Connect with us

Testy a recenzie

Test GG Technik model Taurus a Quadster

Publikovaný

on

Exkluzivita na troch, respektíve štyroch kolesách

Spoločnosť GG Technik je už niekoľko desaťročí inžinierska vývojová a výrobná firma, ktorá sa v začiatkoch zaoberala sajdkárami a neskôr vývinom a výrobou exkluzívnych štvorkolesových skvostov s motocyklovými motormi, ktorým teraz do rodiny pribudol aj trojkolesový agresor zvaný Taurus.

GG Technik sme mali možnosť otestovať už pred pár rokmi v prevedení Quad s motorom BMW Boxer. Tento kúsok sa nám ako alternatíva motocykla a exkluzívny produkt určite pozdával a bola radosť na ňom jazdiť. Preto keď nám prišla zo švajčiarskej spoločnosti GG Technik pozvánka otestovať nové modely s novými BMW motormi dosahujúcimi výkon skoro 190 koní s kultivovanosťou štvorvalca do slnkom zaliatej Malagy v Španielsku, neváhali sme a objednali letenky.
Zatiaľ čo u nás vládla mrazivá zima, v Malage nás čakalo rozprávkové počasie s teplotami od 16 do 30 stupňov.

Exkluzívna zábava
GG Quadster som si po skúsenostiach s modelom Quad už vedel predstaviť na ceste, ale model Taurus, ktorý je 3-kolesový, bol pre mňa novinkou a výzvou. Hneď ráno okolo 10-tej hodiny sme z hotela v časti Benahavis vyrazili okolo tých najexkluzívnejších golfových rezortov smerom do hôr, plných serpentín a výborného asfaltu.
Po pár kilometroch som zistil ako ide zobrať zákrutu stúpačkami vopred a od tej chvíle som zabudol na všetky pokyny inštruktora, a môj úsmev sa nechcel zmestiť do prilby. Štvorkolesový GG Quadster sa správa veľmi isto v rýchlych zákrutách a je to koncepčne štvorkolka, ktorá sa jednoducho nedá prevrátiť. S turistickým posedom a uchopením riadidiel môžete na tomto stroji prejsť denne veľké množstvo kilometrov v maximálnom komforte. Spolu s bohatou výbavou ako je BMW navigácia, vyhrievané rukoväte, objemné úložné boxy medzi kolesami, nastaviteľné športové tlmiče, ladený výfuk, palubný počítač… si môžete namodelovať svojho Quadstera podľa vlastných potrieb a s využitím odnímateľného ťažného zariadenia vyraziť k moru aj s vodným skútrom.

GG Taurus bol vyvinutý pre trhy a krajiny, kde podľa miestnych legislatív nie je možné prihlásiť 4-kolesový motocykel na registráciu, a preto vznikla alternatíva v podobe modelu Taurus, ktorá nečakane predbehla v predaji Quadster. Čo sa týka jazdných vlastností Taurusa, tak sa nedá porovnať so svojím starším súrodencom, lebo už len oveľa vyšší posed, rovné riadidlá so širokým uchopením vám natlačia adrenalín do žíl a neviete sa dočkať prvej zákruty, z ktorej odídete v elegantnom šmyku a na pamiatku po vás ostáva 20 metrový podpis na asfalte. Taktiež s podobnou výbavou si viete navoliť aj Taurus a môžete si individuálne vybrať zo širokej škály grafických prevedení, alebo dodať vlastné podklady pre grafiku a priamo vo výrobe vám potom švajčiarski špecialisti zhmotnia vaše sny.
Cenová relácia týchto špecialít je niekoľko krát vyššia ako bežný motocykel, ale tu sa nebavíme o konzumnom spotrebnom materiáli ale o zhmotnenom sne, ktorý je určený len pre naozaj úzky okruh ľudí, a na ktorý padne každé oko a stanete sa s ním atrakciou na všetkých cestách a vo všetkých krajinách.

Široká podpora pre hendikepovaných jazdcov
Vo vyspelých európskych krajinách GG Technik predá relatívne veľké množstvo svojich produktov (cca 300 kusov), vďaka podpore pre hendikepovaných jazdcov. Predstavená bola novinka s vylepšením bezbariérového prevedenia pre jazdca. GG Technik myslí na všetkých s asfaltom a benzínom v krvi, a preto má na všetky telesné hendikepy prestavby. Predstavená bola verzia pre ľudí ochrnutých od hrudníka až po dolné končatiny. Názorná ukážka nám vyrazila dych, keď bývalý jazdec prišiel na elektrickom vozíku ku GG Quadster a diaľkovým ovládaním sa na elegantných ramenách vysunulo sedadlo až k nemu a on si jednoducho presadol. Následne si suchými zipsami pripevnil hrudník, pás, nohy…. a diaľkovým ovládaním ho rameno dostalo do jazdeckého posedu, kde naštartoval, elektronicky na volante radil a elegantne odišiel z parkoviska. Vo vyspelých krajinách je podpora pre hendikepovaných vyššia ako 50 % ceny a preto je to pre bývalých jazdcov vynikajúca alternatíva ako zostať na ceste a vedieť si užiť „radosť z jazdy“.

Zhrnutie
Keď sa vrátime k testovaniu Quadstera a Taurusa, tak denne po cca 350 kilometroch a cestách v horách, palmových pobrežiach, mestách a aj cestách s horšou kvalitou asfaltu si myslím, že sme podrobili dané produkty dostatočným skúškam a môžem to zhrnúť asi nasledovne:

GG Quadster – vynikajúci turista s duchom a silou športovca, kde na každej ceste ste doma a s veľkým úložným priestorom sa až tak skoro vracať späť nemusíte. Vynikajúca stabilita, výkon motora, tlmenie a brzdy vám dávajú po každej zákrute pocit nesmrteľnosti a obmedzuje vás iba odstredivá sila. S bohatou výbavou sa smelo môžete pustiť aj vo dvojici na niekoľko týždňový výlet do každého počasia, keďže vám nevadí ako na motocykli, ani štrk na ceste, alebo olejové škvrny, prechody pre chodcov, sneh… A s dizajnom formulky na vás pristane každé oko a neuniknete pozornosti okolia.

GG Taurus – chrapúň na 3 kolesách, ktorý vám vyťahá ruky na dvojnásobnú dĺžku, lebo vás nenechá jazdiť pomaly a zákruty prekričíte blahom. Vynikajúca zábava za síce vyššiu cenu vám zabezpečí exkluzivitu. Naviac máte výkonný a hladký chod 4-valca, kardanový hriadeľ, BMW doplnky a elektronika, príjemná spotreba a radosť z jazdy, ktorej nebráni systém kontroly trakcie. Vybrať si môžete z liatych diskov z automobilovej produkcie, BMW príslušenstvo, možnosť záručného a pozáručného servisu vo všetkých autorizovaných predajniach BMW.

Oba výrobky sú vyrábané ručne a poskladané každému zákazníkovi doslova na mieru. Je to niečo ako Rolls Royce medzi motocyklami, a preto nie je možné porovnávať s bežnou triedou (len frézovanie jedného kardanového púzdra trvá 7 hodín).

Text: Michal Fraňo, foto: archív autora


Článok bol publikovaný v časopise Motomagazín 4/2011 Janka

Exkluzivita na troch, respektíve štyroch kolesách

5 komentárov

5 Comments

  1. AIR

    2. mája 2011 at 6:58

    No z tejto “ exkluzivity “ mam nejake zmiesane pocity 😕 😕 😕 akosi tomu neviem prist na chut, mozno v reale by to bolo ine… 😟 😟 😟

  2. milan3232

    2. mája 2011 at 8:16

    Chyba mi tam fotka driftera v drifte 🙂
    Klobuk dolu, co robia pre hendikepovanych…

  3. VladiB

    2. mája 2011 at 9:05

    Vozenie je to fajn, len tá cena…..

  4. AIR

    2. mája 2011 at 13:23

    No keby som sa pre nieco podobne rozhodol, tak asi by to uz bol Can-Am Spyder RT

  5. Frank

    2. mája 2011 at 13:27

    Velebnosti je to hnuuus 😠

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

Najčítanejšie

Partneri