Dedičstvo a taliansky šmrnc s tučným menom Ducati, hranice motocyklového sveta po stránke dizajnu a výkonu. To je diabol menom Diavel. Ak neexistuje „samomotocyklový“ narcizmus, tak Diavel ho zrodil. Môžete byť zároveň aj žid a terorista, naživo ho budete milovať. Je ľahký a vrtký ako všetky Ducati, Diavel posunul firmu na ďalšiu úroveň. Krátka jazda vás dostane a vy prepadnete tejto láske nenávratne. ABS, kontrola trakcie, ohromujúci vzhľad, 162hp a 207 kg… pohodlný športový životný štýl, ktorý by mohol byť len snom. Lenže mne sa nesníva, ja na nej sedím.
Dizajn Aj keď to na ňom hneď nezbadáte, je aj pre spolujazdca. Pohodlné dvojsedlo je plynulo tvarované a je položené nad zemou len 770 mm, čo zodpovedá posedu Monstra 696. Váha je výborne rozložená a máte pocit, že motocykel nemá ani avizovaných 210 kg. „Kapotáž“ je farebne delená a skladaná z mnoho častí, ktoré do seba umne zapadajú. Nič tu nie je naviac ani zbytočné, všetko ladí a každý detail sa dopĺňa. Osvetlenie potom len podčiarkuje ucelenosť. Vertikálne pruhy LED svetiel zostrujú zadnú časť a kombinujú obrysové, brzdové a smerové svetlá. Predná časť ladí a je zapasovaná do prieduchov. Všetko je inovatívne a na mieste, dokonca aj osvetlenie EČ tunningového zjavu si drží rovnakú formu. Pritom nenájdeme žiadne zbytočné kabeláže a všetko je umne poschovávané. Pekná je aj nádrž, ktorá má kapacitu 17 litrov a prívody vzduchu. Jej ústredným bodom bude určite displej s vysokým rozlíšením. Sanie po stranách je nielen masívne, ale aj poriadne funkčné pre takú „elektráreň“, ktorá produkuje 162 koní. Pri riadidlách máte pocit uvoľneného posedu, ale cítite, že všetko funguje na váš príkaz. Farebne nám je známa Ducati červená, ktorá má v rovnakej farbe aj rám, sexi je ale čierna, ktorá je doplnená matnou farbou a lešteným hliníkom. Verzia Carbon je hodná svojho mena v uhlíkovom odtieni v matnom prevedení alebo s červeným „speed“ pruhom. Kolesá u oboch Diavel Carbon verzií majú sústružené a frézované časti tak, aby čo najviac vyniklo deväť lúčov. V doplnkoch nájdeme jednu homologovanú, prudko zrezanú sadu výfukov Termignoni a športovú krátku verziu, vrátane zvodov toho istého zvučného mena. Každá má v sete samozrejme novú preprogramovanú riadiacu športovú jednotku motora.
Výkon Diavel Testastretta 11 °, poznáme ho dobre v Multistrade 1200 – motor prebraný zo Superbiku 1198 dostal viac koní ako turisticky ladený súrodenec. Príjemné je vyváženie záťahu a zvládnuteľného prenosu výkonu na cestu, tento kompromis je ohromný. 127,5 Nm je k dispozícii veľmi skoro a ak pridáme 162 koní, ktoré sa na cestu dajú pod kontrolou trakcie DTC preniesť, hovoríme o brutálnej zábave. A ak máte najazdené už dosť, dajte trakciu na nulu a maľujte si driftom každú zákrutu, do ktorej sa pošlete s úsmevom cez celú tvár… Motor je predovšetkým o autentickej Ducati Desmodromic. Motor s hrubou silou je v prípade potreby hladký, užívateľsko-priateľský keď vy potrebujete. Ducati revidoval konfiguráciu CAM načasovania s osobitným zameraním na prekrytie uhlov ventilov. Presah uhlov je definovaný ako interval rotácie kľukového hriadeľa, meria sa v stupňoch, počas ktorej oba sacie a výfukové ventily sú otvorené v rovnakom čase. Toto prekrývanie dochádza medzi koncom a zahájením. Predmetom kompromisu je hladkosť pre extrémny výkon, použitie vysokej hodnoty tohto parametra, aby prospech výkonu motora maximalizoval objemovú účinnosť. Na Testastretta 11° sa tento uhol znížil zo 41°, ktorý sa používa v motore Testastretta Evoluzione 1198 na 11°. V dôsledku toho je vstupný tok menej ohrozený po odchode výfukových plynov, čo vedie k oveľa hladšiemu spaľovaniu okrem zníženia spotreby paliva aj nižším emisiám výfukových plynov. Masívne 58 mm výfukové zvody vedú 2-1-2 systémom k dvom „kanónom“ na pravej strane.
Podvozok Diavel má rovnaký podvozok v základnej verzii a aj v tej drahšej – Carbon. Vpredu je to v zošikmených „okulároch“ uchytená plne nastaviteľná Marzocchi DLC USD, držiac 17 palcové koleso, ktoré má 14 lúčové, alebo vo verzii Carbon 9 lúčové prevedenie. Vzadu je potom pružiaca jednotka Sachs, ktorá má nastavenie tvrdosti hneď pod sedlom na ľavej strane. O brzdenie sa ako vždy postarala firma Brembo, vpredu sú nadupané strmene Monobloc a 2 x 320 mm kotúč, vzadu je to 265 mm jeden disk, do ktorého sa zakusujú dva piestiky. Pirelli spolupracoval s konštruktérmi a inžiniermi Diavelu na vývoji novej Diablo Rosso II. Kým predné používa konvenčný rozmer 120/70-17, časť je nová pre výkon za daždivého počasia, naopak 240/45-17 vzadu predstavuje najnovšiu inováciu v oblasti dizajnu s pneumatikami športovo orientovaného pre podobný druh motocykla. Použiť na zákazku takúto šírku nebolo jednoduché. Zadná bi-zmes, ktorá umožní vysokú úroveň priľnavosti pri plnom náklone a zároveň poskytuje vysoký kilometrový výkon a využíva rozšírenú technológiu Patch Technology (EPT) pre maximalizáciu kontaktnej plochy vo všetkých uhloch. Dezén a jeho zlúčeniny poskytujú skvelý výkon za všetkých podmienok, najmä za mokra. Bezpečnostným štandardom je u každého modelu trakcia DTC v kombinácii s ABS, vo výbave nechýba bezkľúčový systém, alebo možnosť prepínania výkonových režimov Sport,Touring a Urban.
Emócie Základný inštinkt je v mene, ktoré sa inšpirovalo v Boloňskom dialekte. Ak nám Streetfighter prezentoval hnev, Diavel budí pripravenosť a dominanciu. Nápadom bolo začať tam, kde to cíti zákazník, masívne zadné koleso, krátka časť nad ním, ktorá nič neschováva a prezentuje sa v ladnom, ale masívnom tvare. Nasledovala dominancia prednej časti, ktorá jemne ukrýva predné koleso do svalov pripraveného športovca ku prudkému štartu na smrteľný šprint. Podarilo sa dosiahnuť dojem dlhého motocykla a masívnejšieho, ktorý má pevnú stavbu a na pohľad váhu. Je to ale klam. Nie je to drobček, ale kompaktnosť tam je. Sila je tu v každom detaile od nádobiek na riadidlách, rohatých stúpačkách, geniálne zaklápanie tých pre spolujazdca či v tvare zvodov, ktoré vás rozpália skôr ako polonahá modelka v noci. Dizajnérom sa podaril doladiť každý detail do uceleného celku, ktorý vyráža naživo dych. Na obrázkoch vás nedostane, to chce vidieť „live“. Dominantou je zadná pneumatika rozmeru 240 mm. Tu ťažko niečo dodať, len asi akú komunikáciu o sile dáva tento fakt širokému okoliu, ktoré aj tak bude dlho váhať ako stráviť dizajn čo majú pred očami. Asi najjednoduchšie je vcítiť sa do dávnych časov, keď sa na trhu zjavil Monster a nik nevedel čo má povedať na takýto stroj. Dnes tu to isté zastupuje Diavel sledujúc počiatočné tradície heslom : "Ignurànt comm, al diavel!", čo znamená: "Zlo, rovnako ako diabol".
Záver Diavel má vynikajúci 24 000 km servisný interval, nemalú cenu a obrovskú charizmu. Na živo je to kozmická raketa, ktorá vás dostane do úplne nových dimenzií športovej jazdy.
Ducati Diavel
Cena: 16 990 Eur / 20 000 Eur (S Carb) / 20 500 Eur (S Red)
Motor: 1198 ccm, 8 ventilov, Desmo, V2
Výkon: 162 k pri 9 500 ot./min.
Krút. moment: 127,5 Nm pri 8 000 ot./min.
Prevodovka: 6-stupňová, reťaz
Rozmery (DxŠxV): 2 257 x – x 1 192 mm
Rám: priestorový pozváraný z oceľových rúrok
Hmotnosť: 210 kg (suchá hmotnosť)
Rázvor: 1 590 mm
Výška sedla: 770 mm
Objem pal. nádrže: 17 l
Pneu: vpredu: 120/70-17, vzadu: 240/45-17
Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 4/2011
Janka
Nový tvar sily a štýlu – predstavenie Ducati Diavel
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.