Connect with us

Testy a recenzie

SCHUBERTH SRC-Systém™ test

Publikovaný

on

Máte na hlave otváraciu prilbu Schuberth? Schuberth je značka, ktorá je určite lídrom v oblasti cestnej turistiky a pripravila pre svoj model C2 a C3 komunikačnú súpravu SRC a ak ste vlastníkom tejto prilby a potrebuje komunikovať počas jazdy, je čas rozmýšľať o tomto zariadení. Suma za SRC-S je 299 Eur a skôr ako si tento doplnok zakúpite, mali by ste vedieť do čoho investujete.

Toto hovorí výrobca: S SRC budete komunikovať trojcestne (3 užívatelia), pripojíte si k nemu prostredníctvom Bluetooth vaše GPS, budete počas jazdy bezpečne telefonovať a môžete počúvať FM rádio, ktoré je súčasťou zariadenia. Je možné počúvať zvuk z prístrojov MP3 a iPOD, ale tie dve pokiaľ nie sú vybavené Bluetooth systémom sa dajú pripojiť iba káblom. Dosah je až 300 m, SRC má stereo slúchadlá.


SRC navyše disponuje:

VOX technológia – čo znamená hlasové vytáčanie, príjem a odmietnutie hovoru
Hlasová komunikácia – hlasom vám oznámi aktuálny stav zariadenia
Software – možnosť aktualizácie cez PC (Windovws XP a Vista)
AGC systém – automatická regulácia hlasu podľa úrovne hluku okolitého prostredia
Kompatibilita – s iným prístrojom SRC a so sústavami konkurenčnej značky Cardo Scala Rider

Inštalácia je mimoriadne jednoduchá
Nainštalovať celý systém do C3 mi trvalo doslova pár minút. Stereo slúchadlá sa prichytia suchým zipsom na vankúšiky, ktoré sú v balení a tie sa dopredu vlepia na predpripravené miesta v C3. Kabeláž je spratná do interiéru prilby, tyčinka mikrofónu pevne drží v zariadení.

Štart a párovanie SRC / GPS / Mobil
Pred inštaláciou som si ale previedol upgrade môjho GPS zumo 660. K inštalácii som používal návod a celý systém SRC sa ovláda pomocou piatich tlačidiel. Najprv som zumo spároval s mobilom (HTC HD2) a potom s SRC. Všetko prebehlo ako z učebnice bez zaváhania. Niekoľkokrát som zumo vypol a sledoval automatické párovanie a pripájanie pri opätovnom štarte. Toto prebiehalo bez výčitky a veľmi dobre. Keď som to spravil v priebehu dňa cca 15-krát, spojenie zlyhalo a do funkčného režimu všetkých troch zariadení som sa dostal reštartovaním všetkých prístrojov. Chybu robilo moje HTC, ktoré pracuje pod Windowsom. Niekoľkonásobné automatické párovanie mobil / SRC bolo ale bezchybné.

Ovládanie si musíte naštudovať
Rozpisovať tu ako sa ktorá funkcia ovláda je nezmysel, pretože návod má 16 strán. Podstatné je prvotné spárovanie a následná najbežnejšia obsluha. Pokiaľ máte prilbu na hlave budete dostávať informácie zvukovo, ale i hlasom. Slovenčinu ani češtinu tu ale nehľadajte – výrobca sľubuje pri aktualizácii väčší rozsah jazykov. Ovládanie prebieha stláčaním jednotlivých tlačidiel a spočíva i v dĺžke stlačenia jednotlivého tlačidla.

Priority počúvania
Systém má predurčené priority hlasu. Na prvom mieste je vždy mobilný telefón, nasleduje hlas z GPS a potom ďalší zvuk v poradí FM rádio, či pripojené MP3 cez kábel. V praxi to funguje tak, že pokiaľ počúvate rádio a GPS vám oznamuje informáciu, rádio úplne stíchne, GPS oznámi informáciu, cca 2 – 3 sek. je ticho a rádio automaticky naskočí. Ak prijmete hovor z mobilu, ten má prednosť pred GPS a samozrejme pred rádiom či MP3. V tomto prípade ale nedostanete hlasovú informáciu o odbočení na križovatke, a tak je treba sledovať GPS obrazovku.

Rádio funguje a poteší
SRC má v sebe zabudovaný FM tuner, ktorý pracuje potešiteľne. Potrebuje ale dobrý signál stanice a ak ho už máte, krásne môžete počúvať dopravné spravodajstvo. Akú stanicu aktuálne počúvate sa dozviete iba z rádia počas vysielania. SRC vám umožní uložiť do pamäte 6 staníc a má funkciu RDS. V miestach so slabším signálom začalo rádio šumieť a radšej som ho vypol, lebo ma rušilo. Perfektne tu ale funguje automatická regulácia hlasu – čím rýchlejšie som išiel a zvyšoval sa okolitý hluk, tým hlasnejšie rádio hralo. S motocyklom s predným štítom som rádio zreteľne počúval aj pri rýchlosti 140 -150 km/h.

Jednoduchá komunikácia
Zahájiť hovor s druhým užívateľom zariadenia je jednoduchý proces a je možný dvoma spôsobmi. Spojenie hlasom alebo pomocou tlačidla. Stačí začať hlasno hovoriť a systém aktivuje sám komunikáciu. Po 30 sekundách ticha sa hovor deaktivuje.

Plusy SRC sú tieto:
Zväčšený dosah komunikácie, možnosť spojenia 3 užívateľov, zabudované FM rádio, stereo posluch, jednoduchá inštalácia. Ani jedenkrát som nestlačil tlačidlá límcom bundy.

Mínusy sú takéto:
Cena je 299 Eur, zbytočne dlhá tyčinka mikrofónu, na 5 ovládacích tlačidiel treba veľa praxe na ich správne nájdenie a obsluhu počas jazdy. Niekoľkokrát som si dokonca SRC nechtiac vypol, ale nakoniec som sa to naučil. Hlasný stereo posluch ma odlúčil od okolitého zvuku premávky, čo považujem za nebezpečné pri jazde hlavne v preplnenom meste. Ak si zakúpite SRC noste si zo sebou aj návod, párkrát sa mi zišiel, pretože toľko rôznych pokynov k obsluhe som si proste nezapamätal.


SCHUBERTH SRC-Systém™ na test zapožičal:
Autorizovaný dovozca a predajca zn. SCHUBERTH pre SR: FMoto Bavaria s.r.o., Vyšehradská 2, Bratislava. Tel.: 0917 921 739, e-mail: info@fmoto.sk.


Kompletný sortiment SCHUBERTH nájdete aj v Trenčíne u nového zmluvného predajcu v predajni PH KONZULTA s.r.o.

Kontakt: PH KONZULTA s.r.o., Zlatovská 27, 911 05 Trenčín. Tel.: 032 / 658 7555.

Autor: Vlado Brniak

Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 7 – 8/2011 Janka

SCHUBERTH SRC-Systém™ test

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri