Zavrieme oči, do sluchátok si pustíme nejakú klasickú melódiu (napríklad Lappuntamento od Ornelli Vanoni) a predstavíme si, čo by mal mať klasický motocykel. Určite je to krásny motor (ideálne s kráľovským hriadeľom), dvojicu výfukov, dvojicu zadných tlmičov (žiadny skrytý centrál), kovové časti, vypletané kolesá, chrómovaný blatník, budíky s ručičkami a opierky kolien na nádrži. Oči môžete otvoriť, nová Kawasaki W800 toto všetko prináša so sebou a je poctou modelu Kawasaki W1, ktorý bol na trhu celých 45 rokov.
Koncept podvozku spĺňa základné kritériá klasiky. Je jednoduchý, funkčný a elegantný. Veľko-priemerové kolesá (19 palcov vpredu a 18 vzadu) a kompaktný dizajn vytvárajú dokonalý obraz ako vystrihnutý zo šesťdesiatych rokov. Predsa len Kawasaki má skúsenosti s klasikou vo forme úspešného modelu W650. Palivová nádrž je vďaka svojej funkčnej elegancii jedným slovom zmyselná. Pozrite sa na farebné vyhotovenie, na logo vyvedené v chróme, ktoré nie je „nakreslené“ a na opierky kolien. Toto je nádrž, ktorú potrebuje motocykel v pravom zmysle slova. Na bočné kryty (pod sedadlom jazdca) by väčšina výrobcov použila plast. Kawasaki však vie po čom piští srdce majiteľa. Sú z kovu! Tak isto predný a zadný blatník je kovový a dokonca chrómovaný. Zabudnime teda na plasty páni a dámy. Toto je klasika!
Na veľký predný svetlomet bola posadená dvojica budíkov. Pozor, svetlomet má chrómový krúžok a bol vyhotovený vo farbe nádrže a vlastne aj celého motocykla. Model W800 sa vyrába v jedinej farbe, a to je tmavozelená metalíza.
Výrobca nezanedbal ani vzhľad prednej vidlice s priemerom 39 mm. Dokazujú to gumené „gamaše“, ktoré chránia predné vidlice a zaručujú dlhú životnosť. Spodná časť vidlice má matné vyhotovenie, čo prednej časti stroja dodáva výzor s nízkou hmotnosťou. O tlmenie vzadu sa stará dvojica tlmičov, ktoré nie sú zakryté. Presne tak ako to má byť.
Venujme pohľad kolesám. Sú vypletané a majú chrómované ráfiky. Vpredu je kotúčová brzda s priemerom 300 mm, a aj keď sa jedná o „moderný prvok“, nijako nenarušuje celkový vzhľad. Vzadu je to už čistá klasika. Bubnová brzda s priemerom 160 mm. Medzi tradičné prvky klasického motocykla patrí dvojica budíkov s ručičkami. Žiadny digitál. W800 má dvojicu budíkov, pričom jeden je ukazovateľ rýchlosti a druhý otáčkomer. Práve ukazovateľ rýchlosti ukrýva malý LCD displej, ktorý jazdca informuje o prejdených kilometroch (denne a celkovo) a čase. Proste tak akurát. Nechýbajú kontrolky diaľkového svetla, smerových svetiel, kontrolka paliva, neutrálu a nízkej hladiny oleja. Výrobca nezabudol na to, že na stroji tohto formátu nesmie byť dvesto tlačítok, a tak aj riadidlá majú veľmi uhladený „look“.
Motor, podvozok a iné Opisov bolo dosť a moja posadnutosť klasickými motocyklami je tiež určite zjavná, vrhnime sa teda na pár technických detailov. Vzduchom chladený dvojvalec vybavený rozvodom SOHC ma pri objeme 773 ccm pomer vŕtanie x zdvih 77 x 83 mm. V každom valci sa ukrýva štvorica ventilov. Bol naladený na prácu v nízkych a stredných otáčkach a maximálny krútiaci moment sa dostaví pri 2 000 ot./min. Je to teda pohoďák a v žiadnom prípade nie je určený na športové výkony a brúsenie stúpačiek. Samozrejmosťou je elektronické vstrekovanie. Piesty sú rovnako ľahké ako pri modeli W650, majú však o 5 mm väčšie vŕtanie. Prevodovka má 5 stupňov, pričom prvý je nastavený tak, aby mohol jazdec vystreliť z križovatky. Čo sa týka rámu, je to dvojitý kolískový rám s nosníkmi o priemere 50 mm, ktorý zaručuje stabilitu pri jazde. Jazdec má na motocykli prirodzený a komfortný posed. Nízke riadidlá boli overené modelom W650. Sedadlo je dlhé a komfortne tvarované. Stúpačky sú sklápateľné a gumené potiahnutie tlmí vibrácie. Gumené opierky kolien na nádrži pomáhajú jazdcovi ovládať stroj.
W800 je klasika v pravom zmysle slova. Je to hodená rukavica pre Triumph a jeho Bonneville a povedzme si pravdu, je to stroj, ktorý osloví široký okruh priaznivcov klasiky.
Detaily Na detailoch záleží a výrobca to vie. Práve preto sa na W800 nachádza minimum plastových častí. Množstvo prvkov je leštených. Farebné vyhotovenie a chróm jej zaslúžene dodávajú nádych kvality. Mimochodom chrómové prvky, ako blatníky alebo ráfiky sú odolné voči korózii. Spätné zrkadlá majú eliptický tvar a sú chrómované tak isto ako držiaky predného svetla, páčka zadnej brzdy, radiaca páka, či držiaky, za ktoré motocykel zdvihnete na sériovo montovaný hlavný stojan. Kryt sekundárnej reťaze veľmi pripomína pôvodný z modelu W1. Dokonca ani nádržku na brzdovú kvapalinu nenechal výrobca na náhodu a vyrobil ju z čierneného hliníku. Spomeniem ešte, že výfuky majú chránič vďaka ktorému sa jazdec neopáli ak bude chcieť túto krásku postaviť na hlavný stojan.
Klasická krása Ako hovorí jedna nie veľmi podarená reklama, základom je základ. Základom novej W800 je krásne vypracovaný radový dvojvalec, ktorý je ľahký, jednoduchý a (dôležité) chladený vzduchom. Skrátka radosť pozerať sa a to nie len na jeho rebrovanie. Ku klasickému motocyklu a klasickému motoru určite patrí kráľovský hriadeľ poháňajúci vačky. W800 ho má na oboch stranách. Len zlomok motoriek sa môže pochváliť tak krásnym motorom, na ktorý sa bude jazdec pozerať pri popíjaní kávy niekde na terase.
Kryt náhonu reťaze je prevŕtaný dierami po celom obvode. Po prvé to vyzerá dobre a po druhé to znižuje mechanický hluk a teda prenecháva priestor zvuku motora. Vyústenie celej sily motora zachytávajú tlmiče výfuku, ktoré sú presne také, ako má klasika mať. Sú rovné, dlhé a vyzerajú ako búchačka. Skrátka láska na prvý pohľad.
Kawasaki W800
Cena: 8 195 Eur
Motor: 773 ccm, 8 ventilov SOHC, R2
Výkon: 48 k pri 6 500 ot./min.
Krút. moment: 62 Nm pri 2 500 ot./min.
Prevodovka: 5-stupňova, reťaz
Rozmery (D x Š x V): 2 180 x 790 x 1 075 mm
Rám: kolískový pozváraný z oceľových profilov
Hmotnosť: 216 kg (prevádzková)
Rázvor: 1 465 mm
Výška sedla: 790 mm
Objem pal. nádrže: 14 l
Pneu: vpredu: 100/90-19, vzadu: 130/80-18
Text: J. Jambor, foto: archív Motomedia
Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 4/2011
Janka
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.