Connect with us

Testy a recenzie

Posledný moped s domácimi koreňmi: mpKorado SUPERMAXI 50 EFI

Publikovaný

on

Legendárny moped Manet-Korado sa vracia v novom prevedení Euro5. Od roku 2020 prebiehal vývoj tohto modelu na základe skúseností zákazníkov a predajcov z prevádzky modelu Euro4. Nový model mopedu mpKorado Supermaxi 50 EFI Euro5 je vyvinutý v spolupráci výrobcu, zákazníkov a technikov v ČR a SR a spĺňa už všetky štandardy kvality, ktoré sme po výrobcovi požadovali. Moped je vyvinutý tak, aby vyhovoval našim zákazníkom v ČR, SR a celej EÚ. Moped je postavený z kvalitných komponentov a zvýšila sa aj výstupná kontrola kvality. Jednotlivé súčasti sú navrhnuté s dôrazom na dlhoročnú životnosť, príkladom môžu byť blatníky z nerez ocele.

Vzhľadom na vývoj emisných Euro noriem ide pravdepodobne o posledný model benzínového mopedu, ktorý bude na európsky trh uvedený. Budúcnosť patrí bezemisným strojom. Týmto modelom chceme osloviť tých z Vás, ktorí by radi vlastnili malý, ľahký moped ako bol nami dovážaný Manet-Korado, alebo moped Babetta s malou spotrebou benzínu, veľkým dojazdom na 1 nádrž až 200Km lacnou údržbou a lacnými náhradnými dielmi, ktoré budú dostupné aj za mnoho rokov.

Novinka pre sezónu 2023 sa volá: mpKorado SUPERMAXI 50 EFI Euro5.

Ide o malý ľahký benzínový moped spĺňajúci prísnu emisnú normu EURO 5.

Dvojsedadlový moped je homologovaný pre 2 osoby a celková nosnosť je necelých 170Kg. Oproti pôvodnému mopedu Manet-Korado má množstvo výhod a to:

Nový 4-taktný motor s nízkou spotrebou a vstrekovaním EFI namiesto karburátora, čo oceníte hlavne v zimnom období. Bez problému štartuje aj v zime. Spotreba sa pohybuje maximálne do 2L benzínu na 100Km, čo ocenia všetci, ktorí chcú jazdiť za minimálne náklady. Moped je vybavený tak aby spĺňal predpisy EÚ o premávke na pozemných komunikáciách. V základnej výbave je teda vybavený blinkre, zrkadlami, tachometrom s EFI kontrolkou, spínacou skrinkou a stojanom. Moped má novo batériu a elektrický štartér, čo je veľká výhoda.

Hlavné výhody

Nepodlieha kontrole STK – raz moped zaregistrujete na malú RZ viď foto a už nikam nikdy nemusíte na kontrolu čo je tiež výhoda oproti malým motocyklom s radením, kde je nutné pravidelne jazdiť na STK.

Keďže radenie nemá len rozbehovú spojku v oleji, môže ho riadiť každý držiteľ vodičského oprávnenia sk. B, čo pri podobných malých motocykloch s radením a viacerými prevodovými stupňami nie je možné!!!

Na mopede je možné núdzovo šliapať ako na bicykli.

Lacné náhradné diely.

Servisná sieť v celej ČR s SR a do budúcnosti aj v celej EÚ.

U existujúceho jednosedadlového mopedu je možnosť montáže zadného kufra, alebo košíka tak ako to bolo pri mopede Manet-Korado.

Farebné prevedenie: modrá, červená, zelená a grafitovo šedá

Technické údaje:

Rozmery (dĺžka x šírka x výška):

jednosedlo 1600 x 805 x 1080 mm

dvojsedlo 1790 x805 x 1080 mm

Rázvor: 1100 mm
Výška sedla: 850 mm
Prevádzková hmotnosť: 68 kg
Najväčšia technicky povolená hmotnosť: 235 kg
Spotreba: 1,9 l / 100 km
Kapacita palivovej nádrže: 3,5 l
Typ paliva: Natural 95
Brzdy: predné/zadné: ručné / ručné obe bubnové
Rozmer pneu: predné / zadné: 2.75 – 14 / 2.75 – 14
Štartovací systém: elektrický CDI / štartovanie nôh
Typ motora: 4 dobý, jednovalec
Objem: 49 ccm
Výkon: 2,0 kW / 7500 rpm
Dávkovanie palív EFI
Chladenie: vzduchom
Maximálna rýchlosť: 45 km/h
Prevodovka: automat
Batérie: 12V/ 5Ah

Advertisement

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri