Connect with us

Moje moto

Peugeot Speedfight-100

Publikovaný

on

Po niekoľkých, v super stave, ojazdených skútroch som sa na jeseň 2002 rozhodol pre ?funglovku?. Pretože som nejaký ten skúter vystriedal, tak som vedel približne čo chcem. V prvom rade to mala byť 100-vka a vzducháč, po druhé žiaden číňan, po tretie niečo pekné vzhľadovo, no a po štvrté dobrá cena. Keď som to všetko zmiešal , tak mi z toho vyšiel práve Peugeot Speedfight-100. Nenáročný na údržbu a 100-vka, perfektný vzhľadovo, osvedčená značka a cena bola na úrovni japonských päťdesiatok.

Najskôr aspoň pár údajov. 100 kubíkový 2-takt vzduchom chladený – výkon 6,7 kW/7500, váha – pohotovostná 101kg , užitočná-199kg, nádrž 7 litrov, prevodovka – teda variátor 0,12 litra, pneu 12? palcové, vpredu 120 a vzadu 140, maximálka cca 90. Skúter už na prvý pohľad nepôsobí vôbec ako chrastítko a je pravda že aj pri mojej výške 180 sa na ňom sedí veľmi pohodlne. Žiadne rozčapené nohy do strán ako ženská pri.. je to dané celkovými rozmermi skútra. Dojem veľkosti dodáva aj rozmer pneumatík a letmo zaveseného nielen zadného kolesa ale aj predného. Práve zavesenie predného kola dodáva speedfight-u trošku exklusivity .

Ovládacie tlačítka sú umiestnené tak ako na väčšine skútrov.

Vľavo: klaksón, smerovky a prepínač dlhých svetiel, vpravo: tlačítko štartéra a svetlá. Palubovka poskytuje informáciu a množstve paliva (s tým sa nestretnete ani u podstatne drahších a veľkých motoriek), ukazateľ rýchlosti , kontrolky smeroviek, dlhých svetiel, mazania a kontrolka imobilizéra ktorý tiež nie je bežným doplnkom aj renomovanejších značiek. A na počudovanie perfektný prehľad palubovky aj v noci.

Priestor pod sedlom ukrýva nalievacie hrdlo nádrže a tiež nádržku pre 2T ? olej o kapacite 1, 3 litra a v pohode doň nacpete prilbu, ale nie integrálku . Osobne používam olej plnú syntetiku, ale jeho spotrebu som nikdy nemeral, takže nechcem zavádzať. Čo sa týka spotreby benzínu tak v TP píšu priam odstrašujúcich 5, 6 litra ale ja osobne jazdím v rozmedzí 3-4 litre, samozrejme že nezávodím. Verím ale, že ak s ním jazdí nevybúrený mladík s rovnako nevybúrenou lasičkou, tak tú spotrebu asi hravo dosiahnu.
Čo sa týka prístupu k základným častiam ako baterka, svetlá, poistky, sviečka tak úplne v pohode. Jediný problém sú atypické šróby-ani imbus, ani krížový šrobovák, ani klasika ale vnútorný tisíchran (neviem ako to volajú odborníci? )
Jediný problém bol nájsť vypúšťací otvor oleja na prevodovke, tak som olej vytiahol striekačkou za pomoci hadičky cez pravdepodobne jediný a aj nalievací otvor.

No a kvalita? Všetko perfektne sedí, lícuje každý plast, kvalitný lak, výborný poťah sedadla u spolujazdca protišmikový, všetko sa dá v pohode zamknúť a odomknúť, zo skútra nič neodpadáva ani sa neuvoľnuje, v pohode štartuje, svetlá fakt svietia … neviem, ale ťažko hľadám nedostatky. Dokonca ani tá štartovacia baterka nechce odísť, je stále originál, ani len prasknutá žiarovka. Ale predsa niečo, chýba mi u neho bočný stojan, a manuál v slovenčine alebo češtine je tiež tabu. Za tie prachy mohol dať importér aspoň pár viet preložiť.
Závadu som ale predsa jednu mal a to boli prerazené tlmiče, za ktoré si ale môžem z časti sám. Pri jazde so spolujazdcom som trafil jednu z tisíc jám. Nikdy som nebol so skútrom v servise a tak som sa vlastne zriekol aj záruky, ktorú som vďaka kvalite nikdy nemusel využiť a všetky základné údržby si robím sám.
Nerobil som na ňom žiadne úpravy čo sa týka motora, variátora, alebo výfuku. Nemal som ani potrebu ani nutkanie k takému niečomu, lebo ho používam výlučne ako pripližovadlo na krátke vzdialenosti. No a možno je to aj tým že jazdím veľké motorky a tak sa vyblázniť mám na čom. Pridal som len kufrík a držiak som si vyrobil sám, lebo ten originál mi pripadal ako spleť pomätených trubiek.

No a čo na záver? V tomto prípade som si vybral veľmi dobre a nikdy mi neprišlo na myseľ ho z nejakého dôvodu predať. Bude to asi tým, že som si na vlastnej koži overil pravidlo, že treba kupovať tak, aby plnila motorka vaše požiadavky. No a keď sa vám ešte k tomu páči a nemáte problém s kvalitou, tak máte vyhrané. tlmic

Ilustračné, admin.

9 komentárov

9 Comments

  1. Jozefko

    5. januára 2006 at 21:27

    tlmic Viem o com hovoris ….. ak ma clovek stroj ktory mu splna to co od neho ocakaval tak je spokojny !! Nech sluzi aspon tak ako moj mne a ktomu 100 tisice km bez nehody !!!

  2. eXeBaT

    5. januára 2006 at 21:35

    Niečo podobné by sa mi na bŕkanie zišlo v garáži, tiež by som bral iba nad 100cc.

  3. Jozefko

    6. januára 2006 at 0:02

    eXeBaT nepomylil si si nahodou pocet nul ??? 😁 😁 😁 na brkanie v garazi si kup spalovaci motorcek do modelov 😀 😀 😀 a ked chces masivnejsi zvuk tak benzinovu kosacku !! ta ti bude bŕkat v garazi naozaj skvele !! 😀 😁 😁 🙂

  4. eXeBaT

    6. januára 2006 at 1:00

    Jozefko

    Niekto sa vozí v garáži, ale ja tam parkujem moto 😁

  5. Jozefko

    6. januára 2006 at 1:10

    eXeBaT ja sa vozim ty zhanas nieco do garaze na bŕkanie 😁

  6. tlmic

    6. januára 2006 at 10:23

    Jozefko ja som to mal ozaj v rozhodovani lahke, lebo mal som stare 50-ky a tu na Myjavsku je to z kopca do kopca a tak viem ze ten motor ustves a este ked si sadnete na to dvaja tak ma chudak toho dost. Ta stovka zvlada 60-70 so spolujazdcom uplne v pohode a bez znasilnovania motora. Jedina polemika bola ci skuter s tzv. plážovými kolesami, ma ich myslim Tracker alebo tak nejako sa vola.Tie som mal na Aprilii Rally a to je obrovska vyhoda pri rozbitych cestach a malom zdvihu tlmicov, to by som vrele odporucil ak sa niekomu nepacia ale su prakticke a velmi pohodlne.

  7. Jozefko

    6. januára 2006 at 12:36

    tlmic Ty si od Myjavi ?? 😉 Tam byva bracho … no uz mam dovod tam ist cez leto na vylet 😁 Dame spicha a poklabosime 😉

  8. vyboh2

    6. januára 2006 at 18:03

    Ja som takéto niečo zhánal ale pod 60 papierov som veru nič nezohnal a čínanky tie nechcem aby sa to po 100 km rozpadlo!! Vela štastných kilometrov 🙂

  9. tlmic

    6. januára 2006 at 19:50

    vyboh2 moja vlastna skusenost, ze nikdy by som uz nekupil skutra z Talianska, Spanielska alebo obdobneho juzneho statu. Radsej by som prihodil a patral by som po skutry ktory je kupeny a jazdeny na Slovensku. Tam su tieto veci pouzivane takmer cely rok , takze maju hodne za sebou a potom si sokovany kolko penazi vrazis do takeho skutra. Len tak pre zaujimavost sa spytaj u predajcov na ceny takych blbin ako su : valecky do variatora, remen…skratky bezne veci. A uz vobec neber za pravdu vetu : nepotrebuje SPZ!!! Myslim ze za 50 papierov sa uz da zohnat skuter a slusny aj taky ktory je kupeny na Slovensku . Prajem stastnu ruku pri vybere.

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri