Connect with us

Testy a recenzie

Prvý test BMW S 1000 RR 2015 – online zo Španielska

Publikovaný

on

22. 10. 2014 Sevilla, Racetrack Monteblanco  

Absolútne neskutočné, to sú prvá slová, ktoré ma napadli hneď potom ako otváram notebook, aby som si dal dokopy prvé dojmy z najnovšej generácie úspešného superšportu BMW S 1000 RR, ktorý ohúril nielen mňa, ale aj ďalších novinárov, ktorí si vyskúšali tento motocykel na relatívne neznámom okruhu Monteblanco v Španielsku.  

 

Ľahší, výkonnejší a rýchlejší

S 1000 RR má za sebou najväčšiu modernizáciu od svojho uvedenia na trh v roku 2010 a prakticky každá časť tohto motocykla bola podrobená zmenám. Výsledkom je nižšia hmotnosť (204 kg s plnou nádržou) a ešte väčší výkon 199 k pri 13 500 ot./min. Dobrou správou je, že poriadna dávka výkonu a krútiaceho momentu sa presunula do nižších a stredných otáčok. Vo výjazdoch má tak jazdec okamžite k dispozícii potrebný výkon, ktorý s ohromnou intenzitou narastá až do svojho maxima.  

 

 Nová elektronika

Dôležitými zmenami prešiel elektronický balík pomôcok, ktorý teraz okrem troch základných režimov (Rain, Street a Race) ponúka aj dva režimy (Slick a User), ktoré sú súčasťou príplatkovej výbavy Pro riding mode. Užívateľský režim User dovoľuje nastaviť si elektroniku individuálne. Citlivosť trakčnej kontroly sa dá regulovať v rozmedzí +7 a -7 a to aj počas jazdy. Súčasťou balíka Pro je aj Pit lane speed limiter, ktorý je určený na prejazd boxovou uličkou a pri aktivácii obmedzí maximálnu rýchlosť jazdy. Prerušovaný zvuk motora je pritom rovnaký ak na špeciáloch MotoGP. Je toho samozrejme oveľa viacej, ale tomu sa podrobne povenujem v teste, ktorý si budete môcť prečítať v decembrovom vydaní Motomagazínu.  

 

Jazdiť rýchlo ešte nikdy nebolo tak jednoduché

Táto motorka lieta a to doslova. Na konci dlhej cieľovej rovinky sa rýchlosť pohybovala na hranici 280 km/h. Počas akcelerácie bolo 200 k výkonu cítiť a predné koleso sa neustále odliepa od zeme. Napriek agresívnej akcelerácii sa jazdec vôbec nemusí obávať elektronika pomáha maximálne dávkovať výkon a v prípade potreby dokáže nezištne zasiahnuť. Koleso sa vráti na zem bez toho aby pocitovo klesli otáčky motora. S rovnakou istotou potom prichádza dobrzdenie do ostrého vracáku, ktorý nasleduje po cieľovej rovinke. Výkon bŕzd je úžasný a pri intenzívnom brzdení cítiť ako sa zadné koleso na chvíľu odlepí od zeme. Opäť bez náznaku nervozity alebo straty stability. ABS-ko funguje bezchybne a myslím, že nikto neriešil, či by dokázal spomaliť rýchlejšie s vypnutým ABS. Neskutočný pocit istoty celého podvozku dopĺňa poloaktívny systém pruženia DDC, ktorý v milisekndových intervaloch upravuje tuhosť pruženia podľa potrieb. Spomeniem ešte elektronický asistent radenia, ktorý fungoval v oboch smeroch a radenie sprevádza nádherná zvuková kulisa okruhových špeciálov. Spojku som tak počas rozjazdy použil zakaždým len dvakrát, pri rozbehu a pri zastavení v boxoch.  

 

 Autor: Miro Tamáši  

 

Viac sa dočítate v redakčnom teste, ktorý bude uverejnený v decembrovom vydaní časopisu Motomagazin 12/2014, ktorý bude v predaji od 24. 11. 2014.  

Prvý test BMW S 1000 RR 2015 – online zo Španielska

Advertisement

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri