…je sobota ráno a zástupca pražskej Hondy doslova skáče so svojim superšportom do dvora miestneho dealera Hondy, elegantné „stoppie“ meter od garáže, dole prilba a odomyká. Skoro mi pri tomto príjazde do práce zabehlo… V roku 1996 predstavila Honda svoju prvú F6C-čku Valkyrie, svojho času ju poháňal „pätnástkový“ motor z Goldwinga, rokom 2004 ohúrila davy limitovaná edícia Rune už s novším motorom a vskutku futuristickým dizajnom. Vyrobilo sa jej len pár tisíc kusov a dodnes jej futuristický zjav budí pozornosť. Je rok 2014 a český kolega tlačí z garáže 341 kilogramov ťažkú „lokomotívu“. Po vyplnení potrebných dokumentov prichádza na rad krátka inštruktáž… krátka… naozaj krátka. „Tady se otevírá nádrž, to je všechno“. A to bolo naozaj všetko…
Predo mnou lokomotíva… V marci som ju zazrel na bratislavskom motosalóne naživo a len tak na stojane som si šepkal: „až ja ťa raz dostanem pod riť.“, asi by som si mal želať aj výhru v lotérii intenzívnejšie. 😉 Príslušnosť k značke v sebe nezaprie ani táto exkluzívna hračka. Línie Hondy tu cítiť a to, že je to okresaný „Golďas“ je jasné už na prvý pohľad. Mohutná bočná kapotáž s prieduchmi chladenia po bokoch a pod ňou bloky šesťvalcového boxera s objemom 1 832 kubických centimetrov jasne naznačujú odkiaľ vietor fúka. Čo každého zaujme hneď na prvý pohľad je malé svetlo vsadené medzi plasty bočnej kapotáže, šírku Goldwinga dosť skresľuje predná maska s dvojicou svetiel, tu však jej absencia a nahradenie malou akoby hlavou mimozemšťana vyniká práve jej mohutnosť. Svetlo sa v nej doslova stráca a celkovo motorka pôsobí ako poskladaný transformer. Jemne modifikovaný rám je tiež prevzatý z F6B a odpočtom kufrov a prvkov kapotáže sa podarilo vykresať o 44 kg ľahší „kredenc“. Zmenou výfukov akoby sa F6C snažila oklamať hladký chod šesťvalcového motora a dávala viac bublavého zvuku z koncoviek, to však len do momentu kedy pridám plyn. Rev ako z osobáku so športovým výfukom. To, že je Valkyrie viac pre Ameriku ako pre európske cesty naznačuje aj oranžové svietenie LED smeroviek slúžiacich pri jazde ako obrysové svetlá po bokoch. Už z diaľky je jasné, že sa blíži niečo veľké. Mohutné sedlo vsadené medzi nádrž a hlboko krojený zadný blatník dáva dostatočnú dávku pohodlia a zadok na ňom nebolí ani po stovkách kilometrov bez zastávky. Koncové LED svetlo sa im tiež podarilo a elegantne minimalisticky lemuje spodnú hranu blatníka tesne nad držiakom značky. Ten držiak už ale tak pekný nie je a veľká značka navyše prekrýva 180-kovú gumu. Tu by som volil viac agresívnejšie usporiadanie ale čo už. Čo ma dosť zamrzelo, bolo veko nádrže. Je to síce kopa plastu okolo skvelého motora a podvozku no predsa len ten chrómový nástrek na plastíkovom veku si Honda fakt mohla odpustiť. Budíky sú čisto digitálne s negatívnym bielym písmom na tmavom podklade. „Velice pjekné“ a čitateľné aj na silnom slnku. Viac by jej ale sekli analógy. Toľko k detailom, nič viac tu nehľadajte. Palubný počítač? NIE. Trakčná kontrola? NIE. Automatické sú tu hádam len smerovky, ktoré sa po zabočení samé vypnú, inak NIČ. Mne ale náladu len tak niečo nevezme a aj tu platí pravidlo vidieť naživo je 100 krát viac ako fotka.
Rokmi osvedčený motor a podvozok Jedno slovo – GOLDWING. Šesťvalcový motor (boxer), päťstupňová prevodovka, spoľahlivý kardan. Brzdy skvelé, podporené ABS-kom, zadný kotúč je dokonca dvojitý chladený vzduchom. Brzdám a podvozku niet čo vytknúť, nastavenie podvozku ako má Goldwing tu však nehľadajte.
Pohoda do mesta, rýchlik na diaľnici Kto sa viezol na novom Goldwingu asi mi dá za pravdu, že jazda na ňom je neutrálna, trocha bez emócií len komfort a ticho. Tu to ale až tak neplatí. Myslím si, že kto sa chce predsa len vyblázniť a ťahať so sebou obývačku mu je trocha proti srsti, ten si z garáže vytiahne práve F6C. Neskutočný pocit, keď sa naštartuje motor GW nemusím nikomu popisovať. Za čias starých Goldwingov kolovala taká pivná hra s desaťkorunáčkou postavenou na hranu na bloku motora a počas štartovania nepadla (naozaj nepadla). Ten pocit je cítiť aj tu. Žiadne vibrácie len jemné chvenie a mohutný dunivý, no neuvrieskaný zvuk z výfukov. Jednotka buchne a teraz máte dve možnosti. Pokojný rozbeh ala „susedove deti spia,“ alebo gumovačka až na koniec ulice. Tu už sa to na Goldwing nepodobá a tých chýbajúcich 44 kg cítiť už pri rozjazde. Výkon pritom ostal nezmenený 114 koní, krútiaci moment tiež a to, že to nemá trakčnú kontrolu vám motor pripomenie už pri rozjazde. Vzhľadom k tomu, že sme po ňu museli zbehnúť až do Prahy, mali sme možnosť otestovať ju aj v silnejšej mestskej premávke sobotňajšej Prahy. Pravdupovediac zo všetkých „powerov“, na ktorých som sa kedy viezol mi táto lokomotíva sadla najviac. Neutrálna, ťažisko nízko položené, motor s hladkým nekúsavým chodom, silný krúťák, pri ktorom päťku bralo už pri 50-60 km/h. S takouto električkou sa ľahko behá po meste a to si za jazdy ešte sledujete GPS mapu na mobile. Ups to som asi nemal napísať čo? Teda mapu mi diktovala Dada zozadu ;-). A tak sme bez zbytočného blúdenia poľahky našli kaviarničku pri Vltave. Cestu mestom na nej som si užíval. To či máte alebo nemáte spolujazdca už pri jej váhe priveľmi nevnímate. A tak sme sa mestom prekľučkovali ako na skútriku. Pravú tvár ale ukázala až na obchvate a na diaľnici, kde označeniu „powecruiser“ naozaj dostála. Išla krásne hladko za plynom a vedenie aj vo vyšších rýchlostiach ostávalo stále neutrálne a bez vlnení či vibrácií. Maximálku dosiahla veľmi rýchlo. Už z rozbehu kedy krátku jednotku hneď nahrádzam dvojkou a rovno trojkou až po päťku sa tachometer zastavil až pri 217 km/h, kedy už na scénu nastupoval obmedzovač. Tu som naozaj ostal smutný, že Honda ešte do tak skvelej zostavy motor-prevodovka-podvozok nevložila aj tú šestku. Aerodynamika motocykla by to ešte dovolila a ani držanie riadidiel maximálku neobmedzovalo. Najväčší nápor vetra bolo cítiť až od krku vyššie, kedy správna voľba dobre aerodynamicky tvarovanej prilby znásobí potešenie z jazdy. Toto však nie je motorka len na diaľnicu, čo dokázala už za prvým zjazdom z diaľnice. Do zákrut sa vďaka dobrému posedu a komfortnému vedeniu moc presviedčať nemusela. Teda presviedčať sa nemusela vôbec, vysoko položené stúpačky sa ozývali až v naozaj extrémnych zákrutách a vracákoch. Silný motor navyše väčšinu ostrejších zákrut horských prejazdov zvládol bez podradenia a tak sa stačilo sústrediť len na pôžitok z jazdy. Na jednom úseku sme sa nevyhli ani enduro vložke, kedy pre údržbu cesty viedla obchádzka po poli. Jazda v stúpačkách na tomto type motocykla by nikoho nenapadla, ale usporiadanie ovládania umožňovalo pohodlné státie za jazdy s plnohodnotným riadením, ktoré by závidelo nejedno cestovné enduro. A tak som zľahka prešiel aj tento úsek, ktorý ma spočiatku zamrazil.
Veľa slabín nehľadajte Nádrž pojme 23,2 litra podľa papierov, no tento objem sa mi nepodarilo nikdy naliať. Ukazovateľ paliva najprv dlho tvrdil, že nádrž je plná a potom v každej zákrute strašil rezervou niekedy aj stopäťdesiat kilometrov. Keď už ale dlho svietila utekalo sa na pumpu po ďalšiu dvadsiatku do nádrže. Tisíc tristo kilometrov na niečo cez tri nádrže je ale podľa mňa uspokojivá spotreba a to som naozaj dosť často šteklil červené pole otáčkomera. Mimochodom otáčkovo hore jej to ide ako superšportu a to som od nej pôvodne čakal také to pokojné „kofolkové“ vozenie. Powercruisre traste sa, na scéne je F6C. Lúčil som sa s ňou ťažko. Človek jej odpustí akýkoľvek drobný nedostatok a veľa ich teda nemá, no tá cena :(.
Honda F6C Cena: 20 390 Eur Motor: 1 832 ccm, 12 ventilov, SOHC, P6 Výkon: 114 k pri 5 500 ot./min. Krút. moment: 167 Nm pri 4 000 ot./min. Prevodovka: 5-stupňová, kardanový hriadeľ Rozmery (D x Š x V): 2 473 x 942 x 1 154 mm Rám: dvojitý chrbticový, pozváraný z hlin. profilov Hmotnosť: 341 kg (prev. hmotnosť) Rázvor: 1 707 mm Výška sedla: 734 mm Objem pal. nádrže: 23,2 l Pneu: vpredu: 130/60-19, vzadu: 180/55-17
Prečo ÁNO?: Je skvelá Ľahko sa ovláda Je rýchla Páči sa mi
Prečo NIE? Cena okolo dvadsaťtisíc eur je predsa len trochu moc
Motocykel na test zapožičal: Honda Motor Europe Limited, oz Česká republika
Na stránke motocykel.sk používame cookies aby sme pre vás zabezpečili ten najlepší zážitok z nášho webu (napr. prehrávanie videií). Cieľom je taktiež zozbierať potrebné údaje pre našu analytiku (návstevnosť napr). Robíme to za účelom skvalitnenia samotného obsahu, týchto webstránok motocykel.sk ako aj presnejšie a relevantnejšie zobrazených reklám vám, naším čitateľom. Svoj súhlas prosím vyjadrite vpravo stlačením tlačidla:
SÚHLASÍM SO VŠETKÝM akceptujete spracovanie údajov na všetky uvádzané účely. Taktiež vyjadrujete svoj súhlas s používaním údajov, ktoré je možné spracúvať len s vaším súhlasom (môžete ho kedykoľvek zmeniť).
NASTAVENIA môžete zmeniť preferencie a základné nastavenia spracovania údajov. Svoj výber môžete kedykoľvek zmeniť.
Tento web používa cookies na vylepšenie zážitku a jeho funkcionalít. Niekoré z nich sú kategorizované ako základné a sú potrebné pre normálne základné fungovanie webu. Používame aj cookies tretích strán, napríklad Google či iné mimo EHP, ktoré nám umožňujú porozumieť užívateľskému správaniu na našich stránkach a/alebo vám zobrazovať relevantný komerčný obsah. Tieto cookies sú ukladané v prehliadači s vašim dovolením (môže zahŕňať spracúvanie osobných údajov, ako IP adresa alebo iné). Máte možnosť si jednotlivé súhlasy/oprávnený záujem prispôsobiť.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.