Connect with us

Testy a recenzie

TEST: Brixton Crossfire 500 XC – scrambler, ktorý má gule

Publikovaný

on

Advertisement

Text: redakcia motocykel.sk
Foto: Brixton Motorcycles

Brixton to myslí vážne. Tento rakúsky brand, ktorý patrí pod značku KSR Group, si už dávno nezakladá len na retro dizajne a nízkej cene. Model Crossfire 500 XC je dôkazom, že Brixton chce byť viac než len alternatíva. Chce byť výberom pre tých, čo hľadajú štýl, univerzálnosť, použiteľnosť a dobrodružstvo – ideálne v tejto poradí. Poďme sa naň pozrieť zblízka.

Prvý dojem: Desert Gold Matt a hrubý postoj

Zlato-matná farba v kombinácii s čiernymi detailmi, drôtené kolesá, minimalistické LED svetlo, výfuk elegantne spracovaný a celkový, mierne agresívny scrambler postoj – Crossfire 500 XC okamžite zaujme. Prvý dojem pôsobí odvážne a sebavedome. Nie je to žiadny mestský hipster, ale skôr motorka pre chalana, ktorý má rád prašnú poľnú cestu viac než kaviareň. Vyvýšený blatník, širšie riadidlá a padací rám dávajú tušiť, že Brixton XC to myslí s univerzálnosťou naozaj vážne.

Motor a výkon: Ázijské srdce s európskym charakterom

Srdcom Crossfireu 500 XC je vodou chladený radový dvojvalec s objemom 486 cm³, ktorý dodáva maximálny výkon 35 kW (47,6 k) pri 8 500 ot./min – ideálne maximum pre A2 kategóriu. Motor pochádza z čínskych dielní, no naladenie a spracovanie prebehlo v Rakúsku, čo je cítiť. Jednotka je kultivovaná, má príjemný priebeh krútiaceho momentu a vďaka 6-stupňovej prevodovke je jazda plynulá a intuitívna.

Krútiaci moment 43 Nm (pri 6 750 ot./min) poskytuje dostatok sily na svižné presuny v meste aj mimo neho. V nízkych otáčkach motor jemne vibruje, no nikdy nie nepríjemne. Pri vyššom zaťažení vie byť prekvapivo zábavný. Maximálna rýchlosť okolo 160 km/h je viac než dosť na túto kategóriu motorky.

Podvozok a jazdné vlastnosti: Pôjdeš kam chceš

Tu sa dostávame k hlavnému tromfu modelu XC – podvozku. O pruženie sa stará Kayaba (KYB) – vpredu USD vidlica so zdvihom 150 mm, vzadu dva centrálne tlmiče so zdvihom 130 mm, oba nastaviteľné. Zdvihy nie sú extrémne, no na ľahký terén alebo zničené okresky absolútne postačujú.

Na asfaltových cestách je Crossfire 500 XC stabilný, až prekvapivo pokojný. Geometria podvozku je vyvážená, brzdy značky J.Juan (320 mm kotúč vpredu, 240 mm vzadu) s dvojkanálovým ABS pracujú spoľahlivo, hoci nie úplne ostro. Pneumatiky Pirelli Scorpion Rally STR sú výborný kompromis medzi terénom a cestou – na suchu držia dobre, na štrku sú výborné a ani dážď ich úplne nezaskočí.

Výška sedadla 835 mm poteší vyšších jazdcov, no vďaka úzkemu sedlu je Crossfire ovládateľný aj pre nižších. Hmotnosť 195 kg pôsobí na papieri horšie, než v skutočnosti – motorka sa správa ľahko a prirodzene.

Praktické detaily: menej je viac

Crossfire 500 XC nie je nabitý elektronikou, a to je v poriadku. Nenájdete tu palubný počítač s množstvom režimov ani asistenčné systémy – okrem ABS nič. Máte však všetko potrebné: plne digitálny minimalistický displej, LED osvetlenie, USB port, robustný padací rám, ochranu chladiča a špicové kolesá bez duší – teda výbornú vec z hľadiska údržby.

Nádrž s objemom 13,5 litra umožní dojazd približne 300 kilometrov – priemerne sme jazdili za 4,1 l/100 km. Náklady sú tak naozaj rozumné.

Scrambler pre novú generáciu

Brixton Crossfire 500 XC je nečakané prekvapenie. V tejto cenovej kategórii (okolo 7 000 €) ponúka nekompromisný štýl, kvalitné komponenty, reálnu použiteľnosť v ľahšom teréne a charakter, ktorý mnohým známejším značkám chýba. Nepredstiera, že je rally motorka – ale zvládne viac, než si myslíš.

Je to ideálna voľba pre mladšieho jazdca s A2, ktorý nechce byť tuctový. A úprimne? My by sme si ho vedeli predstaviť aj ako druhú motorku v garáži. Pre tie dni, keď nechceš nič riešiť, len odbočiť z cesty.

Plusy:

  • Výrazný dizajn a kvalitné spracovanie
  • Pomer cena/výkon
  • Pneumatiky a podvozok zvládajú aj poľné cesty
  • Ideálne pre A2
  • Bezdušové ráfiky a praktická výbava

Mínusy: – Motor by mohol mať viac charakteru pri vyšších otáčkach
– Chýba kontrola trakcie či voliteľné režimy

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri