sme najazdili bez nehody slabých 6 500 míľ (cca 10 500 km) tento rok bol na jazdenie mizerný. Ja som mala dva týždne dovolenku bez Piškota a on tiež strávil čosi vyše týždňa bezo mňa na ?liečení? a ?preliečení?.  Pneumatiky Bridgestone BT 45F, boli pri kúpe nové, a ešte stále majú v sebe veľa života, čo ma teší.

PADÁKY (Padacie rámy)

Tieto už boli namontované, keď som ho kúpila.  Napriek tomu, že ich nepotrebujem, raz som neodolala a vyskúšala ich, keď už tam teda sú.  Sú fakt dobrá vec.  Motorku to neoškrelo vôbec a dva dni motor vydával zvuk ako Harley.  Moje padáky ale spôsobujú, že v rozmedzíi 4-4500 otáčkach, Piškot kus nervózne vibruje.  Na začiatku to bolo celkom príjemné, ale teraz je to otravné, ako partner po 10 ročnom spolužití.

SPOTREBA

Perpetum mobile síce moj Piškot nie je, ale občas mám pocit, že trpí nechutenstvom.  Bežne spravím 150 míľ a v nádrži ešte stále benzín je. 

MAX. RÝCHLOSŤ

Teraz sa usmievam.  Moj Piškot spraví maximálne 112mph (180 kmh) a je to šport (polokapotáž).  Už som zažila, že ľudia čo majú nahú verziu tvrdia, že dokážu ísť 230kmh.  Bola by so rada, keby prišli vysvetliť tomu mojemu, že má ešte bohovské rezervy, budem im za to vďačná.

ÚDRŽBA

Minimálna. Jediné čo robím, že mažem reťaz (a stále je vo výbornom stave, používan ChainWax) a raz mal vymenený olej.  Raz ho mal dopĺňaný, ale k tomu sa vrátim o chvíľu.  Síce je vám nasledujúca informácia prd platná, aj tak ju uvediem: Najlepší benzín je od firmy MURCO, a neviem ako sa volá, ale je ten najdrahší.  Piškot ide na ňom jak raketa, hladko a ticho! Tuto reakciu nemáva pri žiadnom inom drahom/ vysoko-oktánovom benzíne.  škoda len, že ich benzínka je 30 kilometrov vzdialená.

PROBLÉMY

Hrdza: Táto motorka je priam stvorená aj s niekoľkými ďalšími na jazdu počas celého roka a počasie, soľ a štrk na cestách zanechávaju svoje stopy.  Na zimu som Piškota umyla a naniesla na všetky časti ktoré by mohli hrdzaviet výrobok: Waxoil.  Údajne zostáva nanesený počas celej zimy a netreba ho nanášat znova. Na jar sa zmyje dobrým odmastňovacím prostriedkom a motorka je ako nová. Alebo aspoň v takom stave, aká bola pred nanesením.

Žial, hrdza postihla aj môj chladič. Olej sa z neho doslova lial, a kedže mechanik nemal volný termín prvé dva dni a potom som zas nemala volný termín ja, tak mi vravel, aby som olej dolievala. Takto Piškot prefiltroval asi liter oleja (a nie hociakého: sám Sete Gibernau ho odporúča. A čo je to dobré pre Seteho motorku, je dobré aj pre mojeho Piškota).

LOŽISKÁ

Ložiská v zadnom kolese už museli byť menené.  Sú tam tri plné ložiská a jedno gulôčkové.  Posledné spomenuté, sa doslova rozpadne, a vraj je tento problém dosť časty na Yamahách.  Problém sa začal prejavovať tak, že keď som išla po nerovnej ceste, počula som zvuk trenia, medzi dvomi železami.  Bol to dosť ostrý a nepríjemný zvuk.  Čo bolo zavádzajúce, že tento zvuk vychádzal spod nádrže.  Rozmýšľam, že to bude asi spojka.  Prevodovka je príliš drahá na to, aby som ju do svojich úvah vôbec zapojila.  Po troch týždňoch je zvuk so mnou už stále, a je čím ďalej ostrejší a prenikavejší.  Piškot ide teda k mechanikovi. Ten nájde problém a napraví ho.  Gulôčkové ložisko, ktoré mi potom ukazuje je totálne rozsraté.

ZÁVER

Krasavec to síce nie je, a divé zviera v ňom tiež nedrieme, ale spoľahlivo a lacno ma zatiaľ povozil vyše 10 000 km. Rozprávala som sa s pár ľudmi a ich Xjčka mali vyše 150 000 míľ, a stále spoľahlivo slúžili.  Dúfam, že pri výbere Piškota 0006 budem mat rovnako šťastnú ruku.

yagiza

21 komentárov

21 Comments

  1. doctor

    21. decembra 2005 at 15:54

    Nie je to zrovna môj štýl ale celkom je pekný Piškot.Nech sa ti darí a veľa šťastných kilometrov.

  2. yagiza

    22. decembra 2005 at 8:48

    doctor 😉 diky. uz sa ohliadam po piskote 0006. Piskot je na sezonu, nie na cely zivot 😉 🙂

  3. milan3232

    22. decembra 2005 at 13:12

    Yagiza – hlavne, ze sa paci tebe. Ale vysvetli mi – uz sa ohliadas po dalsej a mas staru. to znamena, ze mas dost dengov. Preco potom dengy nespojit a kupit si stroj najblizsi svojmu srdcu?

  4. yagiza

    22. decembra 2005 at 14:57

    milan3232 no, paci. mam to s nim ako s chlapom: Vyzorom to Fabio nie je, ale po kazdej ostatnej stranke ucel viac nez plni 😉 no a so mnou je to tak ze dnes sa mi paci jedna motorka zajtra druha… neostava mi nic ine, len „moto-promiskuita“ 😉 🙂

  5. doctor

    22. decembra 2005 at 18:35

    Vyzor nie je vsetko.Je vela inych vlastnosti ktore su dolezitejsie.Ak to tebe vyhovuje tak to je hlavne.Vykasli sa na Fabia.Je to len urcite akysi playboj z telenoveli.A ake boli predosle piškoty?

  6. Jozefko

    23. decembra 2005 at 3:02

    Nech sa ti darí a veľa šťastných kilometrov. 🙂

  7. yagiza

    23. decembra 2005 at 10:50

    doctor toto je Fabio: [linka]

    piskot0001: piaggio SKR City 80- skuter kaskader (co ten dokazal…) 😁
    piskot0002: Honda VFR 750 (1997-posledna vyrobena) – najvacsia chyba, ze som ju predala 😠
    piskot0003: Kawasaki GPZ 500 (2001 – kupena kvoli farbe-modra)- najhorsi piskot ☹️
    piskot0004: Gilera Runner VXR 180- isiel okolo 130kmh (nie stale, ved je to skuter) nikdy sa nic na nom nepokazilo 🙂

    Jozefko diky 😉

  8. Pedrito

    25. decembra 2005 at 18:49

    yagiza
    Nice piskhot, nech Ti to v tom Anglickovi jazdí bez nehody veľa kilometrov 🙂 🙂 🙂

    Fabio je gúúúút 😁 😁

  9. raptor

    26. decembra 2005 at 16:49

    mna zaujala jedna vec
    cez telefon si si vybavila pozicku a na otazku o praci a prijme si doslova napisala
    „Vyrukujem s fiktívnou prácou a priamo úmernym platom.“

    mam tomu chapat tak ze v UK neni problem si cez telefon pozicat penaze len si musis vediet
    duchaplne vymysliet rozumnu pracu a prijem?

  10. yagiza

    26. decembra 2005 at 16:56

    Pedrito 😉 😀 dakujem

    raptor ak si ich velmi dobrym zakaznikom uz osem rokov ( viac menej od ich zaciatku)ako som ja a vzdy si vsetko platis bez problemu, prachy pozicat vazne nie je. mam vyhodu ze mam banku ktora nema pobocky a spojis sa s nimi iba cez telefon alebo internet, takze nemusis mat schodzku s manazerom banky. ak by som mala ale problem splatit tuto pozicku, moje meno bude na „ciernom liste“ a potom mi uz nikto neotvori ani bezny ucet. takze ludia si rozmyslia ci si pozicaju, alebo kolko. vid preco som si pozicala len 1500 a nie 5000. takze scasti si to pochopil spravne, som tebou prijemne prekvapena 🙂 😉

  11. yagiza

    26. decembra 2005 at 16:57

    raptor zabudla som dodat, ze bez bezneho uctu mas problem zamestnat sa, takze to ovplyvni znacnu cast tvojeho zivota.

  12. raptor

    26. decembra 2005 at 18:25

    uz tomu rozumiem, a rozumiem aj tomu ze este vela benzinu sa premeni na exhalaty kym nieco podobne zacne fungovat aj u nas (mam na mysli seriozne bankove institucie)
    inak vyzera cukrikovo a este by ma zaujimalo ake piskoty si mala predtym a akeho planujes potom..

  13. yagiza

    26. decembra 2005 at 18:35

    raptor ak si pozries diskusne prispevky smerom nahor, som si ista ze tam odpoved na tvoju prvu otazku najdes…

    rozmyslam ze v nasledujucich 3-4 mesiacoch kupim bud suzuki Bandit 1200s alebo yamaha Fazer 1000. obe maju svoje pre a proti… obcas vyskoci tretia moznost, ale vzdy ostavaju tito dvaja… musi to byt polokapotazovany nahac a musi mat aspon 100bph

  14. raptor

    26. decembra 2005 at 18:41

    jagiza a co takto fau štróma
    viem ti zhnat fungla za 225-230sk
    este v skatuli nerozbaleneho…

    s tych dvoch by som siel radsej do litroveho fazera…

    ten predaj VFR bol asi vazne chyba… mne vychadza ako tvoj najlepsi piskot co si mala…

  15. yagiza

    26. decembra 2005 at 18:50

    raptor V-strom vraj stoji vela udrzovat ho na ceste, plus je o nieco sirsi ako spominane dve moznosti, a ja musim byt schopna filtrovat, dost huste zapchy, ale musim povedat ze aj ten ma drzal asi tyzden- mohla som mat 6 mesiacov stareho s 2000milami na hodinach, s alarmom a top-boxom, a este 18 mesacna zaruka za 3 200libier 😉

    to ze predaj VFR bola chyba viem teraz aj ja, ale poznas to… mladicka nerozvaznost 🙂

  16. raptor

    26. decembra 2005 at 18:59

    nerozumiem otazke ze vela stoji ho udrzovat ho na ceste..
    ide o rovnovahu alebo o peniaze za palivo
    s rovnovahou problemy mat nebudes a co sa tyka paliva
    tak jeden cestovatel co bol teraz s mojim kamaratom na vylete
    pri ciernom mori siel na varane, na pol dna skusil maleho!!! v-stroma
    a po prichode domov predal varana a kupil v-smrka
    priemerna spotreba pri turistickej jazde bola 4.5L

    co ja ako fanusik varadera nechapem ale proti gustu ziaden disputat

  17. yagiza

    26. decembra 2005 at 19:07

    raptor stoji vela udrzovat na ceste, znamena ze maju aj kratke servisne intervaly asi 3 500mil, menit casto olej a co ja viem co este. dana motorka nie je pouzivana kuriermi v tejto krajine takze vela nevydrzi a neda sa snou filtrovat, kdezto na druhej strane bandity a fazere su kuriermi oblubene.

    napis svoje moto-resume do diskusie kde sa pytam na to kedy ste zacinali jazdit a vyjadrim sa k tvojemu fanustvu k varaderu

  18. Patrik

    27. decembra 2005 at 10:59

    raptor chcel som ti napísať už davnejšie. Chcel by som SV 1000 S vedel by si mi pomôcť?

    yagiza máš zaujímavý prísun piškotov. Prečo tak skáčeš s kubatúrmy ? Skus 2valec 😁

  19. yagiza

    27. decembra 2005 at 11:39

    Patrik nie je dolezite na com jazdis, ale ako 🙂

    skacem preto lebo mozem. keby mam vodicak len na mopedy tak si takuto pestru zmes piskotov nemozem dovolit 😉

  20. raptor

    27. decembra 2005 at 17:08

    patrik samozrejme ze vedel…
    pozri sa na http://www.exebat.sk/uk
    je tam moje t.c. zavolaj mi
    nebudeme to riesit takto cez chat

  21. andoo

    23. februára 2006 at 3:21

    yagy: pekny clanok.. som sa k nemu az teraz dostal, len ta farba 🙄 no som uprimne zvedavi na piskot 0006

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri