Connect with us

Testy a recenzie

Obratný športovec – Test Kymco Agility 50 RS 2T

Publikovaný

on

Kymco patrí medzi značky, ktoré si vybudovali silné meno práve na trhu skútrov a momentálne disponuje mimoriadne pestrou ponukou modelov, ktorá zahŕňa rôzne kategórie skútrov a rôzne zdvihové objemy, pričom v ponuke stále nájdete aj dvojtaktné 50-ky. No a ako sme sa mohli presvedčiť počas redakčného testu modelu Agility 50 RS 2T, tak odvádzajú v kategórii cenovo dostupných skútrov vynikajúcu prácu.

Začínať tu debatu o tom, aká to bola škoda, keď legislatíva spolu s renomovanými výrobcami vystavili pred pár rokmi dvojtaktom úmrtný list nemá asi zmysel, no stále častejšie sa ozývajú hlasy volajúce po ich návrate. Žiaľ pravdepodobnosť, žeby došlo k tomuto kroku je z roka na rok menšia a ak hľadáte dvojtakt, určený na bežné jazdenie, tak vás čaká náročná úloha. Vlastne malé skútre sú dnes už asi jedinou kategóriu, kde sa im ešte darí, a to je dobre.

Kvalitná technika
Kymco pôsobí na trhu už dlhšiu dobu, čo sa odráža aj na technike, ktorú ponúka. V súčasnosti patrí kvalitatívne medzi špičku medzi ázijskými výrobcami a čaká na vás solídna a spoľahlivá technika. V prípade Kymca tak už nehľadajte rôzne technické a dizajnové „vychytávky“, ktoré ešte občas nájdete na čínskej produkcii, ale čaká na vás funkčný dizajn a fungujúca technika. Platí to aj v prípade testovaného modelu a pod, na prvý pohľad nenápadným dizajnom, sa ukrýva výkonný, vzduchom chladený dvojtakt o objeme 49 ccm, ktorý svoje maximum dosahuje pri 6 000 otáčkach. Motor je uložený v jednoduchom oceľovom ráme. Ani v prípade pruženia Agility nevybočuje zo zaužívaného štandardu a klasická teleskopická vidlica vpredu je kombinovaná s jedným postranne uloženým tlmičom pruženia. Štandardne sú montované 12-palcové kolesá, pričom predné je spomaľované kotúčom a zadné naopak bubnovou brzdou.

Dizajn s nádychom športovca
Dizajn modelu Agility je na prvý pohľad nenápadný bez výstredných prvkov, no určite môžeme hovoriť o dizajnovej moderne s ľahkým športovým nádychom. Efektným detailom je dvojica nad sebou uložených svetlometov (uloženie piggyback), čo je stále skôr výsadou veľkoobjemových motocyklov ako lacných skútrov. V tomto prípade ide asi o jediný dizajnérsky výstrelok a zostávajúce časti skútra ničím nevyčnievajú z radu, no ako celok Agility pôsobí veľmi dobre. Jedno originálne riešenie by sa tu predsa len ešte našlo. Sedadlo je dvojdielne a v prípade, že jazdíte sólo, tak spolujazdcova časť sa dá vyklopiť a vytvorí pohodlnú opierku chrbtice. Skúter príjemne prekvapí aj svojimi väčšími rozmermi a jazda vo dvojici vás v ničom neobmedzuje a cestujete v pohode.

Agility = obratnosť
Kymco nie náhodou siahlo po názve Agility, ktorý vo voľnom preklade znamená vrtkosť alebo obratnosť a celkom dobre vystihuje jazdné vlastnosti tohto skútra. Svojím určením jednoznačne smeruje do mesta a prímestskej premávky, kde sa cíti ako ryba vo vode. Základ úspechu v tomto prípade tvorí výkonný dvojtakt, ktorý je na pomery v tejto triede veľmi svižný. Motor aj vďaka plynulo zaberajúcemu variátoru okamžite reaguje na pootočenie plynovej rukoväte, čo sa odráža na výbornej akcelerácii a vyraziť prvý z križovatky mu nerobí najmenšie problémy a nestráca dych ani keď máte za chrbtom spolujazdca. Maximálka je samozrejme výrobcom obmedzená na predpisovú hodnotu, no v otvorenej verzii bez mihnutia oka atakuje hranicu 65 km/h. Pochvalu určite zasluhuje podvozok, ktorý prekvapil svojou tuhosťou a ľahkým a presným ovládaním. Kľučkovanie v hustej premávke tak zvládal s istotou a prehľadom pravého športovca. Po dlhšej dobe som sa na ázijskom skútri stretol s prednou brzdou, ktorá je citlivá a ľahko dávkovateľná zároveň. To isté platilo aj o zadnom bubne, ktorý účinkom síce zaostával za predným kotúčom, no rovnako sa dal ľahko a citlivo dávkovať. Napriek veľmi dobrým vlastnostiam sa u Kymca predsa len objavila aj slabšia stránka, a tou bol prekvapivo objem úložného priestoru pod sedlom, ktorý bol dosť malý a o úschove integrálnej prilby môžete len snívať, a dokonca ani všetky typy otvorených prilieb sa pod sedlo nevtesnali. Rýchlym riešením je samozrejme montáž prídavného kufríka, no inak výborný Agility by si väčší úložný priestor zaslúžil.

Verdikt
V záplave množstva podobných skútrov v rôznych cenových hladinách sa športovo ladený skúter Agility cíti viac ako dobre . Kvalitou dvojtaktného motora a podvozku sa blíži k cenovo drahšej konkurencii, no výsledná cena je pritom len nepatrne vyššia ako u podobných modelov z ázijskej produkcie. Kymco Agility 50 RS 2T tak dokáže uspokojiť aj náročnejšieho jazdca bez toho, aby príliš zaťažil vašu peňaženku.

Kymco Agility 50 RS 2T

Cena: 1 399 Eur
Motor: 49,5 ccm, R1
Výkon: 6,5 k pri 6 000 ot./min.
Krút. moment: 4,5 Nm pri 6 000 ot./min.
Prevodovka: automatická s plynulým prevodom, remeň
Rám: jednoduchý pozváraný z oceľových rúrok
Hmotnosť: 92 kg
Rázvor: 1 325 mm
Výška sedla: 800 mm
Objem pal. nádrže: 5 l
Pneu: vpredu: 120/70-12, vzadu: 130/70-12

Motocykel na test zapožičal: Scooter & Quad World, s. r. o., Bratislava


Text a foto: Miro Tamáši

Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 6/2011 Janka

Obratný športovec – Test Kymco Agility 50 RS 2T

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri