Connect with us

Spravodajstvo

Najväčší KTM Super Duke odhalený – 100 kubíkov navyše

Publikovaný

on

V Rakúsku si konštruktéri povedali, že tá 1290 už nejako neťahá a chcelo by to niečo silnejšie. Duke chcel byť vždy najväčší. Tak teda narástol. Od 125ky až po 1290ku chcela byť značka KTM lídrom v segmente. Model Duke 890 z modelového roku 2023 narástol o 100 kubíkov a budúcu sezónu príde s objemom 990 ccm. To bol pred 10 rokmi vrcholný model, teraz to voláme stredná trieda. Plechovkári zmenšujú motory, uberajú valce. Ale v poslednej dobe je motocyklový trh v opačnej situácii. Privítajme KTM 1390 Super Duke R EVO.

Mysleli ste si, že futuristický dizajn už nemôže zájsť ďalej? Tak sa pozrime na nové Duky pre budúci rok. Nemusí byť pre každého. Ja len skromne konštatujem, že by som nechcel z toho svetla umývať mušky. Ale kto má túto značku v srdci, toho to trápiť určite nebude.
KTM hovorí, že 1390 Super Duke R EVO je stelesnením surovej sily a evolúcie. Prepracovaný nebol len predný svetlomet.

Celá štruktúra modelu 1390 Super Duke R Evo bola tiež prepracovaná, aby poskytovala agresívnu estetiku a lepší výkon. Znížený profil, kompaktnejší podvozok a použitie ľahkých materiálov dodávajú motocyklu agresívnejší vzhľad, pričom si udržiava hmotnosť na pomerne skromných 212 kg pohotovostnej hmotnosti. Rovnako ako jeho predchodca, 1390 Super Duke R Evo len málo skrýva svoje svaly. Odhalený oranžový rám, masívny motor a jednodielny pomocný rám sú pastvou pre oči, zatiaľ čo nezameniteľné hranaté línie a jasný oranžový lak mu dodávajú nezameniteľný vzhľad aj z diaľky.

Čo teda motor?

Dosluhujúca 1290 ka mala 1301 ccm, 180 koní a 140 Nm. Model 1390 Super Duke bude mať objem 1350 ccm. Konštruktéri to docielili zväčšeným vŕtaním na 110 mm. Zdvih ostal na pôvodných 77 mm. Kompresný pomer mierne klesol na 13,2:1. Aby sa ustrážila norma EURO5+, dosiahli to vačkovým hriadeľom, ktorý je posúvateľný a sú na ňom 2 profily vačiek. Dá sa tu hovoriť o variabilnosti časovania ventilov, ale z tohto pohľadu skôr hovoríme o variabilnosti zdvihu. Hlavné je, že to šetrí emisie a dostane viac sily z motora. A teda konečne – tento bude dosahovať maximálny výkon 190 koní pri 10 000 ot./min, a 145 Nm pri 8000 otáčkach za minútu.

Okrem toho prepracovaný Air box zlepšuje výkon. Skrátila sa cesta vzduchu do valcov, máme tu kratšie vstrekovacie valce, ktorých priemer narástol z 56 na 60 mm. Klesla spotreba benzínu, ktorá je 5,9 l / 100 km. Gretu poteší menšia produkcia CO2. Zaujímavá je hodnota kontroly ventilov, ktorá je až 60 tis. km. Prepracovaná palivová nádrž s väčšou kapacitou zlepšuje dojazd.

Podvozok a brzdy

Dokonca aj odpruženie, samozrejme od WP, ​​je elektronicky nastaviteľné.  To však bude výhradne doménou modelu R EVO, obyčajný Super Duke R bude mať podobný podvozok ako posledný model. Ide o plne nastaviteľné tlmiče WP Apex. Nový model bude mať ostrejšiu geometriu a kratší rázvor. Podvozok bol prispôsobený zvýšenému výkonu. Za povšimnutie stojí informácia, že R Evo s elektronickým podvozkom bude mať o 1,5 kg menej, ako model R s nastaviteľným podvozkom.

Rozmery kolies sa nezmenili, sú zhodné s posledným modelom. 17 palcové kolesá so šírkou 120 a 200 mm. Obuté budú do Michelin Power GP. Brzdiče Brembo Stylema ostávajú nezmenené. Nová je brzdová pumpa Brembo MCS.

Elektronické hračky

Semi-aktívny podvozok na R Evo s označením WP SAT má tlmenie kontrolované magnetickými ventilmi. Ponúkajú nastavenie piatich jazdných režimov. Príplatkový balík Suspension Pro obsahuje ďalšie 2 jazdné režimy – Track a Pro, k tomu 3 režimy automatického predpätia zadného pera, možnosť nastavenia Anti Divu. K tomu balík prinesie funkciu Factory start, ktorý zmenší predpätie, vytvorí priestor pre lepšie zaťažené koleso pre bleskový štart z miesta po vzore Moto GP.

Okrem toho KTM ponúka voliteľné technické vylepšenia, ako je ovládanie motorovej brzdy a vylepšené moduly odpruženia pre jazdcov, ktorí chcú zvýšiť už tak pôsobivý výkon motocykla. V elektronike nájdeme päť stupňové nastavenie brzdnej sily motora, 3 jazdné režimy spolu s možnosťou 2 príplatkových, vrátane režimu performance, ktorý je plne nastaviteľný. Podobne ako BMW si vieš nastaviť antiwhilie podla uhla, ako vysoko chceš jazdiť na zadnom. Poteší aj USB-C zásuvka pri displeji.

Ikonický Super Duke je opäť silnejší a o niečo lepší. Nový model sľubuje aj ďalšie modely. Kedy a aké prídu, sledujte s nami!

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri