Connect with us

Testy a recenzie

TEST: Honda GB350S – poctivý klasik pre moderného jazdca

Publikovaný

on

Poctivý single s japonskou precíznosťou

Honda GB350S nechce trhať asfalt ani udávať trendy. A práve v tom spočíva jej šarm. Tento klasický jednovalec, inšpirovaný britskými roadstermi 60. rokov, ponúka návrat k jednoduchosti, strohej elegancii a čistému jazdeckému zážitku. Žiadne zbytočnosti, len kvalitné spracovanie, jemná elektronika a stroj, ktorý chceš ovládať srdcom.

Na prvý kontakt pôsobí pokojne, vyrovnane a mechanicky poctivo. GB350S je presne tá motorka, na ktorej sa jazdec usmeje už po pár metroch. A ten úsmev mu vydrží.

Jednovalec, čo má charakter

Pod nádržou bije vzduchom chladený jednovalec s objemom 348 cm³. Dáva 21 koní a 29 Nm – papierovo to neznie ako senzácia, ale pri jazde sa ukáže jeho charakter. Motor ťahá už od dvoch tisíc otáčok a ponúka plynulý priebeh s príjemnými vibráciami, ktoré patria k veci. Žiadna elektronická sterilita – GBčko hovorí jazykom starej školy, no jazdí moderne.

Najlepšie sa cíti v pásme medzi dvomi a piatimi tisícami otáčok. Nad nimi síce neprotestuje, ale ani sa netrhá dopredu. Štartuje potichu, zvuk je decentný a kultivovaný – žiadne umelé rachoty, ale poctivé brblanie. V meste pôsobí prirodzene, na okreskách svižne, no stále s rozvahou.

Mäkký podvozok pre každý deň

GB350S stojí na jednoduchom trubkovom ráme. Vpredu pracuje klasická teleskopická vidlica, vzadu dvojica tlmičov. Výsledok? Motorka jazdí mäkko, predvídateľne a pohodlne. Nehľadá limity, ale dáva istotu. Na rozbitých cestách drží stopu a žehlí nerovnosti s nadhľadom. Tlmiče síce neponúkajú nastavovanie, ale ich naladenie trafilo presne potreby tohto typu stroja.

Brzdy s kotúčmi vpredu aj vzadu dopĺňa ABS. Nábeh je plynulý, účinok dostatočný. Pneumatiky Metzeler Tourance Next (vpredu 100/90R19, vzadu 150/70R17) zaisťujú dobrú priľnavosť, no neprovokujú k agresívnej jazde. S plnou nádržou váži motorka 181 kilogramov, no pocitovo pôsobí ľahšie. Ovládanie je intuitívne, prepletanie mestom hračka.

Funkčná jednoduchosť

Honda sa pri GB350S rozhodla pre čistotu a účelnosť. Zabudni na TFT displeje a menu plné nastavení. Pred jazdcom sa nachádza analógový budík s malým LCD panelom na základné informácie. Ovládanie je jednoduché, intuitívne a absolútne dostatočné.

Osvetlenie tvorí LED technológia, prepínače na rajdoch sú klasické, nič ťa nerozptyľuje. Celý dojem dotvára dizajn – kombinácia retro línií a moderných detailov. Výfuk je mierne zdvihnutý, zadná časť elegantne skrátená, široká zadná pneumatika dopĺňa proporčne vyvážený vzhľad. Lakovanie a detaily ukazujú, že si Honda dala záležať.

Pohodlie pre každého

S výškou sedla 800 mm ponúka GB350S uvoľnený posed. Riadidlá sú široké, mierne zdvihnuté a jazdec sedí prirodzene vzpriamene. Takáto ergonómia vyhovuje nielen začiatočníkom, ale aj pokročilejším jazdcom, ktorí chcú pohodlný stroj do mesta aj na okresky.

Sedadlo poskytuje slušný komfort aj na dlhšiu jazdu, stupačky sú rozumne umiestnené a jazdecká pozícia neunavuje ani po hodinách v sedle. GBčko nie je motorka na prekonávanie alpských sediel vo svižnom tempe, ale na pohodové jazdy s výhľadom a časom na vnímanie krajiny.

Technika a čísla

Honda GB350S poháňa jednovalec s objemom 348 cm³, ktorý dosahuje výkon 21 koní pri 5 500 otáčkach a krútiaci moment 29 Nm pri 3 000 otáčkach. Prevodovka je päťstupňová, pohon reťazový. Brzdy sú kotúčové s ABS, pruženie je klasické a nenastaviteľné. Nádrž má objem 15 litrov, spotreba sa pohybuje medzi 2,5 a 3 litrami na sto kilometrov.

Hmotnosť stroja je 181 kilogramov vrátane náplní. Výška sedla 800 mm je prístupná väčšine jazdcov. Predpokladaná cena pre slovenský trh sa pohybuje okolo 4 290 eur, čo z GB350S robí cenovo veľmi atraktívnu alternatívu k modernejším, ale často sterilnejším motocyklom.

Záver redakcie motocykel.sk

Honda GB350S nesúťaží o najvyšší výkon, ani o najmodernejšiu výbavu. Miesto toho ponúka niečo oveľa vzácnejšie – motorku, s ktorou si rozumieš od prvého momentu. Jednoduchý, poctivý stroj s príjemným charakterom, ktorý si nehrá na nič, čím nie je. GBčko je ideálne pre tých, ktorí chcú len jazdiť – bez stresu, bez divadla, ale so štýlom a srdcom.

Vynikajúco spracovaný dizajn, pohodlná ergonómia, kultivovaný motor a výborný pomer cena/výkon robia z tejto Hondy skvelého parťáka do mesta aj na víkendové potulky. Nie je to stroj, ktorý by ťa nútil ísť rýchlo. Ale je to stroj, s ktorým si užiješ každú chvíľu na dvoch kolesách.

Pridaj komentár

Komentuj článok

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Najčítanejšie

Partneri