Connect with us

Spravodajstvo

Podmanivá klasika – predstavenie Kawasaki W800

Publikovaný

on

Podmanivá klasika

Predstavenie Kawasaki W800

Zavrieme oči, do sluchátok si pustíme nejakú klasickú melódiu (napríklad Lappuntamento od Ornelli Vanoni) a predstavíme si, čo by mal mať klasický motocykel. Určite je to krásny motor (ideálne s kráľovským hriadeľom), dvojicu výfukov, dvojicu zadných tlmičov (žiadny skrytý centrál), kovové časti, vypletané kolesá, chrómovaný blatník, budíky s ručičkami a opierky kolien na nádrži. Oči môžete otvoriť, nová Kawasaki W800 toto všetko prináša so sebou a je poctou modelu Kawasaki W1, ktorý bol na trhu celých 45 rokov.

Koncept podvozku spĺňa základné kritériá klasiky. Je jednoduchý, funkčný a elegantný. Veľko-priemerové kolesá (19 palcov vpredu a 18 vzadu) a kompaktný dizajn vytvárajú dokonalý obraz ako vystrihnutý zo šesťdesiatych rokov. Predsa len Kawasaki má skúsenosti s klasikou vo forme úspešného modelu W650. Palivová nádrž je vďaka svojej funkčnej elegancii jedným slovom zmyselná. Pozrite sa na farebné vyhotovenie, na logo vyvedené v chróme, ktoré nie je „nakreslené“ a na opierky kolien. Toto je nádrž, ktorú potrebuje motocykel v pravom zmysle slova. Na bočné kryty (pod sedadlom jazdca) by väčšina výrobcov použila plast. Kawasaki však vie po čom piští srdce majiteľa. Sú z kovu! Tak isto predný a zadný blatník je kovový a dokonca chrómovaný. Zabudnime teda na plasty páni a dámy. Toto je klasika!
Na veľký predný svetlomet bola posadená dvojica budíkov. Pozor, svetlomet má chrómový krúžok a bol vyhotovený vo farbe nádrže a vlastne aj celého motocykla. Model W800 sa vyrába v jedinej farbe, a to je tmavozelená metalíza.
Výrobca nezanedbal ani vzhľad prednej vidlice s priemerom 39 mm. Dokazujú to gumené „gamaše“, ktoré chránia predné vidlice a zaručujú dlhú životnosť. Spodná časť vidlice má matné vyhotovenie, čo prednej časti stroja dodáva výzor s nízkou hmotnosťou. O tlmenie vzadu sa stará dvojica tlmičov, ktoré nie sú zakryté. Presne tak ako to má byť.
Venujme pohľad kolesám. Sú vypletané a majú chrómované ráfiky. Vpredu je kotúčová brzda s priemerom 300 mm, a aj keď sa jedná o „moderný prvok“, nijako nenarušuje celkový vzhľad. Vzadu je to už čistá klasika. Bubnová brzda s priemerom 160 mm. Medzi tradičné prvky klasického motocykla patrí dvojica budíkov s ručičkami. Žiadny digitál. W800 má dvojicu budíkov, pričom jeden je ukazovateľ rýchlosti a druhý otáčkomer. Práve ukazovateľ rýchlosti ukrýva malý LCD displej, ktorý jazdca informuje o prejdených kilometroch (denne a celkovo) a čase. Proste tak akurát. Nechýbajú kontrolky diaľkového svetla, smerových svetiel, kontrolka paliva, neutrálu a nízkej hladiny oleja. Výrobca nezabudol na to, že na stroji tohto formátu nesmie byť dvesto tlačítok, a tak aj riadidlá majú veľmi uhladený „look“.

Motor, podvozok a iné
Opisov bolo dosť a moja posadnutosť klasickými motocyklami je tiež určite zjavná, vrhnime sa teda na pár technických detailov. Vzduchom chladený dvojvalec vybavený rozvodom SOHC ma pri objeme 773 ccm pomer vŕtanie x zdvih 77 x 83 mm. V každom valci sa ukrýva štvorica ventilov. Bol naladený na prácu v nízkych a stredných otáčkach a maximálny krútiaci moment sa dostaví pri 2 000 ot./min. Je to teda pohoďák a v žiadnom prípade nie je určený na športové výkony a brúsenie stúpačiek. Samozrejmosťou je elektronické vstrekovanie. Piesty sú rovnako ľahké ako pri modeli W650, majú však o 5 mm väčšie vŕtanie. Prevodovka má 5 stupňov, pričom prvý je nastavený tak, aby mohol jazdec vystreliť z križovatky. Čo sa týka rámu, je to dvojitý kolískový rám s nosníkmi o priemere 50 mm, ktorý zaručuje stabilitu pri jazde. Jazdec má na motocykli prirodzený a komfortný posed. Nízke riadidlá boli overené modelom W650. Sedadlo je dlhé a komfortne tvarované. Stúpačky sú sklápateľné a gumené potiahnutie tlmí vibrácie. Gumené opierky kolien na nádrži pomáhajú jazdcovi ovládať stroj.
W800 je klasika v pravom zmysle slova. Je to hodená rukavica pre Triumph a jeho Bonneville a povedzme si pravdu, je to stroj, ktorý osloví široký okruh priaznivcov klasiky.

Detaily
Na detailoch záleží a výrobca to vie. Práve preto sa na W800 nachádza minimum plastových častí. Množstvo prvkov je leštených. Farebné vyhotovenie a chróm jej zaslúžene dodávajú nádych kvality. Mimochodom chrómové prvky, ako blatníky alebo ráfiky sú odolné voči korózii. Spätné zrkadlá majú eliptický tvar a sú chrómované tak isto ako držiaky predného svetla, páčka zadnej brzdy, radiaca páka, či držiaky, za ktoré motocykel zdvihnete na sériovo montovaný hlavný stojan. Kryt sekundárnej reťaze veľmi pripomína pôvodný z modelu W1. Dokonca ani nádržku na brzdovú kvapalinu nenechal výrobca na náhodu a vyrobil ju z čierneného hliníku. Spomeniem ešte, že výfuky majú chránič vďaka ktorému sa jazdec neopáli ak bude chcieť túto krásku postaviť na hlavný stojan.

Klasická krása
Ako hovorí jedna nie veľmi podarená reklama, základom je základ. Základom novej W800 je krásne vypracovaný radový dvojvalec, ktorý je ľahký, jednoduchý a (dôležité) chladený vzduchom. Skrátka radosť pozerať sa a to nie len na jeho rebrovanie. Ku klasickému motocyklu a klasickému motoru určite patrí kráľovský hriadeľ poháňajúci vačky. W800 ho má na oboch stranách. Len zlomok motoriek sa môže pochváliť tak krásnym motorom, na ktorý sa bude jazdec pozerať pri popíjaní kávy niekde na terase.
Kryt náhonu reťaze je prevŕtaný dierami po celom obvode. Po prvé to vyzerá dobre a po druhé to znižuje mechanický hluk a teda prenecháva priestor zvuku motora. Vyústenie celej sily motora zachytávajú tlmiče výfuku, ktoré sú presne také, ako má klasika mať. Sú rovné, dlhé a vyzerajú ako búchačka. Skrátka láska na prvý pohľad.

Kawasaki W800

Cena: 8 195 Eur
Motor: 773 ccm, 8 ventilov SOHC, R2
Výkon: 48 k pri 6 500 ot./min.
Krút. moment: 62 Nm pri 2 500 ot./min.
Prevodovka: 5-stupňova, reťaz
Rozmery (D x Š x V): 2 180 x 790 x 1 075 mm
Rám: kolískový pozváraný z oceľových profilov
Hmotnosť: 216 kg (prevádzková)
Rázvor: 1 465 mm
Výška sedla: 790 mm
Objem pal. nádrže: 14 l
Pneu: vpredu: 100/90-19, vzadu: 130/80-18

Text: J. Jambor, foto: archív Motomedia

Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 4/2011 Janka

Podmanivá klasika – predstavenie Kawasaki W800

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri