Connect with us

Testy a recenzie

Test Aprilia Tuareg 660. Prekvapenie roka v enduro triede?

Publikovaný

on

Test Aprilia Tuareg 660

Aj keď konkurencia v „naozaj terénnych“cestných endurach o objemu 650-700 ccm nie je veľká, no o to tvrdší zápas sa tu jedná. Uspieť v tejto kategórii je oriešok pre viaceré značky, preto sa do tohto boja nepúšťajú a idú do viac cestných strojov. Práve Aprilia sa po 30 rokoch vrátila naspäť do kategórie malé cestné enduro s modelom Aprilia Tuareg 660.

Aprilia Tuareg a jej motor

Motor je použitý z osvedčeného modelu Tuono 660 a RS 660, ktoré vynikajú svojím výkonom. Po miernej úprave palivovej mapy a prevodových stupňov ho Aprilia použila aj pri Tuaregu. A to ho robí výnimočným, pretože 80 koní a 70 Nm je výborná hodnota na cestné enduro stredného objemu. Motor je takým šperkom celej motorky. Veľmi dobre sa vytáča a výborne reaguje na rukovať. Teda, aby som bol presný niekedy až príliš, čo sa prejavuje v trhaní motora po malom pridaní. To sa kompenzuje jazdný režimom „Urban“, ktorý „mäkko“ reaguje na plynovú rukoväť. Kombinácia kratších prevodov a výkonného motoru posúva latku vysoko, a dovolím si tvrdiť, že záťahom až k litrovým konkurentom.

Tuareg je mušia váha. Teda relatívne.

Váha bola ďalším kritériom, ktorá hrala dôležitú úlohu pri návrhu a dizajnovaní. Suchá hmotnosť 187 kg (204 kg pohotovostná hmotnosť) je najlepší údaj medzi konkurenciou. Nízka hmotnosť priniesla aj niektoré kompromisy ako absencia držiaka pre spolujazdca, plastové podsedlové kryty alebo aj hrazda predných prístrojov, ktorá je z plastu s laminátovou výstuhou. Zbieral sa kilogram ku kilogramu. Azda najväčší bizár mi príde veko palivovej nádrže, ktoré som naposledy videl asi len na starej dedovej eM-Béčke.

Palivová nádrž má 18 litrov, pričom sa nachádza pod sedlom, aby sa čo najviac znížilo ťažisko motocykla. Sedlo je tvrdé a na dlhšie cestovanie by som volil radšej príplatkové sedlo alebo gélové podušky.

Podvozok je z prvej ligy

Spomenúť treba aj výborné plne nastaviteľné tlmiče Kayaba so zdvihom 240 mm vpredu aj vzadu. Tie si výborne poradili s nerovnosťami. Na rýchlych šotolinách (90 km/h) dokázali rýchlo kopírovať terén, pričom neprenášali na riadidlá nerovnosti a žehlili ich. Pri veľkej nerovnosti si dlhý zdvih poradil s nerovnosťou na jednotku. Veľké zdvihy sú potom cítiť práve na cestách pri brzdení, kde je potrebné rátať s potápaním aj keď si pritvrdíte podvozok. Brzdy Brembo sú veľmi kompaktné aj pre svoju váhu. Pri porovnaní s cestovnými strojmi, tak neohúria. Na na druhú stranu sú veľmi pekne dávkovateľné, čo je práve v terénne dôležitejšie.

Výbava a cena

Kokpit je tvorený 5-palcovým, farebným TFT displejom. Ten nie je preplnený informáciami a pomerne veľké číslice sa ľahko čítajú. Ovládanie je celkom intuitívne a aj bez manuálu sme rýchlo ovládali a pochopili menu.

V ponuke doplnkovej výbavy nájdete možnosť rýchloradenia (Quickshifter), centrálny stojan, kufre, padáky, prídavné svetlá, väčšieplexi, turistické sedlo alebo aj bluetooth modul na prepojenie motocykla s telefónom.

Cenovka je tiež priaznivá. V dobe testovania svietila cenovka na ApriliaTuareg 660 od 12.199 €, prípadne v našej testovanej farebnej kombinácii 12.899 €.

Škorpa nájdete aj na funride.sk

Klady a zápory Aprilia Tuareg 660

+ živý motor– tvrdé sedlo
+ podvozok pre offroad jazdy– slabá ochrana pred vetrom
+ váha motocykla
+ ľahkosť ovládania
+ …a legendárne meno je konečne späť

Technické údaje Aprilia Tuareg 660

motor:659 ccm, R2
vŕtanie a zdvih:81 mm x 63.93 mm
výkon:80 k (59 kW) @ 9,250 rpm
krútiaci moment:70 Nm / 6,500 o/min
prevodovka:6 st manuálna
suchá / pohotovostná hmotnosť:187 / 204 kg

Fotogaléria Aprilia Tuareg 660

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Advertisement

Najčítanejšie

Partneri